Waarom hebben donkere mannen moeite met beffen???

25-03-2017 12:37 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik fantaseer zeer veel over donkere mannen, en kom soms in de verleiding om hier een real date mee te hebben. Hier geef ik soms dan ook aan toe, via sex chatsites is het vrij makkelijk om als vrouw een minnaar te krijgen. Hier zitten weleens hele mooie blacks, maar telkens als het op een date uit draait verlangen ze wel dat ik ze pijp maar mij effe beffen ho maar. Terwijl blanke mannen hier nooit problemen mee hebben. Waar ligt dat aan??? Ben namelijk behoorlijk schoon op m'n poes. Die piemels van hun stinken veel meer. Is gewoon niet eerlijk vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 29 maart 2017 @ 17:18:

[...]





Dat mag jij ook vinden, Surinamers nemen ook geen blad voor de mond dat weet ik maar al te goed, maar om bepaalde culturele gebruiken nu compleet belachelijk te maken gaat mij ook tever. Het is behoorlijk respectloos en daar heeft miss kotto gewoon gelijk in.Culturele gebruiken die ongelijkwaardigheid bevestigen verdienen het om belachelijk gemaakt te worden. Dat geldt voor het onrein vinden van ongestelde vrouwen, voor het sluieren van vrouwen net zo goed als voor Zwarte Piet.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 21:13:

[...]



Culturele gebruiken die ongelijkwaardigheid bevestigen verdienen het om belachelijk gemaakt te worden. Dat geldt voor het onrein vinden van ongestelde vrouwen, voor het sluieren van vrouwen net zo goed als voor Zwarte Piet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren




mijn idee....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
En baffen, doen ze dat wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 21:13:

[...]



Culturele gebruiken die ongelijkwaardigheid bevestigen verdienen het om belachelijk gemaakt te worden. Dat geldt voor het onrein vinden van ongestelde vrouwen, voor het sluieren van vrouwen net zo goed als voor Zwarte Piet.
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 21:13:

[...]



Culturele gebruiken die ongelijkwaardigheid bevestigen verdienen het om belachelijk gemaakt te worden. Dat geldt voor het onrein vinden van ongestelde vrouwen, voor het sluieren van vrouwen net zo goed als voor Zwarte Piet.Alle religies afschaffen dus, vooral die de patriarchale samenleving hebben verzonnen. O en de hele politiek ook maar afschaffen, Verder vrouwen, geen benen scheren en gewoon alleen een zwembroek aan als je gaat zwemmen... Kakkers ook boodschappen doen in achterbuurten. Etcetera...
quote:Magister schreef op 01 april 2017 @ 08:33:

[...]



Alle religies afschaffen dus, vooral die de patriarchale samenleving hebben verzonnen. O en de hele politiek ook maar afschaffen, Verder vrouwen, geen benen scheren en gewoon alleen een zwembroek aan als je gaat zwemmen... Kakkers ook boodschappen doen in achterbuurten. Etcetera...
quote:Magister schreef op 01 april 2017 @ 08:33:

[...]



Alle religies afschaffen dus, vooral die de patriarchale samenleving hebben verzonnen. O en de hele politiek ook maar afschaffen, Verder vrouwen, geen benen scheren en gewoon alleen een zwembroek aan als je gaat zwemmen... Kakkers ook boodschappen doen in achterbuurten. Etcetera...Waarom reageer je zo onnozel en niet inhoudelijk? Waarom geef je geen antwoorden op de voorgaande vragen? Jij bent wel voorstander voor het onderdrukken van vrouwen in het algemeen?
Wat een gezeik allemaal weer.



Vrouwen onderdrukken is heerlijk..... maar dan wel in een onderdanige situatie & seksueel.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 29 maart 2017 @ 21:13:

[...]



Culturele gebruiken die ongelijkwaardigheid bevestigen verdienen het om belachelijk gemaakt te worden. Dat geldt voor het onrein vinden van ongestelde vrouwen, voor het sluieren van vrouwen net zo goed als voor Zwarte Piet.Belachelijk maken zal allesbehalve bijdragen aan verandering en slechts polarisatie en onbegrip teweeg brengen. Hoewel ik een groot voorstander ben van gelijkheid op alle vlakken zullen we moeten leven met de gedachte dat er in bepaalde culturen anders over wordt gedacht. Verandering zal langzaam, generatie na generatie, gaan door opleiding, niveau en de vermenging van culturen en rassen. Zelfs hier op dit forum merk je dat de ene ervaring de andere niet is. Zaken aan de kaak stellen door middel van dialoog en zelfs wetgeving is niets mis mee maar met behulp van belachelijk maken is nog nooit resultaat geboekt daar waar het geboekt moet worden. Gelukkig zijn wij mensen en mensen kunnen veranderen....dus ook diegene die vanuit een andere cultuur zijn grootgebracht.
Age is nothing but Numbers but Numbers count
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je bij dit topic geen poll geplaatst dan hadden we nu waarschijnlijk een duidelijker beeld of "donkere" (kan ook nog alle kanten in) mannen wel of niet beffen, belangrijker nog als ze het doen, doen ze het dan goed? (Anders kunnen ze het net zo goed niet doen natuurlijk..)
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 12:10:

Wat een gezeik allemaal weer.



Vrouwen onderdrukken is heerlijk..... maar dan wel in een onderdanige situatie & seksueel.
quote:PokingTheBear schreef op 01 april 2017 @ 12:59:

[...]





Belachelijk maken zal allesbehalve bijdragen aan verandering en slechts polarisatie en onbegrip teweeg brengen. Hoewel ik een groot voorstander ben van gelijkheid op alle vlakken zullen we moeten leven met de gedachte dat er in bepaalde culturen anders over wordt gedacht. Verandering zal langzaam, generatie na generatie, gaan door opleiding, niveau en de vermenging van culturen en rassen. Zelfs hier op dit forum merk je dat de ene ervaring de andere niet is. Zaken aan de kaak stellen door middel van dialoog en zelfs wetgeving is niets mis mee maar met behulp van belachelijk maken is nog nooit resultaat geboekt daar waar het geboekt moet worden. Gelukkig zijn wij mensen en mensen kunnen veranderen....dus ook diegene die vanuit een andere cultuur zijn grootgebracht.Heel prima politiek correct gezegd. Jammer alleen als er mensen door gebrek aan niveau niet open staan voor andere culturen en gedachten. En daarnaast ook de dialoog daarover ook uit de weg gaan. De kern van een dialoog is dat er van twee kanten een gesprek gevoerd wordt. Tegen een muur van onwil en onbegrip aan praten is geen dialoog. En als mensen daarnaast idiote dingen roepen mag je dat toch ook gewoon belachelijk vinden. Een beetje reflectie met wat scherpe humor mag best hoor. Het gaat pas mis als mensen hun cultuur en overtuiging zo serieus nemen dat ze dat niet meer kunnen hebben, niet meer kunnen relativeren en hun dogma's aan anderen willen opleggen om hun eigen overtuiging meer waarde toe te kennen. Het gaat er niet om waar je vandaan komt, het gaat er om of je blik open genoeg is om te zien waar je naar toe gaat.
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 12:10:

Wat een gezeik allemaal weer.



Vrouwen onderdrukken is heerlijk..... maar dan wel in een onderdanige situatie & seksueel.Eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 29 maart 2017 @ 17:18:

[...]





Dat mag jij ook vinden, Surinamers nemen ook geen blad voor de mond dat weet ik maar al te goed, maar om bepaalde culturele gebruiken nu compleet belachelijk te maken gaat mij ook tever. Het is behoorlijk respectloos en daar heeft miss kotto gewoon gelijk in. Ik heb nogal hard uitgehaald, mijn excuses daarvoor, en als mijn zoon met een blondine thuiskomt eentje die op z,n minst de beleefdheid in haar mars heeft om de cultuur van haar (misschien) toekomstige partner te respecteren dan vind ik dat ok. Ik zou het dan ook heel jammer vinden als ik haar 10 jaar lang gastvrij heb ontvangen, en dat zij dan op het Viva forum onze gewoonten en gebruiken afdoet als zijnde hysterisch.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Saz schreef op 01 april 2017 @ 20:11:

[...]





Eens Ben jij er ook zo "eentje"?
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 29 maart 2017 @ 17:59:

[...]



Joh draai jij lekker even de zaken om. Ze is zelf in de eerste plaats denigrerend, racistisch en respectloos ten aanzien van mensen die er anders in staan of anders over denken. Daarnaast gaat ze het gesprek niet aan, maar gaat ze juist het gesprek uit de weg. Dat bij elkaar is geen kwestie van 'gelijk hebben' of 'geen blad voor de mond nemen', dat is een kwestie van oor+oogkleppen op doen en vervolgens je eigen mening koppelen aan het omlaag halen van mensen met een andere mening of een andere cultuur. Het lijkt mij niet heel vreemd dat je niet serieus genomen wordt als je je als een klein kind gedraagt toch?



Zeg wil jij je toon wel eens even aanpassen, JIJ begon ermee om ONZE cultuur af te doen als zijde hysterisch nadat je jaren een relatie met een Surinaamse man hebt gehad, deze mentaliteit zie ik vaak in Surinaamse families met Nederlandse schoondochters, wel die relatie aangaan met een Surinamer maar zijn cultuur( behalve dat lekkere eten) willen ze er niet bij hebben, want dat is hysterisch. Wanneer ze een kind krijgen dan willen ze niks met de Surinaamse gebruiken te maken hebben, maar ondertussen hebben ze wel een half Surinaams kind.

Begrijp jij niet hoe onbeschoft jij bent om iets wat voor anderen belangerijk is af te doen als hysterisch? En dan vind je het raar dat ik in de weerstand schiet, dat je er niet in gelooft dat is prima, maar kies je woorden voortaan iets zorgvuldiger uit aub.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Miskotto schreef op 01 april 2017 @ 20:53:

[...]





Zeg wil jij je toon wel eens even aanpassen, JIJ begon ermee om ONZE cultuur af te doen als zijde hysterisch nadat je jaren een relatie met een Surinaamse man hebt gehad, deze mentaliteit zie ik vaak in Surinaamse families met Nederlandse schoondochters, wel die relatie aangaan met een Surinamer maar zijn cultuur( behalve dat lekkere eten) willen ze er niet bij hebben, want dat is hysterisch. Wanneer ze een kind krijgen dan willen ze niks met de Surinaamse gebruiken te maken hebben, maar ondertussen hebben ze wel een half Surinaams kind.

Begrijp jij niet hoe onbeschoft jij bent om iets wat voor anderen belangerijk is af te doen als hysterisch? En dan vind je het raar dat ik in de weerstand schiet, dat je er niet in gelooft dat is prima, maar kies je woorden voortaan iets zorgvuldiger uit aub.





Ik zie het al, ik moet mijn woorden niet zorgvuldiger kiezen; jij moet iets zorgvuldiger lezen.



Alles wat je hier zegt klopt echt helemaal niet. Ook het woord hysterisch heb jij hier zelf als eerste gebruikt om je negatief en racistisch uit te laten over nederlandse/blanke personen ten aanzien van jouw eigen gebruiken en jouw cultuur. Daar heb ik op gereageerd door te zeggen dat ik die reactie hysterisch en raar vindt. Anderen vonden het ronduit racistisch. Het gaf in elk geval aan hoe neerbuigend je zelf deed. Ik heb dat nergens gekoppeld aan JOUW cultuur.



Ik stel voor dat je eerst goed gaat lezen. Dan vervolgens in overweging neemt hoe neerbuigend, afwijzend, en racistisch je zelf reageert en pas in de verdediging schiet nadat je je eerst je ogen uit je kop hebt geschaamd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 01 april 2017 @ 20:53:

[...]





Zeg wil jij je toon wel eens even aanpassen, JIJ begon ermee om ONZE cultuur af te doen als zijde hysterisch nadat je jaren een relatie met een Surinaamse man hebt gehad, deze mentaliteit zie ik vaak in Surinaamse families met Nederlandse schoondochters, wel die relatie aangaan met een Surinamer maar zijn cultuur( behalve dat lekkere eten) willen ze er niet bij hebben, want dat is hysterisch. Wanneer ze een kind krijgen dan willen ze niks met de Surinaamse gebruiken te maken hebben, maar ondertussen hebben ze wel een half Surinaams kind.

Begrijp jij niet hoe onbeschoft jij bent om iets wat voor anderen belangerijk is af te doen als hysterisch? En dan vind je het raar dat ik in de weerstand schiet, dat je er niet in gelooft dat is prima, maar kies je woorden voortaan iets zorgvuldiger uit aub.



Jouw posting staat bol van de aannames. Ik haakte op mijn posting in op het aspect wat ik als zijnde belachelijk en denigrerend vond, toevallig als onderdeel van de cultuur. Ik heb nergens gezegd dat ik eventuele andere gebruiken en rituelen belachelijk dan wel hysterisch vond en daar nooit niets mee heb gedaan, huizen inweiden, met oud en nieuw een "wassi" en andere zaken zijn mijn echt niet vreemd (niet letterlijk en niet figuurlijk).



Voor mijn ex was dat hele ding met menstruatie, orale seks en koken geen issue, dus eerlijkheidshalve heb ik er tijdens onze relatie ook nooit iets mee gehoeven (behalve het belachelijk vinden, net zo belachelijk als hij en daar sta ik zoveel jaar later nog steeds achter).



Het had echt wel een ding geworden als hij er anders over dacht, ik weet niet of ik dan nog steeds een relatie met hem had kunnen hebben, ik denk het niet overigens want het druist enorm in tegen mijn vrouw zijn en gelijkheid als hoe ik die wens te ervaren.

Jij komt elke keer met je sneren over gastvrijheid en eten en scheert met het gemak gelijk maar alles over 1 kam.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
[quote]sprokkelientje schreef op 25 maart 2017 @ 12:53:

nee krooien, gekrooid worden....google maar eens.

En hysterisch bijgeloof als een vrouw menstrueert dat je dan haar eten niet mag eten etc...

Ik heb 10 jaar een creoolse man gehad die nergens in geloofde qua bijgeloof maar hij had wel vrienden en familie die nog in die onzin geloofde.[/quote,





Wie heeft het hier over hysterisch?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:badmeester schreef op 01 april 2017 @ 20:44:

[...]





Ben jij er ook zo "eentje"?Badeentje?
quote:Miskotto schreef op 01 april 2017 @ 21:30:

[quote]sprokkelientje schreef op 25 maart 2017 @ 12:53:

nee krooien, gekrooid worden....google maar eens.

En hysterisch bijgeloof als een vrouw menstrueert dat je dan haar eten niet mag eten etc...

Ik heb 10 jaar een creoolse man gehad die nergens in geloofde qua bijgeloof maar hij had wel vrienden en familie die nog in die onzin geloofde.[/quote,





Wie heeft het hier over hysterisch?

Dan moet je nog steeds beter lezen en mij geen dingen op mijn bord gooien die ik niet gezegd heb.

Daarnaast vind ik dat iedereen recht heeft op z'n eigen feestje, maar respecteer dan ook de mening van iemand anders. Ik vind het neerbuigend en kwalijk en onnozel om ongestelde vrouwen als onrein te bestempelen; maar als dat jouw cultuur is en jij voelt je daar goed bij dan mag jij je daar aan vast houden. En ik mag de mening hebben dat ik dat onzin vind.



En als je vindt dat iemand die een vorkje mee prikt ook jouw gebruiken moet overnemen dan mag jij dat vinden en ook dan mag ik dat weer onzin vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 01 april 2017 @ 21:15:

[...]







Ik zie het al, ik moet mijn woorden niet zorgvuldiger kiezen; jij moet iets zorgvuldiger lezen.



Alles wat je hier zegt klopt echt helemaal niet. Ook het woord hysterisch heb jij hier zelf als eerste gebruikt om je negatief en racistisch uit te laten over nederlandse/blanke personen ten aanzien van jouw eigen gebruiken en jouw cultuur. Daar heb ik op gereageerd door te zeggen dat ik die reactie hysterisch en raar vindt. Anderen vonden het ronduit racistisch. Het gaf in elk geval aan hoe neerbuigend je zelf deed. Ik heb dat nergens gekoppeld aan JOUW cultuur.



Ik stel voor dat je eerst goed gaat lezen. Dan vervolgens in overweging neemt hoe neerbuigend, afwijzend, en racistisch je zelf reageert en pas in de verdediging schiet nadat je je eerst je ogen uit je kop hebt geschaamd.



Je verdraaid de boel jij bent degene die een reactie gaf nav kroi, jij noemde het een hysterisch bijgeloof, dus hoezo ben je niet neerbuigend over MIJN cultuur? Het ging over kroi en dat is onderdeel van de Surinaamse cultuur, dus je bent wel degelijk respectloos, en toen ik precies hetzelfde bij jou deed begon je te steigeren.

Dus je kunt proberen met hele lappen tekst je gelijk te halen Sprokkelientje, maar JIJ hebt de bal gekaatst en die heb je van mij teruggekregen, zo werkt dat nu eenmaal.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Iemand wil een relatie met een persoon, niet met de familie en ook niet met de cultuur en al helemaal niet met wat zijn de familie vindt wat de cultuur zou moeten zijn. Ook niet als je een hapje mee komt eten. Als dat wel een voorwaarde is dan kook ik zelf wel.
quote:shifty schreef op 01 april 2017 @ 21:15:

[...]







Ik zie het al, ik moet mijn woorden niet zorgvuldiger kiezen; jij moet iets zorgvuldiger lezen.



Alles wat je hier zegt klopt echt helemaal niet. Ook het woord hysterisch heb jij hier zelf als eerste gebruikt om je negatief en racistisch uit te laten over nederlandse/blanke personen ten aanzien van jouw eigen gebruiken en jouw cultuur. Daar heb ik op gereageerd door te zeggen dat ik die reactie hysterisch en raar vindt. Anderen vonden het ronduit racistisch. Het gaf in elk geval aan hoe neerbuigend je zelf deed. Ik heb dat nergens gekoppeld aan JOUW cultuur.



Ik stel voor dat je eerst goed gaat lezen. Dan vervolgens in overweging neemt hoe neerbuigend, afwijzend, en racistisch je zelf reageert en pas in de verdediging schiet nadat je je eerst je ogen uit je kop hebt geschaamd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven