Geld & Recht alle pijlers

Achteraf schadeformulier aangepast

30-03-2017 18:52 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden heb ik een kleine aanrijding gehad met de auto. Niks ernstigs en geen gewonden. Tegenpartij en ik zijn het niet eens met wie de schuldige is. Zij had het formulier als eerste opgestuurd en uiteraard werd ik in eerste instantie als schuldige gezien. Nu had ik ook mijn formulier opgestuurd. Ik kreeg van mijn verzekering de vraag waarom mijn formulier anders was dan die van haar. Nu zag ik het formulier wat zij had ingevuld, wat bleek? Heeft ze een extra getuige ingevuld (haar vriend) die helemaal niet bij het ongeval was, en ze heeft het plaatje aangepast. Ze heeft in het plaatje wat je moet tekenen tekst geschreven die mijn schuld bewijst. Dit is het formulier waar mijn handtekening onderstaat, maar hier heb ik nooit voor getekend.



Iemand enig idee wat dit betekent? Zij heeft gewoon de formulieren vervalst. Ik hoop dat ze dit bij de verzekering ook zien....
quote:Pinkiepink schreef op 30 maart 2017 @ 20:50:

[...]





Neehoor, helemaal niet. Dat snap ik zelf ook nog wel, haha. We hebben het samen ingevuld bij haar thuis, en beide onze handtekeningen eronder gezet. Ik heb dus helemaal niks meer aangepast aan het formulier, zij heeft achteraf op het stukje wat je moet tekenen, nog allemaal dingen bij lopen kladden. Ik was gewoon tevreden met hoe het op papier stond. De situatie zoals hij was geschetst, en aangegeven waar de schades zat etc. Gewoon hoe het moet.Dat is dus heel dom van haar, omdat zo gemakkelijk aan te tonen is dat zij degene is die de zaken vervalst heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 30 maart 2017 @ 20:51:

Het had handiger geweest als jij ook meteen je formulier had opgestuurd naar de verzekering.Ik heb hem gewoon netjes binnen de aangegeven periode opgestuurd. Wat maakt het feitelijk voor deze casus uit als ik eerder was geweest.. Zij was gewoon net een paar dagen eerder.
*knip* ivm. herkenning.



Het is een doordrukformulier. Ik neem aan dat er alleen op haar versie is bijgeschreven? Als dat niet zo is heb je een probleem. Maar anders kunnen ze dus zien dat er bij de ander is bij geschreven. Inclusief de getuige. Geef ook aan dat hij er niet bij was. Maakt zijn getuigeverklaring meteen twijfelachtig. Dit moet je morgen direct doorgeven. Hoe ben je verzekerd? Heb je rechtsbijstand? Allemaal factoren die mee spelen.



Wie er eerder was heeft geen invloed. En dat valsheid in geschriften is onzin. We zijn geen CSI.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen op mijn formulier het tel. nr. van mijn getuige bijgeschreven en mijn complete verzekeringsgegevens. (het polisnr.)



Verder niks. Is dat erg, dat van dat tel. nr? Er staat onderop het formulier dat je niks meer mag wijzigen, maar een telefoonnummer leek mij niet erg. En mijn polisnr. van de verzekering ook niet. Verder heb ik 0.0 erbij gezet. Ik heb inderdaad erbij gezet dat hij er niet bij was, en je kunt heel duidelijk zien dat er op haar formulier later nog met pen is bijgeschreven.



Ik heb een rechtsbijstand ja, gelukkig. Hopelijk kunnen zij ook wat voor mij betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar mens zeg, bah.

Hopelijk heeft de verzekeringsmaatschappij haar door.



Succes Pinkie.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 maart 2017 @ 21:30:

Wat een naar mens zeg, bah.

Hopelijk heeft de verzekeringsmaatschappij haar door.



Succes Pinkie.Dankjewel Minnie!
Telefoonnummer is echt niet erg. Don't worry. Bel je verzekeringsmaatschappij en je rechtsbijstand (als dat niet al dezelfde zijn) en leg het gewoon uit. Komt het helemaal goed als ik het zo hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader zit in de verzekeringen dus echt morgen meteen melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurbloempje92 schreef op 30 maart 2017 @ 21:33:

Telefoonnummer is echt niet erg. Don't worry. Bel je verzekeringsmaatschappij en je rechtsbijstand (als dat niet al dezelfde zijn) en leg het gewoon uit. Komt het helemaal goed als ik het zo hoor. Pfoeh, gelukkig dat tel. nr. niet erg is ! Ik was al helemaal bang dat ik het daardoor had verknald, haha. Dankjewel!!
Alle reacties Link kopieren
Verzekering bellen en melden dat zij het formulier heeft aangepast. Dat is makkelijk te bewijzen, dus maak je niet te druk. Wel vervelend zeg.
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie overigens ook wat dan de consequentie is voor de tegenpartij als blijkt dat zij daadwerkelijk hebben bijgeschreven achteraf? Is dan het hele formulier ongeldig geworden? Werkt dit echt goed in hun nadeel of is het meer dat ze de bijgeschreven dingen weglaten, en verder gewoon het formulier in behandeling nemen?



Ik heb trouwens contact gehad met de verzekeraar, ik moest het op de mail zetten. Ik had gebeld en de behandelaar zelf was niet aan het werk op dat moment.
Ok, dan las ik het anders uit de OP. Als zij later heeft bijgeschreven is dat inderdaad heel simpel aan te tonen. Het maakt (bij mijn beste weten) dat het formulier niet meer rechtsgeldig is. En misschien vervalt daardoor zelfs wel haar dekking. Ik denk zeker dat het consequenties heeft voor haar eigen situatie, wellicht dat zij door haar verzekering er uit gegooid kan worden. Maar dat hangt heel erg af van de kleine lettertjes en hoe haar verzekering dat opneemt. Ik denk dat er in ieder geval nader onderzoek volgt.



Heb je trouwens nog foto's gemaakt op de crime scene?
En over dat telefoonnummer: achteraf relevante gegevens invullen lijkt me nou geen halsmisdaad. Niet bestaande getuigen ligt echt wat anders....
Alle reacties Link kopieren
In het ergste geval kan dit voor de tegenpartij betekenen dat ze aangeklaagd wordt wegens verzekeringsfraude en dat haar verzekering geroyeerd wordt. In dat laatste geval kan zij voortaan alleen nog maar hele dure verzekeringen afsluiten.



Voor jou zal het weinig uitmaken overigens, het kan alleen wat langer duren voordat alles uitgezocht is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
voor de tegenpartij..die zal in het fraude register komen...en zal zeer moeilijk aan een verzekering komen..



(wellicht krijgt ze ook geen VOG meer etc............)...zeer zeer dom dus.



Iig ik zou er bovenop blijven zitten en uiteraard ook aangifte bij de politie doen zodat er een officieel dossier wordt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Beter! Kreeg net belletje dat in iedergeval haar claim op mij wordt afgewezen. Nu kan ik met mijn rechtsbijstand de schade aan mijn auto bij haar claimen. Maar dat is gelukkig bijna niks, ik ben allang blij dat ik dat van haar niet hoef te dokken, of terugga naar -5 schadevrije jaren.



Ik heb me weer eens veel te druk om iets gemaakt, haha.
Ze heeft je een plezier gedaan door achteraf het formulier te wijzigen. Ben wel benieuwd of dat voor haar nog meer gevolgen heeft; lijkt me niet dat de verzekeraar daar heel blij mee is.
Alle reacties Link kopieren
quote:studiemiepmiep schreef op 03 april 2017 @ 21:22:

voor de tegenpartij..die zal in het fraude register komen...en zal zeer moeilijk aan een verzekering komen..



(wellicht krijgt ze ook geen VOG meer etc............)...zeer zeer dom dus.



Iig ik zou er bovenop blijven zitten en uiteraard ook aangifte bij de politie doen zodat er een officieel dossier wordt gemaakt.Klopt en ze zal er de komende jaren last van hebben en verder goed gedaan van het melden.
Alle reacties Link kopieren
Kan je aangeven wat de status nu is van dit topic? Het is nl. valsheid in geschrifte, zoals anderen al aangaven! Ik ben benieuwd of de bewuste persoon misschien anders is gaan handelen toen je dat kenbaar maakte. Joost Niederer
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je precies Joost?



In ieder geval is de claim op mij afgewezen gelukkig. Mijn verzekeraar gaat de schade niet betalen omdat het formulier is aangepast, dat is wat ik weet van mijn verzekeraar.



Nu ben ik bezig met de schade aan mijn auto verhalen op haar. Ik moet hiervoor nog naar de garage om de schade te laten 'taxeren' (zeg je dat zo?)
quote:Pinkiepink schreef op 04 april 2017 @ 17:10:

Beter! Kreeg net belletje dat in iedergeval haar claim op mij wordt afgewezen. Nu kan ik met mijn rechtsbijstand de schade aan mijn auto bij haar claimen. Maar dat is gelukkig bijna niks, ik ben allang blij dat ik dat van haar niet hoef te dokken, of terugga naar -5 schadevrije jaren.



Ik heb me weer eens veel te druk om iets gemaakt, haha.Fijn dat je laat weten hoe het is afgelopen. Nou ja, het is nog niet afgelopen natuurlijk, maar haar valsheid (in geschrifte) brengt jou in elk geval niet in de problemen.
quote:JoostNiederer schreef op 24 april 2017 @ 18:17:

Kan je aangeven wat de status nu is van dit topic? Het is nl. valsheid in geschrifte, zoals anderen al aangaven! Ik ben benieuwd of de bewuste persoon misschien anders is gaan handelen toen je dat kenbaar maakte. Joost Niederer



Forum jij onder je echte voornaam en achternaam?

Of gebruik je de naam van een bestaande jurist?



Weet je dat het VIVA-forum altijd hoog eindigt in Google?

En dat je nickname plus je reacties op het VIVA-forum nu al in de zoekmachines staat?

Jouw keuze hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven