Wie heeft er hier een zwembad in de tuin?

27-11-2016 11:29 70 berichten
Een echte dan he

Van jezelf!



Gewoon een nutteloos topic. Want een familielid woont in een gewoon nieuwbouw rijtjeshuis en de overburen hebben hun héle tuin opgeofferd voor hun kinderdroom: een zwembad in de tuin.

Tuin is een normale maat doorzontuin, nothing fancy. En is een en al zwembad nu. Best lollig

Maar ook totaal onpraktisch



Nu zou ik, als ik later groot ben, best een zwembad in de tuin willen, vooral dat huis waar de potentiële zwembad bij past



Maar gewoon omdat ik nieuwsgierig ben: wie heeft er hier een echt zwembad in hun tuin.

En is het wat? :-)
quote:Suhke schreef op 03 december 2016 @ 18:56:

Je kan er zeker in zwemmen want het is rond...

Ik heb het in de tuin liggen dus ik kan het weten dat zwemmen wél lukt en watertrappelen lukt niet.ik weet niet hoe jij zwemt maar met deze afmetingen ga ik met 1 slag over de rand
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2017 17:00
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook zo'n rond bad van 5,50 meter en zo'n 1,50 diep. Zwemmen kan er niet echt in, maar het is wel erg leuk voor de kinderen om in te zwemmen/spelen en voor volwassenen om lekker af te koelen of met de kinderen te waterpoloën etc. We zetten dan aan 2 kanten een voetbaldoeltje neer en dat is garantie voor urenlang plezier We hebben een heel grote tuin, dus nog ruimte genoeg naast dat zwembad.



In de praktijk is het in Nederland natuurlijk overdreven om zoiets in je tuin te hebben. Ik vind het veel werk qua onderhoud en voor die paar weken per jaar dat erin gezwommen wordt, vind ik het het niet waard. Het zat er echter al in van de vorige bewoners en we laten het in ieder geval wel zitten tot de kinderen er niks meer aan vinden. Daarna maken we wel wat anders op die plek, een mooi tuinhuis met veranda of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 12 december 2016 @ 20:19:

[...]





In de straat waar ik opgroeide (vooroorlogse straat met veel arbeidershuizen) was er een gezin met zwembad. Bij een van de overburen was er een ondernemend kereltje van een jaar of drie die zijn hoogzwangere moeder ontglipte en aan de loop ging. Hij is verdronken in dat zwembad. Drama.

Zijn moeder hield m altijd al extra in de gaten, want ze wist wat voor een mannetje het was. Dat maakte het nog extra verrrietig.Wat erg, zeg Wij hebben er meteen een mooi en veilig hek omheen laten zetten met kindveilige sluiting. Was echt heel erg nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me wel wat om de dag direct na het opstaan in het zwembad te beginnen. Maar het onderhoud, nee toch maar niet.
Lijkt me wel wat om een indoor-zwembad te hebben, minder onderhoud en lekker als het vies weer is. Ook meteen een saunacabine met infrarood erbij en een bubbelbad. Hmm
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, bij mijn ouders. Waren hele leuke feestjes. Maar als ik de ruimte zou hebben, zou ik het zelf nooit nemen, veel te veel werk.
quote:sueann schreef op 30 maart 2017 @ 17:32:

Het lijkt me wel wat om de dag direct na het opstaan in het zwembad te beginnen. Maar het onderhoud, nee toch maar niet.Alternatief is een zwemvijver met een natuurlijk filtersysteem.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 30 maart 2017 @ 18:16: [...]



Alternatief is een zwemvijver met een natuurlijk filtersysteem.Daar zou ik extra filters en watervallen in laten zetten, want een vijver is geen meer met doorstroming. Maar een zwemvijver kan je niet verwarmen, dus het denkbeeldige feest gaat niet door.
quote:sueann schreef op 30 maart 2017 @ 22:38:

[...]

Daar zou ik extra filters en watervallen in laten zetten, want een vijver is geen meer met doorstroming. Maar een zwemvijver kan je niet verwarmen, dus het denkbeeldige feest gaat niet door.Door er bepaalde flora en fauna in en aan toe te voegen regelt de natuur zelf het filteren van water en je mag er een warmtepomp in plaatsen! Had ik de ruimte ervoor dan wist ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden er vroeger een, zat al in de tuin toen ze het huis kochten.

Binnen een paar jaar hebben ze het vol laten storten. Je hebt er echt niets aan in Nederland, je bent meer bezig met schoonhouden (chemicaliën erin en blaadjes en dode muizen/kikkers/konijnen eruit halen) dan met zwemmen.
Ik heb ruimte en mogelijkheden. Toch kozen we uiteindelijk niet voor een zwembad. Paar dagen per kaar profijt en voor de rest ontsierend op het erf. Mijn droom als mijn zoon niet meer zo klein is dat hij kan verdrinken: heel grote zwemvijver met opgespoten "strand" in het paardengedeelte van de tuin zodat ze zelf verkoeling kunnen zoeken. Ooit zoiets op vakantie gezien en nooit uit hoofd gekregen...
quote:ainne schreef op 31 maart 2017 @ 15:51:

Mijn ouders hadden er vroeger een, zat al in de tuin toen ze het huis kochten.

Binnen een paar jaar hebben ze het vol laten storten. Je hebt er echt niets aan in Nederland, je bent meer bezig met schoonhouden (chemicaliën erin en blaadjes en dode muizen/kikkers/konijnen eruit halen) dan met zwemmen.Daar ken ik ook meerdere voorbeelden van
Alle reacties Link kopieren
quote:Suhke schreef op 03 december 2016 @ 18:56:

Je kan er zeker in zwemmen want het is rond...

Ik heb het in de tuin liggen dus ik kan het weten dat zwemmen wél lukt en watertrappelen lukt niet. Mij zou het niet lukken. Dan ben je niet aan het zwemmen, maar aan het draaien. Ik krijg al rugpijn als ik er aan denk. Een bad van 10 x 15 lijkt mij ook vrij klein. En natuurlijk moet de waterdiepte van enkelhoogte tot ca. 2m zijn. M'n lange neef lóópt in het lokale diepe bad.

Stevig hek erom, vanwege kinderen en huisdieren. Afdekken als je niet dagelijks zwemt. Als het niet om de temperatuur was, zou ik wel voor een zwemvijver willen gaan. Da's toch zonder chloor en natuurlijk evenwicht? En het oogt ook zo veel beter.

.



quote:bossanova schreef op 31 maart 2017 @ 15:42: [...]



Door er bepaalde flora en fauna in en aan toe te voegen regelt de natuur zelf het filteren van water en je mag er een warmtepomp in plaatsen! Had ik de ruimte ervoor dan wist ik het wel.Hoe warm mag dat zwemvijverwater worden?
Kan je ook vissen hebben in zo'n zwemvijver? Welke?
quote:S-Meds schreef op 12 december 2016 @ 20:36:

[...]



ik weet niet hoe jij zwemt maar met deze afmetingen ga ik met 1 slag over de randNu weten we het wel hoor. Er zijn genoeg mensen die baantjes zwemmen en niet afduwen en afzetten en duikelen hoor
Het idee van het hebben van een zwembad in de tuin lijkt me leuker dan het daadwerkelijk hebben van een zwembad in de tuin.
quote:NYC schreef op 01 april 2017 @ 08:45:

Het idee van het hebben van een zwembad in de tuin lijkt me leuker dan het daadwerkelijk hebben van een zwembad in de tuin.

Precies dit denk ik ook.



Onze buren hebben een groot opzetbad in de tuin. Ze zijn meer tijd kwijt met onderhouden dan dat ze erin liggen. En als ze het druk hebben en het onderhoud laten versloffen is het meteen een vies groen soepje.



Zelf heb ik een half jaar in het (warme) buitenland een gedeeld zwembad gehad. De eerste dag denk je 'ik ga elke ochtend en avond zwemmen!' en uiteindelijk komt het er hooguit 1-2x per week van. Nou vond ik het daar ook een beetje ongemakkelijk dat de poolboy een stokoude man was die waarschijnlijk tegen een hongerloontje daar de hele dag liep te sloven tussen allemaal rijkelui die dwars door hem heen leken te kijken.



Op school vroeger had ik een klasgenootje met een volwaardig zwembad in de tuin. Ik herinner me vooral dat ze altijd liep te klagen dat ze niet eens een binnenbad hadden want het water was altijd veel te koud... De buren aan beide kanten, die hadden het toch beter getroffen, die hadden wél een binnenbad. Groot was haar verbazing toen ze ontdekte dat de meeste klasgenootjes niet eens een buitenbad hadden. Arme sloebers .
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 01 april 2017 @ 06:57:

Kan je ook vissen hebben in zo'n zwemvijver? Welke? In de zwemvijvers waar ik over las, zwommen vissen, vandaar dat ik over extra filters en watervallen praat.



Ik trof een keer zo'n groot opzetbad op een vakantie-adres. Was gewoon stilstaand water waar af en toe iemand in ging, met name kinderen. Vond het nogal een vies idee. Omdat het héél warm was en er nogal aangedrongen werd, ben ik er 1x in gaan pootje baden. Het frist inderdaad op, maar zo'n bak stilstaand water dat daar een week staat te staan is me echt te onhygiënisch om in te gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb familie met een zwembad van 5 bij 10 en 1,50 diep. Daar kun je je echt geweldig in vermaken. Baantjes trekken, duiken en vooral veel lol met de kinderen. Vroeger was deze niet verwarmd en kon je alleen hoogzomer er fijn in zwemmen. Nu verwarmd en is het seizoen van april tot oktober. Maar de kosten om te verwarmen, daar wordt je echt niet vrolijk van. Altijd moeten schoonmaken, en anders een hele dure robot. en elk jaar moet er wel weer iets vervangen worden . Er blijven kosten. Conclusie: ben blij dat ik gebruik van mag maken van deze luxe, maar zou het zelf toch niet willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven