Mode & Beauty alle pijlers

Andijvie... haar wassen in combinatie met haarproducten

30-03-2017 21:03 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereld ding maar vraag me af hoe andere dit doen...



Nu mijn haar langer wordt gebruik ik mousse en haarlak wat ik savonds allemaal eruit was om de volgende dag weer alles erin te smeren echter zit mijn haar eigenlijk beter wanneer ik het 2 dagen niet was

Maar vind het zo vies om met mousse en lak haar te gas slapen.

is er nou niet een of ander trucje ofzo? Of is hiervoor de droogshampoo bedacht?
quote:CarmiggelT schreef op 30 maart 2017 @ 21:45:

Er gaat allleen echt een nare geur in je haar hangen toch bij zo weinig wassen?



Ik was om de dag, de andere dag kam ik het s avonds uit met een grove houten kam en s nachts doe ik het in een knot hoog op m'n hoofd.Welnee dat denk je maar, je haar en hoofdhuid is van nature zelfgerulerend dus dat gaat echt niet stinken
Alle reacties Link kopieren
Maar het punt is dus gewoon dat je het idee om ermee te slapen vies vindt? Want je zegt verder wel blij te zijn met hoe je haar eruit ziet als je het niet wast.



Dan zou ik me concentreren over hoe je het een minder vies idee vindt om ermee te slapen. Misschien slapen met een haardoek of haarband, dat het uit je gezicht blijft, en bijvoorbeeld elke dag een schone kussensloop.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het liefst niets in mijn haar, of alleen een beetje olie. Op mijn pony doe ik wel een klein beetje lak. Ik kam het niet door 's avonds, alleen 's ochtends om het in model te brengen.

Mijn haar gaat echt niet naar ruiken. Als ik wel mousse en lak gebruik, bijvoorbeeld omdat ik het wil opsteken voor een feestje, dan voelt mijn haar heel vervelend plakkerig en zo de volgende dag, maar zelfs dan wacht ik een paar dagen met wassen (moet ik het wel iedere dag in een knot dragen of vlechten, omdat het er los niet uitziet).



Cookie, je moet niet ineens van iedere dag naar om de 6 dagen niet wassen gaan. Probeer het eerst een paar weken om de dag te wassen. Gebruik de eerste week evt droogshampoo en probeer dan zonder. Als het goed gaat zonder droogshampoo, dan kun je naar eens per drie dagen gaan, en evt op de laatste dag droogshampoo gebruiken. Zo doorgaan tot je een fijne termijn hebt gevonden.



Zonder mousse en zo was ik het eens per 6 dagen gemiddeld (soms na 5 dagen, soms na 7), met mousse en veel lak was ik het na 3 of 4 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik slaap altijd met mijn haar in een losse knot, dan heb je geen last van de troep in je haar
Ik vind het niet fijn en mijn haar is niet meer goed in model te krijgen als ik het zo weinig zou wassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 30 maart 2017 @ 22:29:

Ik vind het niet fijn en mijn haar is niet meer goed in model te krijgen als ik het zo weinig zou wassen.Gewoon een (losse) knot of vlecht doen de laatste dag voor het wassen.
quote:_Marana_ schreef op 30 maart 2017 @ 22:31:

[...]



Gewoon een (losse) knot of vlecht doen de laatste dag voor het wassen.Dat doe ik ook. Ik vind het zelf wel prima zo. Iedere dag douchen schijnt ook niet goed te zijn, maar heel veel mensen doen het toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 30 maart 2017 @ 21:47:

[...]

Welnee dat denk je maar, je haar en hoofdhuid is van nature zelfgerulerend dus dat gaat echt niet stinken



Daarover verschillen we dan van mening. Ik ruik wel degelijk ongewassen haar als ik achter iemand sta bij de kassa, of in het OV, en vind het geen prettige lucht.



Het is een beetje als mensen met katten die vinden ook altijd dat je de kattenbak bij hun in huis écht niet ruikt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 30 maart 2017 @ 21:27:

[...]

Je haar is snel vettig omdat je het iedere dag, als je wil kan je dat wel doorbreken door het wassen steeds langer uit te stellenDat ligt helemaal aan de structuur en soort haar. Iemand met een volle bos krullen zal het prima afkunnen met 1x per week wassen, bij iemand met fijn en slap haar ziet het er na een dag al niet meer uit en is ook niet meer te stylen. En daar helpt geen 'doorbreken door het minder vaak te wassen' aan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 30 maart 2017 @ 23:06:

[...]





Dat ligt helemaal aan de structuur en soort haar. Iemand met een bos vol krullen zal het prima afkunnen met 1x per week wassen, bij iemand met fijn en slap haar ziet het er na een dag al niet meer uit en is ook niet meer te stylen. En daar helpt geen 'doorbreken door het minder vaak te wassen' aan.+1 ik doe mijn haar vast als ik het niet was. Maar na twee dagen lukt dat ook niet meer, want te vet en het zit gewoon niet meer. Om de dag wassen kan nog wel als ik niets speciaals heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 31 maart 2017 @ 06:21:

[...]



+1 ik doe mijn haar vast als ik het niet was. Maar na twee dagen lukt dat ook niet meer, want te vet en het zit gewoon niet meer. Om de dag wassen kan nog wel als ik niets speciaals heb.Mijn haar is te kort om het vast te zetten, dus ik was het iedere dag. Met een goede shampoo, niks mis mee. Mijn haar is prima gezond, alleen heel fijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 31 maart 2017 @ 08:42:

[...]





Mijn haar is te kort om het vast te zetten, dus ik was het iedere dag. Met een goede shampoo, niks mis mee. Mijn haar is prima gezond, alleen heel fijn.Niks mis mee idd. Heb blijkbaar hetzelfde haar als jij en ook gezond.
quote:himalaya schreef op 30 maart 2017 @ 23:06:

[...]





Dat ligt helemaal aan de structuur en soort haar. Iemand met een volle bos krullen zal het prima afkunnen met 1x per week wassen, bij iemand met fijn en slap haar ziet het er na een dag al niet meer uit en is ook niet meer te stylen. En daar helpt geen 'doorbreken door het minder vaak te wassen' aan.Ik heb idd een hele dikke bos met krullen, ik wist trouwens niet dat dat haarstructuur afhankelijk was.
Mijn haar voelt, zit en ziet er ook beter uit bij regelmatig wassen.



Ik krijg haar als stro als ik het niet was.



En inderdaad, de muffe lucht vind ik ook echt vies.
Alle reacties Link kopieren
Vannacht voor het eerst met ongewassen haar geslapen! Tig keer wakker geweest ervan... zit gewoon zo tussen mijn oren dat ik het vies vind maar alle begin is moeilijk!



Maar belangrijkste.... mijn haar zit nu super!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar ook om de dag of elke dag, ik heb zelf stijl haar en vind het verschrikkelijk zitten als ik het dan niet zou wassen. Wat hier boven ook al werd benoemt, ik vind het ook vies zo'n muffe lucht.. ik hou er van dat mijn haar lekker fris ruikt naar shampoo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven