Diamond painting, wie ook?

10-12-2016 23:01 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden heb ik via aliexpress diamond painting ontdekt en man wat is dat verslavend (en lekker suf )



Nog meer mensen? Misschien leuk om hier wat te laten zien, of tips uit te wisselen.



Voor als je het niet kent, dit is het principe:







quote:steph schreef op 18 maart 2017 @ 23:23:

Peacy, bij wie heb jij je costum laten maken? Ik wel er nl ook eentje gaan bestellen maar twijfel bij wie.



Als ik paint dat gaan ze in die kleine vakjes die dicht kunnen en die zitten dan weer in een bak die ook dicht kan. Eerst een medicijnenbak van de Action maar er gaan er een aantal te makkelijk open. En ja, die zijn dus op de grond gekomen........................ Momenteel werk ik aan de bling bling Mickey en de steentjes hebben 3 maten in elke kleur dus die heb ik in ziplock zakjes gedaan.Deze kwam van (zelf heet ze Cindy, althans, dat zie ik bij de berichten staan).
Alle reacties Link kopieren
Ook ik Ben helemaal verslaafd Aan Diamond painting

Ik Ben nu Bezig met een costum van mijn hond 45x60 laten maken via aliexpress

Hij is bijna klaar en de volgende een hert van 52x72 is al binnen

Er Zijn er nog 5 onderweg

Ik gebruik zelf het roze pennetje met de wax wat er vaak bij zit de pincet Om het beter recht te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste daimond painting schilderij is af. Vind resultaat heel mooi. Kleuren zijn helderder dan op foto,

Ik gebruik ook het pennetje. Werkt ook sneller dan met een pincet.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!! Ik gebruik ook het pennetje trouwens, pincet heb ik ook geprobeerd maar dat ging echt helemaal niet!



Ik zit nu al vanaf 2 maart te wachten op mijn prachtige grote dp (toch moet ik altijd een beetje gniffelen als ik die afkorting lees.. *lekker dp met mijn zus!* bijvoorbeeld. ) van Aliexpress. En toen kreeg ik ook nog een infoverzoek van post.nl . Heel irritant want die andere heb ik al lang af.
Oh balen Geelheer!



Fijn ItIsMyLife. Heb je al een volgende?



Ik moet nog 1/4 van de volkwagenbusjes, daarna kan ik verder met die van m'n vriend.

Dan mag ik weer gaan kiezen welke ik wil gaan doen
Alle reacties Link kopieren
Ik ga i.i.g de volgende al bestellen wanneer ik begin met deze, want zo lang wachten vind ik echt heel vervelend.
Dat is ook vervelend. Ik heb daarom ook echt een voorraad liggen, waar je u tegen zegt. Ik hoef voorlopig even niks meer te bestellen.

Behalve als iemand er eentje wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Peacy schreef op 31 maart 2017 @ 11:08:

Dat is ook vervelend. Ik heb daarom ook echt een voorraad liggen, waar je u tegen zegt..

Slim!!
Alle reacties Link kopieren
@Peacy. Ik ben net begonnen met tweede deel van een vierluik. Die maak ik eerst af en dan begin ik aan de grote 120 x 47. Is van de week binnengekomen.

@Geelheer. Ik gebruik pincet alleen als steentje per ongeluk op het canvas valt of een stukje van de folie weg te halen (folie scheurt bij mij wel eens af en dan blijft restant zitten op het canvas).
Welk vierluik heb je?

Wow, dat is echt een enorme! Vond die 60x40 van mij al groot. Komt er straks een van 50x75 aan. Das volgens mij ook echt de grootste die ik heb. .



Pincet gebruik ik eigenlijk nooit
Alle reacties Link kopieren
Een vierluik met olifanten, Maar ik wil nu even met vrolijkere kleuren painten dus misschien maak ik een begin met de grote,
Ooh leuk ItsMyLife. Ik heb een 5-luik van Home Sweet Home, maar compleet de verkeerde kleur gekregen. Daar baal ik van. Maar ik ga hem proberen te maken.



Eindelijk is die 60x40 bijna af. Echt bijna
Alle reacties Link kopieren
DP-en met een pincet? Alleen als het steentje van het pennetje is gegaan (door mijn onhandigheid). Verder absoluut niet. Ben ik te klumzig voor.



Ben nu op de helft van de vrouw met sexy lichaam en man. Ziet er zo mooi uit. Mijn handen jeuken om aan de costum van een foto van vriendlief te beginnen. Die was 25,65 en de douane heeft hem opengemaakt maar geen extra kosten, geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren
@Peacy, balen dan dat je de verkeerde kleur hebt gekregen.



De steentjes van de DP waar ik nu mee bezig ben laten soms weer los. En dat terwijl ik ze echt stevig aan druk. Dus dat is eigenlijk wel jammer omdat ik de DP steeds heel voorzichtig op moet bergen. Ik hoop het dan ook snel af te hebben en een lijst is inmiddels ook in bestelling.



@Steph, wat zijn de kosten als de douane het pakketje open maakt en er wel een rekening van maakt? Hoe krijg je het voor elkaar om een steentje in het pennetje te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gezien bij een vriendin en het lijkt mij ook wel wat dus ik ga morgen eens neuzen op Ali. Volgens mijn vriendin krijg je het mooiste resultaat met de vierkante steentjes. Is dat ook jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 03 april 2017 @ 22:35:

Ik heb het gezien bij een vriendin en het lijkt mij ook wel wat dus ik ga morgen eens neuzen op Ali. Volgens mijn vriendin krijg je het mooiste resultaat met de vierkante steentjes. Is dat ook jullie ervaring?Ja, hier wel! Ik heb er eerst een gemaakt met ronde steentjes en hoewel dat iets sneller ging vind ik het met vierkante echt stukken strakker en mooier liggen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds her DP virus gaande, heerlijk ontspannend om met de meiden te doen.

Zijn weer aan het kijken naar een nieuwe <3
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 03 april 2017 @ 22:53:

[...]





Ja, hier wel! Ik heb er eerst een gemaakt met ronde steentjes en hoewel dat iets sneller ging vind ik het met vierkante echt stukken strakker en mooier liggen.

Heb je nog meer tips waar ik op moet letten? Ik denk dat ik met iets van 20x30 ga beginnen want wie weet vind ik het wel 3 x niks.



En misschien heeft iemand een tip van een goede verkoper die snel levert? Ik weet dat het vaak lang duurt maar ik heb toch ook vaak dingen redelijk snel in huis. Het snelste ooit was 6 dagen dus het scheelt soms behoorlijk.
Alle reacties Link kopieren
Let wel op dat als je een kleintje doet (20x30 is klein ) je geen painting met al te veel details moet uitzoeken. Die komen dan niet goed over.
Ja, wat Geelheer zegt!

Ik heb er een aantal liggen van 20x20 of 15x15, maar de afbeelding is al te gedetailleerd eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste was ook enorm gedetailleerd en 25x30, die hangt nu in de gang en je ziet eigenlijk pas echt wat het is op een meter of 2/3 afstand. Nou vind ik dat voor die prima, het was mijn eerste en ik had hem gekregen, maar nu ben ik bezig met eentje van 40x60 en met minder details en dat is nu al veel duidelijker en mooier.
Ik ben met een wat kleinere begonnen om te kijken of ik het leuk vond.En ik vind

het dus superleuk om te doen.Heb er al weer een paar in bestelling staan.En ook

voor de eerste keer op Aliexpres besteld.Ben benieuwd.Wat kan wachten lang duren hihi
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook een tip: zodra je er achter bent dat je het leuk vindt: niet te lang wachten met de volgende bestellen!!

Dat had ik dus gedaan en toen kon ik bijna een maand wachten en dat is echt irritant.
Ik had m'n eerste besteld, dat duurde en duurde maar. Daarna via een site in Nederland eentje besteld, komen ze allebei dezelfde dag binnen.
Alle reacties Link kopieren
Was dat niet veel duurder Peacy? Ik heb inmiddels begrepen dat de Nederlandse verkopers ze ook gewoon bij aliexpress kopen, en ik zag een keer dat een painting in Nederland 45 euro kostte en bij Ali 15.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven