Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel VI

21-03-2016 21:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~15.000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste vijf delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV

Deel V- Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V



Maart 2016 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

Als liefde een spel is, dan zijn dit de regels - Cherie Carter- Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.

Houd me vast - Dr Sue Johnson

Liefdesbang- Hannah Cuppen





Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Suzy!! je had mooi weer bij je verjaardag dus?



Ehm ik wil hem niet laten weten hoe ik me nu voel. Ik ben de laatste weken niet oprecht geweest naar hem toe en ik heb daar spijt van, dat wil ik hem laten weten. Waarom ik reageerde op een bepaalde manier. Heb niks geschreven over het hier en nu, alleen een uitleg. Niet dat ik het anders wil oid, maar een oprechte verklaring eigenlijk over m'n gedrag, waarvan ik denk dat hij dat zou moeten weten. Het voelt een beetje oneerlijk nu omdat hij altijd wel oprecht en eerlijk geweest is en ik de laatste weken niet. Ik heb 0,0 hoop of verwachtingen en ook niet gehad eigenlijk, dus wat dat aangaat word t voor mij niet anders. Het is goed zoals t is nu.

Maar ik ga het nu niet versturen. Misschien later.

Weet wel dat ik wederom mezelf voorbij gelopen ben wb gevoelens.



En jeetje wat een weersomslag zeg. Waar is die zon? Prima dagje om eens te gaan lezen. Geurtz ligt hier nog steeds en het 'loslaten' is nu wel van toepassing haha
Alle reacties Link kopieren
Is wel goed weertje om ff in huis op te ruimen, Cloud.

Of is er bij jou niks op te ruimen?

Maakt vaak ook je hoofd leeg, werkt echt!

Tenminste ik spreek even voor mezelf.

Werd vd week weer herinnerd aan een van de "lastige" familieleden, beetje awkward situatietje, en dat doet me nog steeds wel wat (logisch ook, je houdt toch ook van diegene, he).

Dat moet ik dan ook weer van me af laten glijden..



Niet eerlijk zijn over gevoelens nekt toch vroeg of laat, iig loop je daar dan zelf tegenaan, he?

Misschien dan wel een goed idee om alsnog te laten weten, als dat iets kan rechtzetten!

Dat is toch fijner voor jezelf en waarschijnlijk idd voor hem ook!



Fijne dag vandaag, meissie, hopelijk knap je snel fysiek op en dat is het halve werk al, dat je weer alles kunt en erop uit kunt als je dat ff nodig hebt, he!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Haha de laatste weken heb ik al zoveel opgeruimd in huis, tis net een museum zo opgeruimd Lig op de bank films te kijken, onder een dekentje met een pot thee binnen handbereik. En dat is goed!



Suzy zou ik je een pb mogen sturen?
Alle reacties Link kopieren
Hi Cloud, ja, ik herken wat je vertelt, ook over een brief schrijven.



Heb je werk? En de kinderen?



Wat vind je zoal leuk om te doen? Ik las iets van dance feesten? Komen er niet binnenkort allerlei festivals? Maar banken met films is ook heerlijk



Oh ja, valt me nog iets in over het 'waarom' bij een relatiebreuk. Ik zag deze video's laatst en vond het advies super treffend, dus misschien heb jij er ook wat aan? (vind Iyanla Vanzandt een hele leuke prettig gestoorde wijze vrouw)



https://www.youtube.com/watch?v=uNGpWdAhkEw&t=4s



https://www.youtube.com/watch?v=ALnxdbvEYnw&t=2s



Ik heb ook deze liefde meditatie van haar gedaan en dat vond ik heel fijn:



https://www.youtube.com/watch?v=1QdDxPgnrJM



Suzy, ten eerste van harte gefeliciteerd!!! Lekker in het zonnetje gezet te worden, verjaardag of niet, is heerlijk om te genieten van liefde en persoonlijke aandacht van anderen



Wat jammer van je weekend, baal je ervan? Duimen dat dit weekend beter gaat! Je deed iets met toerisme, toch?



Ik zit ook te denken aan een eigen bedrijf, ik las er iets over op de UWV site, dat het mogelijk is, ook bij een WAO. Dank voor de inspiratie!



Met mij gaat het eigenlijk best ok. Een paar moeilijke momenten gehad en toch extra waardevolle inzichten rijker. Dus ik heb hoop en ik voel me meer in mijn kracht.



Co-man (zo noem ik ex liever, vind ik een prettigere omschrijving) heeft idd hulpverlening rondom boosheid en het uiten van gevoel. Ikzelf ook een therapeut. Eens in de zoveel tijd komen we met 4-en bij elkaar, 2 HV-ers en wij 2.



Na het laatste gesprek ter voorbereiding van gesprek met zoon voelde ik me rot. Al een tijdje hou ik aan dit soort gesprekken een kater over. Het gevoel dat ik me niet zo aan moet stellen of zo, omdat ik me zorgen maak over de toekomst. Ik voel me niet gehoord, noch serieus genomen en dat doet zeer.



Dus deze week zie ik de individuele therapeut en zal ik dat ter sprake brengen. De nadruk van haar woorden lijkt vooral te liggen op eigen belang eerst. Terwijl mijn hartzeer vooral te maken heeft mijn onzekerheid rondom mijn nieuwe positie vinden en innemen binnen de twee belangrijkste relaties in mijn leven: de relatie met zoonlief en de relatie met co-man.



Toen ik gisteren een gesprek had met de mentor van zoonlief, een geweldige docent en wijze vrouw met ontzettend veel ervaring, werd het mij opeens binnen 5 minuten al duidelijk waar de schoen wringt! Ik kan pas echt aan mezelf denken als ik zoonliefs belangen en behoeftes duidelijk krijg. Mentor had heel veel superhandige praktische tips, bijv. over co-ouderschap, afspraken rondom school en huiswerk, gedrag en emotie en nog veel meer.



Ik realiseerde me dat ik een bepaald beeld had gecreëerd. Alsof ik in het huwelijk had gestaan als moeder van 2 kinderen, waarvan ik 1 als een zorgkind behandelde (co-man). Verantwoordelijkheid nemen voor dat beeld in mijn hoofd en die rol loslaten heeft een krachtige inzicht opgeleverd. Dat ik co-man accepteer als een zelfstandige volwassen man die recht heeft op een goede band met zijn zoon. Op die manier zoon centraal stellen binnen het nieuwe evenwicht. Die realisatie gaf me opeens energie en ook een visie over hoe ik alles dat geregeld moet worden (volgende week intake mediator) ga aanpakken en hoe ik de ouderschapsplan vorm wil geven.



Ik vind het heel interessant om te lezen hoe het bij jou gegaan is. Dat je contact met je ex nu opnieuw tot een vriendschap bloeit, vind ik heel mooi en hoopvol. Hoe is zijn relatie met jullie kinderen?



Ik zag/zie co-man als mijn grootste romantische liefde. Waar ik nu mee voor het leven verbonden ben via onze zoon, dus ja, familie voor het leven. Die liefde wil ik voor ogen houden als het moeilijk wordt. Ik ga daar veel ruimte aan geven, dat doorademen en als opdracht aan mijn ziel geven. De mind zal volgen als die zuivere intentie er is. Tijdens mijn dagelijkse meditatie practice blijf ik werken aan accepteren, vergeven en erkennen van wat is. Mediteer jij ook?



Ik heb gekeken naar dat boek van Geurtz, maar zijn schrijfstijl spreek mij niet aan. Ik merk dat ik sowieso niet snel een klik voel met mannelijke schrijvers. Vrouw is de essentie van mijn wezen en dat voel ik door en door. Ik verheug me bijvoorbeeld enorm om het flatje vrouwelijker aan te kleden, beginnend met mijn slaapkamer. Ik schrijf erover, visualiseer, verzamel foto's en inspiratie over wat en hoe. Dat combineer ik met 'de inboedel lijst' en dat maakt dat geregel lichter en werkt voor mij, energiegevend ipv energiezuigend. Verder merk ik dat ik mijn vocabulaire aan het opschonen ben. Hoe ik praat over mezelf. Dus bedankt voor het aanhalen van die woorden. Bewust omgaan met woorden zoals 'chronisch ziek' en 'arbeidsongeschikt'. Dat bén ik niet. Dat is de situatie en verandering is mogelijk.



Mijn affirmatie van de dag:



Verandering is zo natuurlijk als ademen en ouder worden, elke seconde weer.



Een fijne dag, lieverds
Alle reacties Link kopieren
quote:Cassandra201 schreef op 29 maart 2017 @ 15:52:

Hi Cloud, ja, ik herken wat je vertelt, ook over een brief schrijven.



Heb je werk? En de kinderen?



Wat vind je zoal leuk om te doen? Ik las iets van dance feesten? Komen er niet binnenkort allerlei festivals? Maar banken met films is ook heerlijk



Oh ja, valt me nog iets in over het 'waarom' bij een relatiebreuk. Ik zag deze video's laatst en vond het advies super treffend, dus misschien heb jij er ook wat aan? (vind Iyanla Vanzandt een hele leuke prettig gestoorde wijze vrouw)



https://www.youtube.com/watch?v=uNGpWdAhkEw&t=4s



https://www.youtube.com/watch?v=ALnxdbvEYnw&t=2s



Ik heb ook deze liefde meditatie van haar gedaan en dat vond ik heel fijn:



https://www.youtube.com/watch?v=1QdDxPgnrJM



Ja heb de kinderen na school om me heen en ik heb als ik klaar ben met revalideren (heb 2 weken geleden een operatie gehad) een baan waar ik kan beginnen. Dat is nieuw en spannend en kijk er enorm naar uit.

Ook heb ik veel vriendinnen die m'n soap op de voet hebben gevolgd en nu voor me klaar staan om me te laten uithuilen. En idd, loop als t even kan sweekends feestjes af. Even helemaal losgaan en loskomen van het mama-zijn. Ben dan wel mama maar als de kinderen bij hun vader zijn ben ik even Cloud haha

Daar tegenover staat wel dat ik ook enorm kan genieten dus van bank en dekentjes, kaarsjes en wijntjes of thee en koekjes



Ik heb de filmpjes gezien, bedankt voor het delen. Kan niet zeggen dat ze me inspireert eigenlijk. Misschien ook omdat ik 'weet' waar ze het over heeft en dit al toepas in m'n denkwijze.



Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik over-care and over-love. Moeilijk soms, maar ook wel een mooi gegeven. Ik laat mensen niet zo makkelijk toe en dan ben ik tot veel bereid om die mensen bij me te houden. En ja dan cijfer ik mezelf wel eens weg. Veel minder al dan een aantal jaren geleden gelukkig. Maar ik moet ermee leren leven dat ik ben zoals ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen, sorry ik ben een paar dagen niet op forums wezen kijken omdat ik het erg druk had met mijn studie .



Super bedankt voor de steun Suzy en de rest! De verhalen die ik lees sloegen echt aan, en daar heb je gelijk in. Ik ben altijd zo snel bang dat het verwaterd als ik niks laat horen, en heb inderdaad vaak behoefte aan contact met mensen ook doordeweeks via whatsapp wat gewoon niet nodig is. Binnen de Hardcore scene maar ik nu wel heel veel contact met mensen, en is er een meid met wie het echt klikt en nog wat meiden met wie het nog wat moet opbouwen eventueel. Helaas woont die meid wel helemaal in het westen, dus reis ik wat af maar dat is niet erg want van haar krijg ik soms wél een appje terug. Verder zijn die contacten vooral veel ouder als ik (lees, 30 plus), en zie ik het wel als vrienden maar op een ander soort level. Ik ben gewoon enorm jaloers op de meiden die nog hun groepje van de middelbare school nog helemaal intact hebben, daar heb ik denk ik altijd naar verlangt. Toen dat kapot ging had ik ook hier en daar contacten, maar merkte ik dus dat als ik een keer voor mezelf koos en iets meer afhield het totaal verwaterde. Ik was toch niet leuk genoeg ofzo, of er was blijkaar iets verkeerd wat niemand direct in je gezicht durft te zeggen. Het is dus denk ik inderdaad door negatieve ervaringen dat ik me zo voel. Eindelijk weer een vast groepje had ik sinds de middelbare, maar nu komt dus de slechte ervaring van de losse contacten naar boven. Echter, klopt er gewoon wel iets niet aan die meiden en is het niet alleen mijn gepush heb ik het idee. Want ik heb dat feest aan ze voorgesteld toen de tijd, en ze regelen het wel allemaal zonder mij. Had op z'n minst laten weten dat het een leuk idee is maar je graag met een klein groepje wil gaan, had ik opzich prima kunnen vinden ik zoek op dit moment vooral die eerlijkheid en directheid. Ik heb gewoon het gevoel dat er achter mijn rug op van alles gaande is, en dat vind ik echt een heel naar idee. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar er klopt sowieso iets niet maar wat durft dus niemand te zeggen. Een derde meisje die mij had gegappt waarom ik nou zo'n bepaalde foto met tekst had gepost vroeg ik ook naar hoe het nou zat maar die reactie blijft nog steeds uit. Wel zelf beginnen met boos doen over iets of in ieder geval een opmerking maken op whatsapp, maar als ik dan een vraag terug stel gaat ze dus zo doen.... helaas.....



Het gaat overigens de laatste dagen een stuk beter met me, en hoop het vast te houden. Zijn nog genoeg momenten dat ik aan die meiden vooral (niet perse het groepje ofzo) terug denk en dat ik nog graag met ze was omgegaan. Maar helaas, ze zeiden in het begin dus van alles maar niks is minder waar. Vooral iets anders zeggen dan wat je doet kan ik slecht tegen, en vooral nadat ik ernaar vraag krijg ik maar van weinig eerlijk antwoord voor mijn gevoel.



Verder moet ik in de komende tijd dus voor mezelf opnieuw gaan uitzoeken waar IK zelf nou echt blij en gelukkig van wordt, zonder enige invloed van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Cassandra bedankt voor de tip

Ik vind het een mooie vrouw, het filmpje over waarom loslaten zo moeilijk is sprak mij zeker aan.

Dat blijft een lastig punt voor mij, dingen laten gaan..

Ook nu wat vriendinnen gedoe wat me dwars zit en waarvan ik merk dat het me meer bezig houd dan ik zou willen

Ik ben vooral te veel bezig met de waarom vraag, wil zo graag kunnen begrijpen waarom de dingen gaan zoals ze gaan, onbegonnen werk natuurlijk..

maar goed nieuwsgierig ben ik altijd al geweest :-)



Ik mis wel een beetje de anderen hier

Alice Amy Nicci Storm Aiksje en de rest



Verder gaat het goed, druk bezig met werk, ik ben zo blij met m'n werk want het houd me lekker bezig en nu alles weer goed draait vallen de zorgen over financiën weer weg, en dat geeft rust



Dips komen en gaan, nog steeds, ik kan gelukkig het steeds meer zien als golven, of als de wolken, die voorbijdrijven, het komt en gaat..

Zoals Jan Geurtz zegt, als je even klem of moeilijk zit, denk dan

"Geeft niet, mag best, laat maar even"

Die helpt echt bij mij
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Cassandra: belangrijke inzichten krijg je nu!

En dat zal nog wel een tijdje doorgaan ook, het is verbazend hoe creatief het brein blijkt te zijn als het gaat om te dealen met nieuwe omstandigheden!

Zo zie je maar weer wat er binnenin jezelf allemaal opborrelt aan wijsheid en inzicht! Mooi om te lezen!

Dat zijn zelfs de meest waardevolle: je weet immers eigenlijk zelf diep van binnen wel wat het beste is in een bepaalde situatie en als je daarop vertrouwt (en naar luistert, kunt toepassen) komen er steeds meer van die momenten!



Ex en kinderen hebben ook een goede band, we zijn weer helemaal gezin, ook al wonen we niet bij elkaar, het voelt weer even vertrouwd als vroeger, zij het dat dat in tussenliggende jaren ook anders is geweest dus, voornamelijk als ouders overleg enzo, kinderen woonden grootste gedeelte van de tijd bij mij en eens in de 2 weekenden bij ex en dan door de week nog een avond (kwam hij hierheen en kookte dan hier voor ze of nam ze mee uit eten, ik ging dan de deur uit, waren mijn "vrije avonden".

Toen de kinderen ouder en zelfstandiger werden was er geen bepaalde omgangsregeling meer.



In tussenliggende jaren had ex een (vermoeiende) relatie, en was het meer haar invloed op eea waarom de omgang nog strikt als ouders was, meer tolereerde zij niet en ik weet zeker dat hij en ik ook toen al ook 1 op 1 vriendschappelijk hadden kunnen omgaan met elkaar (los van het ouderschap dus), dat blijkt nu ook wel, gaat superrelaxt en betrokken bij elkaar.

Voor de kinderen wel zo fijn en we hebben elkaar ook nooit afgekraakt.

Ik heb eea altijd goed kunnen relativeren (volgens mij) naar de kinderen toe.



En wat zeker meegeholpen heeft is dat er geen van de ouders helemaal stuk zat of zich verlaten voelde oid, zodat hun loyaliteit niet naar 1 hoefde te gaan, en dat ze wisten dat ik me ook wel vermaakte in vrije weekenden, vakanties enz.

Zij konden met een gerust hart naar hun vader (al hadden ze daar niet altijd zin in, want daar geen vrienden en eerst niet eens een eigen kamer en dergelijke. Nu achteraf zeggen ze blij te zijn want een voorsprong op hun vrienden dat hun omgeving groter werd dan wat ze al kenden, de weg in de stad leerden kennen, het OV daar en er zelfstandiger van geworden zijn).



Herkenbaar voor mij is dat aan het begin, toen de wond nog vers was zeg maar, ik ook die momenten dat de kinderen sliepen of er niet waren benutte om dan het (grote) verdriet toe te laten.

En tijdens die coachingperiode trok ik daar ook echt de tijd/aandacht voor uit als ik daar was.

Op die manier was dat dus soort van gedoseerd: omdat ik wist dat ik dat serieus nam (en niet onderdrukte of probeerde af te leiden/ te verzachten of verdoven) ging dat ook heel goed en kon ik me de rest van de tijd ook echt opgewekt voelen (dus hoefde niet te acteren voor de kinderen, dat zouden ze ook aangevoeld hebben).



Ook voor kinderen geldt volgens mij (en dat was een eyeopener voor mij destijds): als je zelf helemáál geen verdriet laat zien (of boosheid en dergelijke) dan geeft dat ook geen ruimte voor hun, dat zíj zich verdrietig mogen voelen.

Ik dacht eerst dat ik ze dat allemaal moest zien te besparen, maar dat hoeft niet: kinderen kunnen m.i. beter meekrijgen dát een tegenslag ook verdrietig en shit is, als ze ook zien dat je met zoiets kunt dealen in je leven en niet betekent dat je levenslang ongelukkig zou zijn. Dus ze hoeven niet tegen vanalles wat kan gebeuren behoed te worden (wat ouders vaak graag zouden willen), maar dat goede/gelukkige én mindere tijden erbij horen en te overwinnen/overstijgen zijn, voorbijgaand zijn, en dat geeft een realistischer kijk op het leven (dan dat het altijd maar rozengeur en maneschijn zou horen te zijn om gelukkig te kunnen zijn).



Kinderen leren ook van het voorbeeld wat ze bij ouders en andere volwassenen om zich heen zien, mee te maken hoe die met elkaar en met tegenslag iha omgaan is belangrijk en zo krijgen ze tools in handen hoe ze zelf reageren op teleurstellingen en tegenslag.

Als alles in het leven maar vlekkeloos zou verlopen, bereidt dat ze denk ik ook niet voor op het leven, waar niemands pad altijd over rozen zal gaan.

Ik heb veel met ze gesproken ook (en altijd al gedaan) over "het leven" iha, veel openheid en kon hier vanalles worden besproken, zowel zij als ik konden (en kunnen) erg onszelf zijn bij elkaar, we zijn close (maar niet té), openhartig en ze zijn er behoorlijk ruimdenkend van geworden (is zoals ik het zie en merk en ze zelf ook zeggen).

Ze zijn behoorlijk authentiek (en gelukkig maar, want wijken hier en daar af, zijn eigengereid en geen standaard, ook niet als pubers, en hebben nogal geleerd om niét mee te hoeven doen/hollen met anderen om er maar bij te kunnen horen, maar naar zichzelf te luisteren wat zij zélf vinden en dat te volgen).



Ik vond het destijds heel erg dat wij zelf degenen waren die dat sprookje van "ze leefden nog lang en gelukkig" uiteen te laten spatten, en nu denk ik: hoe realistisch is dat nog in deze tijden? Juist die boodschap blijven meegeven dat dat de standaard hoort te zijn als je van elkaar houdt zorgt voor misschien wel een ireeel idee van liefde en relaties, en het idee van "mislukken" is des te groter als je dat als norm of vanzelfsprekend vindt (terwijl het onderhand "gewoner" is dat dat niet zomaar levenslang beklijft, mensen veranderen omdat ze ontwikkelen en misschien ook niet het "juiste" zou zijn om dan koste wat het kost bij elkaar te blijven, je elkaar binnen een relatie ook heel erg kan tegenhouden om te groeien, en dus die norm als "het beste" meegeven misschien niet de (enige) "juiste" boodschap is.

Hoeveel mensen blijven niet ten koste van zichzelf juist door dit streven bij elkaar of veel en veel te lang, terwijl het hun levenskwaliteit en geluk ernstig ondermijnt?



Ook als beide ouders los van elkaar uiteindelijk opbloeien is dat net zo'n goed voorbeeld imo, omdat het erom gaat dat ze dan meekrijgen dat je voor gelukkig voelen niet afhankelijk bent van 1 persoon en diens liefde of het leven mee te delen, en dat er veel meer in het leven is wat toevoegt aan geluk, voldoening, (zelf)ontplooiing en dat je er altíjd zelf iets van moet zien te maken, met mee- en tegenvallers op je pad te maken zult krijgen en dat je altijd weer terug kunt veren.



Iha wordt nu in de psychologie aangenomen dat je een basisgeluksniveau bezit waarnaar je (na 1 a 2 jaar) terugkeert na (ook grote, ingrijpende) positieve en negatieve gebeurtenissen/omstandigheden.

Dus zowel normaliseert dat bijv als je de "grote Liefde" vindt (na de grote verliefdheid keer je terug naar je niveau van daarvoor) of de loterij wint en zo is het ook na negatieve gebeurtenissen of negatief veranderde omstandigheden.



Fijn dat je een mogelijkheid ziet om evt tzt voor jezelf iets te kunnen beginnen!

Dat opent weer nieuwe perspectieven en idd is het volgens mij zo dat uitkeringsinstanties daaraan meewerken dmv bepaalde regelingen.

Dat is een prettiger idee omdat je dan meer een uitzicht hebt dat je toch zelf deels invloed kunt uitoefenen, ook al ben je op eoa manier beperkt, dat je situatie niet per se blijft zoals het nu is, dat daar ook nog mogelijkheden zouden kunnen liggen, nog steeds kunt kijken naar wat evt wél kan en bij eigen situatie aansluit!



Tja, balen, het afgelopen weekend, tuurlijk wil je het liever druk(ker) zien en meer omzet draaien

Omdat we net begonnen zijn is het niet erg, je calculeert dat ook in in dit werk, en het is sowieso geen verspilde tijd geweest, als je toch eea geoefend en geleerd hebt, contacten en ideeen/tips opgedaan, het zal elke keer opnieuw onzeker zijn, dat blijft zo als je eigen ondernemer bent, enige wat je zelf kunt doen is zorgen voor kwaliteit en evt bijstellen (van verwachtingen/ inschattingen).



Fijne dag vandaag, succes!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Cloud: mooi!

Quote: "

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik over-care and over-love. Moeilijk soms, maar ook wel een mooi gegeven. Ik laat mensen niet zo makkelijk toe en dan ben ik tot veel bereid om die mensen bij me te houden. En ja dan cijfer ik mezelf wel eens weg. Veel minder al dan een aantal jaren geleden gelukkig. Maar ik moet ermee leren leven dat ik ben zoals ik ben "



Hier net zo, het is al fijn dat je die liefhebbende vermogens zelf hébt en voélt, dat is al zo waardevol!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Carmen, als je echt het idee hebt dat ze eea voor jou achterhouden en niet klopt, het ís ook geen leuke zet dat jij met een initiatief komt en ze precies daar jou erbuiten houden, dus zou ik inzetten op (meer) nieuwe vriendschappen (erbij). Die zijn idd aan het begin nog niet zo diepgaand, dat mag groeien/ontwikkelen mettertijd.

Verkijk je niet teveel op van die middelbare-school-vriendschappen, waarom zijn die in jouw ogen waardevoller?



Heel veel mensen gaan niet of nauwelijks meer om met mensen die ze vanaf de lagere of middelbare school kennen, dat is heel normaal, je bent dan nog zó in ontwikkeling en iedereen groeit alle kanten op dat het misschien juist eerder "vreemd" zou zijn (of soms op stilstand kan wijzen) als je altijd bij dezelfde mensen zou blijven passen levenslang.

Het is natuurlijk fijn als je langdurige, diepe, innige vriendschappen hebt al vanuit die tijd en je ongeveer gelijk op gaat in ontwikkeling en leefwijze(n), interesses, levels en bezigheden.

Zo niet hoef je dat niet beschouwen als "mislukt" oid, dat is een stempel wat jij er zelf op aanbrengt, misschien waren die mensen om eoa reden dus niet degenen die bij jou passen.

Misschien zouden deze mensen aan wie je nu zoveel waarde toekent weleens niét het beste zijn voor jouw eigen persoonlijke groei/ontwikkeling?!



Is er een reden waarom je het vooral zoekt in de hardcore?

Je kunt gewoon daarnaast overal voor nieuwe mensen en kennissen openstaan, je hoeft je niet te beperken bij voorbaat al tot een specifieke groep, in "of-of", als het "en-en" kan zijn!

Accepteer van de vriendengroep van ex voor wat het is, en laat niet anderen bepalend zijn in hoeverre ze jou daarbij toelaten of niet, maar of dit voor jou nog wel aantrekkelijk is zoals het is en gaat.

Koste wat het kost ergens aan vasthouden maakt je afhankelijk van wat zij (nog) willen met jou, blijf je svp ook afvragen of zij wel waardevol genoeg zijn voor jóu, zoals het nu gaat, en (vooral) jij zo je best moet doen om dat contact in stand te houden/ verbeteren.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Zand: ik geloof dat ik zélf in de loop der tijden minder ben gaan hechten aan diepgang en wat ik van vriendschappen verwacht of te bieden heb, "vriendinnengroepjes heb ik nooit zo gehad, ken overal los mensen m/v die ik graag mag en die geeneens bij elkaar passen, haha, dat leverde in het verleden juist leuke feestjes op hier met zeer uiteenlopende types áls ik ze eens bij elkaar kreeg



Ik hecht meer aan de kwaliteit van sommige vriendschappen (of kennissen) en voel me soms met sommige vrij recente vriendschappen closer en vrijer en met sommige bestaande langere minder close of op bepaalde levels met de een closer of meer bij betrokken dan met de ander, ze zijn me allemaal lief om eoa reden, oa afhankelijk van waarin je overeenkomt met ze.

Als er maar weinig overeenkomsten zijn hoef je je toch niet vanalles af te vragen waarom het zo loopt enzo?

Ik heb losgelaten dat ik door iedereen "aardig" gevonden wilde worden (zoals vroeger), dat kán helemaal niet eens en hoeft ook niet, en daar koop je ook niks voor.

Ik pas blijkbaar als ik mezelf ben wel genoeg bij uiteenlopende types mensen, en ik vind vriendelijkheid over en weer als levensinstelling een prettig iets, wat ook zeker gewaardeerd wordt.

Ik mag ook niet iedereen en dat dat andersom ook zo kan zijn is prima, ik doe toch wat ik zelf "goed" acht en blijf mijn eigen gangetje gaan, en als anderen daarin teleurgesteld zijn is het maar zo.



Ik hecht niet meer zo aan of ik erbij hoor, er is maar een selecte groep die wérkelijk belangrijk is, aangevuld met andere -ook!- waardevolle mensen, zij het dat ik denk dat ik qua die laaste groep morgen opnieuw zou kunnen beginnen en dat ook wel weer op zou kunnen bouwen met anderen, omdat ik dat afgelopen jaren ook ervaren héb, dat je overal en op elk moment nieuwe waardevolle mensen zult of kunt treffen.

En dan is het veel makkelijker om een "graag of niet"-houding te hebben (of te kunnen veroorloven misschien wel).

Maar ja, ook ik heb wat lesjes aan "onthechten" achter de rug en dan merk je wat je uiteindelijk aan wie hebt en andersom, en de kring vaste mensen daarin is daarin redelijk onveranderlijk, oa gezin en andere familieleden.

En dan nog een groepje mensen dichtbij, een familietje aan bekenden zeg maar, die er voor je zijn en ik voor hun op een meer alledaagse basis, daar zit de "diepte" meer in om elkaar geven (dan gelijkgestemdheid of diepe gesprekken), daar deel ik meer de dagelijkse beslommeringen dus mee.



Ik was eens in Spanje in een plaatsje waar ik overwogen (en onderzocht) had ooit om een klein hotelletje te drijven en leerde daar wat mensen kennen van wie ik dacht: "dit waren dan mijn vrienden geworden, de vaste kern die buiten het seizoen hier leeft en elkaar allemaal kent" en dat was een aparte gewaarwording, haha!

Het besef dat je elk moment kunt veranderen van leefruimte en ook daar eea zou kunnen opbouwen omdat je overál mensen zult treffen met wie het klikt, is een heel fijn gevoel om mee je verdere leven in te nemen!

Het kan altijd en overal, op elke leeftijd (is mijn ervaring althans en ik heb relaties/contacten en kennissen van alle leeftijden ook, veel jonger en veel ouder dan ikzelf ben).

Ik vind het heel natuurlijk dat je niet overal (evenveel) mee klikt en met sommigen ook helemaal niét!

Als je voelt dat je je in 100 bochten moet wringen ga je dan svp niet afvragen waarom dat zo is, zie het meer als een gegeven en iets mysterieus, net als in de liefde eea net zo onverklaarbaar is en niet logisch te beredeneren of te sturen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Komende dagen ben ik aan het werk en zal ik niet veel hier zijn.

Heel gezellige avond achter de rug, huis vol, heb ook weer ff lekker kunnen "zorgen" (lekker gekookt) en ben ik niet eens meer gewend haha.

Nu ff in aktie komen.



Alvast fijn weekend iedereen!

Zonnetje schijnt weer volop hier, hopelijk blijft dat nog even zo (wordt wel kouder, jammer genoeg)

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Hallo allemaal,



Leuk een plek om de geneugten van het all-een zijn te delen. Ben sinds augustus 2015 single na een huwelijk van 29 jaar. De breuk kwam voort uit de erkenning dat ik mij zelf verloochende binnen de relatie als "Gaslightee" ten gevolge van een persoonlijkheidsstoornis. De afgelopen tijd heb ik gebruikt om inzicht te krijgen in "Gaslighting" en hechtingsproblematiek. Nu ben ik bezig om vanuit het verstandelijk begrijpen de koppeling te maken met mijn gevoel en intuïtie. Ik merk namelijk dat ik onbewust vrouwen aantrek die aan "Gaslighting" doen en/of van spelletjes houden, en dan krijg je een "Selffulfilling Prophecy" van een vrouw die je onherroepelijk gaat verlaten. Het is sneu om hier pas zo laat achter te komen. Daten doe ik dus niet meer.

In plaats daarvan richt ik me op mijn eigen geluk door mezelf onvoorwaardelijk lief te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Warme welkom @c-la-talpa wow dat is heftig! Heb je kinderen? Therapie/coaching/steun?

(ik kan me iets voorstellen bij wat je meemaakt, maar wil niet teveel invullen)



Suzy, heel veel succes dit weekend, dat er veel weelde jouw kant op mag komen

Superbedankt voor het delen, veel herkenning en ook hoopvol en inspirerend hoe dit soort zaken evolueren, life is just living

Ik kijk enorm uit naar steeds meer gelukkig en vrij zijn en in de tussentijd, neem ik het gewoon 1 day/moment at the time. Met alles wat erbij hoort, alle gevoelens, alle uitdagingen, alle avonturen. Momenteel werk ik aan dagelijks stilstaan bij mijn visie: wie ben ik? wat vind ik belangrijk? wat is mijn hartenwens om hier op aarde achter te laten?

Het scheelt dat binnen het geregel ook plannen in schrift opgesteld moeten worden (ouderschapsplan bijv.) en dat stimuleert om praktisch die visie over zorg voor ons kind en samenwerking als co-ouders helder te krijgen.



Cloud, wow dat is prachtig, hoor, komt authentiek over

Ook herkenbaar!

Hoe gaat het nu met jou?



Carmen, wat fijn om te horen dat het beter met je gaat en je eigen energie voor JOU inzet! Laat hier nog van je proces horen



Zandvogel Ja, ik vind haar zooooo mooi Ze heeft het vaker over 'waarom', want ik begreep dat het een rationele inslag is. Dat herken ik, 'ik denk dus ik ben' Dat is veel meer verschoven naar 'ik voel dus ik ben' en de afgelopen tijd naar 'ik ben!'

Heel fijn dat je werk je plezier geeft, in wat voor branche zit je?



Ik wens jullie allen een mooi liefdevol weekend toe!
Alle reacties Link kopieren
Thanks, Cassandra, en insgelijks: hopelijk kun je ook genoeg ontspannen en lekker genieten van het mooie weer.





Enne, er is/blijft hier ruimte om ook je twijfels, verdrietige en andere emoties te ventileren
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Werk ze Suzy, veel succes dit weekend!



Welkom la Talpa,

Klinkt heftig jouw ervaring

Ik heb even gegoogeld ik kende deze term niet, gaslighing..maar ik ken het dus maar al te goed

Doet me aan m'n moeder denken en ex1 (de vader van m'n zoon)

Vooral dat ze zo goed zijn in je laten denken dat je gek bent

Mindfucking, verschrikkelijk

Goed dat je nu voor je zelf hebt gekozen





Cassandra ik doe iets in de horeca, op feesten en partijen, bruiloften enzo

Waardoor ik dus veel in het weekend actief ben

Ik hou van mijn andersom leven, ik winkel als de meeste mensen op werk zitten, en ga het strand op doordeweeks, heerlijk...



Fijn weekdn allemaal!
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Lief Cassandra, ik probeer heel erg om bij m'n eigen gevoel te blijven, alleen in de liefde is dat nog wel een beetje een lastig dingetje.

Het is veelomvattend he, een scheiding. Ben zelf 3 jaar geleden bij m'n ex weggegaan maar nog steeds is het aanpassen (van beide kanten).

Goed om te lezen dat je bij jezelf blijft en alles goed tegen elkaar afweegt



LaTalpa, wat heftig. Heb ook even Google geraadpleegd maar jeetje heftig! Herken wel een paar dingen van m'n eigen lange relatie, al is t niet zo heftig geweest.

Oh en welkom!



Zand, ik ga in m'n nieuwe baan ook omgekeerd werken, veel weekenden en s'avonds. Het bevalt jou goed? Jij hebt geen kinderen toch?



Hier ff een klein dipje. Heb een brief geschreven voor vriend. Vriendin heeft m gelezen en vind m zo vanuit mijn hart geschreven dat ze het bijna eng vond haha. Aan de ene kant wil ik m heel graag mailen, aan de andere kant is het wel zo ontzettend vanuit 'mij' geschreven dat het voelt alsof ik ermee zout over een wond strooi. Het is absoluut niet schreeuwerig of aandacht vragend en ik wil graag dat hij het weet maar vind t ook wel een beetje eng.



Anyway, een heel fijn weekend dames
Alle reacties Link kopieren
c-la-talpa: welkom hier.

Kende de term ook niet.

Er is een goed boek dat heet "Destructieve relaties op de schop" van Jan Storms.

Daar heb je misschien wel iets aan, geeft meer inzicht, in haar maar ook in jezelf en waarom jij daar blijkbaar gevoelig/aantrekkelijk voor bent, en ook tips hoe nu mee om te gaan.

Onderschat de impact niet van zo'n relatie, en toch zul je dat zelfvertrouwen wel weer opbouwen en wie weet in de toekomst wel weer gaan daten.



Dat je voorzichtiger wordt na zo'n ervaring is niet helemaal verkeerd, je bent nu alert op eea.

Er zitten vaak toch bepaalde vaste patronen in, en die zul je met wat je nu weet iig snel herkennen voortaan.

Ook kun je eens googlen op anti-manipulatie(technieken).

Is het gelukt om alle contact te verbreken?

Hoe staat het met jouw eigen energie momenteel?

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Thanks, Zand!

Jij ook succes, he!

JIj bent denk ik toch minder weersafhankelijk, kan ook binnen wat jij doet toch?!



Zit ff uit te puffen nu, ook nog spullen voor verbouwing gehaald, ben er nu wel ff klaar mee voor vandaag
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Cloud, wel/niet sturen durf ik niks over te zeggen..

Geen idee hoe dat aan de andere kant ontvangen wordt, hangt ook van hem & zijn karakter af, veel mannen kunnen gewoon niet veel qua al die gevoelens bespreken, of weten niet hoe te reageren.

Als je er iig maar niks van verwacht.

Natuurlijk is dat eng, want je stelt je kwetsbaar op.

Kan ook als een compliment worden ontvangen, dat je hem in vertrouwen neemt (want dat doe je tenslotte), jij kunt dat beter inschatten, want je kent hem.



Zijn jouw kinderen al wat ouder? (toch?)

Wonen ze nog thuis?(heb je vast al verteld maar soms kan ik het niet allemaal onthouden).

Dan is omgekeerd werken misschien geen enkel punt.

Het kan lastig zijn dat anderen vrij zijn als jij aan het werk bent, en andersom, zelf vind ik het niet zo'n punt, misschien anders als je daarnaast ook nog rekening hebt te houden met een partner die wel reguliere tijden werkt.

Zelf heb ik een paar vrienden met wisselende tijden en uit de horeca, die zijn bijv op de maandagen vrij, kunnen we alsnog op een terrasje hangen



Mijn werk wordt ook niet heel laat in die weekenden, het speelt zich allemaal overdag af tot hooguit vroeg in de avond, dat scheelt ook veel.

In de horeca bijv is het vaak juist 's avonds en ook in het weekend nog laat, daar zou ik denk ik meer moeite mee hebben (dan vroeg opstaan in het weekend).

Ben wel echt een nachtavondmens van nature, hoor, heb eind vh jaar nog een blauwe maandag in de catering gewerkt en dan nog opruimen na afloop en naar huis rijden, thuis "bijkomen' (dan ben ik nog te wakker om meteen te gaan slapen) en beetje "normale" tijden is toch gezonder/beter (voor mij) denk ik.

Ik mis alle feestweekenden bij hutje het hele seizoen, maar ik geef daar niet zoveel om.

Er zijn toch veel meer mensen in het weekend, al trek eigenlijk relatief al veel op met de "vaste" kliek "bewoners", en die kan ik doordeweeks ook wel zien. Kom ik eindelijk tot rust daar, hahaha, dan zijn er natuurlijk wel veel gepensioneerden, hopelijk ook nog wat leeftijdgenoten en is het iig ook niet zo druk in zwembad en sauna's.



Voor jou, aan de andere kant: juist in de avonden ben je thuis vaak ook niet zo productief, sommige dingen kun je 's avonds niet (bijv stofzuigen enzo) dus als je de uren die je normaal aan bellen, socializen, tv of andere (social) media besteedt je geld kunt verdienen is dat best gunstig.

Heb je overdag je handen vrij om andere leuke dingen te doen
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Haha Suzy neem je niet teveel hooi op de vork? Je hebt t er maar druk mee



De brief. Tja...hij hoeft er niet op te reageren, dat is niet mijn insteek. Heb ik ook aangegeven in die brief. Ik wil alleen uitleggen dat ik fel op hem reageerde omdat ik gevoelens heb voor hem. Hij weet dat nu niet. Dat ik m niet weer zie of spreek doet pijn, absoluut, maar voor ons beide is het beter zo, alleen ben ik niet eerlijk geweest en dat knaagt aan me.



Ja mijn kinderen zijn in de puberleeftijd, dus hoef niet echt oppas meer te regelen. Wel ervoor zorgen dat het avondeten geregeld word en dat ik thuis ben als ze naar bed gaan. Ik zie t nog niet echt gebeuren dat ze dan 'op tijd' hun ding doen zeg maar.

De baan is echt totaal anders dan wat ik deed, ook qua werktijden en juist dat alles zo anders is maakt het zo leuk. Even compleet iets anders, past ook wel in de flow waar ik momenteel in zit. En idd geen partner waar ik rekening mee hoef te houden is ook wel fijn. Zolang m'n kinderen maar hun ding kunnen doen is het prima. En het werk is redelijk dichtbij dus ze kunnen altijd langswippen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, dat werk, Cloud!

Leuk!

Hopelijk ben je helemaal hersteld als je begint!

Dat je er zin in hebt is het halve werk



Nee, ik doe niet teveel hoor, tis meer eea zo op 1 en dezelfde dag proppen als ook de voorbereidingen moeten voor het werk wat vlak van tevoren moet + rijden, bestelbusje halen, en dan doet zoon nog grotendeels het echte til- en sjouwwerk (deuren bijv).

En dit weekend maar 1 dag, morgen, daarna 2 of meer per weekend.

Dan heb ik het aan het begin vd week rustig en eind vd week nu eeenmaal druk(ker) en ik vind het ook wel lekker om bezig te zijn!

Vorige werk kon ik makkelijk verdelen en zoveel mogelijk meteen doen, dat gaat hier niet en dat heeft met regeldingen en versheid van bepaalde producten te maken.



Veel tegelijk ben ik niet zo goed in, maar tis zeker niet dat je er overspannen van raakt, haha

En ik vind het wel gezellig als zoon een paar dagen thuis is!



(oh enne, ik had eroverheen gelezen maar stuur gerust een pb).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Heb je een pb gestuurd Suzy!
Alle reacties Link kopieren
W

quote:Suzy65 schreef op 31 maart 2017 @ 19:34:

Enne, er is/blijft hier ruimte om ook je twijfels, verdrietige en andere emoties te ventileren



Fijn dat je dat benoemt, Suzy, dankjewel



Ik ben sinds sinds kort lid van een klein online besloten groepje van lotgenoten. Daar voel ik me lekker op mijn gemak om gedetailleerd te delen over het dagelijkse proces, omdat het intiemer is. Op dit grote openbare forum ervaar ik toch een rem.



Daarnaast ben ik bezig met het transformeren van mijn taalgebruik rondom (mijn aandeel aan) de relatie. Klagen hoort daar niet bij wel bewust van mijn gedachten en gedrag, awareness without judgement. Erkennen, ademen, loslaten.



En via Iyanla een mooie techniek ontdekt die bij me past en mij helpt om een eigen visie vormen over wat ik echt echt heel graag wil adhv wie ik echt ben. De techniek is elke dag 40x de zin afmaken: 'ik ben ...' en dan een zelfstandig naamwoord of werkwoord (actief taalgebruik) aan toevoegen. Bijv. 'Ik ben creatie'.



Ik schrijf graag en zoek naar manieren om door te schrijven duidelijkheid te krijgen over het verder ontwikkelen van mijn authetieke stem.



Cloud, ik lees nu pas dat je aan het herstellen bent van een operatie. Hoop dat het herstel voorspoedig gaat, vooral naast (dankzij?) de emoties rondom je vriend.

Hoe oud zijn je kinderen?

Wat mooi om je enthousiasme te lezen over terug aan het werk!



Zandvogel, hoe oud is je zoon?

Superfijn dat jouw baan je de vrijheid heeft om volop te genieten!



Dat inspireert mij, jullie plezier in het werk en de vrijheid die dat geeft. 'Ik ben vrijheid', zet ik ook neer
Alle reacties Link kopieren
Eindbazen met Hannah Cuppen staat online

http://www.eindbazen.nl/podcast/hannah-cuppen/
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven