Hoe vaak beddengoed wassen?

30-03-2017 09:27 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva'ers,



even een vraagje. Hoe vaak moet je het beddengoed wassen? Ik lees nogal veel verschillende dingen namelijk. Ik was nu de kussenslopen elke week, dekbedovertrek en laken eens in de twee weken en de molton en kussenbeschermers eens in de maand.



Misschien hebben jullie nog tips en ideeën!



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet het elke keer, zodra er een topic als dit komt, denk ik: O,ja!!

Dus elke 2 weken.
quote:Captain_Obvious schreef op 30 maart 2017 @ 20:20:

Oh ja de kussenmoltons



Kan er mij iemand es uitleggen wat dat is?

Ik heb een donsovertrek, ik heb een kussenovertrek, ik heb een onderlaken.



Maar een molton? Nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 31 maart 2017 @ 00:02:

[...]





Kan er mij iemand es uitleggen wat dat is?

Ik heb een donsovertrek, ik heb een kussenovertrek, ik heb een onderlaken.



Maar een molton? Nooit van gehoord.

Echt niet? Kan me dat amper voorstellen. Hoe bescherm je dan je matras en kussen?

Kijk gewoon eens bij de hema of leenbakker
Alle reacties Link kopieren
Er gaat een wereld voor me open: zijn er ook kussenmoltons?! En hier: elke week alles (behalve de molton, die was ik... geen idee? 1x per 3 maanden?).
quote:Captain_Obvious schreef op 30 maart 2017 @ 19:50:

[...]



Ik ook niet.

#hoedan ?

*Deurtje van de wasmachine open

*Prop dekbed er in

*Deurtje dicht

*Wasmiddel er in

*Zet wasmachine aan



Het wijst zich eigenlijk vanzelf.
quote:Agaphantus schreef op 30 maart 2017 @ 22:40:

Ik vergeet het elke keer, zodra er een topic als dit komt, denk ik: O,ja!!

Dus elke 2 weken.
quote:tiramisuusje schreef op 31 maart 2017 @ 09:10:

[...]



*Deurtje van de wasmachine open

*Prop dekbed er in

*Deurtje dicht

*Wasmiddel er in

*Zet wasmachine aan



Het wijst zich eigenlijk vanzelf.Die van mij past echt niet hoor
quote:pearle schreef op 31 maart 2017 @ 05:49:

[...]



Echt niet? Kan me dat amper voorstellen. Hoe bescherm je dan je matras en kussen?

Kijk gewoon eens bij de hema of leenbakker



Bescherming?

Er ligt een onderlaken op die matras en een kussenovertrek rond het kussen.



Ik weet niet wat iedereen hier uitvreet met zijn kussens en zijn matrassen, maar dat volstaat toch echt.
quote:tiramisuusje schreef op 31 maart 2017 @ 09:10:

[...]



*Deurtje van de wasmachine open

*Prop dekbed er in

*Deurtje dicht

*Wasmiddel er in

*Zet wasmachine aan



Het wijst zich eigenlijk vanzelf.Past bij mij niet in de wasmachine
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 31 maart 2017 @ 17:29:

[...]





Bescherming?

Er ligt een onderlaken op die matras en een kussenovertrek rond het kussen.



Ik weet niet wat iedereen hier uitvreet met zijn kussens en zijn matrassen, maar dat volstaat toch echt.Een paar weken na een bevalling zat ik op bed borstvoeding te geven toen ik opeens begon te bloeden, grote bloedvlek op molton maar matras nog schoon. Toen was ik toch wel blij met mn molton.
pien6 wijzigde dit bericht op 31-03-2017 18:07
Reden: Nog niet klaar
% gewijzigd
Een molton is gewoon zo'n onderhoes (?) voor een kussen. Dus kussen, molton, hoes.



Handig voor bloedneuzen, looporen, etc.



Het is een apart soort stofje of weving ook. Dikker.

http://www.hema.nl/winkel ... lopen/molton-kussensloop-(5133162)
quote:TinyBel schreef op 31 maart 2017 @ 17:29:

[...]





Bescherming?

Er ligt een onderlaken op die matras en een kussenovertrek rond het kussen.



Ik weet niet wat iedereen hier uitvreet met zijn kussens en zijn matrassen, maar dat volstaat toch echt.Nou ja, wat ik eerder typte. Een bloedneus, dat houdt m'n kussenhoes niet tegen. En mn matrasovertrek ook niet.
Mijn kussen of matras kunnen niet spreken en vergaan niet van een paar sporadische bloedspatten.

En er zit sowieso een overtrek over, dus zelf zie ik het ook niet.
quote:sneazydwarf schreef op 31 maart 2017 @ 06:20:

Er gaat een wereld voor me open: zijn er ook kussenmoltons?! En hier: elke week alles (behalve de molton, die was ik... geen idee? 1x per 3 maanden?).Hoe kan je nou niet weten kussenmoltons zijn?
in de zomer: 1x per week

winter: 1x om de twee weken
Alle reacties Link kopieren
quote:semmy1986 schreef op 30 maart 2017 @ 16:24:

Kussen slopen.dekbedovertrek. matrasmolton en kussenmoltons elke week.

Matrassen draai ik elke week

Een dekbed word elke week buiten gehangen en gaat na t seizoen naar de stomerij.

Dit, exact dit doe ik ook iedere week. Alleen was ik de kussens en dekbedden zelf. Wasmachine met inhoud van 7 kilo, past het dekbed makkelijk in.

Ondersloop of kussenmolton voorkomt ook dat je kussen gaat stinken. Je transpireert 's nachts echt wel behoorlijk en dat wordt mooi door moltons en sloop/onderlaken opgevangen. Met alleen een laken en alleen een sloop verdwijnt er erg veel vocht in je matras/kussen. Dus moltons verlengen uiteindelijk de levensduur van je matrassen en kussens.
quote:TinyBel schreef op 31 maart 2017 @ 17:29:

[...]





Bescherming?

Er ligt een onderlaken op die matras en een kussenovertrek rond het kussen.



Ik weet niet wat iedereen hier uitvreet met zijn kussens en zijn matrassen, maar dat volstaat toch echt.



Heb ik ook hoor. Gewoon een hoeslaken over mijn matras en een dekbedovertrek en kussensloop om mijn beddengoed. Alleen in de winter een dik onderlaken over mijn matras, maar dat is voor de kou.

Ik was het elke week en in de zomer soms twee keer in de week als het warm genoeg is dat het beddengoed 's avonds weer droog is. Maar dat is omdat ik het dan zo lekker vind, als het knisperig droog en zongewarmd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 31 maart 2017 @ 17:29:

[...]





Bescherming?

Er ligt een onderlaken op die matras en een kussenovertrek rond het kussen.



Ik weet niet wat iedereen hier uitvreet met zijn kussens en zijn matrassen, maar dat volstaat toch echt.dat volstaat echt niet hoor, weet je hoeveel vocht je per nacht verliest?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat zweet druppels gaan denken als ze door de molton heen zijn 'Hoo jongens dit is de oversteek naar het matras, nee daar kunnen we niet door.' Hetzelfde met huisstofmijt. Het is mijn matras, niemand anders hoeft erop te slapen. Draai hem wel elke keer om met dekbed verschonen. Af en toe stoomreiniger is prima. Met een molton vind ik het ook veel te warm en ga ik juist meer liggen zweten. Maar he ieder zijn ding.
quote:Frambozen schreef op 31 maart 2017 @ 21:22:

Ik kan me niet voorstellen dat zweet druppels gaan denken als ze door de molton heen zijn 'Hoo jongens dit is de oversteek naar het matras, nee daar kunnen we niet door.' Hetzelfde met huisstofmijt. Het is mijn matras, niemand anders hoeft erop te slapen. Draai hem wel elke keer om met dekbed verschonen. Af en toe stoomreiniger is prima. Met een molton vind ik het ook veel te warm en ga ik juist meer liggen zweten. Maar he ieder zijn ding. Ik moest erg lachen om jou post, je hebt wel gelijk trouwens
Alle reacties Link kopieren
quote:taxi87 schreef op 30 maart 2017 @ 20:08:

[...]





Haha dat dacht ik ook!



Dekbedovertrek, kussenslopen en hoeslaken eens per twee weken. Vroeger elke week, maar nu doe ik de ene week ons bed en de andere week de kinderbedden. Lui.



Moltons, dekbed en kussens alleen als ik het nodig vind. En dat is bijna nooit dus.Mijn kind is inmiddels een puber en die mag (lees: moet) het zelf doen. Ik mis zijn kindertijd ontzettend en zie dit dan maar als de voordeeltjes van ouder worden, dat ze steeds meer zelf mogen (lees: moeten).
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 31 maart 2017 @ 20:06:

[...]





dat volstaat echt niet hoor, weet je hoeveel vocht je per nacht verliest?En dan? Wat doet dat zweet in mijn matras dan? Als het zou gaan stinken, vind ik het een goede reden om er iets tegen te doen. Maar ons bed en kamer ruikt altijd lekker fris. (Raam staat chronisch open). Het zweet in mijn matras vreet mij 's nachts niet op. Ik ben zelden ziek, dus dat effect zal het ook niet hebben. Het bed en matras gaat al zo'n 10 jaar mee en ziet er niet uit alsof het aan vervanging toe is. Wat is er dan zo erg aan als er geen molton onder ligt en je het dat vocht?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Minstens 1 keer per week en slopen liefst dagelijks. Zoon krijgt om de dag of elke dag een schoon bed. Maar ja hij is nou eenmaal verwend!
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het verschoond als ik tijd heb. Dat kan twee keer in een week zijn, maar net zo goed eens andersom. Ik ben van mening dat we over het algemeen een beetje doorgeslagen zijn in schoonschonerschoonst.



Ik heb een prima velletje, dus ik ga ervan uit dat het wel goed is zo.



Wel gaan de kussens en dekens het raam uit als de lakens eraf zijn, zodat ze goed doorwaaien en de matras ook kan luchten. Maar voor de rest gaan wij doorgaans gedoucht het bed in, dus ons zweet ruikt limoentjesfris.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Captain_Obvious schreef op 31 maart 2017 @ 17:42:

[...]



Past bij mij niet in de wasmachine



Wasserette.



Ieder seizoen gaat een deel van het dekbed naar de wasserette

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven