Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Ohh vervelend redshoes! Gelukkig vergeten die kleintjes snel Gaat morgen vast al beter idd. En het lijkt me sowieso super wennen. Kreeg die van mij al terug met knalrode konen, en dat was alleen nog maar bij opa en oma!



Hier ook een paar mindere dagen. Zelf vind ik het thuis zitten niet meer zo fijn, door de klachten kan ik weinig beginnen. Daarnaast moesten we het medicijn voor zoon z'n reflux afbouwen maar dat ging voor geen meter. Opeens weer 's avonds gillend wakker en overdag veel hoesten proesten huilen en overgeven In elk geval werkt het spul dus wel , snel weer gestart !
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Redshoes, dan gaat ook alles mis hè? Speen in de luieremmer.. Morgen lekker thuis samen?



S17 ik gebruik een draagdoek en draagzak wat zijn je vragen?



Noortje duidelijk een teken dat het dus echt helpt! Hoe lang mag je die medicatie gebruiken?



Hier ook een aantal baaldagen, duidelijk in een sprongetje. Ze is heel huilerig en sliep begin van de week dramatisch. Nu weer een redelijk oud ritme te pakken maar ik merk aan haar dat ze een hoop aan het verwerken is. Ik heb het boek 'oei ik groei' gekocht, vind dat toch erg interessant om te lezen waar ze nu precies allemaal doorheen gaan. Best heftig de wereld leren begrijpen!



Hoe gaat het bij de andere dames?

Er schrijven nu zoveel mee dat ik niet overal meer kan bijhouden / reageren.. sorry!
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Red Shoes, hopelijk volgende keer beter!!



S17, ik heb eventueel ook ervaring met draagdoeken en draagzakken.



Sneu Noortje, maar wel fijn dat het lijkt te helpen!



Voor de rest hoop ik dat het ook goed gaat! Weet niet alles meer (wijt het nog maar aan de zwangerschap )



Hier gaat het goed. Zometeen naar het cb voor de tweede vaccinatie. Ben benieuwd wat ze nu weegt!

Ik denk ook dat we de verwijsbrief krijgen voor een echo van de heupjes. Kunnen we dat ook meteen inplannen!
Alle reacties Link kopieren
Noortje: jammer dat ke het thuis beu bent!

Maar ik begrijp wel dat het met een reflux baby er heftig kan zijn!

Maar aan de andere kant denk ik ook dat het moeilijk is een reflux baby in iemand anders z'n handen te geven gezien jullie het beste weten hoe het iets draagbaarder te maken!



Kleinschaap en Ernie: ik leen momenteel een tricot slen van een vriendin maar wil zelf een draagdoek/draagzak aankopen maar zie het bos door de bomen niet! Tips?

Ik vind de tricot slen wel handig! Ik draag haar niet veel. Als ze het lastig heeft en ik wat in het huishouden wil doen draag ik haar.



Sprongetje kunnen best lastig zijn he! Ik heb oei ik groei ook onlangs aangeschaft! Een echte aanrader!



Ernie: waarom moet je kleintje een verwijzing voor echo krijgen? Stuitligging? Hopelijk wordt het een goede echo!

Sorry voor de vraag, je hebt het wrs al gezegd maar gezien ik nieuw ben en niet alles heb terug gelezen zal ik het gemist hebben!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nieuw S17, en had het nog niet gezegd hoor

En sowieso geen sorry, denk dat het voor iedereen heel lastig onthouden is wie nou wat zegt, haha!

De echo is idd omdat ze tot 34 weken in stuit lag.

We moeten ergens tussen de 3 & 4 maanden voor de foto.

Ik hoop ook dat het goed is. Ze heeft al genoeg polonaise aan haar lijfje gehad.



Wat wil je het liefst qua dragen?

Elastische doeken ben ik niet zo in thuis, maar volgens mij zijn ze vrij warm.

Als je niet lang en voor korte stukjes wil dragen kan je naar een tricot slen met bamboe kijken. Volgens mij zijn die niet zo warm en niet zo duur.



Als je langer wil blijven dragen zou ik naar een geweven doek of draagzak gaan.

Fijne beginnersdoeken zijn oa yaro, little frog, girasol of didymos.

Draagzak is wat makkelijker om doen met een kliksysteem, maar hangt af van de broekmaat.



Voor meer info kan je evt ook op fb kijken (draagpraat en/of draagdoekenmarkt) maar uiteraard ook hier vragen!



Oei ik groei is idd heel fijn! Goed om te weten dat er een reden is dat ze niet lekker in hun vel zitten en dat het weer overgaat
Alle reacties Link kopieren
s17 ik heb een ergonomische drager die super makkelijk is en speciaal geschikt vanaf de geboorte. De Marsupi. Elastische doeken kan je maar kort gebruiken omdat ze gaan doorhangen. En veel warmer zijn. Een draagdoek heb ik geprobeerd maar was niets voor mij. Ik kreeg het erg warm met al die doeken, vond het niet zo mooi en het knopen ook veel gedoe. Het dragen zelf vond ik wel leuk en handig. Daarom heb ik divese dragers geprobeerd. De Marsupi paste het beste bij mij omdat hij heel erg makkelijk is, heel erg licht, geen wapperende banden die je moet verstellen. Ook de Tula beviel mij erg goed! Die kan je ook gebruiken als je kindje wat ouder is en kan op de rug. Een tip ga in ieder geval niet naar een standaard babywinkel. Daar verkopen ze helaas dragers die weinig ergnomisch zijn... En verkoopsters hebben er weinig verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!

Ik heb eens wat opgezocht en blijkbaar een goeie winkel in de buurt!



Ga volgende week eens langs gaan om wat te passen!





Hier ben ik al met een volgende vraag: als jullie gestart zijn met groentenpap hoelang hebben jullie dezelfde smaak aangeboden?

Lees vaak dat je toch een weekje bv wortel moet geven zodat ze aan de smaak wennen!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
bedankt allemaal. Zo lastig dat je verstandelijk weet dat het een fase is maar je gevoel pfft. Vrijdagochtend heeft m'n moeder voor het eerst opgepast, zodat ik kon shoppen, dat ging heel goed.

Verder lekker veel geknuffeld en morgen mag ze dan de hele dag. pfft zie er tegenop maar ja.



Als ik over een paar weken met groente en fruit begin wil ik idd wel een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven. geloof 5 dagen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 6 maanden is bijvoeding toch pas? Vanaf 4 mag, maar ik vind het dan nog best onhandig als ze niet lekker kan zitten. Ik wil ook op de rapley methode bijvoeding geven.

Ik had een stukje mango in m'n handen vrijdag en ze dook naar voren om te happen, en trok me een vies gezicht

Ze is heel erg bezig sinds deze week om dingen (vingers, speelgoed) in haar mond te doen dus volgens mij had ze iets anders verwacht



Goed idee om te gaan passen! Ik heb een dydimos (mijn telefoon maakt daar constant syfilis van maar dat heb ik niet ). We hebben van vrienden een babybjorn gekregen. Als ik thuis even snel iets moet doen en ze wil bij me zijn pak ik de babybjorn, gaan we lopen dan pak ik de dydimos. Het omslaan van die doek daar werd ik snel al handiger mee, maar het is wel iets meer tijdrovend dan zo'n draagzak (click systeem).



Ze is net in bad geweest maar was al 2 dagen wat ziekjes. En ze zit rustig te spelen, laat zich ineens naar achter zakken (ze zat met mijn hulp). En ze keek alsof ze out ging. Dus ik schrok echt heel erg! Drijven er ineens gele drollen overal.

Toen maar met papa onder de douche!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, daar was ik ook weer even. Tijd vliegt nu ik weer werk!



@Kleinschaapje, hahaha. Dan weet je nu dus dat ze kijkt of ze out gaat als ze moet poepen . Snap wel dat je dan schrikt! Vervelend dat ze ziekjes en sprongetje-achtig is/was, ik heb het Oei ik groei boek ook en het gaf mij wel een hoop herkenning! En ook dat je je beter beseft dat het allemaal een fase is, en dat ze soms gewoon een 'niks is goed' bui kunnen hebben.



@Redshoes, ach arme jij. Ik snap je gevoel heel goed, ik had de eerste dagen ook zoveel moeite met wegbrengen. Het wordt echt vanzelf beter als je merkt dat je kleintje het ook goed naar haar zin heeft, maar het voelt toch tegennatuurlijk he? Sterkte alvast morgen!



@s17, wij starten in ieder geval niet voor de 4 maanden met hapjes. Ik ben er nog niet echt uit of we wachten tot 6 maanden, de adviezen wisselen nogal..?



@Noortje, bah wat vervelend, mag je de medicijnen wel nog langer blijven gebruiken?



Met ons gaat alles goed: ik zit weer redelijk in mijn werkritme en L. heeft het steeds beter naar haar zin bij het kdv. Ik merk dat de leidsters heel erg lief voor haar zijn en heel betrokken, dat helpt ontzettend.



We hebben wel een onrustige week gehad wat betreft de nachten: ineens werd mevrouw elke 1, 2 uur huilend wakker de hele nacht door. Dat kenden we niet van haar! Meestal liet ze zich wel troosten met de speen, maar het geeft toch veel onrust als ze zo vaak wakker is snachts. En dat terwijl ze de week ervoor juist was gaan doorslapen.De afgelopen 3 nachten slaapt ze echter wel weer goed, dus ik hoop dat het iets tijdelijks was. Misschien regeldagen, die schijnen er ook bij te horen rond de 3 maanden (?).

Ook merk ik dat ze ineens sinds vorige week meer kan: ze maakt meer geluiden, is langer wakker, en begint van alles vast te pakken. Dus het zal ook iets van een sprongetje geweest kunnen zijn, al komen die volgens het "oei ik groei" boek niet voor rond de 14 weken .



En tot slot nog goed nieuws: gisteren kreeg L. een echo voor haar heupjes (ivm familiaire heupdysplasie), maar dat bleek ze gelukkig niet te hebben . Ze gedroeg zich voorbeelding in het ziekenhuis, alleen maar lachen en geen huiltje gehoord. Dus ik was supertrots
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, hoe gaatie?



Redshoes, eerste werkdagen een beetje doorgekomen?



En was benieuwd hoe de nachten nu bij anderen gaan? Hier wisselt het nog enorm, ze gaat rond half 7 naar bed en komt soms 1 maar meestal 2x (rond 12 en 4 uur) voor een voeding. Wel goed te doen, al ben ik ook benieuwd wanneer ze die zal gaan overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je er aan denkt Apple. Gisteren m'n eerste dag gehad. Die ging goed maar de kleine meid was thuis met papa dus dat scheelt. Daarnaast is het nog erg rustig op m'n werk dus ben optijd naar huis gegaan. Haar net samen naar het kdv gebracht maar denk dat ik ook vandaag wat eerder wegga. Ik heb in mijn werk clientafspraken en die heb ik vandaag niet een ook nog geen administratie te doen dus dat scheelt.



Wat fijn dat de echo goed was! Leuk dat je dan om zo trots kunt zijn op je meisje hè



Slapen gaat hier erg goed van 19.15 de laatste fles tot 7.15. Vannacht werd zeer om half 4 even wakker maar viel zelf weer in slaap. we hoefden er niet eens uit
@Apple:

Klinkt alsof het met de nachtelijke onrust van een tijdje terug weer beter gaat

Hier soortgelijk patroon, 19 u naar bed en dan om 00.30-1 en 5u drinken. (bv)

Laatste paar nachten heb ik 'm nog een 'dreamfeed' gegeven rond 22.30 en daarop slaapt hij dan door tot een uur of 4-5. Hoef ik er nog maar 1x uit, dat scheelt wel hoor!



Redshoes: werk ze vandaag! Lekker als je eerder weg kan. Jullie nachten klinken heeeerlijk!



Kleinschaapje: Haha man en ik moesten erg lachen om jouw poep in bad verhaal! Kan me voorstellen dat het eruit zag alsof ze out ging, hier ook vaak wegdraaiende ogen & met het nodige geweld Maar wel ff schrikken!

De medicatie hebben we voorlopig weer op herhaalrecept, gelukkig maar!

Ik ga wel de 6 maanden aanhouden voor eten. Misschien zelfs +2 weken omdat hij met 38 weken geboren is (ingeleid), en je moet de uitgerekende datum aanhouden qua ontwikkeling.

Wel benieuwd hoe hij t vindt! M'n nichtje had de grootste lol met die stukjes eten maar vond het vooral leuk om ze heel hard te pletten en in de tafel te smeren



Ik ga morgen weer 2 uurtjes werken. Opbouwschema vd bedrijfsarts gehad. Maar zekerheid over de prognose krijg ik pas begin mei, dan is er pas weer een plekje bij de gyn Vlgs de bedrijfsarts wordt het waarsch een operatie

De kleine gaat wel naar oma morgen want man werkt ook. Man brengt dan om 8.30 en ik haal om 10.30u. Lekker de moeite dus voor al het gesleep

Ach, missch neem ik nog even een momentje voor mezelf tussendoor..



We hebben deze week een kinderwagen gekocht Best gek omdat kind al 4 maanden oud is maar ja.. de oude wagen (een krijgertje) is zo zwaar en lomp, rijdt zwaar en past niet in de achterbak .. bovendien past zoonlief niet meer in de reiswieg & moet dat toch nog even. De nieuwe heeft een grotere reiswieg, scheelt echt, en rijdt zalig & is zoveel compacter en lichter. We hebben 'm wel via MP hoor, en een ouder model, dus de schade valt mee. En ik ben van plan om het wandelwagen-deel nog lang te gebruiken. Dus dan is t toch nog de moeite. Een evt 2e durven we hier nog niet over na te denken....maar ook dan zou het van pas komen
Alle reacties Link kopieren
Apple: zalig de ze zo flink was en dat jullie een goede uitslag kregen!

Als ze zo flink zijn maakt je moederhart toch een sprongetje he!



Adviezen ivm voeding zijn idd erg wisselend.. onze kinderarts zegt 5 maand is ideaal (middenweg van de meeste adviezen dus)

Maar de dag dat ons kleintje 5 maand is start ik met werken.. en om de overgang naar Kdv wat rustiger te laten verlopen wil ik toch binnenkort starten!



Redshoes: hoe voelt het om terug op het werk te zijn? En plots terug verplichtingen te hebben?

Hopelijk heeft je meisje een fijne dag vandaag!



Noortje: grappig dat je nu pas een kinderwagen koopt! Maar je zal er idd nog veel plezier aan beleven! Heb je zo een slechte zwangerschap of bevalling achter de rug?



Zijn er al mama's die denken aan een volgende baby? Of een termijn hebben wanneer ze terug willen stoppen met anticonceptie?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@ Noortje; ja de nachten zijn erg fijn. Nu nog dat ik ga doorslapen haha. Lig helaas nog regelmatig wakker ondanks dat de kleine slaapt.



@ S17, het is wel gek om weer aan het werk te zijn na 16 weken met mn meisje te hebben doorgebracht. Zeker nu het op het werk nog erg rustig is en collega's het erg druk hebben. Gelukkig is het volgende week al weer drukker. Ik heb werk waar ik afspraken met cliënten heb dus het is weer even opbouwen. Maar mn leidinggevende begon vanmorgen al dat het niet de bedoeling was dat ik een lege agenda zou hebben, zucht. Net 2 dagen aan het werk, opzich logisch dat ik nog geen afspraken heb. Daarnaast hebben ze in mn productiecijfers (ja ja dat hebben we tegenwoordig in de zorg) geen rekening gehouden met kolven dus ik moet net zoveel uren maken maar ik leg het maar naast me neer. Als ik er op aangesproken wordt kan ik het uitleggen en dan is het haar probleem dat ze er in het budget geen rekening mee heeft gehouden.

Buiten dat om is het ook wel weer leuk om aan de slag te gaan en heb ik binnenkort ook weer leuke afspraken staan waar ik wel zin in heb.



Een volgende baby denk ik nog niet echt aan, niet concreet in ieder geval. Wel in de zin van we willen er liever geen 5 jaar tussen maar wat minder maar daar houdt het dan ook wel bij op.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de nachten bij de meesten alweer goed gaan!

Onze dame komt meestal nog 1 of 2 keer.

Aantal nachten heeft ze veel last gehad van krampen in de vroege ochtend, dat maakt het er nog niet echt rustiger op :-)



Bij de jongens ben ik rond de 5 maanden met hapjes begonnen. De eerste 2 aten het zo weg, nummer 3 moest er niks van hebben haha.

Bij onze dame wil ik zo laat mogelijk beginnen, dus met een maand of 6.

Maar we zullen zien hoe het loopt!



Grappig dat je nu nog een nieuwe wagen koopt Noortje! Maar je doet er idd nog wel een tijd mee dan kan het maar beter soepel rijden



Ik denk niet dat er nog een kindje komt bij ons. Al sluit ik nog niks uit, haha!
Alle reacties Link kopieren
Redshoes: onze dochter slaap al 2 nachten door! Maar idd nu moet ik het nog leren om door te slapen! Altijd wakker op de uren dat ze normaal nog at en dan lig ik te wachten tot ze wakker is.. maar ze slaapt gwn lekker verder!



Idd gek om na zo'n periode alles uit handen te geven he! Ik geniet er ook gwn nog extreem van.. als ik nu stilaan wat voorbereidingen neem (flessen markeren met naam, kledinglabels strijken) begin ik elke keer te huilen! Ook al ben ik nog enkele weken thuis!

Ik kijk er echt tegenop en ben er zo emotioneel over :(

Zo jammer dat je leidinggevende niet snapt dat je nog even minder afspraken hebt! Je agenda zal sneller vol staan dan je denkt.

Je hebt recht op je pauzes dus idd niets van aantrekken!



Ernie: ik ben al gestart met hapjes! Dochter eet alles van de eerste keer op! Weet je toevallig nog hoeveel gram ongekookte groeten je gaf aan je andere kindjes? Heb schrik om haar teveel eten te geven!



Allemaal genoten van het zalige weer afgelopen weekend?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer begonnen met werken en dat gaat prima. Kleine blijft nog even bij oma maar zal over een tijdje ook naar het kdv gaan. Als ik zie hoe goed een kdv voor de andere kinderen is (geweest) heb ik daar alle vertrouwen in. Nu hebben wij gelukkig een flexibel kdv waar ze veel met de kinderen ondernemen en er vaste leidsters zijn.



En Noortje een fijna wagen is heel erg prettig! Ik begrijp heel goed dat je een andere hebt gekocht. Wij hebben bij de 1e een hele mooie (en dure) wagen gekocht. Ik ben daar nog altijd blij mee. Die gaat al jaren mee en ziet er nog steeds prima uit. Ook is die nog nooit kapot geweest en loopt soepel. Ondanks zeer intensief gebruikt. Goede investering, zeker als je meer dan 1 kindje wilt.



Hier slaapt hij al een tijdje regelmatig door. Nadeel daarvan is wel dat de borstvoeding terugloopt. Door het drinken in de nacht stimuleren ze de voeding (meer dan overdag). Dus ik vraag mij af hoelang het zal duren. Beginnen met voeding vind ik altijd zo onduidelijk. Tussen de 4 en 6 maanden. Noortje ik ben ook bij een van de kinderen met 38 weken bevallen (ingeleid). Maar heb nog nooit gehoord dat je daar rekening mee moet houden. Dat is toch gewoon op tijd en niet veel te vroeg? Qua ontwikkeling zag ik geen verschil met de andere kinderen (die veel later zijn geboren). S17 ik keek naar hoeveel er ongeveer in zo'n potje zit (behoorlijk veel) en daar stemde ik het op af. Ik gaf zowel stukjes als geprakt en zowel potjes als vers. Eten is gelukkig nooit een probleem geweest.



Volgende baby's komen er niet meer. Ik wist voor de geboorte al dat wij hiermee compleet zouden zijn. En dat gevoel is er nog steeds gelukkig. Dat had ik de vorige keren niet dus ik weet dat het goed is zo.
@Amber, uit het Oei ik groei boek; "...door te rekenen vanaf de uitgerekende datum, en niet vanaf de geboortedatum. Waarom dit is? De hersentjes van je baby ontwikkelen zich natuurlijk niet alleen buiten de buik, maar ook in de buik. Als je baby dus drie weken ‘te vroeg’ is geboren, wil dat niet zeggen dat hij al net zover is met de hersenontwikkeling als een baby die twee weken ‘te laat’ is geboren. Daarom gaan we bij de hersenontwikkeling en dus bij de sprongetjes uit van de uitgerekende datum, en niet van de geboortedatum.



Ik ben geen expert (want eerste kind) maar ik zie wel verschil met vriendinnen met kindjes van (bijna) dezelfde geboortedatum. En bij ons houden ze er bij het CB ook rekening mee. Maar twee weken is natuurlijk niet zoveel en bovendien zijn alle kindjes natuurlijk verschillend in hun ontwikkeling..



Wat fijn dat de meeste kindjes doorslapen Idd niet altijd zo goed voor de bv. Hoe laat geven jullie dan de laatste voeding?

Fijn dat het werken bevalt @Amber, en een flexibel kdv lijkt me super. Ook naar gezocht maar niet gevonden. ( alleen eentje pal naast de ring, vanaf de buitenruimte uitzicht op de auto's, dat vonden we minder )



S17: zo, nu al begonnen met eten? Vlot hoor. Moeilijk om de stap maar kdv te zetten he, gewoon weer een nieuw tijdperk .. ik heb kleertjes mt 56 en 62 allemaal opgeruimd, daar moest ik toch ook wel even bij slikken ..
Alle reacties Link kopieren
Noortje, hersenontwikkeling zou je idd vanuit de uitgerekende datum moeten berekenen.

Mijn kindjes zijn allemaal eerder geboren en ik zag idd echt wel verschil (met wakker zijn, alertheid etc) met kindjes die op tijd of later geboren waren.

Maar.. de sprongetjes klopten weer met de geboortedatum om het makkelijk te maken, haha!



Overigens hebben de hapjes met de darmontwikkeling te maken en die start wanneer je baby begint te eten.

Daarmee kan je dus gewoon de geboorte aanhouden



S17, ik heb geen idee met hoeveel ik startte. Meestal kook ik voor een aantal dagen en vroor ik het in in ijsklontbakjes.

Ik begon dan met 2 tot 4 'ijsklontjes'

Een potje lijkt me erg veel voor de eerste hapjes. Daar deden ze bij mij ieg rustig 3/4 keer over.

Volg je gevoel! Zolang het nog geen flessen vervangt zal het vast goed gaan!



@ werken. Mijn contract is niet verlengd in mijn verlof. Nu dus kijken wat we gaan doen.

Misschien de jongens zelfs van het kdv halen, wat ik heel naar zou vinden. Ze hebben het daar zo naar hun zin!!



@ doorslapen. Hier komt ze nog 1/2 keer per nacht. Nog niet doorslapen helaas
Alle reacties Link kopieren
s17 wat fijn dat de kleine 2 nachten heeft doorgeslapen. Ik begin er nu een beetje aan te wennen gelukkig.

Qua kdv gaat het steeds beter. Vorige week en gisteren haalde ik een vrolijk meisje op. Niet overprikkeld of oververmoeid. Gisteren had ze zelfs een slaapje van 70 en een slaapje van 90 minuten gedaan. Dat maakt wel dat ik haar met een gerust hart wegbreng. Ze weigert alleen bij 1 leidster de fles maar ja dat is dan maar zo. Komt vanzelf wel.

Ik wil dit weekend met fruit gaan beginnen. Zondag via mp en babycook gekocht ben benieuwd.



Morgen weer wegen en meten en vaccinaties. :( Zo sneu die prikjes.



ernie wat vervelend dat je contract niet is verlengd. Balen zeg. Hopelijk vind je snel iets nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Amber: goed dat je kleintje nog even bij de oma gaat! Wanneer starten bij het kdv?

Hier in België moet je een kvd al vastleggen op het moment dat je positief test! Anders heb je nooit plaats voor je kleintje! Is dit in nl ook zo?

Bedankt voor de tips ivm de hoeveelheid! Leuk dat je eruit bent dat je gezin compleet is!

Ik zou graag in december opnieuw stoppen met de pil en gaan voor nr 2!



Noortje: ja nu al gestart maar onze dochter was er ook echt klaar voor.. stak alles in haar mondje en was heel gefascineerd door de dingen die wij aten!

At vanaf de eerste keer heel vlot! Moest ze dat niet gedaan hebben had ik het wel wat laten rusten!

Maatje 62 ook al opgeruimd! Ik ben vandaag nog 4setjes in maat 62 gaan kopen! Maar idd toen ik maatje 50 en 56 op zolder stak was het even slikken! Heel cliché maar het gaat toch echt snel he!!



Ernie: haar groentepapje vervangt al een flesvoeding! Is dit slecht?

Ze drinkt om 7u 210cc

Om 11u groentepap

Om 15u 210cc

Om 18u 210cc

En voor ze naar bed gaat maak ik haar wakker voor een laastste fles rond 22u.

Geen goed schema voor een kindje van 4maand?

Jammer dat je contract niet verlengd is! Een vast contract in nl is blijkbaar heel moeilijk te verkrijgen?



Redshoes: super dat je kleine meid beter en beter doet in het kdv! Blij dat je een vrolijk meisje kan ophalen die goed slaapt! Anders voel het toch alsof je als moeder niet genoeg voor je kleintje kan doen he!?

Beginnen met fruit is in België afgeraden omdat ze dan zoete smaken kennen en moeilijk naar groenten overgaan! Toch raar dat we zo dicht bij wonen en de adviezen zo kunnen verschillen!!

Vaccinaties zijn huilmomentjes! Gelukkig zijn ze snel weer over! Hopelijk goed gegroeid!!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Met deze leeftijd is het wel heel vroeg om een melkevoeding te vervangen.

Kan je proberen iets minder groente te geven en nog een klein flesje melk erbij?

Hier wordt volgens mij gezegd (pin me er niet op vast ) dat tot 9 maanden melk de hoofdvoeding is en de rest voor erbij.

Daarna wordt het langzaamaan volledig vervangen.

Kan natuurlijk best eerder als je kindje er klaar voor is, maar het lijkt me nu erg aan de vroege kant.

Misschien zijn de adviezen in Belgie anders?



Wel super dat ze al zo lekker eet
Alle reacties Link kopieren
Apple; bij ons gaan de nachten meestal erg vermoeiend.. voor mij dan. Ze wil rond 19 echt naar bed, de laatste week soms zelfs eerder (17:30/18u). Dan slaapt ze zo lekker en een flink aantal uur achter elkaar door en wordt meestal ergens tussen 2-4 wakker. Wat voor mij dus erg vermoeiend is. Daarna komt ze elke 3 uur.. Ik was deze week dus echt helemaal kapot. Ik had meerdere dagdiensten deze week, wat betekend dat ik om 5:30 op sta. Dus 22/23u naar bed, dan rond 3u wakker, dan 5.30 opstaan, 6u nog een voeding, snel naar werk etc. Misschien moet ik maar eerder naar bed proberen te gaan..



Noortje een goede kinderwagen is zo fijn, ook als je m überhaupt in je auto kwijt kan, hahaha. Nog steeds tevreden over je koop?

Leg je je kleintje slapend aan? (dreamfeed?) Dat zou ik ook nog kunnen doen... hmmm slapen is zo'n luxe tegenwoordig..



S17 Wij hebben al besproken wanneer we voor de 2e gaan. We zitten nu nog steeds in verbouwingen van ons huis (deadline is eind dit jaar voor alle grote klussen), en mijn man is aan het specialiseren. Dus voorlopig nog geen tweede. Maar zodra hij specialist is (eind 2018) dan gaan we er weer voor. Ons meisje is dan als ze grote zus wordt ( )minstens 2,5 jaar. Vonden voor onszelf ook goed.

Ik las ook adviezen over eerst groenten proberen en later pas fruit ivm de zoete smaak.

Je zou voor die voeding ook kunnen uitrekenen hoeveel voeding ze uberhaupt moet hebben per dag.. Is 4 flessen per dag niet te weinig? Ook zo'n grote hoeveelheid (vind ik). Mijn meisje drinkt met 4 maanden maximaal 140cc (wel moedermelk).



Ernie wat slim om voeding in ijsblokjesbakjes in te vriezen.. dat ga ik in de toekomst ook doen al wil ik ook stukjes / uit het knuistje geven volgens rapley.



Ik merk dat ons meisje echt een sprong heeft gemaakt. Ze maakt ineens nieuwe geluiden (pfffffft en dan met extra veel slijm en bellen, buubuuu) En!! mevrouw lag ineens op haar buik. Ze gaat nu ook proberen om te draaien op de commode.. Dus we moeten nu echt gaan opletten. Ze wordt ook boos als ik haar weer op haar rug leg als ik een schone luier probeer om te doen

En over dat eten, ik dacht we beginnen met 6 maanden op z'n vroegst, maar ik dronk net uit een flesje water terwijl ze op mijn schoot zat. Doet mevrouw haar mond open zo van aaaaah geef hier, dus ik hou het (inmiddels lege) flesje tegen haar mond, wilt ze het echt opeten/drinken.. Dat zijn wel de eerste tekenen dat ze toe is aan wat anders lijkt me? Ze kan ook al zo goed zitten, nog niet los natuurlijk, maar ik hoef haar nauwelijks vast te houden, alleen lichte steun geven door bijvoorbeeld haar handjes vast te houden.

Hier gaat de borstvoeding ook nog super, echt heel fijn na zo'n heftige bevalling. Ik kolf op werk elke keer zo'n 350cc wat ze ongeveer ook drinkt, dus niks extra's krijg ik erbij.. Voorlopig ligt de vriezer nog vol (las ergens dat 3 voedingen genoeg zijn, ik heb er ... 12 (1,5 liter).

Hier gaat het verder prima, al heb ik wel psychisch een flinke klap van de bevalling. Gelukkig kan ik er goed met mijn man mee praten. Kan er verder hier op het forum niet teveel over kwijt, ben bang voor herkenning

We hebben binnenkort de bruiloft waar ons meisje dus niet welkom is.. bleh. Heb er gelijk minder zin in. Het wordt ook super koud.. 11 graden, en regen. brrrrr. Misschien maar beter dat ze lekker bij de gastouder is. Maar het voelt wel heel stom.



Volgende week moet ze weer naar cjg, ben benieuwd. Weer vaccinaties, daar kijk ik tegenop. Ze huilt altijd zo hartverscheurend.. En de eerste keer kreeg ze hoge koorts voor een paar dagen. Ben bang dat ze dit keer dat ook weer krijgt aangezien het weer 2 prikken zijn. Sinds 2 dagen voelt ze ineens een kilo zwaarder ofzo, krijg echt een lamme arm als ik haar lang til. Ben heel benieuwd. We gaan nu ook richting 68, al valt het nog wel ruim. Ik heb al een hele grote box vol kleding met maat 50/56 en wat van 62 die niet meer lekker zitten. Doet ook een beetje pijn,..de tijd gaat zo snel!

Ohja en een tip; ik ging broekjes kopen bij de hema voor maat 68, maar mijn moeder zei koop 74! Ik dacht nee dat is toch veel te groot? Nou qua breedte is het hetzelfde, alleen is de lengte verschillend. Dus ik heb lekker 74 gekocht en het past prima! Scheelt toch weer opnieuw broekjes kopen. Al is het shoppen niet erg.. Ik heb net een pakketje binnen met o.a. een roze zwembroekje voor haar.. smelt!! Ze krijgt ook mijn zwembroekje aan toen ik baby was, dat is eigenlijk nog veel meer smelt
Even snel @Kleinschaapje: ja, dreamfeed bedoel ik idd slapend aanleggen (hij deed het in het begin niet maar nu hapt hij meteen aan en drinkt twee borsten gretig). Oogjes blijven dicht en hij tukt zo weer verder. Als ik dat rond 22.30-23u doe scheelt het een keer wakker worden. Hij komt dan nog tegen 4u, en dan pas weer na 8.00u

Als ik t niet doe komt hij rond 1 of 2 uur en dan nogmaals rond 5 of 6 uur.

(Bij sommige baby's werkt dit niet, als ze te wakker worden ervan bijv)

Als ik zelf dagdienst heb sla ik het juist wel ns over, ga er dan uiterlijk 22u in, dan ook 1x wakker en kan hem vlak voor het werk dus nog voeden rond 6u. Dat blijven erg korte nachtjes! En gedoe, elke keer weer bedenken, moet ik 'm nu voeden of moet ik kolven vlak voor vertrek? (soms zelfs allebei)



Kleine man lijkt amper meer aan te geven dat hij wil eten! Overdag laat hij er zomaar 4,5 of 5 u tussen. Zijn we niet gewend En dan nog zijn er weinig signalen maar geef ik m maar wel wat. Anders gaat ie 's nachts alles inhalen heb ik gemerkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven