Help! Wespen..

30-03-2017 23:31 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is 30 maart... en ik heb vandaag al tig wespjes voorbij zien komen.. twee hebben het helaas niet gered..



Ze klimmen onder een dakoverschot (noem je dat zo?) maar allen op een andere plek.. uiteraard hoor ik nu van alles zoemen maar ik hou het nogmaals even op oorsuizen...



Is het niet een tikje aan de enorm vroege kant voor wespen? Zou er een nest zijn, zo ja, hoe vind ik uit waar dat zit.. gezien het feit ze er wel zijn maar geen duidelijke plek hebben waar ze naar binnen gaan..



O ja. Ben ook nog eens behoorlijk allergisch voor wespen, vind het dus best behoorlijk eng..brrr...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er z.s.m. een expert bijhalen en helemaal als je allergisch bent voor hun steken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Morgen iemand bellen van een ongedierte bestrijdingsbedrijf.

Die weten vast wel raad.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het wespen zijn en geen zweefvliegen? Aangezien je het over wespjes hebt. Ik heb er overigens ook wel 1 gezien vandaag (wesp, zweefvliegen meerdere) dus het kan wel.
Alle reacties Link kopieren
Yep, ook wespen gezien hier. Ook onder het overstekend dak. Hadden daar vorig jaar een nest, dus ik denk dat het dit jaar ook weer prijs is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal voor de bloemetjes en bijtjes en natuur en wereldvrede en leven&laten-leven, heb vandaag zelfs al een gezellig zoemgesprekje gehad met een hommel.

Maar bij wespen schiet ik meteen in de KILL AND DESTROY stand.

(Waar ik dan weer veel te laf voor ben trouwens)



Ik zou morgen gelijk alle meest giftige bestrijders bellen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
'S avonds kijken welke ingang ze invliegen daar zou dan een nest kunnen zijn. Heb al meerdere keren een wespennest gehad telkens ook weer op een andere plek. Als je de ingang weet een wespenbestrijder erbij halen toen ze hier niet in 1 keer weg waren kwam die de tweede keer gewoon weer langs. Man heeft het zelf ook een keer gedaan met wespenpoeder en dat werkte ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er hier vandaag ook al 8 aan hun einde geholpen. Ben bang dat we hier ook ergens een nest hebben dus ook maar even laten kijken. Zou ik bij jou ook maar doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu wespen ziet, zijn ze een nest aan het zoeken en eventueel bouwen. Als je er meerdere ziet is de kans groot dat er een nest zit. Ongediertebestrijding bellen dus. Je wilt echt geen wespennest in of bij je huis. Bijen en hommels zijn geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties... bijen en hommels verwelkom ik ... die vind ik leuk! Maar wespen een ander verhaal.. morgen nog even aankijken of ik een plek kan vinden waar ze naartoe gaan en dan de ongediertebestrijding bellen... ik ben dol op dieren, maar ook op mijn eigen leven.., (en het is redelijk dichtbij ons slaapkamerraam, brrrr....)
Alle reacties Link kopieren
O, en het zijn zeker wespen.. geen zweefvliegers of -wespen.. ik herken ze uit duizenden...ik zwak woorden graag wat af ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wespen binnen. Even opgezocht.. het zijn de jonge koninginnen die nu wakker worden door het mooie weer en op zoek gaan naar een plek voor een nest. Voor heel veel babywespen.

Ik hou niet van dieren doodmaken maar vind wespen erg eng. Wat moet ik nu met die ene die nog in de werkkamer opgesloten zit..?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee.. zou wel flink ruzie worden hier dan met een hoop koninginnen ????



Ik vind het wel ontzéttend vroeg, of ligt dat aan mij...



Bah
Alle reacties Link kopieren
quote:mirleni schreef op 31 maart 2017 @ 00:14:

Geen idee.. zou wel flink ruzie worden hier dan met een hoop koninginnen ????



Ik vind het wel ontzéttend vroeg, of ligt dat aan mij...



BahHet was dan ook ontzettend warm. Ze ontwaken uit hun winterslaap als de temperatuur een bepaalde graad bereikt heeft. Nou daar zitten we duidelijk aan. De koningin draagt de eitjes al bij zich..het duurt nog wel even voordat de grote hoeveelheid wespen komt. Als deze dames hun woonruimte betrokken hebben zijn we er voorlopig weer evrn vanaf.
Hier ook een koningin doodgeslagen gisteren. Een hele dikke vette wesp.
Heb er ook al 3 gezien
Alle reacties Link kopieren


Zijn ze er nu al
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik heb ze ook al gezien, ben zwaar allergisch.



Meestal zijn het er minder na flinke vorst in de winter en dan een goede regenachtige periode in het voorjaar.

Jammer genoeg heeft het amper goed geregend dus ik vrees weer voor een zomer met veel wespen, net als 2 jaar geleden. Vorig jaar heb ik amper gezien.



Ik ben ook erg allergisch en ga mijn epipen volgende week maar weer halen en overal mee naar toe zeulen.



Ik zou de verdelger bellen asap als ik jou was.
Meteen een verdelger bellen.. Bij mij is het ieder jaar raak, en het is een raadsel waar die krengen vandaan komen. Zelf denk ik uit het dak. In ieder geval vloog er jaren geleden een hele zwerm (stuk of 50 denk ik) wespen door mijn woonkamer. De schrik van mijn leven! Bestrijder is geweest en sindsdien komen er geen zwermen meer, maar wel elk jaar 3 - 5 wespen tegelijk, soms meerdere keren en soms maar eenmalig gelukkig, die de woonkamer in komen vliegen richting de ramen. Die niet open kunnen.



Ik plet ze met mijn wettenbundels (die ik op het raam smijt waar ze uiteindelijk op gaan zitten/kruipen) en de stofzuiger (waar ik gif in spuit) is mijn beste vriend..
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf ben niet bang voor wespen en ben er ook niet allergisch voor, maar jongste wordt op een of andere manier heel vaak gestoken.



Ik snap alleen de verdelger erbij roepen nooit zo goed. Hier heeft vriend twee keer een wespennest opgelost. Heel simpel. Weet niet precies hoe, maar gewoon het gat dichtmaken ofzo. Ik vond het zelf wel wreed (ben natuurliefhebber en vegetariër), maar met kinderen wilde ik liever geen wespennest in de tuin.
quote:Nelladella1 schreef op 31 maart 2017 @ 10:07:

Ikzelf ben niet bang voor wespen en ben er ook niet allergisch voor, maar jongste wordt op een of andere manier heel vaak gestoken.



Ik snap alleen de verdelger erbij roepen nooit zo goed. Hier heeft vriend twee keer een wespennest opgelost. Heel simpel. Weet niet precies hoe, maar gewoon het gat dichtmaken ofzo. Ik vond het zelf wel wreed (ben natuurliefhebber en vegetariër), maar met kinderen wilde ik liever geen wespennest in de tuin.Dan moet je natuurlijk wel weten waar het nest zich bevindt en moet het nest ook bereikbaar zijn. Soms is er geen sprake van een nest, maar ligt je huis op een route die de wespen nemen. Dan zijn verdelgingsmiddelen soms nodig. Bovendien kun je met een allergie voor wespen beter niet zelf aan de slag gaan. Meteen professionele hulp inschakelen is dan echt geen overbodige luxe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 31 maart 2017 @ 10:33:

[...]



Dan moet je natuurlijk wel weten waar het nest zich bevindt en moet het nest ook bereikbaar zijn. Soms is er geen sprake van een nest, maar ligt je huis op een route die de wespen nemen. Dan zijn verdelgingsmiddelen soms nodig. Bovendien kun je met een allergie voor wespen beter niet zelf aan de slag gaan. Meteen professionele hulp inschakelen is dan echt geen overbodige luxe.Ah, duidelijk. Dank je.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb er al een gespot bij mij in de huiskamer, gelukkig had ik mijn schuifpui openstaan en is het dier vanzelf weggevlogen....ik ben nog nooit gestoken, maar er is werkelijk geen dier waar ik zo bang voor ben. Erg he?
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaartje4378 schreef op 31 maart 2017 @ 19:44:

Ook ik heb er al een gespot bij mij in de huiskamer, gelukkig had ik mijn schuifpui openstaan en is het dier vanzelf weggevlogen....ik ben nog nooit gestoken, maar er is werkelijk geen dier waar ik zo bang voor ben. Erg he?



Dan zou het eigenlijk goed zijn als je een keer gestoken werd Het valt wel mee. Behalve als je allergisch bent natuurlijk.



Mijn ervaring is dat ze bijna nooit steken. Een paar jaar geleden zaten we in een wespenplaag in Frankrijk. Als we in de tuin zaten vlogen er honderden wespen om ons heen. We raakten er zo aan gewend, geen enkele angst meer. Ook oudste (toen nog ons enige kind), was totaal niet bang meer en hing zelf met z'n gezicht boven een glas om ze te bestuderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaartje4378 schreef op 31 maart 2017 @ 19:44:

Ook ik heb er al een gespot bij mij in de huiskamer, gelukkig had ik mijn schuifpui openstaan en is het dier vanzelf weggevlogen....ik ben nog nooit gestoken, maar er is werkelijk geen dier waar ik zo bang voor ben. Erg he? Als je gestoken bent, meteen naar de keuken en deppen met azijn. Weg pijn!

Hoe wilder jij doet, hoe sterker je het idee geeft de wesp aan te vallen. En dan verdedigt zij zich. Blijf jij rustig, dan gebeurt er niets. Tenzij je bijna op haar gaat staan/zitten, dan verzet ze zich wel even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven