Fijn aan je huis

29-03-2017 19:50 138 berichten
Noem 1 ding aan je huis wat jij super fijn vindt. Naast de dingen als wel/niet thuis komen bij man/kinderen en degelijke..



Dus eigenlijk de dingen in jou huis het extraatje geven zoals een spa, lounge bank dat soort dingen



De locatie is echt het allerfijnste aan mijn huis.

En natuurlijk dat het mijn thuis en veilige haven is.
quote:MoirenPhae schreef op 29 maart 2017 @ 22:24:

De locatie is echt het allerfijnste aan mijn huis.

En natuurlijk dat het mijn thuis en veilige haven is.Inderdaad. Het veilige gevoel in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk alles fijn aan mijn huis, maar als ik specifieke dingen moet noemen: het feit dat het nog niet af is (woon er nu een jaar) en ik mezelf dus heerlijk kan vermaken met inrichten, klussen, plannen, dromen over dure dingen die ik nog lang niet kan betalen maar ooit wil. De prachtige kinderkamers waar ik uren, dagen, weken klussen in heb zitten. De kamers zijn groot (beide 4 x 4) en hebben allebei een thema. Van de lampen tot de muren tot de meubels tot het beddengoed tot weet ik veel wat, ik heb het met alle liefde bij elkaar gescharreld, zelf gemaakt, gekocht, geklust. Elke avond als ik de trap op loop word ik alleen al van de aanblik van de naambordjes (uiteraard zelf gemaakt in het thema van hun kamer) op hun deur weer blij.

Mijn eigen slaapkamer is ook al zo fijn, ook daar word ik elke dag nog blij van, vooral als ik er overdag binnen loop om iets te pakken ofzo. Dan denk ik nog elke dag: "he, wat is het toch een mooie kamer!"

Het feit dat ik een tuin heb, al is die nog helemaal niet naar mijn zin. Maar ook daar weer: alleen al het nadenken over hoe ik hem wel naar mijn zin ga maken maakt me elke dag wel eventjes gelukkig.



Zo kan ik wel uren doorgaan. Bottom line is dan ook: alles!
Am Yisrael Chai!
quote:viva-amber schreef op 29 maart 2017 @ 19:57:

Uitzicht op een vijver, grote gezamenlijke tuin, dichtbij de duinen, grote badkamer met bad en aparte douche.Dat klinkt heerlijk viva-amber!
Alle reacties Link kopieren
Van mijn huidige huis: het vrije uitzicht, groen uitzicht, grote kamers, de tuin



Van het nieuwe huis: de vrije ligging, de perengaard, de ruimte, de tuinkamer
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
de ouderwetse open haard die wel hebben om laten bouwen naar een gashaard, en de prachtige op maat gemaakte kamer-en-suite
Alle reacties Link kopieren
Vooral ook het feit dat het van ons is. Het is niet groot, maar wel eigen. Meer concreet de relaxte badkamer met bad, helemaal naar onze smaak. Zo fijn! En onze enorme zelfgemaakte (met een beetje hulp ;) ) boekenkast tot aan het plafond Dat is van de woonkamer echt mijn favoriete plek.
Alle reacties Link kopieren
Onze 2 balkons, dus altijd zon.

Ik zou wel graag een tuin hebben.
Mijn kleurgebruik: Castello en Elefante van carte colori!! Zo fijn, het is donker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enmascarar schreef op 29 maart 2017 @ 19:51:

Voor mij het feit dat mijn huis vrij staat! Heerlijk nooit geluid van buren meer!

Dit!



En onze nieuwe openslaande deuren. We hebben van een gewoon raam openslaande deuren gemaakt naar de tuin. Heb er al een paar keer gebruik van gemaakt afgelopen dagen.
Alle reacties Link kopieren
Melon, die hebben wij sinds vandaag ook zo mooi en wat een licht ...
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je maar 1 ding noemen? Ik vind wel meerdere dingen fijn.



Allereerst dat het een appartement is. Ik zou me echt niet thuis voelen in een gewoon huis en ook niet in een woonwijk. Zit hartje centrum van de stad. Locatie is echt top, alles lekker dichtbij. En alles gelijkvloers, lekker makkelijk. Verder ben ik van nature geen grote kindervriend dus dat mijn buurt kindvrij/kind-arm is vind ik ook prettig. Ook woont mijn beste vriendin maar een paar straten bij mij vandaan, dat vind ik ook heel erg fijn.



Heb ook een ruime slaapkamer waar nooit zon komt en waar het altijd lekker koel is. Die noem ik de zen-tempel.

En alles ingericht naar eigen smaak met eigen spullen, variërend van Ikea, marktplaats, Action tot speciaalzaak, gekregen en meer, alles past mooi bij elkaar.



Wel mis ik een balkon heel erg.
Mijn pas aangeschafte houtkachel, zoo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Naast het gemis en gebrek aan balkon zijn er meerdere gebreken, appartement valt nogal uit elkaar, er is in geen dertig jaar gerenoveerd en wbv laat ons gewoon weg rotten. Dus ondanks de vele dingen die wel fijn zijn oriënteren we ons een beetje op verhuizen maar ik merk aan mezelf dat ik bang ben. Zo'n toplocatie als nu met alles lekker dichtbij zullen we namelijk niet meer krijgen. Ben doodsbang het stadscentrum uit te moeten en in een woonwijk terecht te komen, misschien zelfs wel een kinderrijke buurt - the horror.



Iedereen noemt ons appartement 'het hok' of 'het krot' en ik weet ook wel dat het zo is en toch doet het me pijn, ik woon hier al ruim tien jaar, een heel deel van mijn leven. En kopen zit er helaas niet in, hypotheek komen we niet voor in aanmerking dus aangewezen op sociale huur. En beggars can't be choosers... Ben zo bang voor waar eventueel terecht te komen. Natuurlijk zullen er ook positieve dingen zijn zoals een balkon, geen hoog plafond maar standaard maten zodat we gordijnen kunnen hangen en alles mooi geschilderd en fris en schoon en netjes, maar heb echt angst veel in te moeten leveren.
Mijn huis voelt echt als mijn veilige prettige vertrouwde thuishaven. Dat gevoel is onbeschrijflijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:yastra schreef op 30 maart 2017 @ 23:55:

Melon, die hebben wij sinds vandaag ook zo mooi en wat een licht ...Heerlijk he?!
Dat het echt 'ons'huis is. Zelf ontworpen, veel aanwezig geweest tijdens de bouw, alle keuzes ( nou ja, met toestemming van de gemeente) zelf kunnen en mogen maken. Het voelt veilig, vertrouwd.



Als ik door het huis heen loop of ik sta ervoor, dan moet ik mezelf af en toe echt even zeggen dat het echt van ons is.

En dat terwijl we in juli alweer 3 jaar hier wonen.

Vrijstaand wonen vind ik echt fijn en vooral de plek waar het huis nu staat is voor ons het beste uit twee werelden. Aan de rand van de woonwijk, met alle faciliteiten op loop/fietsafstand en toch met 100m staan we buiten de bebouwde kom, aan het water/in de bossen.



Oh en onze tuin, wat een heerlijkheid. Zo'n 300m2, maar van mij had ie nog wel wat groter mogen zijn Van man overigens niet
Alle reacties Link kopieren
Het licht... Ik woon op de hoek en heb aan drie kanten grote ramen. Zo fijn. Het erkerraam met het originele glas-in-lood is mijn favoriet
Een aparte "tv-kamer" aan de vrije gevel. Nooit zorgen over de buren en in de rest van het huis blijft het stil.
Alle reacties Link kopieren
De plek kan beter, maar waar ik nu woon kan ik wonen, werken (bedrijf aan huis) en hobby optimaal combineren. Dus eigenlijk is de plek voor nu ideaal. Net als de omgeving, van bos, heide tot strand alles op loopafstand. En dat ook nog eens op loopafstand van het centrum.



Voldoende ruimte op eigen terrein, zodat ik altijd kan kiezen tussen zon en schaduw. Het groen dat veel vogels, vlinders en andere beesten aantrekt.



En dan vooral dat wij dat zelf bij elkaar gewerkt hebben. Het is van ons, niet (meer) van de bank. Dat gevoel van trots is vaak aanwezig. Dat geeft mij een fijn gevoel.



Wat niet fijn is is de kat van de buren die het leuk vindt in mijn tuin te graven
Alle reacties Link kopieren
Het dakterras. Voelt gewoon als vakantie om hier te zitten!

Veel grote ramen tot de grond maar toch weinig inkijk. En dus veel licht.
Alle reacties Link kopieren
Geen buren, veel licht en het washok naast de woonkamer. Ik hoef nu niet meer twee trappen op naar zolder maar wip zo van de bank om even de was te doen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon echt midden in het centrum van een dorp met veel leuke, onafhankelijke winkels .



Iets nodig uit de supermarkt? Ik sta binnen 30 seconden in de supermarkt.

Trek in ambachtelijk gemaakt ijs? 30 seconden lopen.

Bloemen? Er is een fantastische bloemist op een minuut lopen.

Cadeautje nodig voor kinderen? Er is een fantastische houten speelgoedwinkel zo ongeveer naast mijn huis.

Dan zijn er nog de leuke lunchtentjes, cafés, restaurants, het postkantoor, drogisterij, de bibliotheek, biologische winkel, slager, bakker.



Ik geloof dat ik goed ben voor de plaatselijke economie, wat minder goed voor mijn portemonnee .

Ik wil nooit meer verhuizen.
Afstand van ons naar het centrum, alle gemakken dichtbij de hand.



Onze woonkamer. Groot en ruim.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat het MIJN huis is na een kutscheiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven