nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom zizo!



Wij hebben uiteindelijk onze keuken bij kvik gekocht...lekker helder qau prijzen. Werd gek van de onderhandelingen.

Nu duidelijk , toch lades daar ipv plank. Zo veel duurder etcetera.

Maar heb dan ook veel gewisseld steeds , op het einde zelfs nog een heel andere keuken haha

Apparatuur hebben wij online besteld , scheelde bijna 2000,00 !

Dat kan dus ook gewoon bij kvik.
Welkom zizo!

Over de keuken:

Wij hebben maanden rondgekeken en de mandemakersgroep gemeden.

Veranderden naar gelang we keken steeds van wens.

En we liepen een keer een winkel van de mandemakersgroep binnen en hadden binnen een middag daar getekend

Achteraf heel stom, alles waar we zo alert op waren hebben we genegeerd en ook nog enthousiast op dat moment.

Echt een vlaag van verstandsverbijstering.

De keuken bleek ook nog eens niet te kloppen want geen tekening

Dus wij hadden al bedacht ons verlies maar te nemen, moesten meer kastjes bij enzo.

Tot dusver is alles echter heel klantvriendelijk en goed opgelost, we kregen zelfs excuses voor ook hun 'enthousiasme' (we hebben echt als lachende gekken met die verkoper zitten tekenen, het leek wel of we allemaal drugs op hadden ofzo. En mijn man met name is echt een zuurpruim normaal gesproken).

Maargoed de keuken staat nog niet, maar tot dusver hele leuke gesprekken gehad en precies wat we willen voor een erg goede prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik uiteindelijk bij superkeukens en was ook nog bij Bemmel en Kroon geweest
Wij hebben een keuken van keuken vision. Hopelijk een mooie keuken voor een mooie prijs
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me ook aansluiten?



Mijn man en ik hebben gisteren getekend voor een nieuwbouwhuis, waar ze hopelijk rond (lees: na) de zomer aan zullen beginnen. Ik vind het allemaal erg spannend, want ik heb tot nu toe alleen in bestaande (en ook echt oude) bouw gewoond. Wat een keuzes overal over..

Dit topic is wel al meteen nuttig, want dat "bad op een lager plateau" waar Jua tegenaan liep, blijkt bij ons ook zo gepland te zijn. Dat had ik anders vast over het hoofd gezien, en misschien dat we het nu nog kunnen laten aanpassen...



Maar nu eerst ook keukens kijken. Tot nu toe duurder dan ik op basis van onze vorige keukenaankoop verwacht had :(. En onderhandelen is totaal niet mijn ding, dus spectaculaire korting bedingen zal ook wel niet gebeuren. Aan de andere kant: de keukenvoorstellen vind ik dan weer wel echt leuk .

(De vorige keer hebben we eigenlijk per ongeluk onderhandeld: bij 2 keukenzaken een vrijwel identieke offerte en geen idee wat kwalitatief beter was. Binnengelopen bij een zaak er tegenover die te duur en wel goed was, om te vragen welk van hun concurrenten betere kwaliteit leverden. Daar bleken ze tot onze verbijstering bereid diezelfde offerte te matchen.)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips!

Vandaag bij Bruynzeel geweest. Daar netjes geholpen. Desondanks raak ik toch geïrriteerd van het feit dat het een soort spel is en de prijzen zo ondoorzichtig zijn. Nu een mooie tekening gekregen. Daarmee maar naar andere keukenboeren om te vergelijken. Ik wil deze week nog naar Superkeukens. Die schijnen netto-prijzen te hebben.

Overigens vond ik nog een handig filmpje op internet over keukens kopen. Is een aflevering uit 2015 van De Rekenkamer 'Wat kost een keuken'. Hierdoor voelt onderhandelen een stuk fijner. Misschien handig voor Elliefiederellie om dit te kijken. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier zit het allemaal even wat tegen. We hebben onlangs te horen gekregen dat er nu pas in september begonnen gaat worden met de bouw ipv in april Dit houdt ook in dat we later naar de notaris moeten en dat kan ons dus een boete opleveren van 1600euro voor de hypotheek......



Ook hebben we een nieuwe optielijst voor meerwerk gekregen. We hadden al eerder gevraagd of het mogelijk is om de temperatuur van de vloerverwarming per vertrek te regelen. Hadden destijds een prijs van ca 1100euro opgekregen, maar dit blijkt nu 2300euro te zijn....
Alle reacties Link kopieren
Onze keuken komt bij budgetplan vandaan. Ook nettoprijzen en geen geslijm en agressieve aanpak.



Balen itismee, weet wat je voelt wbt uitstellen van start bouw. Hier zou oorspronkelijk nov 2016 opgeleverd worden maar is nu 12 april 2017 geworden :-/ gelukkig geen probleem gehad met notaris, de bouwer heeft zelf coulant gereageert omdat de gemeente tegenwerkte.



Wat een hoop geld zeg om ieder vetrek afzonderlijk te verwarmen. Bij ons zit dat er gelukkig standaard bij in. Lijkt mij heerlijk om boven ook vloerverwarming te hebben straks. Alleen nu hoorden wij van de opzichter dat we daardoor GEEN Toon kunnen hebben. Het kan wel maar Toon kan het systeem niet aan!!! Dus dat is wel een puntje weer van balen. Dus wij gaan Toon weer cancelen en voorlopig maar normaal stroom af te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Balen itsme!



Mijn keuken dus van superkeukens.

Ik heb nu gekozen voor composiet blad, maar twijfel nu een beetje of ik misschien toch keramiek moet nemen. Wat ik echt jammer vindt van keramiek (degene die ik gezien heb) is dat het zo lijkt op toplaminaat.

Wie heeft er gekozen voor keramiek en waarom?



Ik ben vergeten stalen te vragen van het blad en lades. Toch handig als ik voor de vloer ga kijken tzt.



Ik krijg maar steeds geen reactie van de kopersbegeleiding. Heel irritant heb nog wat vragen open staan die belangrijk zijn ivm aanvraag offerte hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen itismee! Hoe lang is je offerte geldig? Misschien een gekke vraag, maar zou je ook een nieuwe offerte kunnen aanvragen ipv deze verlengen? Stel dat de rente niet gestegen is, dan is dat voordeliger lijkt me zo. Dan laat je de oud verlopen. Mijn hypotheekadviseur vertelde dat dat soms een mogelijkheid kan zijn. Wij hebben bij Florius een offerte die 12 maanden geldig is.

Bij ons kost de temperatuurregeling per kamer 2102 euro.



Pat jullie hebben deze week de oplevering. Spannend! Ga je nog iemand meenemen voor de opleveringskeuring?

Dat Toon niet kan, ga ik ook voor ons navragen. Daar had ik niet aan gedacht.



Strandjutter, ik lees je twijfel tussen keramiek en composiet. Het voordeel van keramiek is dat je er hete pannen enzo op kunt zetten. Wij willen echter composiet. Dat hebben we nu ook en dat vind ik mooier. Misschien hebben we niet de goede werkbladen gezien in de winkel, maar ik vond keramiek er wat "nep" (sorry weet niet het juiste woord te vinden) uitzien. Alhoewel het van een afstand prachtig kan zijn. Maar smaken verschillen.



Hier inmiddels ook bij Superkeukens geweest. De verkoper was niet zo vriendelijk. Daardoor bij Bruynzeel een beter gevoel. We krijgen de offerte van Superkeukens via de mail, dus ik ben benieuwd.

Ook hebben we het eerste gesprek met de kopersbegeleiding gehad. Dat was fijn. Maar er is nog flink werk aan de winkel. Begin mei moeten we het leidingwerk, stopcontacten en alles definitief doorgeven.



Hoe gaat het met jullie huis?
Alle reacties Link kopieren
Itisme wat balen , wellicht wat zizo zegt een optie?



Pat oplevering gehad?



Composiet, wat hebben uiteindelijk ook voor Composiet gekozen. In onze tijdelijke huurwoning zit het ook maar daar erger ik mij groen en geel eraan. Dat is wel een hele donkere met super glans. Dus alles zie je er op. En ff met nat doekje schoonmaken zit er ook niet in. Je moet t echt helemaal droog boenen anders vlekken.

Maar wij dus gekozen voor een mooie grijze kleur en geen hoogglans zeg maar.



Keuken is gisteren geplaatst en erg mooi geworden. Alleen apparatuur er nog in volgende week. Dan pas echt klaar natuurlijk maar nu al blij mee.

Laatste dingen nu. Zolder is klaar en dus schilderen. Dan volgende week laminaat daar erin en eindelijk fatsoenlijk schoonmaken.

Vind 't vies tegenvallen...letterlijk haha...je loopt continu het stof door heel t huis.

Eerder dus weinig zin....nou ja badkamer al 2 keer gedaan. Dat was eerst ons opslag en schafthok dus ook puinhoop.



Zin in de leuke dingen , inrichten enzo
Alle reacties Link kopieren
@zizo: ik snap wat je bedoelt mbt keramiek. Ik vond het ook goedkoop ogen en erg lijken op toplaminaat. Ik heb besloten om bij composiet te blijven.

Jammer dat verkoper bij superkeukens niet vriendelijk was. Offerte maar even afwachten.



Ik probeer al weken antwoord te krijgen van kopersbegeleiding over wat zaken die ook belangrijk zijn voor de hypotheek offerte. Tot nu toe zonder succes. Maandag maar weer bellen. Ik vind ze tot nu toe erg slordig.



Heb tekeningen van de keuken ingediend en heb nu nog eea lopen voor de elektra. En als dat klaar is, hoef ik voorlopig geen grote keuzes ze maken. En dan is het wachten op de gang naar de notaris
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie betaald hebben voor de stucer? Ik ga sowieso een offerte laten maken hoor, maar ik vind het fijn om het alvast een beetje te weten. Wat kost het om een heel huis te stucen inclusief de plafonds. Twee-onder-een-kap-huis met 5 slaapkamers. Iemand een idee?

En als je dan ook nog direct laat sauzen, waar moet je dan ongeveer op rekenen?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Vorige huis had zelfde afmeting. En uit mijn hoofd was het €3000 voor de stukadoor. Was overigens niet wit

Was zonder plafonds overigens
Alle reacties Link kopieren
ok en met plafonds moet je ongeveer het dubbele rekenen toch?

O wacht. niet wit, dan is het wit vast duurder
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Dat wat goedkoop strandjutter. Ik heb 10 jaar geleden 5000 euro betaalt om het gehele huis van 145 m2 tevlaten stucen en verven.



Niet wit hoeft niet duurder te zijn tenminste dat is mijn ervaring. Sommige rekenen daar niets extra's. De prijs heeft ook erg met de manier van stucen.

Plafond is lastiger en zwaarder te stucen dus kan me voorstellen dat dit duurder is. Zeker weten doe ik het niet.
Wij hebben ook gekeken naar keramiek maar hebben uiteindelijk ook gekozen voor composiet. Dit hebben we nu en het bevalt goed. Ook wij hebben nu en dadelijk een mat grijze blad. Een hete pan kan ook op het composiet zonder kringen achter te laten. Hoor niet maar is hier in de jaren wel eens gebeurt.



Jua bijna verhuizen jullie? Fijn dat de keuken wel naar je zin is. Veel plezier met inrichten dadelijk.



Wij laten nu na de oplevering een kamer regeling en vloerverwarming aanleggen. Voor de vloerverwarming op de 1ste verdieping kost 3000 en de regeling 1500. We hebben de tijd en het kon niet direct bij de bouw anders hadden we dat gedaan. Als je het niet gelijk doet heb je een grote kans dat de verdelers naar de verschillende kamers in de grond komen te liggen. Dat hebben wij gezien bij ons en bij diverse kennissen in onze omgeving. Bij ons is bijna iedereen net verhuist of gaat verhuizen en dan ook nog naar nieuwbouw.
Ik lees niet wit als in 'zwart' (mannetje ipv bedrijf) of lees ik verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ja idd wit als zonder factuur lees ik ook ????



Wij hebben niet laten stuccen maar wel offertes opgevraagd. Kwam bij ons op ruim 3000,00 gemiddeld zonder plafonds ( +/_ 132 m2) en dat was ook zonder latex.

Voor renovlies hebben we nu ook 3000,00 betaald incl latex en 4 acent kleuren.

Maar kan je 't bedrijf iig niet aanbevelen.....

Hoop dat ze nog wat komen herstellen wat niet netjes is....
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel idd zonder factuur = zwart



Wie heeft er ervaring met een gesmeerde vloer? Rn dan vooral in combinatie met vloerverwarming. Wilde eigenlijk zonder nadenken weer voor een gietvloer gaan en de scheuren in de cement dekvloer voor lief nemen. Maar lees dat bij een gesmeerde vloer er eerst folie over de dekvloer komt waardoor je geen scheuren zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd woensdagochtend 9uur oplevering :-) nemen iemand van VEH mee



Toon is echt niet mogelijk. Dan zouden we voor iedere ruimte Toon moeten hebben. Waardeloos dus, maar goed we hebben wel het regie over de slaapkamers om te verwarmen dus dat is echt superlekker.



Hier weer fininaciele tegenvallers, alsof het hier niet mee mag zitten en mijn ouwe kater van 17 echt niet meer kon :-/ dus die is gisteravond ingeslapen en de droger die ineens had besloten om ook maar te stoppen met zijn werk te doen. Zucht.....



Maar kop op, afspraak keuken staat voor 19 april. Komend weekend zolderkamer maken :-)



Tip, wij hebben via marktplaats een nieuwe deur en deurpost :-) voor 50€ mensen die in nieuwbouw bezig zijn en iets anders plaatsen. Dus die gaan we mooi voor de zolderkamer van mijn zoon gebruiken.



Helaas staat plaatsen van plavuizen vloer woonkamer nog op 11 mei.



Heeft iemand van jullie ervaring met laminaat op vloerverwarming??? Wordt het echt warm?? En wat gebruik je als ondervloer? Wij wilden in eerste instantie vinyl op 1e verdieping om meeste resultaat van de warmte te krijgen, maar nu hoor ik dat laminaat ook goed is.???



Zijn jullie plafonds niet gewit door de bouwer??? Hier zijn ze nl wit gespoten.



Jua bijna verhuizen :-) fijn dat je keuken nu al zo goed bevalt :-)



Hypotheekverlengen staan bij de meesten idd boetes op. Hopelijk zijn ze bij jullie coulant, waren ze bij ons nl niet. Wij hadden niet 2 dgn later moeten zijn met passeren anders hadden wij 2900€ moeten betalen ;-/ gelukkig is dat niet gebeurd. Maar je knijpt m wel dan
Verveeld pat dat je zoveel pech heb. Ik zou als vervanging van je droger naar een warmtepomp droger gaan.

Hoe het laminaat voelt op vloerverwarming weet ik niet, maar wij krijgen ook laminaat op vloerverwarming.





Strandjutter ik had niet gelezen dat het zwart was, maar dan nog was het niet erg duur.
Alle reacties Link kopieren
Pat: wat een pech!

Hier ook net voor de verhuizing naar tijdelijk huurwoning droger kapot. Nu wel warmtepomp droger.

Plafonds zijn hier ook gespoten (wit)



Laminaat op vloerverwarming kan maar je merk wel dat t minder doorgeeft.

Zelf geen ervaring maar al van meerdere mensen gehoord dat t tegen viel en/of na later iets anders dat ze het echt merkte.

Maar boven heb je amper verwarming aan?
Alle reacties Link kopieren
@Pat vandaag de oplevering toch? Spannend hoor!



We hebben inmiddels antwoord van de bank. Dat de offerte afloopt (ook al is het met 1 dag) is pech voor ons. We moeten gewoon de boete betalen. En zoals het er nu naar uitziet gaat het ook niet meer lukken voor het einde van de offerte.



Wij hebben aan het eind van de maand een afspraak met de kopersbegeleider. Daarom zijn we nu al 2 dagen bezig met het bedenken van de extra opties die we willen. Jeetje wat komt daar nog een hoop bij kijken. We hadden het gelukkig wel al ruim ingeschat, maar t is ff een stopcontact extra hier, eentje extra daar....dan nog een plafondlichtpunt verplaatsen (volgens mij doen ze die expres op de meest onlogische plaatsen.....) Maar goed ik denk dat we er nu uit zijn en dat we niks over het hoofd hebben gezien....En anders hoop ik dat de kopersbegeleider nog wel met ons meedenkt....
Alle reacties Link kopieren
Itismee, heb je nog gekeken of mijn oplossing mogelijk is? Nieuwe offerte aanvragen en de oude laten verlopen?



Pat, ben benieuwd hoe jullie oplevering is verlopen!



Jua, wat is dat wat met stof. Dat gaat door elke kier. Dat wordt nog flink poetsen.



Strandjutter, allee doorgeven qua stopcontacten enz is een flink gepruts.



Wij zijn bij kopersbegeleiding geweest. We moeten over drie weken al het leidingwerk en stopcontacten etc definitief doorgeven.

De offerte van Superkeukens viel 3000 euro duurder uit dan Bruynzeel, terwijl we bij Bruynzeel nog niet eens onderhandeld hebben en ze bij Superkeukens zeggen dat het bodemprijzen zijn. Ik snap het niet. De apparatuur in beide offertes is hetzelfde merk en type. Dat gaat dus Bruynzeel worden.

Nu nadenken hoe we gaan inrichten ivm lichtpunten en stopcontacten. Wil bij elke deur een schakelaar, maar ook in de slaapkamers een schakelaar bij de bedden. Ook tv en internet in de keuken en in alle slaapkamers. Tsja, dat tikt aan. En evt aansluitingen bij de ramen voor zonwering. En evt loze leidingen voor inbraakalarm. Dus veel om over na te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven