Vermoedelijke aanslag(en) rondom het Britse parlement

22-03-2017 17:11 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens NRC:



-Bij twee incidenten bij het Britse parlement zijn een aantal gewonden gevallen. De politie behandelt de incidenten vooralsnog als terreurdaden, totdat anders wordt aangetoond.



-Bij het Lagerhuis probeerde een gewapende man binnen te dringen en viel hij met een mes een agent aan. Nadat hij het parlementsgebouw had betreden werd hij neergeschoten door agenten. Volgens verschillende journalisten, die zich in het gebouw bevonden toen het incident plaatsvond, is een van de gewonden overleden.



-In een incident op de Westminsterbrug zijn meerdere gewonden gevallen, al lopen de schattingen uiteen van vijf tot twaalf. Verschillende mensen zouden zijn aangereden door een personenauto.



-Het parlementsgebouw werd direct hermetisch afgesloten, en premier Theresa May, die zich op dat moment in het gebouw bevond, werd in veiligheid gebracht. Ze heeft inmiddels via een woordvoerder laten weten ze ongedeerd is.



-De politie heeft het metrostation onder het parlementsgebouw, Westminster Station, laten afsluiten voor het publiek. Ook rondom het Lagerhuis zijn verschillende straten afgezet. De politie heeft ooggetuigen opgeroepen hun filmpjes en video's op te sturen, en discreet om te gaan met afbeeldingen van slachtoffers.



Ook zou de man die het parlementsgebouw inliep zijn neergeschoten en ligt er nu een lichaam met 2 kleden eroverheen. De journalist kon helaas niet bevestigen of dit de neergeschoten man is.
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 28 maart 2017 @ 11:06:

[...]



De aanslagen waren in de publiciteit, maar Farage had zélf ook weer wat aandacht nodig - dat is wat hij deed.

En de Brexit had maar een kleine meerderheid en veel van de leave-stemmers zijn daar al van teruggekomen.En dat deed hij goed.



Zijn de leave-stemmers er echt op terug gekomen? De Engelsen deden destijds ook niet met de invoering van de euro mee en gelijk hadden ze. Ik las gisteren dat Halbe Zijlstra de euro mislukt vond. Dat weten ze ook al veel langer maar niemand die er iets van zegt.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 28 maart 2017 @ 11:03:

[...]





Welke doofpot?Die is er niet (hoop ik), en die moet er ook niet komen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 29 maart 2017 @ 13:59:

[...]

En dat deed hij goed.



Zijn de leave-stemmers er echt op terug gekomen? De Engelsen deden destijds ook niet met de invoering van de euro mee en gelijk hadden ze. Ik las gisteren dat Halbe Zijlstra de euro mislukt vond. Dat weten ze ook al veel langer maar niemand die er iets van zegt.Ja hoor, een deel wel en dat begon al direct na de uitslag eigenlijk. En toen langzaamaan steeds duidelijker werd dat er veel gelogen is over de gevolgen, zijn een hoop mensen zich achter de oren gaan krabben. Dan heb je het bijvoorbeeld over de bedragen die aan Europa betaald zouden worden (die niet klopten) en opmerkingen als dat dat geld beter in gezondheidszorg gestoken zou kunnen worden, die als beloftes werden opgevat, maar inmiddels al lang en breed zijn teruggenomen...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Wat schiet Nederland er mee op als het miljarden moet betalen aan Brussel en de werkeloosheid toeneemt, bedrijven en winkels met bosjes failliet gaan, zorg afgebroken word onder het valse-mom dat de vergrijzing zo duur is terwijl de ouderen flinke bedragen betalen om verzorgd te worden.



Ik denk dat wij de Brexit eerder zullen gaan voelen, maar neemt niet weg dat ik het echt dapper vind van de Britten dat ze de EU verlaten. Ik geloof ook wel dat May het goed gaat doen.



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 30 maart 2017 @ 12:52:

Wat schiet Nederland er mee op als het miljarden moet betalen aan Brussel en de werkeloosheid toeneemt, bedrijven en winkels met bosjes failliet gaan, zorg afgebroken word onder het valse-mom dat de vergrijzing zo duur is terwijl de ouderen flinke bedragen betalen om verzorgd te worden.



Ik denk dat wij de Brexit eerder zullen gaan voelen, maar neemt niet weg dat ik het echt dapper vind van de Britten dat ze de EU verlaten. Ik geloof ook wel dat May het goed gaat doen.

Ik woon in Londen en hier zijn de meeste mensen er echt niet blij mee: 75% heeft remain gestemd en de meerderheid baalt er alleen maar van en vindt er niets dappers aan.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 30 maart 2017 @ 13:02:

[...]



Ik woon in Londen en hier zijn de meeste mensen er echt niet blij mee: 75% heeft remain gestemd en de meerderheid baalt er alleen maar van en vindt er niets dappers aan.Ach, het kan allemaal raar gaan. In Nederland heeft niemand op de PVV gestemd en toch heeft de PVV flink veel zetels gewonnen. De partij met de meeste leugenaars heeft flink veel zetels verloren, maar die maken nu uit wie er mee mag regeren.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 30 maart 2017 @ 13:11:

[...]

Ach, het kan allemaal raar gaan. In Nederland heeft niemand op de PVV gestemd en toch heeft de PVV flink veel zetels gewonnen. De partij met de meeste leugenaars heeft flink veel zetels verloren, maar die maken nu uit wie er mee mag regeren. Huh? Bedoel je nu te zeggen dat mensen liegen over wat ze gestemd hebben? Zijn gewoon statistieken hoor, Londen was en is erg pro-remain: http://www.bbc.co.uk/news/politics/eu_r ... um/results
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:DG2015 schreef op 30 maart 2017 @ 13:36:

[...]



Huh? Bedoel je nu te zeggen dat mensen liegen over wat ze gestemd hebben? Zijn gewoon statistieken hoor, Londen was en is erg pro-remain: http://www.bbc.co.uk/news/politics/eu_r ... /resultsIk bedoel dat het allemaal raar kan gaan. Anders dan je zou verwachten.



Maar het is wel een feit. Als niemand op de PVV heeft gestemd, waarom heeft de PvdA en de VVD dan zoveel verloren en wint de PVV dan zoveel?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 30 maart 2017 @ 12:52:

Wat schiet Nederland er mee op als het miljarden moet betalen aan Brussel en de werkeloosheid toeneemt, bedrijven en winkels met bosjes failliet gaan, zorg afgebroken word onder het valse-mom dat de vergrijzing zo duur is terwijl de ouderen flinke bedragen betalen om verzorgd te worden.



Ik denk dat wij de Brexit eerder zullen gaan voelen, maar neemt niet weg dat ik het echt dapper vind van de Britten dat ze de EU verlaten. Ik geloof ook wel dat May het goed gaat doen.







De werkloosheid daalt juist. En er zijn minder faillissementen.



Wat zeur je toch.
En wie zegt dat niemand op de PVV heeft gestemd?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 30 maart 2017 @ 14:03:

[...]





De werkloosheid daalt juist. En er zijn minder faillissementen.



Wat zeur je toch.Die Brexit zullen wij eerder voelen dan hun. Over jou woorden het volgende:



De Volkskrant

Teruglezen Prinsjesdag - Koning en kabinet voorzichtig optimistisch over toekomst



Nederland staat er beduidend beter voor dan enkele jaren geleden, sprak koning Willem-Alexander deze Prinsjesdag uit in de Troonrede. 'Nederland is een sterk land, in een instabiele wereld.' Minister Dijsselbloem van Financiën sloot zich bij die woorden aan tijdens de presentatie van de Rijksbegroting voor 2017. Lees in dit liveblog alles over Prinsjesdag terug.

Door: Redactie 20 september 2016, 16:55



20 september 2016, 17:52

Samenvatting



De rode loper voor de Ridderzaal wordt schoongemaakt. © ANP



De klapstoeltjes zijn ingeklapt, de toerbussen zijn weergekeerd. Den Haag is weer rustig, Prinsjesdag is voorbij. We zagen de gebruikelijke rituelen (hoedjes, balkonscène, koffertje) als ook een nouveauté (geen Gouden maar Glazen Koets).



De boodschap van koning en kabinet was optimistisch. De toon die Willem-Alexander (in zijn Troonrede) en minister Dijsselbloem (bij de presentatie van de Miljoenennota) zetten was, kort samengevat: het gaat beter, maar we zijn er nog niet. Voorzichtig optimisme dus. Menig oppositieleider deed het af als 'borstklopperij' en 'zelfgenoegzaamheid'. Morgen, op 'woensdag gehaktdag', neemt het parlement de begroting onder handen.



Voor nu was dit de verslaggeving omtrent Prinsjesdag. Lees ons verslag van dag terug in dit liveblog.



..........................enz.enz.enz.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 30 maart 2017 @ 14:03:

[...]





De werkloosheid daalt juist. En er zijn minder faillissementen.



Wat zeur je toch.Prinsjesdag 2016



https://youtu.be/IgW-tkPKMso Wilders: ik dacht dat ik in de Efteling zat
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 30 maart 2017 @ 14:03:

[...]





De werkloosheid daalt juist. En er zijn minder faillissementen.



Wat zeur je toch.Emile Roemer vlak ná de troonrede 2016



https://youtu.be/qfMQttuPEOI SP: beetje wc-eendverhaal
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 30 maart 2017 @ 14:03:

[...]





De werkloosheid daalt juist. En er zijn minder faillissementen.



Wat zeur je toch.Kijk én Luister ook effe wat de anderen zeggen.



https://youtu.be/sXtG266t2jI Dijsselbloem: "Het positieve beeld valt best mee" - RTL LATE NIGHT
LOEP ME MAAR aub.
Heb je al door dat het 2017 is?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 31 maart 2017 @ 06:37:

Heb je al door dat het 2017 is? Heb je al door dat dit allemaal over de Rijksbegroting voor 2017 gaat?



De Volkskrant

Teruglezen Prinsjesdag - Koning en kabinet voorzichtig optimistisch over toekomst



Nederland staat er beduidend beter voor dan enkele jaren geleden, sprak koning Willem-Alexander deze Prinsjesdag uit in de Troonrede. 'Nederland is een sterk land, in een instabiele wereld.' Minister Dijsselbloem van Financiën sloot zich bij die woorden aan tijdens de presentatie van de Rijksbegroting voor 2017. Lees in dit liveblog alles over Prinsjesdag terug.

Door: Redactie 20 september 2016, 16:55



20 september 2016, 17:52

Samenvatting



De rode loper voor de Ridderzaal wordt schoongemaakt. © ANP



De klapstoeltjes zijn ingeklapt, de toerbussen zijn weergekeerd. Den Haag is weer rustig, Prinsjesdag is voorbij. We zagen de gebruikelijke rituelen (hoedjes, balkonscène, koffertje) als ook een nouveauté (geen Gouden maar Glazen Koets).



De boodschap van koning en kabinet was optimistisch. De toon die Willem-Alexander (in zijn Troonrede) en minister Dijsselbloem (bij de presentatie van de Miljoenennota) zetten was, kort samengevat: het gaat beter, maar we zijn er nog niet. Voorzichtig optimisme dus. Menig oppositieleider deed het af als 'borstklopperij' en 'zelfgenoegzaamheid'. Morgen, op 'woensdag gehaktdag', neemt het parlement de begroting onder handen.



Voor nu was dit de verslaggeving omtrent Prinsjesdag. Lees ons verslag van dag terug in dit liveblog.



..........................enz.enz.enz.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven