Geluid tv doet raar

18-12-2015 14:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteravond doet het geluid van onze tv raar. De muziek in tv programma's en reclames hoor je normaal, maar de stemmen van mensen klinken alsof je met watten in je oren zit. We hebben digitale tv van KPN en daar zeggen ze bij de klantenservice dat er geen storing bij hen bekend is. Mijn man hoopt dat het aan het toestel ligt, want hij heeft een mooie nieuwe in de reclamefolders gezien een paar dagen terug



Zijn er hier misschien meer mensen met digitale tv van KPN die sinds gisteren problemen hebben met het geluid toevallig?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:sophie_emma schreef op 28 december 2015 @ 16:12:

Krijg je uit elke bron de storing? Dus: hoe klinkt het als je een DVD/Blue Ray afspeelt? Zit er een Digitenne aansluiting op je TV? Zo ja, dan zou je kunnen proberen of je Digitenne binnenkrijgt op een stukje draad. Npo 1, 2, 3 ontvang je zonder kaart.



Op die manier lokaliseer je waar de fout zit, maw is het TV of iets daarbuiten.Met DVD/Blu-ray geen probleem. Dan hebben we normaal geluid. We hebben geen Digitenne aansluiting op de TV
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Omdat DVD en Blu-ray wel normaal geluid geven, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het de TV zou zijn... of is dat verkeerd gedacht?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Heb je winkel in de buurt die aan kabels ed. doet? Daar werken vaak handige mensen, wellicht is daar hulp te krijgen?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 28 december 2015 @ 17:16:

Omdat DVD en Blu-ray wel normaal geluid geven, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het de TV zou zijn... of is dat verkeerd gedacht?Die zijn rechtstreeks aan de tv verbonden? Dus geluid van een dvd via de televisie? Dan is het raar.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 28 december 2015 @ 17:30:

Heb je winkel in de buurt die aan kabels ed. doet? Daar werken vaak handige mensen, wellicht is daar hulp te krijgen?Goed idee. Gaan we proberen
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 28 december 2015 @ 17:32:

[...]





Die zijn rechtstreeks aan de tv verbonden? Dus geluid van een dvd via de televisie? Dan is het raar.Klopt. Rechtstreeks aan de tv verbonden. Daarom vind ik het ook zo raar
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Kun je de decoder aansluiten op dezelfde ingang als waarop de Blueray zit? Dus: Blueray eruit, decoder erin.
Alle reacties Link kopieren
En?? Opgelost ondertussen?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mijn excuses dat ik nu pas reageer. Een paar hectische dagen gehad. We hebben contact gehad (via de winkel waar we de tv gekocht hadden) met de fabrikant. Het schijnt toch een fout in het toestel te zijn. Omdat het toestel nog niet zo oud is, hebben ze ons een deel van het geld teruggegeven en gaan wij toch voor een nieuw toestel. Netjes opgelost dus
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wel heel erg bedankt voor alle tips en het meedenken
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Heeft je man zijn zin
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 05 januari 2016 @ 21:22:

Heeft je man zijn zin Dat is waar, maar ik moet toegeven dat het nieuwe toestel ook wel erg mooi is. Dus nu het ook echt "nodig" is (voor zover een tv nodig is natuurlijk) heb ik er ook geen moeite mee
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Beste GarciaCM,



wat voor toestel heb je nieuw gekocht? De tv of een versterker?

Ik heb dus het zelfde probleem. Ik heb een kastje van kpn en ondervind exact t zelfde probleem. Met alleen de tv geen last van maar als ik het geluid via de speakers wil wel. Enig idee? Omdat jij ervaring hebt...



Gr
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in de context dat de TV is vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven