Wel of niet anoniem spieken op Facebook?

29-03-2017 20:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Facebook geeft soms suggesties van mensen die je misschien kent. Nu vroeg ik mij af hoe die mensen daar terecht komen. Ik kan bedenken dat ze in mijn Whats App lijst kijken, dat ze mijn Instagram account checken, oké. Maar ik krijg ook wel eens een suggestie van iemand die daar helemaal niet tussenstaat, en die op geen enkele manier verbonden is met mij door bijvoorbeeld mijn vrienden.



Nu vroeg ik mij af; zou de door Facebook gesuggesteerde persoon op mijn profiel hebben gekeken en staat ie er daarom tussen? Beetje het LinkedIn idee. Daar kun je ook zien wie jou bekeken heeft.



Weet iemand dit? Dan moet ik mijn eigen spiensactiviteiten even terugschroeven ook.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Of mensen met een VIVA account komen ineens tussen de suggesties te staan.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
quote:Aragog schreef op 29 maart 2017 @ 23:47:

Die krijg ik ook regelmatig. Ik kom niet meer bij. Sommige willen zelfs met me trouwen. Echt compleet gestoord.



Haha, echt, trouwen? Bij mij willen ze volgens mij alleen maar neuken. Dus je kunt je vereerd voelen.

Hoewel, zelf neuk ik op dit moment ook liever dan dat ik trouw. Alleen niet met die onbekende vriendschap verzoeken. Of ze moeten wel heel knap zijn op de foto.
Ook je mail speelt een rol. Ik kreeg laatst een voorgestelde vriend waar ik geen contact mee heb, behalve dat deze persoon was ingekopieerd bij een mail
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 30 maart 2017 @ 20:39:

[...]

Bij Tinder en steeds meer apps moet je inloggen met je fb account... 1 en 1 is 2....Precies. Zou dan ook gelden voor een app als whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
Werkt volgens mij breder. De FB account van mijn jongste is gekoppeld aan mijn werkmailadres en hij krijg nu continu tips over mensen waar ik mee bel of mail, of die ik gegoogled heb.

Ik geloof echt niet dat die hem allemaal opgezocht hebben. En bij mijn FB staan ze er niet tussen.



Ik denk ze ook beter kunnen stoppen met dat hele ken je misschien die en die... daar zit nooit wat tussen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dr_Phileine schreef op 29 maart 2017 @ 21:06:

Als FB ook je telefoonnummer weet, koppelen ze het nummer aan FB. Al een paar X meegemaakt dat mensen waarmee ik heb geappt, ineens in de lijst terechtkwamen.Dat dus, kreeg een app van iemand die ik niet ken maar waarmee ik in een groepsapp zit. Prompt staat ie heel kort erna als voorgesteld op Facebook.
Die heb ik nog niet...
In principe wordt je sociale leven gemanipuleerd cq gestuurd door deze peoplefarms. Anderzijds kan fb vrij accuraat voorspellen wat er in je leven gaat gebeuren dmv statistische gegevens die ze ook monitoren. Bv wanneer je een volgende relatie krijgt en met wie...
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 31 maart 2017 @ 23:11:

In principe wordt je sociale leven gemanipuleerd cq gestuurd door deze peoplefarms. Anderzijds kan fb vrij accuraat voorspellen wat er in je leven gaat gebeuren dmv statistische gegevens die ze ook monitoren. Bv wanneer je een volgende relatie krijgt en met wie...Geen Tinder of andere sites meer nodig dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tinder etc is bewust op zoek gaan. Fb echter weet wat er aan zit te komen, door je likes, interesses, frequentie profielbezoek, soort reacties, tags etc.

Tinder en consorten kunnen trouwens makkelijk een beeld hebben van waar je op valt. Wordt volgens mij echter niets mee gedaan...
Facebook, van ziek naar zieker...

https://www.theguardian.com/technology/ ... ech-ethics
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 04 mei 2017 @ 09:12:

Facebook, van ziek naar zieker...

https://www.theguardian.com/technology/ ... csFacebook lijkt onze emoties beter te 'kennen' dan onze naasten. Pfff, best wel griezelig.
quote:bazinga schreef op 29 maart 2017 @ 21:27:

Volgens mij zie je mensen wel degelijk terug bij suggesties als ze naar je gezocht hebben. Zo komen bij mijn suggesties regelmatig bijvoorbeeld mensen voorbij die ik tien jaar geleden in het buitenland heb ontmoet en op geen enkele andere manier aan mij gelinkt zijn.Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven