Kopen jullie weleens producten bij een Turkse winkel?

01-03-2017 19:11 149 berichten
Alle reacties Link kopieren


Op aanraden van een Turkse vriendin van mij ging ik naar de Turkse winkel bij ons om de hoek voor verse munt. Bij de Ah of Lidl koop ik vaak verse munt wat soms al verlept is of de volgende dag stinkt.. de munt bij die Turkse winkel zag er alleen al beter uit!

Ik was er nog nooit geweest maar keek Mn ogen uit naar de producten en verse groentes etc..

ik hoorde dat de eieren van een Turkse winkel ook vaak verser zijn als van een supermarkt, vandaag eieren wezen halen. 30 eieren voor 3 euro! Eitje gebakken voor Mn kids, heeerlijk!



Ik ben benieuwd wat jullie er zoal halen, misschien kan ik zo wat tips op doen!
Alle reacties Link kopieren
Vaak Turks brood, fruit en groenten. Kakelvers enstukken goedkoper.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Ik haal er doorgaans Turks brood, olijven, fetakaas en zongedroogde tomaten



O ja, en een blikje cola.
Veritas vos liberabit
Ja soms op zondag als de supermarkt nog niet open is.

Wat ik er dan koop is vaak maar net wat ik nodig heb: fruit, groente, brood ( vind het lekker maar niet vullen) baklava is ook heel lekker.

Wat ik er niet koop: eieren van zielige kippen. Vlees, ik moet geen halal, plofkip enz, geef mij maar bio vlees liefst van een boer uit de buurt.



Maar vaak kom ik er niet, ik geef mijn geld liever uit aan boeren uit de buurt, ik ben van eigen volk eerst. Of ik ga naar de mart, dan koop ik ook alleen bij echte Hollanders, niet bij de Noord-Afrikanen die dreigen dat alles 1 euro is.

Ook goedkoper op de mart dan bij de Turk.

En de munt en koriander verlept ook erg snel, van de appie is het beter.
Bij mij om de hoek zit een Turkse bakker, die enorm veel lekkere broodsoorten verkoopt voor heel weinig geld. Ik kom er graag. Verder geen Turkse winkels in de buurt, maar die bakker moet echt blijven.
quote:Haaz schreef op 03 maart 2017 @ 12:11:

Wat is er bijzonder aan om naast een koe te staan die geslacht gaat worden.

Echt WAT is daar bijzonder aan.Dit
Vraag me af hoe het met dierenwelzijn zit... voor die prijzen lijkt het me niet echt fantastisch

Halal... nee dank u
Alle reacties Link kopieren
Kruiden
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig of ze Pandan bladeren daar verkopen?

Zooo lekker in de thee namelijk
quote:Robinson schreef op 01 april 2017 @ 04:06:

Weet iemand toevallig of ze Pandan bladeren daar verkopen?

Zooo lekker in de thee namelijk



In de Marokkaanse winkel waar ze ook Turkse spullen verkopen bij mij om de hoek niet, en daar koop ik alle verse kruiden zoals platte peterselie, munt, koriander enz. Gedroogde kruiden ook trouwens!



Heb je het al eens in een Indisch/Chinese winkel/toko geprobeerd? Daar haal ik altijd als ik de stad inga bananenblad en Pandanbladeren, hebben ze in de vriezer. Bananenblad vind ik altijd leuk om bv gado-gado of rijst op te serveren zeker als ik eters krijg. Pandanblad vind ik lekker om mee te koken met rijst maar ga er nu ook een keer thee mee maken tnx voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 01 maart 2017 @ 19:21:

Denk je wel ook na over waar de producten vandaan komen?

Zoals Merel hierboven, hoe het dier geleden heeft wanneer het halal geslacht is? (Zeer vaak zijn de turkse slagers halal)

En in wat voor omstandigheden die kippen worden gehouden als 30 eieren voor 3 euro weggaan?

Qua groente en fruit haal ik er wel eens wat, maar dierlijke producten zou ik er NOOIT halen en raad ik iedereen zeer sterk af.Helemaal mee eens !
Alle reacties Link kopieren
waarom de halal discussie hier, zo vermoeiend.

Wil je halal dan heb je geen keus.

Eet je niet halal en wil je bio-vriendelijk dan ga je naar andere winkels/slagers.

Verder wat betreft de eieren, elke ei heeft een code. Als deze winkels dezelfde eieren kopen als de Ah maar ze op een andere manier verpakken (aka niet verpakken) en verkopen met lage winstmarge om klanten te trekken... dan is dat toch gewoon hun keuze? Zijn allemaal even scharrelige slechtbehandelde kippen als bij de normale super. Even strenge regels, eigenaar mag misschien een andere etniciteit hebben winkel en producten moeten nog steeds voldoend aan de nederlandse eisen. Zie je enige misstanden dan moet je dat vooral gaan melden. Helpen we elkaars gezondheid ook nog een beetje :D



Duss. Ik koop er vooral groenten, peterselie, eieren, fetakaas, zuidvruchten, noten en bulgur/griesmeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bestaardigopzich schreef op 01 april 2017 @ 04:21:

[...]



Heb je het al eens in een Indisch/Chinese winkel/toko geprobeerd? Daar haal ik altijd als ik de stad inga bananenblad en Pandanbladeren, hebben ze in de vriezer. Bananenblad vind ik altijd leuk om bv gado-gado of rijst op te serveren zeker als ik eters krijg. Pandanblad vind ik lekker om mee te koken met rijst maar ga er nu ook een keer thee mee maken tnx voor de tip!



Volgens mij zag ik ooit bij Amazing Oriental pandanplantjes.



https://www.foodplanting. ... ruiden-om-zelf-te-kweken/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 07 april 2017 @ 17:01:

[...]





Volgens mij zag ik ooit bij Amazing Oriental pandanplantjes.



https://www.foodplanting. ... ruiden-om-zelf-te-kweken/



Dankjewel voor de link, wat leuk! Heb groene vingers en geen tuin maar wel plek genoeg in huis om kruiden te kweken. Heb ook een echte bananenboom waarvan ik ook weleens een blad gebruik in de kamer maar verder niets eigenlijk want een bos platte peterselie van 95 cent kan ik om de hoek kopen en is echt zó op bij mij. Verse munt: 40 cent voor een bos, heb ook nog wat gedroogd en in de vriezer gegooid tsja dan is het een beetje zinloos. En ik vind het niet spectaculair mooie planten maar zo'n pandanplant ziet er leuk uit

En daar moet ik dus wel echt naar op zoek, die blaadjes: ik zag meer planten waarvan ik dacht ja die wil ik wel en als je hooikoorts heb zoals ik valt alles met bloemen al af voor binnen.

Prima tijd om een exotisch kruidentuintje te starten begin april lijkt me, ga er meteen achteraan tnx!
Alle reacties Link kopieren
In het dorp waar ik voorheen woonde was ook geen Turkse winkel te bekennen hoor.



Nu woon ik in de stad (en werk in een andere stad). Vlakbij mijn werk zitten er ook een aantal. Heb er laatst fruit gekocht; was in totaal 10 euro kwijt voor 7 appels, 3 peren, 4 mango's, 6 bananen en nog wat kokosolie, kokossnippers, wat dadels en honing. Niet duur.

Over het fruit was ik niet zo te spreken; dat was snel zacht en dat vind ik niet lekker. Maar misschien heb ik net pech gehad.



En nadeel in die winkel vond ik dat veel producten ook in het Turks erop staan, dus lastig om te zien wat iets is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag voor het eerst naar een Turkse supermarkt geweest en heb bij de slager daar een biefstukje gehaald,heb hem net op en hij was heerlijk,lekker mals en geen taaie pezen.

De smaak was ook veel beter als de biefstukjes van de keurslager.

Voor morgen heb ik een hele kip gekocht dus dat moet ik nog even afwachten of die ook lekker is
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Zal ik als ik jullie was niet meer doen ze verbouwen vaak zelf de groente of laten het goedkoop uit Turkije vandaan komen.

En er is me door een meerdere turkse mensen verteld dat ze landbouwgif gebruiken dat hier al meer dan 40 jaar verboden is zo giftig is het.

De mensen nemen dit zelf uit Turkije mee of laten het meenemen.

Ze vertelde me dat het heel goed werkt, wat natuurlijk wel te begrijpen is het dood werkelijk alles behalve de plant die al sterk genoeg is om die gifaanval te overleven.

Na een aantal jaren dit te eten heb je al flink wat gif in je lichaam opgeslagen met alle gevolgen vandien.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik als ik jullie was niet meer doen ze verbouwen vaak zelf de groente of laten het goedkoop uit Turkije vandaan komen.

En er is me door een meerdere turkse mensen verteld dat ze landbouwgif gebruiken dat hier al meer dan 40 jaar verboden is zo giftig is het.

De mensen nemen dit zelf uit Turkije mee of laten het meenemen.

Ze vertelde me dat het heel goed werkt, wat natuurlijk wel te begrijpen is het dood werkelijk alles behalve de plant die al sterk genoeg is om die gifaanval te overleven.

Na een aantal jaren dit te eten heb je al flink wat gif in je lichaam opgeslagen de gevolgen komen pas na een paar jaar aan het licht.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik als ik jullie was niet meer doen ze verbouwen vaak zelf de groente of laten het goedkoop uit Turkije vandaan komen.

En er is me door een meerdere turkse mensen verteld dat ze landbouwgif gebruiken dat hier al meer dan 40 jaar verboden is zo giftig is het.

De mensen nemen dit zelf uit Turkije mee of laten het meenemen.

Ze vertelde me dat het heel goed werkt, wat natuurlijk wel te begrijpen is het dood werkelijk alles behalve de plant die al sterk genoeg is om die gifaanval te overleven.

Na een aantal jaren dit te eten heb je al flink wat gif in je lichaam opgeslagen met alle gevolgen vandien.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heerlijk! Ik koop er graag fruit en groente en kruiden, of sucuk, haloumi en tehina. Ook houd ik soms van zoete dingetjes zoals baklava of halva. Af en toe brood of vlees. (Lamsvlees, geitenvlees, etc.) Onlangs een heerlijke zoete dip van tahin/tehina gemaakt met druivensiroop (van Sebahat - pekmez heet het) en water. Die siroop zit in een zelfde soort pot als de tahin en het kostte bij mij 1,99.



Dus als het idee van zoete tahin je aanspreekt:

meng 1 deel tahin en 1 deel water (gelijke delen). Duurt wel even voordat het überhaupt wil mengen. Geduldig blijven roeren dus. Doe er dan twee lepels druivensiroop (of hoeveel je lekker vindt) in, meng dit ook. Het geheel wordt nu iets donkerder.



Heerlijk als zoete dip voor pitabroodjes, ook heel lekker als alternatief voor honing door de havermout/boekweit/teff/noem maar op. Of over een fruitsalade. Ik heb dat puur&eerlijk rozijnenbrood erin gedipt, was ook heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zit er eentje die een vitrine vol heeft met olijven op verschillende manieren gemarineerd. Kost echt geen drol en ze smaken vele malen beter dan die zoute plastic kogels uit een potje.
Alle reacties Link kopieren
Zo min mogelijk. Een keer vlees gekocht en meteen ziek geworden. Op verse producten staat geen houdbaarheidsdatum. Tref regelmatig schimmel aan op fruit, voorverpakte bladerdeeg. Ben er niet kapot van. Onvriendelijk personeel ook vaak.
Alle reacties Link kopieren
De Turkse winkel bij mn vorige huis bezocht ik sporadisch, daar was veel over de datum.

Maar die ene keer dat we spek wilden en geen zin hadden om naar AH te gaan..hadden ze spek met nog niet overschreden houdbaarheidsdatum!



Bij degene waar we nu vlakbij wonen haal ik vlees, kruiden, groenten, fruit....wel altijd even in de gaten houden wat ze er die dag voor vragen. Heb nog nooit zo vaak stoofvlees gegeten als de afgelopen tijd, kost daar beduidend minder dan bij AH/Slager etc en goede kwaliteit!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik boven een Turkse supermarkt woon kom ik er eigenlijk niet vaak. Soms denk ik "wat hebben ze mooie appels liggen" dan kom ik dichterbij en blijkt dat ze er zo mooi uit zien omdat er een glanzend waslaagje overheen zit.

Ik koop er eigenlijk vooral peynir en verse kruiden. Maar het is gewoon niet mijn winkel, het is er rommelig, het personeel is vaak onvriendelijk (begroeten kan er niet vanaf, zelfs niet als ik aan de kassa sta, want dan moet er vaak in het Turks geluld worden met anderen) en de verse producten zijn vaak net niet vers (meer)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol opde turkse winkel. Aardige mensen, en nog een echte ouderweste buurtkruidenier.

Ik koop alleen geen vlees want dat eet ik niet en ook geen eieren voor een dubbeltje per stuk, want ik geef graag wat meer uit voor eieren waarvan ik althans hoop dat de kippen wat meer leefruimte hebben gehad.



Ik koop dus alleen drie sterren beter leven.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven