Hoog verbruik mobiel internet

31-03-2017 21:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een abbo bij Telfort met 1 gb internet en belminuten. Nu valt het mij op dat mijn verbruik op onverklaarbare wijze flink verhoogt is. Ik internet niet meer ofzo. Ik kan mijn verbruik online bekijken en er stond om 16.52 heb je 22mb gebruikt, maar dit kan helemaal niet , omdat ik aan het werk was. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit stoppen?
Misschien gebruiken apps op de achtergrond internet? Apps zoals Outlook, WhatsApp en Facebook?
Alle reacties Link kopieren
Updates die op achtergrond draaien? Ik had t op m'n iPhone ook een keer en heb toen tijdelijk voor alles internetgebruik uitgezet (tenzij WiFi) en daarna alleen aangezet van de apps waar ik t voor nodig had. Dat scheelde echt enorm
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 31 maart 2017 @ 21:51:

Misschien gebruiken apps op de achtergrond internet? Apps zoals Outlook, WhatsApp en Facebook?



Dit inderdaad, in combinatie met automatisch synchroniseren? Facebook speelt uit zichzelf filmpjes e.d. af, ook als je geen wifi hebt. Dat kan je bij de instellingen uitschakelen, want dat vreet ook MB's.



En wat Rolu ook zegt, automatisch updaten ook uitzetten
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Als je thuis bent meteen mobiel internet uitzetten , want stel jij loopt naar zolder of je kijkt boven youtube en je verbinding is minder goed op wifi dan gebuikt hij ook je mobiele data , en dan gaat het hard want 10-15 youtube filmpjes en je zit eral overheen , ik doe als ik ga slapen mijn telefoom ook altijd op vliegtuigmodus zetten
Wees jezelf
Heb je apps die automatisch updaten?
Same here sinds 2 maanden. Daarvoor altijd ruim binnen de bundel. Ik kom er net achter dat helemaal onder het tabje mobiel netwerk, instellingen helemaal onderaan een vinkje staat met WiFi assistentie. Ieder keer als de WiFi het niet goed doet schakelt ie over op mobiel gebruik. Ik hoop dat dat helpt. Ook is mijn verbruik onhoog geschoten sinds ik over ben op 4g. Dus die heb ik ook gedowngrade naar 3G. En nu naar hopen dat het helpt.
Alle reacties Link kopieren
overgeschakeld op 4G? 4G laadt veel en veel sneller, waardoor je meer MB's verbruikt. Bij het doorklikken wordt dan wel hele pagina's geladen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je kan (op iPhone iig) aangeven welke apps mobiel internet mogen gebruiken en welke alleen WiFi.
Ik heb op mijn iphone hetzelfde probleem.

Het kan liggen aan je wifi-ondersteuning; dit is (op iphone) een instelling die je aan of uit kan zetten. Als je dit uit zet gaat er geen mobiele data meer meedraaien als je wifi-verbinding slecht is.



Daarnaast (en daar ligt het bij mij aan) verbruikt het systeem gigantisch veel data bij locatie-voorzieningen. Waar dit exact in zit ben ik nog niet achter; maar als ik locatievoorzieningen uit zet is het dataverbruik direct minimaal. Misschien kan je hier eens naar kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rolu schreef op 31 maart 2017 @ 21:53:

Updates die op achtergrond draaien? Ik had t op m'n iPhone ook een keer en heb toen tijdelijk voor alles internetgebruik uitgezet (tenzij WiFi) en daarna alleen aangezet van de apps waar ik t voor nodig had. Dat scheelde echt enormJa kan ik wel proberen hoe doe je dat? Gewoon je internet uitzetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 01 april 2017 @ 00:07:

Ik heb op mijn iphone hetzelfde probleem.

Het kan liggen aan je wifi-ondersteuning; dit is (op iphone) een instelling die je aan of uit kan zetten. Als je dit uit zet gaat er geen mobiele data meer meedraaien als je wifi-verbinding slecht is.



Daarnaast (en daar ligt het bij mij aan) verbruikt het systeem gigantisch veel data bij locatie-voorzieningen. Waar dit exact in zit ben ik nog niet achter; maar als ik locatievoorzieningen uit zet is het dataverbruik direct minimaal. Misschien kan je hier eens naar kijken?Bedankt voor de tip ga ik doen
Alle reacties Link kopieren
Heb je een iPhone? DN bij mobiel data voor alles de schuitjes uitzetten en WiFi ondersteuning idd ook uit. Is soms even wennen als je buiten WiFi een app wilt gebruiken maar is zo weer ingeschakeld en heeft bij mij echt geholpen.
Bij Iphone onder 'Instellingen - Mobiel netwerk' :

Kan je zien welke apps welke data gebruiken.Als er een app specifiek veel data verbruikt kan je daarvoor de mobiele data blokkeren.



Ook kan je hier de wifi-assistentie uitzetten (helemaal onderaan) waardoor er dus geen dataverbruik meer is als je wifiverbiding slecht is (dit helpt vooral tegen onbewust data verbruik).



Ook kan je hier de gegevens 'resetten' bij 'stel gegevens' opnieuw in: vervolgens wordt het dataverbruik weer op 0 gezet en kan je goed zien waar welke data verbruikt wordt.



Daarnaast kan je hier zien of je systeem naar verhouding veel data verbruikt. Als je deze tab opent kan je zien welk onderdeel van het systeem veel data verbruikt. Bij mij was dat 'Tijd en locatie'. Ik heb daarom in ' Instellingen-privacy-locatievoorzieningen' uit gezet. Deze zet ik nu alleen heel bewust aan als ik het nodig heb aangezien ik er nog niet achter ben waar dit nou aan ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 01 april 2017 @ 19:53:

Bij Iphone onder 'Instellingen - Mobiel netwerk' :

Kan je zien welke apps welke data gebruiken.Als er een app specifiek veel data verbruikt kan je daarvoor de mobiele data blokkeren.



Ook kan je hier de wifi-assistentie uitzetten (helemaal onderaan) waardoor er dus geen dataverbruik meer is als je wifiverbiding slecht is (dit helpt vooral tegen onbewust data verbruik).



Ook kan je hier de gegevens 'resetten' bij 'stel gegevens' opnieuw in: vervolgens wordt het dataverbruik weer op 0 gezet en kan je goed zien waar welke data verbruikt wordt.



Daarnaast kan je hier zien of je systeem naar verhouding veel data verbruikt. Als je deze tab opent kan je zien welk onderdeel van het systeem veel data verbruikt. Bij mij was dat 'Tijd en locatie'. Ik heb daarom in ' Instellingen-privacy-locatievoorzieningen' uit gezet. Deze zet ik nu alleen heel bewust aan als ik het nodig heb aangezien ik er nog niet achter ben waar dit nou aan ligt.Oké ga ik doen bedankt voor de tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven