Restaurant tip Amsterdam

21-03-2017 09:35 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Binnenkort verblijf ik samen met Partner 2 dagen / 1 nacht in Amsterdam en ik ben op zoek naar een goed restaurant.

Het hoeft geen sterrenrestaurant te zijn, maar een eettentje met goed eten heeft de voorkeur.



We verblijven in een hotel vlakbij de RAI, maar kunnen met het OV overal heen.

Dag 1 zullen we voornamelijk in het centrum te vinden zijn dus (rondom) het centrum heeft onze voorkeur.



Partner houdt niet van wild/orgaanvlees, maar we hebben verder niet een bepaalde voorkeur voor een 'keuken', we staan voor veel open.



Iemand een gouden tip?



Not my circus, not my monkeys
Vleeseters moeten naar De Klos, in een van de zijstraten van de Leidsestraat. Personeel heeft een bepaalde amsterdamse humor, daar moet je wel van houden.
Misschien leuke lunch tips nog:



Dimsummen bij oriental city. In de Damstraat. Beste dimsum van de stad!



Singel 404, heerlijke broodjes. Beetje eetcafe en hout achtige inrichting.
Loetje zou ik dan nooit heen gaan om gezellig met z'n tweeen te eten, ik vind dat prima voor een snelle hap of als je met een groep bent, maar lekker uit eten....ik zou dan niet daarvoor kiezen... maar goed kwestie van smaak en wat je leuk vindt hoor. Grote kans dat je naast een luidruchtige groep zit, ik zou dat niet fijn vinden...
Ik vind Loetje sws enorm overrated.
Alle reacties Link kopieren
De Bekeerde Suster, Nieuwmarkt (eetcafé)

De Toog, Nicolaas Beetsstraat (eetcafé)

Duende, Lindengracht (tapas)

Smokin' Barrels, Beukenplein (burger, lobster en gin tonics)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:forsyth schreef op 22 maart 2017 @ 11:05:

Ik vind Loetje sws enorm overrated.Onwijs. Gewoon goede biefstuk, maar niets bijzonders.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Als je uitgebreid doch intiem wilt tafelen is Beulings echt een aanrader. Vlakbij het Koningsplein.

http://www.beulings.nl/nl/menu-nl/
quote:silent-witness schreef op 21 maart 2017 @ 10:54:

D&C is sprot, eendenlever etc. Daar sta ik voor open, maar dat gaat partner echt niet eten .



Even verder kijken :DD&C is een van mijn favorieten. Bij het verrassingsmenu aangeven wat je wel en niet lust en dan komt dat helemaal goed. Heerlijke extra amuses tussendoor en je bent zo 3 uurtjes verder.
Bij de Rai zitten trouwens ook twee goede restaurants: Vis aan de Schelde en De Roast Room.
Alle reacties Link kopieren
Bar Spek en Ron's Gastro bar
quote:guppekop schreef op 21 maart 2017 @ 10:58:

Vlakbij de Rai? Dan naar Het Vliegertje!!! beste spareribs everI Vliegertje. Ik hou niet van sparribs maar wel van de rest van de kaart. Ontstijgt het gemiddelde eetcafe eten. Voordeel vlak bij RAI. Fijne mensen in de bediening. 3-gangen keuze menu voor 29€ is top. Ik blijf er terugkomen.
Loetje vind ik dan weer niet zo bijzonder.



Vis aan de Schelde wel benieuwd naar.

Sinne aan de Ceintuurbaan is ook geweldig. Betaalbaar Michelinster eten.

Oceana, verfijnd en culinair Chinees eten, Scheldestraat vlakbij RAI.
Sinne staat ook nog op mijn lijstje!
Alle reacties Link kopieren
La Vallade in Oost vind ik altijd gezellig en lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren gegeten bij Venster 33, was een aanrader van Pocas. Bediening was mwah maar het eten was verrassend lekker! En betaalbaar we betaalden met z'n tweetjes 95 euro voor 2 hoofdgerechten, 2 scroppino's en een fles wijn.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 23 maart 2017 @ 10:08:

Ik heb gisteren gegeten bij Venster 33, was een aanrader van Pocas. Bediening was mwah maar het eten was verrassend lekker! En betaalbaar we betaalden met z'n tweetjes 95 euro voor 2 hoofdgerechten, 2 scroppino's en een fles wijn.Wat leuk! Dat kan ook wel mijn ervaring hoor. Volgens mij is het er soms te druk voor ze. Maar wel helemaal ok café-restaurant als je in de pijp iets zoekt. De gin tonics zijn ook super lekker!!!
Alle reacties Link kopieren
Dante
Alle reacties Link kopieren
Tegenover de RAI : Vis aan de Schelde kan je heerlijk vis eten en Aan de Overkant is een geweldig restaurant waar je biefstuk van de plaat kan eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven