Extreem Links

28-03-2017 13:39 205 berichten
Na Volkert v/ G komt nu ook Anna Fleur Dekker als extreem Links in het nieuws.

We konden haar al zien in de serie 'Rot op met je milieu'. met als presentator Dennis van der Geest.Waar de andere 5 kandidaten zich ergerden aan haar doorgeslagen opvattingen wat betreft veganisme en milieu.

Maar nu haalde ze het nieuws met haar oproep tot stenigen van Wilders, Ook Thierry Baudet moet het bij haar ontgelden.Met haar Twitter account roept ze volgers op het haar te laten weten als Baudet ergens publiekelijk zou optreden:

“Lieve mensen, willen jullie voor mij in de gaten houden of Thierry/Forum ergens openbaar optreedt?”

Moet Thierry Baudet zich zorgen gaan maken over zijn veiligheid?

Ontpopt Anna Fleur Dekker zich als (milieu/dier activist) een Volkert v/d G?



Als Ik Groen Links was zorgde ik er vandaag nog voor dat de partij zich van haar distantieert.

Ik krijg echt de rillingen van dit soort types die geweld niet schuwen......



Hoe vinden jullie haar oproepen tot geweld uitlatingen en haar oproep het in de gaten houden van een bepaald persoon?



Vinden jullie dat Groen Links hier maatregelen op moet nemen?
http://media.tpo.nl/2017/04/01/beeld-ex ... elijkheid/
quote:Ineke98 schreef op 01 april 2017 @ 21:05:

[...]





Of hij probeert indruk op haar te maken.Ik denk dat de 'carrière' niet zo wil vlotten.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn goede artikelen en er zijn slechte artikelen.

Persoonlijk vind ik dit hier beneden een goed artikel.

https://www.vice.com/nl/a ... nne-fleur-dekker-bij-pauw
Alle reacties Link kopieren
Zij is op haar jonge leeftijd al in staat om lezers te laten nadenken. Dit kan minder worden gezegd over haar(mannelijke)opponenten die welliswaar een stuk ouder zijn, maar niet per se wijzer.

http://www.parool.nl/opin ... and-door-holman~a4483255/

http://www.parool.nl/opin ... ekker-op-holman~a4483667/

Ik weet niet of het hoofdbestuur er echt alles aan heeft gedaan om haar te behouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een dom wicht. Ze wil iemand persoonlijk geweld aan doen, alleen omdat ze het niet met hem eens is.
quote:goedzo schreef op 06 april 2017 @ 12:05:

Zij is op haar jonge leeftijd al in staat om lezers te laten nadenken. Dit kan minder worden gezegd over haar(mannelijke)opponenten die welliswaar een stuk ouder zijn, maar niet per se wijzer.

http://www.parool.nl/opin ... and-door-holman~a4483255/

http://www.parool.nl/opin ... ekker-op-holman~a4483667/

Ik weet niet of het hoofdbestuur er echt alles aan heeft gedaan om haar te behouden.



Ik had de column van Holman vorige week al gelezen en vond 'm hilarisch. Je kon op deze reactie wachten natuurlijk, mijn god wat zal dat kind een zwaar leven krijgen met zo'n instelling.



Maar goed, die zal hopelijk snel in de vergetelheid raken, hopelijk gaat ze het radicaliseren verder in anonimiteit doen, moeimaker.
spijker op de kop



Ik denk dat mensen die zeggen dat Anne Fleur iemand geweld aan wilde doen, zelf niet zo slim zijn gezien het feit dat in de context van de tweets het overduidelijk ironisch bedoeld was. Hoe dan ook vind ik het schrikwekkend dat er vrouwen op een forum zoals viva zijn die het prima vinden dat mannen vrouwen nog steeds proberen klein te houden. En dat in 2017, wie had dat gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Jij noemt mij dus niet zo slim.

Ik snap heus wel dat ze het zgn ironisch bedoelt, maar ze schrijft het wel. En denkt dus wel zo.

Zo vol haat over Baudet en Wilders.
quote:pussywillow schreef op 06 april 2017 @ 15:49:

spijker op de kop



Ik denk dat mensen die zeggen dat Anne Fleur iemand geweld aan wilde doen, zelf niet zo slim zijn gezien het feit dat in de context van de tweets het overduidelijk ironisch bedoeld was. Hoe dan ook vind ik het schrikwekkend dat er vrouwen op een forum zoals viva zijn die het prima vinden dat mannen vrouwen nog steeds proberen klein te houden. En dat in 2017, wie had dat gedacht.Je hebt dus een beetje een blinde vlek wat betreft ironie. Wie probeert wie precies klein te houden trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Er is zo veel te ontdekken in het echte leven en je hebt zo weinig tijd.

Het is een must om je angsten te overwinnen en ze juist opzoeken. Zij snapt dit nu al in tegenstelling tot bijvoorbeeld de meeste forummers op deze topic.

Veel mensen vinden vrouwen met een uitgesproken mening irritant. Er zijn zelfs mannen die geen intelligente vrouwen willen omdat ze dat te intimiderend vinden. Zelfbewuste vrouwen zijn gewoon zichzelf en mede hierdoor trekken ze de mensen aan die ze echt verdienen.

Zij is een van die vrouwen en daarom staan veel mensen achter haar, waaronder ik.
Alle reacties Link kopieren
Bij extreem links denk ik toch meer aan de RAF, de rode brigades, IRA en de FARC. Ontvoeren, bombarderen, terreur zaaien.



Links zijn toch best brave clubjes, Volkert is toch een beetje een eenling en die troela gooit niet zelf met stenen. Misschien heeft zij iets te veel retoriek meegekregen van een Marxistische opa ofzo.



Daarbij een taart gooien naar Thierry is zonde van de taart.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Anne Fleur spreekt zich in haar colum uit tegen "verbaal aanranden".

Erge he, Anne Fleur. Maar verbaal stenen gooien vind je wel acceptabel?
Alle reacties Link kopieren
quote:goedzo schreef op 07 april 2017 @ 12:43:

Er is zo veel te ontdekken in het echte leven en je hebt zo weinig tijd.

Het is een must om je angsten te overwinnen en ze juist opzoeken. Zij snapt dit nu al in tegenstelling tot bijvoorbeeld de meeste forummers op deze topic.

Veel mensen vinden vrouwen met een uitgesproken mening irritant. Er zijn zelfs mannen die geen intelligente vrouwen willen omdat ze dat te intimiderend vinden. Zelfbewuste vrouwen zijn gewoon zichzelf en mede hierdoor trekken ze de mensen aan die ze echt verdienen.

Zij is een van die vrouwen en daarom staan veel mensen achter haar, waaronder ik.



Ik denk juist dat dé reden waarom Dekker zoveel mensen tegen zich in het harnas niet haar intelligentie is, maar juist het gebrek eraan. Eenzijdig, niet willen luisteren naar nuances of argumenten van de tegenpartij, en ze komt narcistisch en arrogant over.

Echt respect krijg je vaak -man of vrouw- van daadwerkelijke prestaties, niet van virtue signalling op social media. Zo heb ik oneindig veel meer respect voor Ayaan Hirsi Ali, ook een zelfbewuste vrouw, maar dan eentje die écht intelligent is, iets gepresteerd heeft en uit moeilijke omstandigheden zichzelf omhoog heeft gevochten.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Dekker komt vooral puberaal over. Op mijn vijftiende had ik ook een ontzettende mening, was ik heel erg voor "de wereld is van iedereen" en had ik overal een oplossing voor. Van winkeldiefstal tot wereldvoedselproblematiek: ik wist wel hoe het aangepakt moest worden en snapte niet dat de bobo's uit Den Haag dat niet zagen.



Ergens rond de achttien kwam het besef dat al die problemen iets genuanceerder lagen. Ik denk dat Anne-Fleur is blijven hangen in de puber mindset.
Disclaimer: ik was wel wat pacifistischer van aard dan onze Anne-Fleur. Ik vond dat alle ellende was opgelost als iedereen gewoon maar van elkaar zou houden. A-F is vooral boos. Ze doet me denken aan mijn stampvoetende kleuter die haar zin niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 07 april 2017 @ 13:57:

Anne Fleur spreekt zich in haar colum uit tegen "verbaal aanranden".

Erge he, Anne Fleur. Maar verbaal stenen gooien vind je wel acceptabel?Gewoon feminisme in den top. Ik mag alles zeggen en als je er tegen bent..... wordt je verbaal aangerand
quote:pussywillow schreef op 06 april 2017 @ 15:49:

spijker op de kop



Ik denk dat mensen die zeggen dat Anne Fleur iemand geweld aan wilde doen, zelf niet zo slim zijn gezien het feit dat in de context van de tweets het overduidelijk ironisch bedoeld was. Hoe dan ook vind ik het schrikwekkend dat er vrouwen op een forum zoals viva zijn die het prima vinden dat mannen vrouwen nog steeds proberen klein te houden. En dat in 2017, wie had dat gedacht.Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 07 april 2017 @ 22:29:

[...]





Eens.dus al die ironische bedreigingen zijn ook niet echt
quote:ivankar schreef op 07 april 2017 @ 15:45:

[...]





Ik denk juist dat dé reden waarom Dekker zoveel mensen tegen zich in het harnas niet haar intelligentie is, maar juist het gebrek eraan. Eenzijdig, niet willen luisteren naar nuances of argumenten van de tegenpartij, en ze komt narcistisch en arrogant over.

Echt respect krijg je vaak -man of vrouw- van daadwerkelijke prestaties, niet van virtue signalling op social media. Zo heb ik oneindig veel meer respect voor Ayaan Hirsi Ali, ook een zelfbewuste vrouw, maar dan eentje die écht intelligent is, iets gepresteerd heeft en uit moeilijke omstandigheden zichzelf omhoog heeft gevochten.Precies.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet nodig beter te zijn dan anderen. Het is alleen nodig om beter te zijn dan de persoon die wij gisteren waren. Elke dag kan daarom een stap naar verbetering van onszelf, zonder dat we ons met anderen vergelijken. Een ieder heeft immers zijn eigen traject te bewandelen.

Ik sta daarom achter haar.
quote:goedzo schreef op 10 april 2017 @ 22:32:

Het is niet nodig beter te zijn dan anderen. Het is alleen nodig om beter te zijn dan de persoon die wij gisteren waren. Elke dag kan daarom een stap naar verbetering van onszelf, zonder dat we ons met anderen vergelijken. Een ieder heeft immers zijn eigen traject te bewandelen.

Ik sta daarom achter haar.Fijn voor je. En nu?
quote:goedzo schreef op 10 april 2017 @ 22:32:

Het is niet nodig beter te zijn dan anderen. Het is alleen nodig om beter te zijn dan de persoon die wij gisteren waren. Elke dag kan daarom een stap naar verbetering van onszelf, zonder dat we ons met anderen vergelijken. Een ieder heeft immers zijn eigen traject te bewandelen.

Ik sta daarom achter haar.Ik zie anders weinig verbetering bij die muts. Domheid ten top.
Ze sleept columnist Theodor Holman voor de Raad Journalistiek.



Jullie weten wel, die club die in feite niet zoveel te zeggen heeft en bovendien vol zit met oude witte mannen.

Hup, pak je momentjes Fleurtje!
quote:Hetvrijewoord schreef op 10 april 2017 @ 23:07:

Ze sleept columnist Theodor Holman voor de Raad Journalistiek.



Jullie weten wel, die club die in feite niet zoveel te zeggen heeft en bovendien vol zit met oude witte mannen.

Hup, pak je momentjes Fleurtje!En dan straks weer huilen en schuimbekken op twitter dat witte mannen altijd maar weer voor witte mannen opkomen,de seksisten.!
Alle reacties Link kopieren
https://www.vn.nl/anne-fl ... n-nieuwe-ayaan-hirsi-ali/



Beste Theodor, Anne Fleur Dekker is een nieuwe Ayaan Hirsi Ali

Harm Ede Botje



Activiste Anne Fleur Dekker wordt bedreigd na een ironische tweet en Parool-columnist Theodor Holman schreef er een column over waar de honden geen brood van lusten. Een brief van Harm Ede Botje aan Holman.



Beste Theodor,



Toen ik de activiste Anne Fleur Dekker vorige week bij Pauw zag zitten, moest ik denken aan een uitzending van Rondom 10 uit 2002. Ayaan Hirsi Ali vertelde toen voor de eerste keer dat ze van de islam was afgestapt. Ze liet de aanwezige islamitische gasten in verbijstering en woede achter. Ze dook onder, ze was haar leven niet meer zeker. Ayaan was een revelatie, weet je nog?



Anne Fleur Dekker schreef onlangs op Joop.nl een stuk waarin ze Thierry Baudet, de inmiddels verkozen leider van Forum voor Democratie, een wolf in schaapskleren noemde. Ze werd overladen met bedreigingen door aanhangers van Baudet en ook Wilders, die net als Hirsi Ali destijds werd bedreigd door fanatieke moslims. De boot was helemaal aan toen de rellerige rechtse website Liefde voor Holland een twitterbericht van Dekker opdook. Hierin riep ze op om ‘als ludieke actie’ Geert Wilders met vijfhonderd stenen te gaan bekogelen. Hier was overduidelijk sprake van ironie, ze reageerde namelijk op een bericht waarin werd opgeroepen als ‘ludieke actie’ een moskee met vijfhonderd stenen te bekogelen. Wilders zelf was er als de kippen bij en verspreidde via Facebook het uit zijn verband gerukte bericht van Liefde voor Holland. De bedreigingen uit de PVV-hoek werden hierna zo ernstig dat Anne Fleur Dekker moest onderduiken. Wilders leek zich haar lot niet aan te trekken en deed aangifte van bedreigingen.



Je zou zeggen dat je als gevierd columnist, verdediger van het het vrije woord en als aller-, allerbeste vriend van Theo van Gogh pal voor Anne Fleur Dekker zou hebben gestaan. Is je motto niet: ik ben het niet met je eens, maar iedereen heeft het recht op zijn eigen mening? En zijn eigen humor? Theo was er niet vies van anderen de maat te nemen en ook jij mag graag de ironie en de hyperbool als stijlmiddelen te gebruiken, toch?



Maar je hield je stil.



Toen Dekker werd uitgenodigd in Pauw om te vertellen over wat haar was overkomen, werd ze ze door drie mannen, Jeroen Pauw, Ed Nijpels en Viggo Waas overgoten met goede adviezen in de categorie ‘Je kunt toch niet zomaar…’ en ‘Je moet niet als dader slachtoffer spelen’. Het was mansplaining tot de derde macht. Dekker (22 pas!) bleef onder al dat geweld overeind. Ze betoogde dat er sprake is van een dubbele moraal: mensen zoals zij worden onevenredig hard aangepakt, terwijl mensen met Wilderiaanse ideeën overal mee wegkomen. Cécile Koekkoek, hoofdredacteur van de Vara Gids, zet deze week in haar eigen blad Vara-coryfee Jeroen Pauw te kijk. Ze noemt het optreden van Dekker ‘getuigen van moed’.



Jij deed dat niet. Jij ging er drie dagen na de uitzending nog eens lekker voor zitten en schreef een column waar de honden geen brood van lusten. Probeerden mannen als Pauw en Nijpels weliswaar paternalistisch, maar vol goede bedoelingen aan Dekker uit te leggen hoe de wereld in elkaar zit, jij ging ver, ver onder de gordel.



Onder de titel ‘dit wordt een afschuwelijke oudemannencolumn’ speelde je vol op de vrouw. Je vergeleek Dekker met Gudrun Esslin, een RAF-terroriste. Je suggereerde dat ze uit was op seks met ‘een fascistische korpsbal’ en besloot dat Thierry Baudet een goede kans bij haar had, maar ‘zou mezelf ook beleefd bij haar willen aanbevelen’.



Is dit humor? Ooit, vlak na Van Goghs dood, was je de gebraden haan, mocht je overal als ‘vriend van’ aanschuiven, verdedigde je geheel in Theo’s geest het recht om te zeggen en te geloven en te vinden wat je wilt, ook als dat onsmakelijk is. En nu ontzeg je dat recht aan een 22-jarige die de ironie inzet op een manier die je niet bevalt?



En dan ga je je ook nog te buiten aan een Fuckwin. Dit begrip is gemunt door Volkskrant-columniste Stella Bergsma en een variant op de ‘Godwin’.



Je kan er gewoon je klok op gelijk zetten. Je zegt je mening en er komt altijd iemand vertellen of hij je wel of niet wil neuken. #fuckwin



— EINSTEINBARBIE (@EinsteinBarbie) March 20, 2017



Deze week ging Bergsma in haar column op de site van HP/De Tijd los op je, Theodor. Ooit, zo stelde ze, schreef je ‘begenadigde, soms schitterende columns’ voor het blad, tegenwoordig zijn het ‘veelal snielseniore herhaalcolumns met xenofobe ondertoon’. Het is me uit het hart gegrepen.



Ondertussen blijft Dekker bewonderenswaardig koel en schreef ze in Het Parool een reactie op je column waarin ze stelde door jou ‘niet verbaal te willen worden aangerand’. Daarin verwees ze naar het plaatje van vijf vrouwen die met gespreide benen op het strand liggen terwijl een boot met vluchtelingen aan komt varen. Dat gephotoshopte beeld was verspreid door Erik de Vlieger, die er de namen van de columnisten Asha ten Broeke, Sheila Sitalsing en Stella Bergsma bij had gezet.



Wie is die vrouw daar links van @ashatenbroeke @sheilasitalsing @aafkeromeijn @judithsargentini en @einsteinbarbie ? pic.twitter.com/NQKpAGuBIU



— Erik de Vlieger (@EWdeVlieger) March 31, 2017



Dit is een van de voorbeelden, aldus Dekker, van de smerigheid die op sociale media over vrouwelijke opiniemakers worden uitgestort. Wat haar zorgen baart is dat ‘dezelfde vunzigheid’ nu via jou doorlekt naar gevestigde media als Het Parool.



Lezers van Het Parool zijn ondertussen verontwaardigd over je column en sturen ingezonden brieven. Maar van de hoofdredactie tot nu toe geen woord. ‘Ik snap niet waar Holman het lef vandaan haalt dit te schrijven. Nog minder snap ik waarom Het Parool de column gewoon geplaatst heeft. Blijkbaar is seksisme in de media zo geïnstitutionaliseerd en genormaliseerd dat niet eens wordt opgemerkt wat voor seksistische en ronduit gore column Holman schrijft,’ aldus Dekker.



De boodschap kwam niet aan, twee dagen na het repliek van Dekker schreef je een nieuwe column waarin je… in gesprek gaat met je geslachtsdeel. In de laatste zin verstop je een nauwelijks verhulde boodschap aan Dekker: ‘Ach, stel je niet aan. We praten hier niet over een vuurwapen! Ik raad je aan een en ander te relativeren, daar fleur je enorm van op!’ Inmiddels heeft Dekker een zaak tegen jou en je krant aangespannen bij de Raad voor de Journalistiek.



Parool-columnist Gijs Groenteman, zoon van feministe Hanneke en al 11 jaar je mede- presentator van de talkshow Fluisterende Olifanten neemt het voor je op. Hij noemt je ‘een schat’. ‘Niet alles is gortdroge klassenstrijd,’ legt Groenteman uit aan Dekker in het zoveelste gevalletje mansplaining. Hij verwijst naar Reve, want ‘het is belangrijk te genieten van ironie, seks en literatuur’.



Maar telt ironie nog als vrouwelijke columnisten elke dag op social media de meest gore teksten over zich heen krijgen? En telt de ironie nog als Dekker zo wordt bedreigd dat ze ondergedoken zit en alleen met beveiligers naar de studio van Pauw moest komen?



Volgens mij niet.



Anne Fleur Dekker is een nieuwe Ayaan Hirsi Ali. Heel jammer dat jij dat niet ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven