Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Hoe was het feest Laura?



Marie, wat goed zeg!! Hier eentje die écht wel graag wil, maar het evenwicht is nog niet goed genoeg. Wel staat ze regelmatig los en stapt ze langs de bank naar iets wat ze graag wil hebben. Denk wel dat áls ze eenmaal die balans vind, direct weg is. In tegenstelling tot de oudste, die al best goed had kunnen lopen, maar die tastte het moment rustig en gestaag af en liep daardoor 'pas' met 15 maanden.



Hier doet de jongste sinds een paar dagen 'hiep, hiep, hoera' en dan zegt ze iets wat op hoera lijkt, heel zachtjes, en gaan de armpjes in de lucht. Zo schattig! D'r favoriet is dan nog wel 'klappen in de handjes' en vooral het stuk 'bovenop je bolletje' dat ze bij mama mag doen altijd.



Wel slaapt ze weer slecht, vraag me af wat er is. Want ze huilt dan niet, of zo. Ze is gewoon gezellig een uur of 2-3 wakker. Leuk is anders voor ons, maar we bikkelen door en hopen op beter.
Ach wat sneu Fruzzle!



@fleet: hier geslaagd feestje in de zon. was nog wel even spannend want zoon had vannacht en overdag slecht geslapen wegens tandje. maar hij was gelukkig heel vrolijk, op paar jengeltjes na
Alle reacties Link kopieren
Laura, leuk dat het feestje geslaagd was en dat hij het goed vol hield!

Fleet, dat klinkt echt heel schattig wat je jongste doet! Hier zit uk ook heel veel met haar handjes in de lucht. Ook op de fiets, haha!

Fruzzle, och jullie knul heeft het goed te pakken zeg. Hopelijk knapt hij snel weer op. Veel beterschap!

Marie, wat goed van de eerste stapjes! Snel hoor!



Buitenspelen: hier heb ik donderdag met dochter even in de achtertuin gezeten op het terras. Maar echt alles gaat in haar mond waarna ze smakelijk gaat zitten kauwen. Blaadjes, takjes, klonten modder vanuit de voegen...

Donderdag controle gehad in het ziekenhuis en alles zag er prima uit gelukkig, hoewel ze dus nog steeds dat gaatje in het gehemelte heeft. We mogen weer vast voedsel proberen, zolang het niet te hard is.
Wat leuk om te horen Laura! Op naar de twee.



Je hebt 'em vast op Instagram gezien Despie, maar dit is een ideale watertafel voor een dreumes, ook al zegt de doos 2+. Het is niet dat het materiaal te klein is of de tafel te hoog. Maar naast water kun je er natuurlijk andere dingen in leggen om aan te friemel, te voelen en proeven eventueel.







Awww, op de fiets de handjes in de lucht, lief!



Ik moet de bakfiets deze week eens poetsen en de riempjes bijstellen, zodat de jongste er ook in kan zitten. Maar we krijgen van mijn baas ook twee fietsstoeltjes, kan ik op woensdagen dat de oudste op school is een ritje maken met haar.



Overigens denk ik nu te weten wat de jongste scheelt. Vermoed de oortjes. Ze jammerde wel eens overdag met slapen en ik dacht aan de tandjes, dat het druk gaf. Maar nu, met de avondslaap, was het brullen, huilen, krijsen als ik haar neerlegde. Op de buik leggen hielp ook niet. Pas toen ik haar bij ons op bed nam en op mans kussen legde was ze direct vertrokken. Dus nu maar een kussen onder haar matras gelegd en naar haar bedje gedragen en sliep ze door. Morgen de HA maar eens bellen. Arm ding.
Alle reacties Link kopieren
Ja hij is leuk fleet! Misschien is dat een goed idee voor dochter. Heeft ze in ieder geval iets anders te doen dan steentjes opeten!



Arm meisje... Oortje kunnen zo'n pijn doen, dochter had in december zo'n fikse oorontsteking. Zo sneu dat je er eigenlijk altijd te laat achterkomt hè.



Poeh, hier slaapt dochter eindelijk net. We hadden haar al om kwart voor zeven naar boven gebracht, maar ze bleef maar gaan zitten en huilen. Kan zijn dat ze teveel heeft gegeten, maar wellicht ook iets anders. Hoop toch niet dat het ook haar oortjes zijn!

Of misschien heeft ze zoiets van: papa en mama zullen weten dat ze weer thuis zijn. We waren vannacht namelijk voor het eerst een nachtje weg en opa en oma pasten hier thuis op. Ging helemaal prima met het oppassen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
ocharme fleet! hopelijk is ze snel beter!

@despie: blij dat jullie het ook goed maken, en dat je weer vast voedsel mag proberen! hopelijk lukt dat goed! jammer dat ze ook slecht slaapt! misschien ook wat te druk geweest?

@laura: gelukkig was zoon niet te jengelig, en heeft hij genoten van het feestje! alsnog een late proficiat!



@hier: gisteren drukke dag gehad, had meteen de weerbots op het slapen: brullen, brullen, brullen in bed (en uit frustratie nog eens gepoept ook)... duurde dus een tijdje voor ze kalmeerde en in slaap viel (ze had overdag amper 1u geslapen, wat duidelijk te weinig is, in combo met allemaal familie rond haar (feest voor familielid)...)

Ook weer veel nieuwe dingen geleerd: ze blijft zelfstandig staan, zonder steun , ook af en toe een pasje lukt al, en op haar hurken zitten en weer rechtstaan ... zoooo benieuwd wanneer ze de eerste stapjes zet (of voluit gaat lopen)! volgende week is ze enkele dagen bij mijn ouders. gegarandeerd dat het bij m'n ouders gebeurt en dat we het missen

ook veel geklap in de handjes, neen schudden als ze weet dat iets niet mag, of ze iets niet wil, en iedereen nadoen :p best wel grappig soms!



nog ruim 2 weken en we zijn ook toe aan de verjaardag!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook even een snelle zwaai!



Afgelopen weekend verjaardag gevierd, was erg leuk. De dame is goed verwend! Zag al meer verjaardagsfoto's voorbij komen, zag er allemaal heel feestelijk uit! Gefeliciteerd nog voor degenen die ik gemist heb



Dochter wil nu ook graag staan, lopen nog niet echt. Staan lukt ook nog niet alleen, maar ze zit wel veel op haar knieën.



Verder vorige week ineens een dip in de bv productie... En al de hele week last van m'n darmen. Dus ik dacht, daar zit een griepje aan te komen... Vanmorgen voor de zekerheid toch maar een test gedaan, blijk ik gewoon zwanger te zijn! Ik ben helemaal in shock hopelijk heeft het niet al te veel invloed op m'n productie, dochter drinkt nog zo graag!



Oeps, beetje een ego post geworden... Maar moest het even kwijt!
Alle reacties Link kopieren
WOOOO Draakje! proficiat!!! waren jullie al bezig voor een volgende? (ben niet helemaal mee wie wel en wie niet)... klinkt wel erg onverwacht

hier zat dochter ook veel op de knieen (en nog steeds), dat is al een goed begin!
Waaaa, wat leuk Draakje! Van harte gefeliciteerd!!



Ik was kort na de verjaardag van de oudste ook zwanger van de jongste. Leuk! Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Super draakje, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!



Dochter is flink verkouden opeens. Werd om één uur vannacht huilend wakker en was niet meer in haar eigen bedje te krijgen. Tussen ons in viel ze redelijk snel weer in slaap, maar zo vaak wakker en om kwart over zes was ze helemaal klaar met slapen. Ze ligt er nu sinds kwart voor één in ongeveer. Hopelijk maakt ze een lange slaap nu. Ik ben maar aan de koffie nu...
Alle reacties Link kopieren
En ze slaapt nog steeds..

Ik heb zo het vermoeden dat ze er vanavond niet om zeven uur in ligt!
Alle reacties Link kopieren
hahaha despie, dat is een mooi dutje!

straks een gigantisch uitgeslapen kind dat je met geen manier in bed krijgt
Gefeliciteerd nog met de jarige kindjes! Wie is nu de volgende die één wordt?



En beterschap voor de zieke kindjes! Hopelijk zijn ze snel allemaal weer de vrolijke oude.



Draakje, gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is zonder te veel gedoe/proberen gelukt denk ik? Zeker als je dan pas na een week na het begin van je klachten hebt getest, zal het niet op de voorgrond van je gedachten hebben gestaan of wel? Dat lijkt me dus zo fijn! Enig idee hoe ver je nu bent?



Despie, hier ook een verkouden kindje dat opeens lang sliep. Net wakker. Dat wordt een latertje vanavond denk ik Heeft ook wel weer z'n voordeel omdat het dan donkerder is. Dan gaat het hier toch makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties allemaal het begint nu een beetje te landen haha!



Marie, we waren inderdaad nog niet heel gericht bezig. Heb geen idee hoe ver ik ben, als ik de laatste lichte bloeding als menstruatie aanmerk zou het bijna 4 weken zijn, maar cb digital zegt 3+ (dus 5+ weken!) en dat komt ook meer overeen met de 'klachten'. Heb namelijk ook al iets van 3 weken pijnlijke tepels tijdens het voeden, maar dat weet ik aan doorkomende tandjes bij dochter had het ook echt niet verwacht gezien de staat van ons seksleven
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Draakje!! Wat super! Waren jullie er echt al mee bezig?



Vandaag is dochter jarig!! Gisteren hebben we het gevierd. Was super gezellig en dochter heeft het super gedaan. Was wel wat eenkennig af en toe bij de mensen die ze niet zo vaak ziet. Verder goed geslapen en heerlijk verwend.
Alle reacties Link kopieren
@odsm jeeeej gefeliciteerd !



@draakje wat gaaf gefeliciteerd !! Miss ben je al verder dan je denkt idd !



@laura wat fijn dat het goed is gegaan, is toch afwachten vooral na een slechte nacht haha



Hier een ventje in een sprongetje dat nog moe is van het weekend, morgen en overmorgen lekker vrij met zn 2
Van harte draakje!
Alle reacties Link kopieren
Nog de felicitaties voor alle jarige kindjes. Wat gaat dat hard opeens, volgens mij is het merendeel ondertussen 1.



Gefeliciteerd Draakje! Super leuk.

Hier ben ik vanwege alle drukte op het werk niet zo in mood.

Eigenlijk heb ik nergens echt tijd voor. Druk, druk, druk. Vanavond kwam ik tot het besef dat ik zoonlief vandaag maar een half uurtje gezien heb. En daar baal ik erorm van.

Hopelijk vind ik snel mijn draai in mijn nieuwe werkzaamheden, zodat de rust wederkeert.



Zoonlief doet het top.

Hij klimt zelf de trap op tegenwoordig. Of de bank op, en weer af. Hij is continu in de weer en rust weinig. Van wie zou hij het toch hebben?

Alhoewel soms gaat hij languit op de bank liggen net als zijn vader.

Hij oefent steeds meer met kletsen, al begrijpen we er niets van. Ook voert hij kleine opdrachtjes uit, zoals een boekje pakken of iets naar de keuken brengen.

Als iets niet lukt en we helpen niet snel genoeg dan wordt hij erg driftig en jammerig. Wat op zijn tijd best lastig is.



Despie; hier ook een steentjes eter, ondanks de zandbak en glijbaan.

Marie; Jipee lopen! Heb je het zelf ook al gespot?

Mistiek, Toen zoonlief continu op zijn hurken zat duurde het niet lang meer voordat hij ging lopen.

Fruzzle; met zijn tweeen vrij zijn klinkt zo heerlijk. Dat wil ik ook!



Afgelopen week ben ik op mijn vrije dagen met mijn zusje op pad geweest. En dat is me eigenlijk niet zo goed bevallen. Het kost me zoveel energie en als ik thuis kom voel ik me alleen maar rot. Er is eigenlijk geen ruimte om te kunnen uiten wat er bij mij speelt. Ze is erg negatief en denkt dat het hebben van een kind de oplossing voor alles is. Ik vind het best naar dat ik me zo voel. Ik zou er graag voor haar willen zijn, maar op deze manier kan ik het nauwelijks opbrengen. Zeker in combinatie met de drukte op het werk.

Geen idee nog hoe ik hier mee om moet gaan.





Vraagje; Wat eten jullie kindjes bij het ontbijt?

De uk krijgt nu pap van koemelk, maar 's avonds ook nog de fles. Soms twijfel ik over brood. Maar dan komt hij aan 5 boterhammen per dag, dat lijkt me te veel. Geen idee wat beter voor hem is, vandaar de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen ben ik een uur verder.

Tijd om het weer beter bij te houden..
Alle reacties Link kopieren
@bobo:

k*t dat het op pad zijn met je zusje je niet goed bevallen is... klinkt idd niet zo positief!



@eten bij ontbijt: hier komen we bij ontbijt niet verder dan melk (koe of poeder of combo), ze wil niets anders voor ze melk krijgt ... en nadien krijgt ze nog een boterham, die dikwijls niet helemaal opgaat... 's middag groente, namiddag fruit en avond boterham of van ons warm eten mee. 's avonds nog een fles melk...



5 boterhammen lijkt me toch geen probleem? waarom zou die 4 of 5 boterhammen een verschil maken?
Ach Bobo, dat snap ik erg goed dat je je zo voelt. Zo rond je zus is het al een lange weg geweest en ik snap dat je ook eens weer wat wil delen over jezelf. Met je zoon komt het goed, echt. Hij weet heus wel wanneer je er voor hem bent. Ook al is het maar een halfuurtje.



Mij lijkt 5 boterhammen ook niet zo heel gek hoor. Maar pap kun je altijd proberen, of bananen pannenkoekjes. Ik maak ook wel eens roerei voor dochter, gaat er ook goed in.



Vanochtend bij de HA geweest, oortjes ontstoken. Vooralsnog met neusspray en paracetamol proberen. Meer dan prima want anders zou ze in 1 jaar al twee AB kuren hebben gehad en daar ben ik niet zo'n fan van als het niet hoeft. Mocht ze koorts krijgen krijgt ze die natuurlijk gewoon wel, maar buiten het slecht slapen is ze nog aan de goede hand gelukkig. Is nu ook weer lekker spelen bij de opvang.



Ze is wel echt heel sterk. De HA zei dat ook al. Als ze echt niet wil gooit ze d'r lijfje wel in de strijd! Wordt nog wat...
Ah bobo, wat naar! Ik voel ontzettend met je mee. Is jouw gevoel met haar bespreekbaar te maken? In zo'n situatie zet ik het meestal op papier. Zoiets heb ik ongeveer een jaar geleden met een vriendin gedaan, ook al was de situatie heel anders. Maar ik uit mezelf vaak beter op papier dan face-to-face en het geeft de ruimte diegene erover na te denken zonder meteen te hoeven/moeten reageren. Vervolgens kan daar weer een gesprek uitkomen. Maar misschien is het nog niet de tijd en plaats. En kan je er met andere familie over praten? Herkennen die er iets in? Het is natuurlijk vreselijk wat ze heeft meegemaakt, maar dat betekent niet dat alles alleen nog om haar kan draaien.



Verder, zou ik ook lekker die boterham geven. Wij gaven zoontje nu in de ochtend en avond pap, maar we stappen even van de ochtendversie af, omdat zoontje in de nachten opeens buikpijn lijkt te hebben oid. Aangezien we verder niets hebben veranderd in zijn eten, wil ik even testen of het daarmee te maken heeft.



Fleet, wat vervelend van de ontstoken oortjes! Hopelijk is ze er snel overheen



Draakje, dan ben ik benieuwd hoe ver je bent! Heerlijk, zo die meest onzekere periode even snel doorheen. Heb je de verloskundige al gebeld? En ik hoop voor je dat je productie een beetje overeind blijft, maar ik zou me opmaken voor dat dat niet zo is. Dan ben je er maar klaar voor. En het kan heel pijnlijk worden, naar wat ik erover lees. En wie weet heb je er zo een die gewoon droog wil blijven drinken



Mijn zoontje heeft verder nog niet gelopen hoor. Het was echt een toevalstreffer. Waarschijnlijk was hij in zijn enthousiasme vergeten dat hij het nog niet zo goed kan Zijn vader had blijkbaar iets wat hij heeeeel graag wilde hebben en dat hij haast maakte. Ik had wel laatst zijn vinger tussen de wasmachine deur gedaan Ik deed het deurtje dicht en hij begon hard te huilen, dus ik snapte daar niets van. En toen opeens zag ik zijn vinger. Maar hij lijkt er verder geen last van te hebben. Is wel dezelfde dag ook vier keer omgevallen en z'n hoofd gestoten. Het arme ding.
@marie: oeps...! hier laatst ook keer met zoon onbenullig gebukt in de deurpost en toen stootte hij z'n hoofd. gelukkig vergeven ze het ons!



@bobo: ik begrijp je helemaal. aan de ene kant wil je haar natuurlijk niet ontmoedigen door te zeggen dat een baby echt niet de oplossing is. en aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je zelf zoveel aan je hoofd hebt dat je die negativiteit er even niet bij kan hebben. misschien toch wat afstand bewaren voor jezelf? want niemand heeft er iets aan als jij instort.



Overigens hier een baby die niet van pap houdt (ik heb geloof ik een a-typisch kind, inbakeren vond hij ook al niks). Ik zou gewoon die 5e boterham geven, desnoods zonder beleg.



@fleet: wat zielig van de oorontsteking. hopelijk hoeft ze niet aan de AB.



Hier ook doodmoe. Net weer ongesteld geweest, maar ik was blij dat het niet raak kon zijn deze maand. Ik kan niet goed de vinger erop leggen waar het hem nu in zit. Denk dat het een combinatie is van dingetjes op het werk, het huis dat nodig uitgemest moet worden omdat we veel te veel spullen hebben, en kleine irritaties.



Enige reden dat ik nu nog zwanger wil worden, is dat ik bang ben dat ik het mezelf niet vergeef als we het nu niet proberen en het straks niet lukt. Dan hebben we vruchtbare maanden niet gebruikt en kennelijk gaat het bij ons allemaal niet zo heel vlot, aangezien we nu ook alweer in ronde 6 zitten. Maar dat is niet echt een goeie reden he? Liefst stel ik het minimaal zes maanden uit om mezelf weer een beetje bij elkaar te rapen. Ik wil op zich ook wel een seksleven, daar ligt het niet aan. Ik ben alleen bang dat een eventuele zwangerschap qua energie nu de totale nekslag gaat zijn...
Laura, ik snap je wel hoor. Maar als ik je verhaal lees zou ik het dan toch in ieder geval een maand extra geven. Misschien creëert dat wel iets van ruimte in je hoofd en ziet de boel er over een maand weer anders uit. Wel vervelend dat je je zo voelt!

En stél dat het daarna niet snel lukt als je er meer aan toe bent, dan kan je altijd je post van net terug lezen en weet je dat je de juiste keuze heb gemaakt in de omstandigheden die je toen had.

Hoe denkt je man er eigenlijk over?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties. Soms zou ik dolgraag willen dat ik het met haar kon bespreken, maar daar is ze nog lang niet klaar voor. Ook binnen het gezin niet. Hierdoor voel ik me soms niet gehoord en alleen. Het ongeluk heeft wat dat betreft een aardig slagveld achter gelaten. En iedereen is nog zijn weg aan het zoeken in deze nieuwe realiteit. Misschien ikzelf ook wel.



Niet instorten? Op het werk krijg ik het ook te horen. En van mijn vriend. En van mijn moeder. Maar geen idee hoe ik dat nou beter aan moet pakken. Eens in de zoveel tijd is alles bij elkaar te veel. Dan bijt ik even door. Na een tijdje ebt het weer weg. Rust ik wat uit en dan begint het circus opnieuw. De oplossing heb ik helaas nog niet.





Ach Fleet dat arme meisje. Hopelijk knapt ze snel op.



Jammer dat het lopen een toevalstreffer bleek Marie, maar het begin is er.

Wat een pech met de wasmachine. Hier gebeuren ook regelmatig kleine ongelukjes. Vorige week had zoonlief zijn vinger in mijn puntenslijper gestopt met een snee als gevolg. Alles zat onder het bloed, terwijl hij geen kik gegeven had. Wat dat betreft is hij echt een jongetje, warrig haar, snottebellen overal, blauwe bulten op zijn hoofd en gewoon maar doorgaan.



Laura, ik herken wat je schrijft. Druk op het werk, een huis wat te vol is en een ontzettend lieve partner die af en toe zeer ernstig op mijn zenuwen werkt. Soms twijfel ik er ook over om het op zijn beloop te laten, maar stel je voor dat het inderdaad erg lang duurt voordat het raak is. Mijzelf heb ik ondertussen iets meer tijd gegunt, als het in 2017 nog lukt is het mooi meegenomen.

Mijn partner is er overigens helemaal om. Bij elk lichamelijk ongemak zegt hij dat is het zusje/broertje van de uk.



Vandaag zijn we wezen zwemmen met de uk. Wat best een uitdaging is nu hij kan lopen. Hij is meer dan eens kopje onder geweest. Ook heb ik mijn haar eindelijk aangepakt. Volgens vriendlief is er wel 15 centimeter af, wat hij stiekem een beetje jammer vind. Zelf vind ik het heerlijk. Mijn hoofd is nu ietsje minder zwaar.



Al met al heb ik goed mijn best gedaan om niet in te storten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven