Vega weekmenu's

19-02-2017 08:46 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik denk erover om vanaf nu vega te eten, of vlees in ieder geval zoveel mogelijk te vermijden, max 1 a 2x per week.

Nou ben ik benieuwd naar weekmenus van andere vega's. Om inspiratie op te doen.

Ik eet nu al regelmatig vega maar zou graag iets meer variatie in m'n menu willen aanbrengen.

Ik ben dol op curry, pasta, ovengerechten. Quiches gruwel ik van helaas haha!



Dus toprecepten, tips en menu's!
quote:Sjarel schreef op 11 maart 2017 @ 19:21:

[...]



Vegetarische garnalen? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.Ze zien eruit als gamba's, maar dan zonder sprieten.
Bladerdeeg in een appeltaartvorm doen, gekookte spinazie en kaas erin en jn de oven. Gekookte maïskolf erbij met een klontje boter,



Wortelsoep met kokosmelk of courgettesoep met crème fraiche



Bijgerecht: tortilla's met kaas en bosui, samen in de oven. Of een zoete aardappel door de helft met wat zeezouten crème fraiche (of chilisaus) erover.
quote:MarindaH schreef op 11 maart 2017 @ 19:35:

[...]





Ze zien eruit als gamba's, maar dan zonder sprieten.Meteen even gegoogeld. Dat ziet er geinig uit. Wel benieuwd naar en op ikbenirisniet zag ik wel een lekker recept.
Ordinaire tvp. Ik heb een gezin vleeseters maar probeer 1x per week een vega-maaltijd op tafel te zetten en verder matig te zijn met vlees vanwege het milieu.



Succesnrs hier:



-Roti aardappels, sperciebonen ui en gekookt ei) in een kerrie-santensaus eten met wraps (of roti-platen van de toko)

- quesedilla's: wraps met tomatensaus, kaas en courgette ertussen geroosterd in een droge pan, eten we met een stuk maiskolf en avocado-tomaten salade met limedressing

-courgettesoep (met de staafmixer fijn gemaakt) met gebakken paddestoelenmix erin

-pasta met venkel ui en kappertjes in een creme fraish saus met citroen(rasp+ -sap) en dille (wij eten er vaak zalm bij)
Alle reacties Link kopieren
Goed topic. Ik wil ook graag mijn vegetarische repertoire voor makkelijke recepten uitbreiden, gerechten die ik na een dag werken zonder al teveel moeite op tafel zet.



Successen hier;

- curry met oa bloemkool en ananas van De groene meisjes

- lasagne met groenten in tomatensaus en mozarella

- couscous met groenten-stoofpot (kikkererwten, tomaten, ui, paprika, courgette en veeeel kruiden)

- linzensoep met brood en kruidenboter
Ik zag laatst op Tasty (Facebook) dat ze een aardappelsalade maakten, maar dan de aardappel vervingen door ovengebakken bloemkool! Lijkt me heeeeeel lekker, dus ik ga het binnenkort maken. Vast het receptje:



- Bloemkool (geen idee hoeveel) in roosjes op een ovenblad gooien. Daar wat olijfolie of gesmolten boter overheen, met wat zout en peper. Even in de oven doen totdat het een beetje bruin wordt (geen idee hoelang, ik doe altijd alles op gevoel, haha)

- In een bakje een eetlepel Griekse yoghurt, met een eetlepel mosterd, een halve eetlepel honing, wat verse dille en wat verse knoflook mixen. Daarbij wat vers citroensap;

- Stukjes groente erdoor naar keuze (ik zou zelf een augurkje doen, een lente-uitje, wat sellerie, een paprikaatje en misschien een gekookt eitje);

- De bloemkool uit de oven erbij en alles door elkaar husselen;

- Eventueel een pijnboompitje of een gemalen nootje erdoor voor wat bite.



Tadaaaa. Lijkt me echt lekker, vooral met het fijne weer wat eraan komt. Ik wilde het even delen ;). Ik laat het weten als ik het heb geprobeerd, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet heel veel curry's met linzen, of een goed gevulde linzensoep. Pasta met een saus gemaakt van bloemkool (als soort van roomsaus) en nog wat extra groenten erdoor, etc



Ik eet zelden vleesvervangers eigenlijk, omdat ik ook tijdens m'n lunch probeer peulvruchten/groenten binnen te krijgen (warme lunch ipv brood zeg maar). Ik gebruik wel regelmatig tofu voor wat extra eiwit ook omdat ik 4x per week krachttraining doe.



Bij een stamppot ofzo vind ik het wel lekker om zo'n braadworst van de vegetarische slager te eten bijvoorbeeld, maar ik eet niet zoveel stamppot haha
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

- asperges met hollandaisesaus en een kaasburger

- risotto met geitenkaas, prei, paprika en tijm

- tortillachips, avocado, mais, cherrytomaatjes, kaasblokjes

- quiche met paddenstoelen

- kaasfondue met gekruide paddenstoelen, cherrytomaten en stokbrood

- mangosalade met rode ui, koriander, rode peper met naanbrood met mangochutney

- vega gegrilde stukjes in een saus met peultjes, gember en rijst

- risotto met geitenkaas, aubergine, citroen en basilicum
Ah. Gister tagliatelle met courgette, gele paprika en quorn in fond met room en pesto.



Vanavond thaise curry met zoete aardappel, tomaatjes en kipstuckjes.
Deze week:



Pasta met gegrilde kertomaten, paprika en zongedroogde tomaten en een scheutje room



Risotto met gorgonzola & peer



Rode biet, feta, quinoa & koriander



Een quiche met spinazie en ricotta



Veggie-burger met championroomsaus en frietjes
Alle reacties Link kopieren
Wij eten ongeveer 5 keer per week vegetarische de andere dag vlees en of vis de afgelopen dagen vega hierbij het menu



Vrijdag tomatensoep met tosti

Zaterdag ovenfrietjes sperziebonen vega balletjes met pindasaus

Zondag tacco met vulling van gezeefde tomaten paprikas ui mais kidney en zwarte bonen met crème fraiche en geraspte kaas

Maandag restje vulling van de taccos met geroosterd brood en wat paprika komkommer bleekselderij

Dinsdag pasta met saus van tomaten gegrilde paprika ui knoflook avocado rode peper en walnoten

Woensdag roerbakmie met wokgroente vega beefreepjes en teriyaki saus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven