Aanslag op metro Sint-Petersburg.

03-04-2017 16:19 25 berichten
Onbekenden hebben een bomaanslag gepleegd op de metro in de Russische stad Sint-Petersburg. Er zijn zeker tien doden en vijftig gewonden. De autoriteiten spreken na eerste onderzoek van terrorisme.



De bom ontplofte in een metro op het station Sennaja Plosjtsjad, in het centrum van de stad, op ongeveer een kilometer van de Hermitage. Op een ander metrostation is een tweede bom gevonden, maar die is bijtijds onschadelijk gemaakt.



Er werd even gedacht aan een tweede ontploffing, bij weer een ander metrostation, maar dat bleek niet te kloppen. Mogelijk hoorden mensen op een ander station de explosie bij Sennaja Plosjtsjad, of kwam er rook van die explosie door de tunnelbuis.



Het metroverkeer is stilgelegd en alle metrostations in de stad zijn gesloten.



Op foto's op Twitter is te zien dat het station Sennaja Plosjtsjad vol rook hangt en dat er gewonden op de grond liggen. Buiten staan veel brandweerwagens en ambulances.



http://nos.nl/artikel/2166359-zeker-10- ... sburg.html



Vreselijk,10 doden en 50 gewonden tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Afgrijselijk weer..
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat een hoop shit worden. Poetin laat niet met zich sollen.
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 03 april 2017 @ 16:33:

Dat gaat een hoop shit worden. Poetin laat niet met zich sollen.



Afschuwelijk weer.

Vraag me af wie erachter zit. Rusland heeft meerdere vijanden.
Een tweede bom is onschadelijk gemaakt en er schijnt ook een derde bom te zijn gevonden maar ik weet niet of die berichten kloppen.

Putin spreekt van een terroristische aanslag.
Die derde bom schijnt bij een ander metrostation te zijn gevonden maar nogmaals of die berichten kloppen weet ik niet.
quote:speldenkussen schreef op 03 april 2017 @ 16:33:

Dat gaat een hoop shit worden. Poetin laat niet met zich sollen.Putin is inderdaad geen watje.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 03 april 2017 @ 16:35:

Een tweede bom is onschadelijk gemaakt en er schijnt ook een derde bom te zijn gevonden maar ik weet niet of die berichten kloppen.

Putin spreekt van een terroristische aanslag.



Putin zegt alle opties open te houden.



Meestal zijn het in Rusland islamitische tsjetjenen.
Eén woord voor: bah
quote:tvandattum schreef op 03 april 2017 @ 16:46:

[...]





Putin zegt alle opties open te houden.



Meestal zijn het in Rusland islamitische tsjetjenen.

De media berichten daar verschillend over.

Geen idee wat klopt en wat niet klopt.
Het is weer barbaars allemaal. De beelden waren vreselijk, en als ik het zo zie is het wonderlijk dat er niet veel meer slachtoffers zijn gevallen.



Waar de daders ook vandaan komen, ze hebben het vanaf nu aan de stok met Putin. Moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 03 april 2017 @ 16:33:

Dat gaat een hoop shit worden. Poetin laat niet met zich sollen.Poetin is het type dat zoiets zelf zou organiseren, alleen maar om zijn eigen politieke belangen veilig te stellen. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar met hem weet je het nooit.
Vreselijk voor die mensen daar
http://www.bndestem.nl/buitenland/verda ... aa970239f/



Beveiligingscamera's in het metrostelsel van Sint-Petersburg hebben mogelijk beelden gemaakt van de persoon die wordt verdacht van het organiseren van de dodelijke explosie van vandaag. Dat meldt het Russische persbureau Interfax.

,De persoon die wordt verdacht van het organiseren van de aanslag op de metro is vastgelegd op camera'', aldus een politiebron. Ook zou, volgens dezelfde bron, de bom in een koffertje zijn achtergelaten in een metrowagon. De persoon sprong vervolgens uit de metro. Vlak nadat de metro wegreed, ontplofte het explosief.



Het Russische station REN-TV zegt beelden te hebben van de mogelijke dader. Dit is echter nog niet bevestigd. De Russische site Fontanka heeft een scherpere foto van de persoon die de autoriteiten op het oog hebben als dader. De man droeg een zwart hoofddeksel en heeft een baard.



Alle reacties Link kopieren
Die aanslag in Londen was toch niet zo heel lang geleden?

Ik weet bijna zeker dat Nederland binnenkort ook aan de beurt is, ik hou mijn hart serieus vast.

Vreselijk is dit, sterkte aan de nabestaanden.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Nou ja sorry hoor, maar Poetin lijkt het echt niet te boeien. Zit met verbazing naar het nieuws te kijken. De suggestie die hierboven gewekt wordt over dat ie het zelf ook nog eens bedacht zou kunnen hebben klinkt dan niet heel ongeloofwaardig. Hij gedraagt zich zo ongeïnteresseerd
Het enige wat ik van Poetin heb gezien is de reactie die hij geeft 10 minuten na het incident, toen hij dus ook nog niets wist.

Wat heeft hij nog meer gezegd dan?
Dat hij dit zelf heeft gedaan vind ik overigens een te dom idee om over na te denken.

Het is een hele rare, maar hij blaast echt z'n eigen bevolking niet op.
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel iets religieus zijn ben ik bang.
quote:YellowDiamond schreef op 03 april 2017 @ 18:45:

http://www.bndestem.nl/buitenland/verda ... aa970239f/



Beveiligingscamera's in het metrostelsel van Sint-Petersburg hebben mogelijk beelden gemaakt van de persoon die wordt verdacht van het organiseren van de dodelijke explosie van vandaag. Dat meldt het Russische persbureau Interfax.

,De persoon die wordt verdacht van het organiseren van de aanslag op de metro is vastgelegd op camera'', aldus een politiebron. Ook zou, volgens dezelfde bron, de bom in een koffertje zijn achtergelaten in een metrowagon. De persoon sprong vervolgens uit de metro. Vlak nadat de metro wegreed, ontplofte het explosief.



Het Russische station REN-TV zegt beelden te hebben van de mogelijke dader. Dit is echter nog niet bevestigd. De Russische site Fontanka heeft een scherpere foto van de persoon die de autoriteiten op het oog hebben als dader. De man droeg een zwart hoofddeksel en heeft een baard.



[afbeelding]Dit is niet de juiste persoon. Deze man heeft zich gemeld. Men is op zoek naar een man met een rode jas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 03 april 2017 @ 20:19:

Dat hij dit zelf heeft gedaan vind ik overigens een te dom idee om over na te denken.

Het is een hele rare, maar hij blaast echt z'n eigen bevolking niet op.Is je mening gebaseerd op gevoel of op nieuws van voorgaande jaren? Want ik vind het geen dom idee, het werd zelfs besproken in DWDD, dus er zijn meer mensen die het als optie zien.
quote:liubi schreef op 03 april 2017 @ 23:16:

[...]





Dit is niet de juiste persoon. Deze man heeft zich gemeld. Men is op zoek naar een man met een rode jas.

Dader schijnt een 23 jarige uit Kirgizië te zijn:



http://www.telegraaf.nl/buitenland/2793 ... witterfeed



SINT PETERSBURG - De aanslag op de metro van Sint-Petersburg is gepleegd door Akbarzhon Jalilov uit Kirgizië. Dat hebben de inlichtingendiensten in het land in Centraal Azië bekendgemaakt.



Jalilov werd in 1995 geboren in de regio Osh in Kirgizië.
Ja, ik had het al gelezen. Centraal Azie. Waarom verbaast me dat nu niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 03 april 2017 @ 17:25:

Poetin is het type dat zoiets zelf zou organiseren, alleen maar om zijn eigen politieke belangen veilig te stellen. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar met hem weet je het nooit.

Er zijn dictators, vooral nazi's, die de kunst hebben afgekeken bij de Rijksdagbrand toentertijd in Berlijn. Marinus van der Lubbe kreeg de schuld, maar feitelijk werd het gebouw door de nazi's in de brand gestoken (overigens vind ik dat de mislukte coup daar gelijkenissen mee vertoont).



Ik ga nog niet zo ver dat Putin zoiets zou doen als Hitler en Erdogan.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven