Gezellig kletstopic met alles omtrent koken en eten

27-08-2016 13:56 1624 berichten
Ik moest even slikken bij het bedenken en openen van dit topic, omdat ik natuurlijk heel erg aan MV moest denken en dat als ze er nog was, ongetwijfeld gezellig mee zou tikken..... MV



Ik als serieverslaafde ben nu series aan het kijken over voedsel, eten, koken, beleving, smaak etc. Eerder deze week The mind of a chef uitgekeken en zeer goed vermaakt ermee. Nu Cooked, heel interessant. Chef's table staat op de planning.

Anyway, ik bedacht mij dat ik het heel erg mis om met mensen te praten over koken, eten, ingrediënten, gerechten, trends, smaak, keukens (als in cuisine, niet die van Brugman ) en recepten enzo.



Ik ben in de 20 en ik merk dat vrouwen van mijn leeftijd zich niet zo met koken bezig houden. Ze gaan lieverd lekker uit eten. Als ik soms vertel dat ik bouillon ga trekken morgen, kijken ze me verdwaasd aan. Mensen in mijn omgeving hebben het vaker over welke stoommaaltijd lekker is of welke diepvriespizza het meest overeenkomt met die van de Italiaan. Koken lijkt iets te zijn wat of zo snel en makkelijk mogelijk moet zijn tegenwoordig. Maar goed, 'leuk' topic moet dit worden



Welkom iedereen die wilt kletsen over eten en koken Wat houdt je momenteel bezig in de keuken/aan de eettafel? Zijn er recepten die je nog eens een keer wil proberen? Welke keukens ben je nieuwsgierig naar? Vertel vertel
Alle reacties Link kopieren
Love star Hoe was de soep nog geworden?

Dolfje dat klinkt ontzettend lekker.



Ik ben recepten aan het verzamelen voor als ik hersteld ben. Heeft iemand nog zijn/haar favoriete recept voor mij?



Hier wil ik misschien stoofvlees /sukadelappen/ rendang maken deze week. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet echt in een uitgebreid koken mood maar heb gisteren wel een pan erwtensoep gemaakt en meteen een paar bakjes voor in de diepvries.

Vandaag maak ik fried rice met gemarineerde varkenslapjes en dun gesneden kool en wortel erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik runderpoulet gebruiken voor rendang te maken?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2017 11:34
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn slowcooker aangezet met Ayam rendang, kip geen rundvlees want dat is eerder klaar erbij rijst met sambal boontjes.
Dolfje, jouw maaltijden klinken heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker dolfje! Ik ga zondag voor het eerst rendang maken, nog advies?
Alle reacties Link kopieren
Als je geen boemboe voor rendang zelf wilt maken ( heb ik nu ook niet gedaan) koop dan geen conimex of ah eigen merk. Die zijn gewoon minder lekker. Kokkie Djawa en Toko Lien zijn wel lekker vind ik. En ik gooi er extra santen door.
Alle reacties Link kopieren
Oké dan ga ik dat zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Zo dat was lekker en meteen een paar bakjes voor in de diepvries.
Alle reacties Link kopieren
Is het nog lekker als het uit de vriezer komt?
Alle reacties Link kopieren
Moest ff flink zoeken naar dit topic.



Rendang en andere stoofpotten zijn juist ideaal uit de diepvries.



Vandaag Gado Gado en sate gemaakt en zelfgemaakte pindasaus.
Alle reacties Link kopieren
Eet er iemand hier volgens de Paleo methode?

2 jaar terug ofzo heb ik een maand lang geen suiker gegeten, vond het zwaar maar ik voelde me zoveel beter. Wil weer gaan doen. Bij Paleo methode eet je ook geen zuivel (en brood volgens mij) maar hoe doe je dat dan bij ontbijt? Ben benieuwd of makkelijk vol te houden is, omdat juist brood en zuivel ik als ontbijt gebruik.
quote:dolfje schreef op 26 maart 2017 @ 20:24:

Moest ff flink zoeken naar dit topic.



Rendang en andere stoofpotten zijn juist ideaal uit de diepvries.



Vandaag Gado Gado en sate gemaakt en zelfgemaakte pindasaus.



Hoe maak jij je pindasaus? Mijn man is een zeer kritische pindasaus liefhebber :-)



Geen ervaring met paleo, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Pindasaus: uitje en knoflook fruiten, paar lepels pindakaas erbij, beetje water toevoegen en los roeren. Kokosmelk(scheutje) erdoor. En dan sambal en ketjap naar smaak.
Gebruik je sambal oelek? Of een andere soort?
Oh hier zijn jullie. Its me, M "uit rusland" met een nieuwe nick. En dit is mijn tvp.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 27 maart 2017 @ 04:43:

Bij Paleo methode eet je ook geen zuivel (en brood volgens mij) maar hoe doe je dat dan bij ontbijt? Ben benieuwd of makkelijk vol te houden is, omdat juist brood en zuivel ik als ontbijt gebruik.

Ik eet niet paleo, maar ik ontbijt een paar keer per week met teff, rijstmelk, lijnzaad en fruit (blauwe bessen of peer)/rozijntjes. Vult goed en is best prima. Je kunt er bv ook appel, rozijntjes en kaneel doorgooien of noten of andere dingen die je lekker vindt. Dit is een van de dingen die ik van de veganchallenge heb overgehouden.



Welcome back Kashri! Hoe was de vakantie? Heb je er lekker gegeten?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ja geweldige vakantie en heerlijk gegeten. Bij terugkomst ook goed zelf geoefend met indiase gerechten. Vooral de broodsoorten zoals naan en chapati's veel geoefend en redelijk onder de knie gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elf12 schreef op 27 maart 2017 @ 17:41:

Gebruik je sambal oelek? Of een andere soort?Ik had nu sambal djeroek, beetje limoen-achtig. Heb denk ik wel 6 soorten sambal in de koelkast en pak eigenlijk altijd waar het eerst mijn oog op valt
Alle reacties Link kopieren
Naan en chapati wil ik ook steeds eens zelf maken maar komt er gewoon nog niet van.
naanbrood is erg makkelijk te maken, ik maak dit recept regelmatig

naan
Alle reacties Link kopieren
Naanbrood is inderdaad makkelijk zelf (althans, mijn vriend maakt het ) te maken en lekker! Ik zit nu (op het balkon in de zon) salie te plukken van allerlei takken. Een vriend heeft een enorm grote saliestruik in de tuin staan en die moest gesnoeid worden van het weekend. Ik ga ravioli met salieboter maken. Het klinkt heel saai, maar ik lees dat het lekker is, dus we zullen het zien.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alles is lekker met salieboter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven