Arnhemse koppel rijd overvaller dood

04-04-2017 18:39 127 berichten
Hoe denken jullie hier over....?

Volgens de 32-jarige vrouw richtte deze zijn pistool op de voorruit. Hij reed in volle vaart op de man in. Daarna zette hij de auto in achteruit en reed nogmaals over de man heen.



De advocaat vindt dat de dood van de overvaller het gevolg is van ‘zelfverdediging, noodweer’.



Ik weet niet hoor maar 1x op hen in rijden als hij een pistool richt kan ik begrijpen omdat je bang bent en gevaar driegt, maar daarna nog eens? Terwijl hij al op de grond ligt misschien al dood is. Nee dat is geen zelfverdediging meer maar moord.... Vind het sowieso een raar verhaal. Erg triest enkel verliezers. Schrik altijd van de heftigheid van mensen in dit soort discussies dus hou het netjes.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens een linkje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Uit schrik doen mensen rare dingen.

Die overvaller had sowieso niet bij dat huis moeten komen met een pistool. Dan had hij nu nog geleefd.

Ik weet niet hoe vaak ik over zo'n type zou rijden als hij mij neer wilde schieten, nooit in zo'n situatie gezeten gelukkig. Maar in zo'n situatie denk je niet zuiver en doe je dingen die je anders nooit zou doen.
Was nadat hij hun woning overvallen had toch? Ik kan me voorstellen dat dat heel heftig was, mensen denken dan niet meer zo helder.
Alle reacties Link kopieren
Noodweerexces, 1 keer was genoeg geweest voor directe zelfverdediging maar ik vind het begrijpelijk dat je niet handel dnaar wat objectief gezien net genoeg is voor zelfverdediging in zo'n situatie.
Ik heb geen medelijden met de overvaller.

De overvaller is de schuldige.
Alle reacties Link kopieren
Ad.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik meen gehoord te hebben dat er heel veel werd geschoten. En het echtpaar heeft ook kinderen die in het huis waren.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik lees, was het één grote paniekaanval en totale chaos. De overvaller heeft er lekker op los geschoten in ieder geval. Ik kan er niet mee zitten dat hij het niet na kan vertellen.
Moord? Hij heeft de overvaller gelokt te komen beroven om hem te kunnen vermoorden of zo?



Vreselijke situatie. Maar schuld aan moord? Nah. Zelfs geen doodslag in mijn optiek.
Alle reacties Link kopieren
Echt zelfverdediging was het de tweede keer natuurlijk niet meer, maar ik kan me voorstellen dat je zoiets doet in die situatie. Die mensen zijn in hun eigen huis overvallen, waarschijnlijk zaten ze in doodsangst omdat ze een pistool tegen hun hoofd kregen. Ik kan me indenken dat je dan niet reageert zoals het hoort.



En ik kan ook geen medelijden hebben met zo'n smerige crimineel.
quote:my-little-appletree schreef op 04 april 2017 @ 18:45:

Noodweerexces, 1 keer was genoeg geweest voor directe zelfverdediging maar ik vind het begrijpelijk dat je niet handel dnaar wat objectief gezien net genoeg is voor zelfverdediging in zo'n situatie.Ik kan me voorstellen dat je niet gaat wachten op de mogelijkheid dat hij nogmaals kan schieten in een huis vol kids.
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal is nog wel iets complexer, ze zijn in paniek gevlucht maar de kinderen waren nog thuis.



Ze hebben hem natuurlijk niet opzettelijk doodgereden, wil niet zeggen dat ze direct vrijgesproken moeten worden.

Natuurlijk moet het via de normale juridische gang van zaken.

Ik vind dit een typisch geval van zelfverdediging en een beetje risico van het vak.



De overvaller nam een gok en hij verloor.
Het is een meervoudige aanval van de overvaller en paniek bij die mensen zo leest het.



Omdat er iemand dood is moet het onderzocht, maar zou niet haasten met het beschuldigen van de echte slachtoffers.
Alle reacties Link kopieren
Heb het artikel nog even gelezen, ja als je binnen nog kinderen hebt liggen slapen dus vluchten geen optie is is je verdedigen tot de dood van een al bewezen schietende overvaller geheel begrijpelijk en misschien geen directe zelfverdediging maar wel die van jezelf en je directe familie. Als het werkelijk zo is gegaan als in het artikel staat vind ik het alleen maar zielig dat ze na het hele gebeuren ook nog eens moeten verdedigen over hun eigen handelen (begrijpelijk dat de politie onderzoek doet en hun ook verhoord, maar vast zetten en geen bezoek toestaan van de partner vind ik buiten proportie in dit geval).
http://www.telegraaf.nl/b ... _overvaller_dood____.html



Volgens de Televaag hebben ze het busje van de lokale pizzaboer geraust om de goede borst mee dood te rijden. Raar verhaal hoor, allemaal.
Snackattack vind ik dan wel weer een toepasselijke naam
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 april 2017 @ 18:57:

Snackattack vind ik dan wel weer een toepasselijke naam
Alle reacties Link kopieren
quote:rechthoek schreef op 04 april 2017 @ 18:50:

[...]



Ik kan me voorstellen dat je niet gaat wachten op de mogelijkheid dat hij nogmaals kan schieten in een huis vol kids.Ik wist niet dat er nog kinderen thuis waren, zelfs zonder kinderen snap ik dat je niet meer helder na kan denken en verder gaat dan noodzakelijk. In dit geval was ik er misschien wel 4 keer over heen gereden... Het zijn je kinderen die nog binnen liggen, daar zou ik geen risico mee nemen. Liever hij dood dan een van mijn kinderen.
Een Rolex van 30k in je eigen huis aan een wildvreemde verhandelen terwijl je kinderen op bed liggen



Er klopt heel veel niet aan dit verhaal.
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 april 2017 @ 18:56:

http://www.telegraaf.nl/b ... _overvaller_dood____.html



Volgens de Televaag hebben ze het busje van de lokale pizzaboer geraust om de goede borst mee dood te rijden. Raar verhaal hoor, allemaal.Precies! En een keer over iemand heen rijden is genoeg.. Twee keer is in mn ogen moord en net zo gestoord. Ik snap dat je uit paniek en intense angst gekke dingen doet maar je kidw achter laten bij zn gek met pistool? Auto jatten en dan die man dood rijden? Ik vind t echt een raar verhaal. Waar is die horloge had hij die überhaupt mee genomen of lag die nog thuis. T is vreselijk maar wel erg raar
Je kinderen vergeten



En dat soort bedragen aan huis verkopen? Vaag.
quote:rechthoek schreef op 04 april 2017 @ 18:49:

Moord? Hij heeft de overvaller gelokt te komen beroven om hem te kunnen vermoorden of zo?



Vreselijke situatie. Maar schuld aan moord? Nah. Zelfs geen doodslag in mijn optiek.Rare reactie. Dat is niet wat ik zeg toch?
Alle reacties Link kopieren
Tja mensen nemen het recht soms in eigen hand. Als jij geen andere mensen lastigvalt wordt jij meestal ook gewoon met rust gelaten en niet doodgereden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een zwaar suggestieve OP, ik kan me de paniek en doodsangst van de slachtoffers van de overval goed indenken. Die overvaller heeft meerdere malen gericht geschoten, wist niet van ophouden. Ik denk ook niet dat ik er van uitgegaan zou zijn dat ie bij de eerste keer dat ie aangereden was ook niet meer in staat zou zijn om te schieten. Ik begrijp heel goed dat de slachtoffers daar heel zeker van geweest hebben willen zijn dat ie niet weer op stond om te schieten. Als het werkelijk is gegaan zoals in het artikel, dan is het gewoon noodweer geweest. Ik denk dat je pas echt iets zinnigs kan zeggen over de gang van zaken als de politie klaar is met hun onderzoek. Maar persoonlijk heb ik totaal geen medelijden met zo'n figuur die op andere mensen schiet voor no good reason, kan niet wakker liggen van de dodelijke afloop. Ik vind het wel vreselijk voor de slachtoffers van de overval, die gaan door een hel, dit zal ze nog lang achtervolgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven