Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Sannenas, Mousecat en Hildes welkom! Ik heb jullie zojuist in de tabel toegevoegd. Leuk weer een paar nieuwe erbij!



Sannenas die zweepslag is een gevolg van een hele rare onverwachte beweging vorig jaar zomer thuis. Ik hoorde toen echt iets een soort van knappen. Bij vlagen komt dat af en toe terug, en dan heb ik er weer weken geen last van. Het heeft wel vorig jaar zomer mijn vakantie geruineerd, de eerste 4 dagen kon ik bijna alleen maar zitten. Daarom kan ik niet zo veel sporten als ik wil, wel wandelen gelukkig en fietsen af en toe.

Ik krijg wel af en toe complimentjes, zit nu aan 8,5 kilo. Zelf zie ik het niet echt omdat ik mezelf elke dag in de spiegel zie, maar mensne die je minder vaak zien (zoals die fysiotherapeut) die zeggen wel vaak 'wat ben je al veel afgevallen'. Dat voelt wel OK en motiveert. Ik heb soms ook wel een plateau, eerst weken rond de 82-82,5 en toen weken tond de 78.5 maar heb inmiddels door dat je dan toch gewoon moet doorzetten en dan zakt het wel weer. Dus geef niet op als je een keer stil staat.



Nikki wat leuk om ook jouw aanpak te lezen. Ik doe ook altijd boodschappen met een lijstje anders gaat het mis en koop ik alles hahaha.



Bij mij is de methode kort gezegd wat afwisselen. Meestal 2 dagen tussen de 1350-1500 kcal en dan een dag wat meer (1500-1750). Dat voorkomt bij mij spaarstand. En 1 x in de week als avondeten waar ik zin in heb zodat het te doen blijft. Wat ook hielp: koffie nu zwart ipv met creamer. Scheelt toch al veel per week. En in de middag op het werk geen koffie meer maar thee of water.



Blondelady leuk je ook weer te zien hier. Ik heb je gewicht aangepast. Lekker eetlijstje ook.



Mousecat herkenbaar jouw verhaal. Ik ben al een keer van 76 naar 61 kilo afgevallen en daarna dus opeens aangekomen naar 86. Inderdaad: waarom???? Nu alweer bijna 9 kwijt. We weten dus wel dat het kan. Bij mij was het vooral discipline. 'Oh vandaag niet hoor, morgen wel'.En voor ik het wist had ik weer een week gesnaaid of neit gesport. Ben nu sinds januari weer echt bezig en sinds 1 januari 4.8 kwijt. Weet nog niet wat het verschil is met eerder, maar ik denk dat ik het nu meer echt wil.

Ook goed bezig dus met hardlopen



Suikerbroodje toch die app gekocht ja? nee net wat je zegt, als ie werkt en het bespaart je de frustratie van iets nieuws, gewoon doen. Knap ook die 7 km!



Zwaantje precies, w egana ervoor met zijn allen!!!



Twilight ja het lijkt ene lange lijst maar totaal valt nog wel volgens mij. En zo is het, tussendoortjes zijn gewoon fruit en geen caloriebom als een Snelle jelle of liga. Goede motivatie dus ook je vriend die doorloopt haha.



Hildes jij staat er ook in, welkom! Mooi strevenook voor jou en een goede motivatie: tijd om er wat aan te doen.



Fijne avond meiden en alvast een succesvolle week!
Hamaika echt super dat je het overneemt.



Hier gaat het qua eten ook goed dus hoop de 87 te zien maandag.



Verder een baal dag op het werk. Heb het idee dat ze me er proberen uit te werken. Contract loopt volgende maand af. Word ineens van alles beweerd maar weet er zelf niets van. Zelfs een glas water drinken word hier als pauze gezien. Belachelijk maar oke.



Fijne avond allemaal. En welkom voor de nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje woeffie, wat vervelend voor je, maar wat goed dat je desondanks nog goed bezig bent! Bij mij is doorgaans elke emotie aanleiding om te eten, dus ik vind het knap gewoon volhoudt!
Pff en dan krijg je gewoon te horen dat je naar huis kunt gaan. En je morgen bij de baas moet melden.
Alle reacties Link kopieren




Ik ga voor je duimen morgen, wat ontzettend klote zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik had spierpijn! maar ik kon me nog wel bewegen gelukkig haha. Net weer even een uurtje gedanst en morgen een rondje hardlopen. Wil nog voor de zomer de 5km lopen onder de 30 min. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.



@ woeffie: wat vreselijk naar zeg! ben benieuwd naar wat ze morgen te zeggen hebben. Snap dat werk hebben heel belangrijk is maar dit klinkt ook niet als een bedrijf waar je zou moeten willen blijven eerlijk gezegd. Een glas water drinken pauze... allemensen zeg.



@Hamaika: ik hoop wel snel wat meer resultaten te zien haha met dat afvallen. Jouw verhaal met de plateau's enz is inderdaad waar. fijn om te zien dat ook anderen daar last van hebben. Wel vervelend voor jou ;) Hoe is het nu verder met je?
@zwaantje Nee ik wil ook niet blijven maar ook geen ontslag nemen. Ze zijn nu zo raar bezig en word voor de raarste dingen aangekeken. Contract loopt nog 2 maand dus zal het toch uit moeten zitten. Of ze geven me gewoon ontslag ook prima. Klinkt erg maar is gunstiger voor mij. Zal in elk geval vast verder rond kijken. Want wil ook niet zo behandeld worden eigenlijk.
Hamaika, dankjewel dat je mij in de tabel hebt gezet! Fijn dat ik hier mee kan schrijven.



Woeffie, dat klinkt wel vervelend zoals het nu gaat. Ben benieuwd hoe het gesprek morgen bij jouw baas gaat zijn.



Zwaantje: heb je een schema waarmee je hardloopt? 5 km binnen 30 min voor de zomer klinkt als een goed haalbaar doel, succes!!!



Ik heb vanavond weer een atletiektraining gehad. Hoogspringen en kogelstoten gedaan. Was een fijne training, ondanks dat ik me niet zo lekker voelde (ongesteld...)
anoniem_103862 wijzigde dit bericht op 04-04-2017 22:57
Reden: Autocorrect ????
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag woeffie! Wat een ellende dat ze zo met je omgaan!

Hopelijk vind je snel een baan wat naar je zin is.



lekker gesport hildes klinkt goed.



Mooi doel zwaantje. Ik loop nu 8 km in 58 min Haha net onder het uur.



Ik ga vandaag even langs de huisarts ben nog steeds niet ongesteld en hou ontzettend veel vocht vast. Ben benieuwd wat hij ervan zegt. Ik heb zoveel vocht dat ik vanmorgen 73.5 woog dat is 3 kilo meer dan vrijdag. Zit al bijna 2 weken op Mn menstruatie te wachten
Jezus Woeffie, wat is dat nou weer dan? En ze hebben je nooit wat verteld op het werk? Heel veel sterkte vandaag meis. Wat een rotsituatie . Laat je ons weten hoe het afliep?



MouseCat herkenbaar ja. Dat emo-eten. Bij mij begint het wel iets minder te worden maar was ook de aanleiding om weer zoveel aan te komen.



Zwaantje goed bezig meid met sporten en die 5 km gaat jou lukken. Ja ik word ook best chagrijnig van dat stilstaan, vooral als je de hele week netjes eet en sport en dan uiteindelijk of niks er af of 2 ons...... Moet alleen ervoor waken dat ik dan niet denk 'laat maar' en dan ga snaaien. Maar precies meis, er mag n wel eens meer resultaat zichtbaar worden. We gaan ervoor!


Hildes knap die atletiektraining en respect dat je dat allemaal hebt gedaan terwijl je ongesteld was. Doe je op wedstrijdniveau atletiek?



Nikkki sterkte vandaag bij de huisarts. Heftig meis....... Hopelijk kan hij iets vinden, dat is wel heel veel ja........ We duimen voor je.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 12:19
29.95% gewijzigd
Hamaika een maand geleden was er wel een puntje waar ik op moest Letten. En dat heb ik sindsdien elke week netjes gedaan. Nu beginnen ze ineens over hele andere dingen en word er beweerd ik bepaalde dingen gezegd heb wat niet zo is.

Heb er toch wel slecht door geslapen en weet echt niet wat ik moet verwachten vandaag.

Maar er is straks personeel over en denk dat dat ook een rol meespeelt.



Ondanks dat net gewogen kon het niet laten en was 87.6kg jeej toch nog iets positief.



Ik houd jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Nou vanmorgen bij de huisarts geweest en hij kan gelukkig niks bijzonders vinden. Het zijn helaas bekende klachten na sterilisatie. We gaan het nog even aankijken en anders ga ik door naar de gynaecoloog. als ik volgende week nog niet ongesteld ben krijg ik een kuur voor een onttrekkings bloeding om het weer even op gang te helpen zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer. Ik had me maandag wel gewogen en had weer een plus, 65,9 dus 0,6 erbij. Mijn motivatie was wel even weg daardoor want de zaterdag ervoor zat ik op 65,1. Waar toch iedere keer die plus vandaan komt op de maandag weet ik ook niet, we hadden dit keer gewoon normaal gegeten agv ipv soep wat we normaal eten en redelijk zout is. Dus vocht kan het eigenlijk niet zijn. Daarna nog stressvolle dagen waarbij ik gesnaaid heb en zojuist net gebak genomen bij een verjaardag en vanavond bij vriendinnen eten. Pff kop in het zand steken dus. Ik ga weer mijn best doen vanaf nu!



Moet nog even bijlezen en welkom voor alle nieuwe



Fijn Hamaika dat je de tabel wilt doen
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Balen Hamaika, dat die zweepslag nu nog last geeft! Wel leuk dat anderen al zien dat je bent afgevallen



Woeffie, wat een verhaal op je werk joh, echt heel naar en vervelend! Sterkte zometeen!



Nikki ook vervelend dat je zoveel klachten hebt, hopelijk gebeurt er van de week vanzelf iets.



Irritant Karen, zo'n niet te verklaren plus... Heel herkenbaar hoe je je dan voelt en daarna je kop in het zand steken, helaas



Goed gedaan Hildes! Doe je al lang atletiek?



Mooi doel zwaantje, vind het altijd knap, mensen die goed kunnen hardlopen.



Emo eten is hier heel herkenbaar. Ooit van 86 naar 72 afgevallen, relatie ging over en langzaam weer terug naar 86. Toen weer afgevallen naar 76, gestopt met roken, hop, naar 87. Zwanger van kind 1, na stoppen bv afgevallen tot 78. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap, weer naar 82. Miskraam op 12 weken, hop naar 89. Zwangerschap 4, gelukkig goed gegaan, daarna weer afgevallen tot 82. Dierbare overlijdt en weer naar 87 (nu). Echt zo stom!



Ik volg nu niet echt een methode, meer een combinatie van alles wat ik hiervoor heb gedaan. Beetje Mieke, beetje Sonja, beetje Frank
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
En mijn lijstje van vandaag:

O: krentenbol

T: gemengd fruit

L: twee crackers met humus, een gekookt ei en 150 gr rauwkost

T: snoeppaprika en komkommer

D: spinazieschotel

T: mariakaakje?
Only dead fish go with the flow.
Nou tja wat moet ik er van zeggen. Ze beweren een waslijst te hebben met mijn fouten maar willen ze niet aan me laten zien. En willen dat ik overgeplaatst word naar andere locatie. Waar ik het niet naar m'n zin heb. Verbeteren was niet mogelijk op oude locatie volgens hun.
Alle reacties Link kopieren
quote:woeffie schreef op 05 april 2017 @ 13:45:

Nou tja wat moet ik er van zeggen. Ze beweren een waslijst te hebben met mijn fouten maar willen ze niet aan me laten zien. En willen dat ik overgeplaatst word naar andere locatie. Waar ik het niet naar m'n zin heb. Verbeteren was niet mogelijk op oude locatie volgens hun.Ah, dat is echt heel erg naar. Heb je tijd om er over na te denken?
Only dead fish go with the flow.
Nee dat niet. Als ik gebeld wordt moet ik me melden op die locatie. Momenteel Neig ik zelf eerder naar ontslag nemen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom sanneas, Mousecat en hildes!



@hamaika: Dankje! Super fijn dat jij complimentjes krijgt, ik vind dat dat altijd heel wat zegt over hoeveel verschil het is met je vorige gewicht.

Ik heb het idee dat je wel sterker wordt in die moeilijke situatie van je, en gelukkig maar! Hopelijk kom je die moeilijke dagen goed door, heb je afleiding? Ik zou gewoon kijken later dit jaar wat jou de beste keuze lijkt, je hoeft het nu nog niet allemaal te weten.



@woeffie: Wat rot zeg! Kun je niet nu al beginnen met verder solliciteren? Lijkt me inderdaad geen fijn bedrijf.



@karen: Vreselijk frustrerend! Meet je jezelf ook op met een meetlint?



@nikki: Hopelijk werkt die kuur meid, is toch vervelend zo wachten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met frambozen en noten

T: 150g skyr en wat druiven

L: 2 boterhammen pindakaas en rauwkost

D: zalm met broccoli en zoete aardappel

T: dadels
Woeffie ik zou als ik jou was op jouw werk met iemand van HR gaan praten over dit alles of een vakbond erbij halen. Helemaal als ze die dingen nooit met je besproken hebben en je er nu op afrekenen. Succes. Wat een kutsituatie. EN NIET ZELF ONSTLAG NEMEN! Dat kan gevolgen hebben voor een eventuele uitkering

In elk geval je gewicht nog wel positief dus.



Blondelady ja dat is zeker zo van die complimenten want zelf zie ik het niet omdat ik elke dag in de spiegel kijk. Dat het anderen opvaklt betekent wel dat het goed gaat. Al gaat het langzaam haha. Te langzaam. En ik word zeker sterker ja. Moet door al die kut emoties heeb en ik neem de beslisisng in oktober. Er zal nog wel van alles aan emoties komen of zich herhalen en want dan goed voelt doe ik. Ik werk beide moeilijke dagen dus dat is in dit geval wel fijn.

Lekker eetlijstje heb jij vandaag!



Sannenas ook een lekker lijstje vandaag! Zo jij hebt het ook enorm voor je kiezen gehad zeg en ik snap dat wel ja, dat je dan ook zo gejojo-t hebt, Zeker met emo eten, ene kutperiode en zo zit alles er weer aan. Knap dat jij er nu ook voor gaat. En het kan echt. Mijn relatie met mijn ex is in februari op hele lelijke wijze uit gegaan en voor het eerst ben ik niet gaan snaaien. Maar wat precies maakt dat het nu anders is, dat weet ik niet.... Misschien het inzicht dat de ellende niet weg is en ik al na 5 minuten een schuldgevoel zou hebben. Geen idee. Maar zo herkenbaar jouw verhaal ook van plussen en minnen



Karen oh das balen ja die plus. Ook niet ongesteld toevallig of moeten worden? En ja de tabel in deze vorm was voor mij wel te behappen, Wilde echt niet het topic stoppen.



Nikki wel fijn dat de huisarts niks kon vinden. Hopelijk herstelt alles zich toch in de komende dagen. onttrekkingsbloeding lijkt me wel pittig trouwens. Of valt het mee?
Alle reacties Link kopieren
Hee hallo, ik heb jullie ook weer gevonden.



Superdank Hamailka voor het openen van het topic en voor het bijhouden van de tabel!



Het klinkt verschrikkelijk bij jou Woeffie! De afgelopen maanden waren op mijn werk ook verschrikkelijk wegens de sluiting van het bedrijf waar ik werkte. Ik hoop dat jij ook snel nieuwe baan vindt.



Ik ben my fitnesspal aan het invullen, het lukt me nog niet om onder de 2000kcal te komen. Maar het is pas de eerst lijnweek sinds de blindedarmoperatie. Ik ben benieuwd of ik hiemee afval...
Femme: succes! Ik gebruik ook MyFitnessPal. Is een flinke eye-opener geweest voor mij.



Hamaika: sterkte de komende dagen! Ik weet niet precies wat er allemaal aan voorafgegaan is, maar van wat ik nu in dit topic lees, denk ik dat je het zwaar hebt (gehad). Knap dat het je lukt om niet door de emoties te snaaien!



Woeffie: wat een vervelende situatie :( Ik zou niet zo goed weten wat ik in jouw situatie zou doen, maar ik denk dat alvast op zoek gaan naar een andere baan geen slechte keuze zou zijn.



Blondelady: dank voor het welkom



Sannennas: ik heb van m'n 10e tot m'n 13e aan atletiek gedaan, daarna toen ik student was, en nu ben ik vorig jaar weer begonnen, omdat ik het miste. Dat had ik al veel eerder willen doen, maar dacht dat het niet te combineren zou zijn met m'n werk (onregelmatige diensten en vaste trainigstijden...) In de praktijk mis ik af en toe een training en afgelopen winter zat ik zo slecht in m'n vel, dat ik heel veel heb gemist. Daar baal ik nu wel van, maar ik had echt de energie niet, ik sleurde mezelf met veel moeite naar het werk en viel in slaap zodra ik weer thuis op de bank zat.

Jouw eetlijstje ziet er echt mooi uit, ik zou willen dat ik daarop mijn dag door kan komen!



Karen: kop op en weer opnieuw beginnen. Ik heb gister ook meer chocola gegeten dan goed voor me is, dus ik doe met je mee met weer m'n best gaan doen!



Nikki: ik duim voor je dat je lijf weer een beetje op orde komt en niet zo gek doet.



Vandaag een vrije dag. Dan eet ik automatisch minder dan op een werkdag, maar ik heb zo'n drang naar zoetigheid, niet te geloven. Gister dus ook al te veel chocola gegeten. Een soort van voordeel: het is nu op, dus nu kan ik het niet meer eten. Voor avondeten heb ik kalkoenfilet en ik allerlei groente in de koelkast liggen, dus dat komt ook wel goed ;)
Dankjewel meiden.



Ik Neig wel naar zelf ontslag nemen maar ga het momenteel zeker niet doen. Contact met HR helpt niet aangezien dit zo'n klein bedrijf is. Heb wel een keer aandachtspunten gehad maar dat zijn niet de dingen waar het nu over gaat. Vandaag al contact gehad met de vakbond en dat ga ik morgen even weer doen.



Uiteraard ben ik al aan het solliciteren. Want voor zo'n bedrijf wil ik helemaal niet werken. Iedereen zegt ook dat ze het laf vinden maar kan momenteel heel weinig heb ik het idee.
Alle reacties Link kopieren
Hè dames,



Dank je wel allemaal. Zo een ontrekkings bloeding is hetzelfde als ongesteld worden Hamaika maar dan met een kuurtje. Eigenlijk hetzelfde als wat er in je stopweek gebeurd van je pil. Dat is ook een ontrekkings bloeding.

Maaaaaar ik ben vanmiddag ongesteld geworden gelukkig! Dus toch iets te vroeg naar de huisarts gegaan. Helaas weer wel hetzelfde als de vorige keer met flink ziek ervan zijn! Had gehoopt dat dat niet elke keer zo zou zijn maar helaas weer. Ben wel gelijk vocht aan het verliezen ik loop me verloren om te plassen dus dat lucht wel op. Mn vingers krijgen weer een normale dikte Haha!



Nou woeffie wat een rotstreek zeg op je werk!

Snap dat je naar ontslag nemen neigt maar niet doen hoor dat is blijkbaar wat ze willen!



Mijn eetlijstje vandaag:

O: magere kwark met granola

T:-

L: 3 crackers 1 met humus en gerookte kip

2 met zuivelspread en rookvlees

T: peer

D: 2 tortilla's met bruine bonen gehakt champignons paprika en prei

T:-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven