Arnhemse koppel rijd overvaller dood

04-04-2017 18:39 127 berichten
Hoe denken jullie hier over....?

Volgens de 32-jarige vrouw richtte deze zijn pistool op de voorruit. Hij reed in volle vaart op de man in. Daarna zette hij de auto in achteruit en reed nogmaals over de man heen.



De advocaat vindt dat de dood van de overvaller het gevolg is van ‘zelfverdediging, noodweer’.



Ik weet niet hoor maar 1x op hen in rijden als hij een pistool richt kan ik begrijpen omdat je bang bent en gevaar driegt, maar daarna nog eens? Terwijl hij al op de grond ligt misschien al dood is. Nee dat is geen zelfverdediging meer maar moord.... Vind het sowieso een raar verhaal. Erg triest enkel verliezers. Schrik altijd van de heftigheid van mensen in dit soort discussies dus hou het netjes.
quote:Star schreef op 04 april 2017 @ 19:50:

[...]





Ik geef je op een briefje dat ik mijn kinderen nooit alleen laat, nooit een pizzabezorger uit zijn busje trap en vervolgens iemand doodrijd met datzelfde busje.Ik ook niet. Gaat er bij mij niet in. Gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan klinkt via de geluidsband van 112: ,,Shit, de kinderen, de kinderen!’’ Ineens realiseert de 32-jarige Arnhemse dat haar jonge kinderen van 2 en 4 jaar nog liggen te slapen. Ze weet niet of de overvaller alleen is en of hij nog binnen is.



Met gierende banden keert K. de bestelbus. Dan zien ze plotseling recht voor zich de overvaller staan. Hij richt op de voorruit en schiet. K. bedenkt zich geen moment, drukt het gaspedaal in en rijdt in volle vaart op de schietende overvaller in. Daarna zet hij de bus in zijn achteruit en rijdt nog eens over hem heen.



Bron:AD



Wat had je dan moeten doen? Handen omhoog en je lot overlaten aan die idioot met het pistool?
quote:sinnombre schreef op 04 april 2017 @ 19:51:

Een eerlijk gekochte Rolex verkoop je niet via Marktplaats. Daar heb je betrouwbare kanalen voor. En dat weet je als kenner.

Dit is dan ook uiterst vreemd dat je zoiets verkoopt via MP snap ik niet.

Dan heb je wellicht wat te verbergen.

Maar misschien heb ik al teveel van dit soort verhalen gehoord van mijn man (strafrechtadvocaat) en kan ik dit niet 'gewoon' bekijken.Ik vind het ook vreemd. Dit zijn van die dingen die mij of mijn kennissen nou nooit gebeuren. Zowel het verkopen van een Rolex niet als een schietende overvaller doodrijden.
quote:huurvrouwtje schreef op 04 april 2017 @ 19:09:

[...]





Rare reactie. Dat is niet wat ik zeg toch?Je hebt het over moord. Dat geeft een voorbedachte rade aan. Of bedoelde je doodslag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 april 2017 @ 19:35:

[...]





Ik niet hoor. Ten eerste mis ik de skills, en ten tweede heb ik geen pistool in huis. Kan je raar vinden, maar dat is dan maar zo.Ik ook niet hoor, maar als ik een mes op tafel heb liggen van het eten zou ik dat wel gebruiken voor mijn verdediging of om te voorkomen dat een overvaller met een pistool die al geschoten heeft bij mijn kinderen komt. In paniek gebruik je denk ik gewoon wat er voor handen is naar het beste van je kunnen. In het ene geval is het zo snel mogelijk vluchten omdat je een uitweg hebt en geen man/kinderen achte laat en in het andere geval is dat de stofzuigerslang pakken en iemand tot moes proberen te slaan voor hij bij je geliefde is. Ik durf niet te zeggen wat ik in deze chaos en blinde paniek had gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor jullie, maar zij hebben het in paniek wel gedaan. En nu?
quote:PennyJordan schreef op 04 april 2017 @ 19:55:

Fijn voor jullie, maar zij hebben het in paniek wel gedaan. En nu?Nu wordt er dus, terecht, onderzocht wat dit te betekenen had.
quote:PennyJordan schreef op 04 april 2017 @ 19:55:

Fijn voor jullie, maar zij hebben het in paniek wel gedaan. En nu?Daar hebben we een rechtssysteem voor in dit land.
Alle reacties Link kopieren
quote:PennyJordan schreef op 04 april 2017 @ 19:53:

Dan klinkt via de geluidsband van 112: ,,Shit, de kinderen, de kinderen!’’ Ineens realiseert de 32-jarige Arnhemse dat haar jonge kinderen van 2 en 4 jaar nog liggen te slapen. Ze weet niet of de overvaller alleen is en of hij nog binnen is.



Met gierende banden keert K. de bestelbus. Dan zien ze plotseling recht voor zich de overvaller staan. Hij richt op de voorruit en schiet. K. bedenkt zich geen moment, drukt het gaspedaal in en rijdt in volle vaart op de schietende overvaller in. Daarna zet hij de bus in zijn achteruit en rijdt nog eens over hem heen.



Bron:AD



Wat had je dan moeten doen? Handen omhoog en je lot overlaten aan die idioot met het pistool?Niet in zijn achteruit er nog eens over heen rijder. (Al vind ik het in blinde paniek door deze situatie niet aan te rekenen dat die dat wel heeft gedaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 april 2017 @ 19:08:

Je kinderen vergeten



En dat soort bedragen aan huis verkopen? Vaag.



Nou ja laten we het een zeer aparte situatie noemen, ze hebben kleine kinderen dus het zijn zeker geen ouderen.



een horloge van 30 k op marktplaats aan huis verkopen . is natuurlijk ook vrij uniek.



Maar paniek en blokkeren , niet meer weten hoe te handelen, vind ik niet raar in zo een situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 04 april 2017 @ 19:59:

[...]





Nu wordt er dus, terecht, onderzocht wat dit te betekenen had.Ik doelde meer op het feit dat ze hun kinderen hebben achtergelaten. Dat er wordt onderzocht hoe het zit vind ik niet meer dan logisch.
Alle reacties Link kopieren
Risico van het vak, voor die overvaller.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 04 april 2017 @ 18:46:

Ad.nlIk vind het een heftig verhaal. Wat een vreselijk drama is dit voor dit gezin. En wat spookt er door het hoofd van de overvaller om op mensen te schieten (niet alleen toen ze in dat busje zaten maar zelfs bij hen binnen, en ook door een gesloten deur waardoor hij ook iemand had kunnen doden). En als ik het goed begrijp dan wist het stel op het moment dat ze de overvaller doodreden nog niet eens of hun eigen vriend (die er ook bij was) nog leefde.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook uit angst weg kunnen rennen in de hoop dat deovervaller achter jullie aan gaat ipv in huis blijft en de kinderen ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 04 april 2017 @ 20:01:

[...]





Niet in zijn achteruit er nog eens over heen rijder. (Al vind ik het in blinde paniek door deze situatie niet aan te rekenen dat die dat wel heeft gedaan)Aansprakelijk zijn voor die leipo zijn begrafenis is goedkoper dan aansprakelijk zijn voor die leipo zijn ziekenhuiskosten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het zou mij ook kunnen overkomen, denk ik. Ik heb ook jonge kinderen, ik werk veel, slaap slecht en daardoor kan ik niet meer zo goed vooruit denken. Ik heb de laatste tijd ook duurdere dingen via MP verkocht. Nee, niet zo absurd duur, maar meerdere dure man-hobby-dingen. Geen moment bij stilgestaan dat dat niet handig is met kinderen. Als daar een kwaadwillende bij had gezeten had ik ook domme dingen gedaan als ik in de gelegenheid was. Arme mensen.
De rolex die hij wilde verkopen had hij ook gewoon nog om zijn pols. Als ik via MP een broek van iemand koop zou ik toch op z'n minst verwachten dat de broek gewassen en gestreken klaar ligt en niet dat de verkoper hem zo uittrekt (in het geval van de Rolex dus gewoon in het doosje met evt een certificaat ofzo). Dat een vriend de deur open deed is ook zoiets. Als vrienden bij ons op visite zijn en ik verwacht iemand dan ga ik niet iemand anders de deur open laten doen. Al met al begin ik toch het idee te krijgen dat zowel overvaller als bewoners zich in hetzelfde wereldje begeven en dat het survival of the fittest was in deze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 04 april 2017 @ 20:12:

De rolex die hij wilde verkopen had hij ook gewoon nog om zijn pols. Als ik via MP een broek van iemand koop zou ik toch op z'n minst verwachten dat de broek gewassen en gestreken klaar ligt en niet dat de verkoper hem zo uittrekt (in het geval van de Rolex dus gewoon in het doosje met evt een certificaat ofzo). Dat een vriend de deur open deed is ook zoiets. Als vrienden bij ons op visite zijn en ik verwacht iemand dan ga ik niet iemand anders de deur open laten doen. Al met al begin ik toch het idee te krijgen dat zowel overvaller als bewoners zich in hetzelfde wereldje begeven en dat het survival of the fittest was in deze.Bullshit. Dat van de Rolex vind ik ook vaag, maar ik doe ook wel eens ergens anders de deur open. Vind ik eerlijk gezegd niets vreemds aan als daar om gevraagd wordt. Vooral nu vriendinnen in de kleine kinderen zitten wordt er soms een luier verschoond of borstvoeding gegeven. Kleine moeite even open te doen voor pakketbezorgers of oma/vriendinnen/buren.
Alle reacties Link kopieren
quote:PennyJordan schreef op 04 april 2017 @ 20:07:

Je zou ook uit angst weg kunnen rennen in de hoop dat deovervaller achter jullie aan gaat ipv in huis blijft en de kinderen ontdekt.Dat zou niet mijn primaire reactie zijn denk ik en als ik er rustig over na denk zou ik het risico dat hij het huis in loopt ipv mij te volgen niet nemen als er kinderen in het spel zijn.
Mijn (alu hoedjes) theorie komt wellicht voort uit het feit dat ik beroepsmatig veel te maken heb met zowel mensen die Rolexen aan huis verkopen en mensen die deze verkopers overvallen (niet letterlijk dezelfde situaties uiteraard, maar wel beiden partijen die in de meest vreemde situaties terecht komen. Die in eerste instantie erg legitiem lijken).
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 04 april 2017 @ 20:15:

[...]





Dat zou niet mijn primaire reactie zijn denk ik en als ik er rustig over na denk zou ik het risico dat hij het huis in loopt ipv mij te volgen niet nemen als er kinderen in het spel zijn.Ik weet niet hoe ik zou reageren. Feit is dat ik vrees niet helder na te kunnen denken.
quote:PennyJordan schreef op 04 april 2017 @ 20:15:

[...]





Bullshit. Dat van de Rolex vind ik ook vaag, maar ik doe ook wel eens ergens anders de deur open. Vind ik eerlijk gezegd niets vreemds aan als daar om gevraagd wordt. Vooral nu vriendinnen in de kleine kinderen zitten wordt er soms een luier verschoond of borstvoeding gegeven. Kleine moeite even open te doen voor pakketbezorgers of oma/vriendinnen/buren.Dat kan. Maar als iemand iets even snel komt kopen dan doe je dat toch gewoon even zelf? Het zijn niet zozeer alle factoren opzich, maar alles bij elkaar maakt de verkopende partij ook erg bijzonder.
quote:PennyJordan schreef op 04 april 2017 @ 19:55:

Fijn voor jullie, maar zij hebben het in paniek wel gedaan. En nu?Ik hoop op een passende straf voor de rijder... Je gaat iemand om welke omstandigheid niet doden.. Althans ik zou dat nog doen en helemaal niet weg vluchten zonder mn kids... Overigens terug komend op wat iemand tegen mij zei... Ik zie t wel als moord. Hij reed er namelijk niet 1 keer over maar 2 keer... Zetten hem in zn achteruit... Een keer volle gas lijkt mij eerder pleiten voor hem dan twee keer. Met een bus over iemand heen rijden is die gene toch echt wel dood al dan niet bewusteloos. Dus vrezen hoefte hij en zn partner niet meer. Geen doodslag dus. Hij reed er vol gas op is gebleken. Maar goed laat de politie maar uitzoeken hoe en wat!
quote:huurvrouwtje schreef op 04 april 2017 @ 20:34:

[...]





Ik hoop op een passende straf voor de rijder... Je gaat iemand om welke omstandigheid niet doden.. Althans ik zou dat nog doen en helemaal niet weg vluchten zonder mn kids... Overigens terug komend op wat iemand tegen mij zei... Ik zie t wel als moord. Hij reed er namelijk niet 1 keer over maar 2 keer... Zetten hem in zn achteruit... Een keer volle gas lijkt mij eerder pleiten voor hem dan twee keer. Met een bus over iemand heen rijden is die gene toch echt wel dood al dan niet bewusteloos. Dus vrezen hoefte hij en zn partner niet meer. Geen doodslag dus. Hij reed er vol gas op is gebleken. Maar goed laat de politie maar uitzoeken hoe en wat!

Wel doodslag, aangezien voorbedachte rade nie.....



Second degree murder dan maar?



Zo op het eerste gezicht is de overvaller sowieso een dader, die wel met voorbedachte rade daar iets ging doen. Pistool, schieten, etc.

Zo op het eerste gezicht zijn de bewoners slachtoffer van een beroving.



Aan jusititie om uit te zoeken wat er daadwerkelijk gebeurd is. Er is genoeg aanleiding om daar zorgvuldig aandacht aan te schenken.
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal stinkt aan alle kanten. Zo verkoop je geen echte Rolex, je houdt geen bezorger aan om diens auto over te nemen (waarom stappen ze er niet bij in?) en ik kan me echt niet voorstellen dat je even vergeet dat je kinderen thuis hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven