Baby's van Januari 2017

05-04-2017 14:10 88 berichten
Hoi!



4 Januari ben ik bevallen van een dochter, ik heb door de angst haar in de zwangerschap kwijt te raken nooit in een 'uitgerekend in' topic meegeschreven. Nu lijkt het mij wel heel leuk om met andere nieuwbakken mamma's ervaringen uit te wisselen, dus als je dat wat lijkt, laat wat van je horen!



Liefs, Goudlokje
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Hier op 11 januari bevallen van ons 3e kindje. Een dochter! Leuke verrassing na 2 jongens.



Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou er ook van om over mijn 2 jongens te kletsen en m'n nieuwste is van januari 2017



Hij heeft van die lekkere bolle wangetjes en is steeds meer aan het lachen en praten, zo gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik schrijf ook in een ander topic mee (december 2016/januari 2017), maar wil hier ook wel gezellig aanhaken!

Onze dochter is van de 17e, ze heeft 3 broers boven zich dus ze zal nog wat uitdagingen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oh zo geweldig he. Hier ook een echt lachebekkie en ze kan al lekker 'kletsen'.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig: ik ben ook 4 januari bevallen van onze dochter . Vind het heel leuk om mee te lezen en hoop af en toe mee te kunnen schrijven!
Wauw nummer 3 Chanel Coco en Kerenza, en allebei 2 jongens. Ben je nu zekerder als nieuwe moeder omdat het voor de derde keer is of blijft het elke keer nieuw? Je zult je kindje natuurlijk wel moeten leren kennen.



En bij jou heeft je kleintje zelfs 3 broers boven zich Ernie, kunnen ze daar wat mee een klein baby'tje? Mijn neefje heeft een 3 jaar jonger zusje en was er heel lief mee toen ze net geboren was, nu is het een pittig klein ding dus verkennen ze elkaars grenzen wat meer.



Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen jullie kinderen? En was dat goed te doen? ( mijn vriend en ik denken eraan om na de zomer te proberen voor een tweede maar nu hoorde ik van iemand waarvan haar kindjes 14 maanden verschillen dat ze het wel heel zwaar vind. Ze kan er niet echt van genieten en is vooral aan het plannen om de aandacht te verdelen.)



Mooie datum he Lovely!



He ik bedenk me net dat de dames van dit topic tot nu toe allemaal een meisje hebben gekregen in Januari.

Hoe is jullie bevalling gegaan? En de zwangerschap?



Ons prulletje is vandaag dus 13 weken, ze weegt 5600 gram en is 62 cm lang. Ze krijgt 5 flessen van 150/5 maar ze heeft er weinig zin in de laatste dagen. Met meer dan 600 mogen we al blij zijn. Sowieso nam ze eerst halverwege een pauze en dronk ze daarna de fles leeg, nu drinkt ze door en als ze m eruit mikt is het ook klaar. Als ik zelf een pauze inlas voor haar is ze ook klaar dus ik laat d'r maar. Dan zijn er ook nog flessen dat ze liever rondkijkt, brabbelt, lacht dus ze maakt er met eten even een potje van. Maar de plasluiers zijn goed en haar humeur ook dus ze pakt wat ze nodig heeft. Zal vanzelf weer meer worden

Ze slaapt op haar eigen kamer in het ledikantje 6, 7 en heel soms 8 uur door ( dan laat ze zich tussendoor wel even horen maar nog niet met d'r honger geluidjes )
Alle reacties Link kopieren
De flessen zijn hier ook een poosje moeizaam gegaan, maar ze groeit wel gewoon goed. Dus probeer het ook maar wat te laten gaan. We zitten nu op 5 flessen van 180. Gaan ook niet elke keer leeg.

De nachten gaan ook al erg goed. Leggen haar meestal rond 11 uur in haar wiegje boven, en dan slaapt ze tot minimaal 6 uur. Echt heerlijk! Sowieso een erg rustig meisje, heerlijk. Alleen s'avonds haar huilmomentje, maar dat hoort erbij.



Hier zit er tussen de oudste 2 jongens ook 15 maanden verschil. (Was jong moeder, op 20e de 1e)

Ik heb dat zelf nooit als heel zwaar ervaren. Al vechten ze elkaar soms de tent uit, ze hebben ook veel aan elkaar. Ik vind dat leuk!

Dochter is echt een nakomertje. De jongens zijn 9 en 7 nu.

Vind dit leeftijdsverschil een stuk lastiger dan toen 2 dicht op elkaar. Echt 2 heel verschillende fases.

Als ik het zelf in de hand had gehad had ik ze liever wat dichter op elkaar gehad.



Maar de 2e zwangerschap ging niet zo goed, had tijdens de bevalling allerlei complicaties door HELLP syndroom, epilepsie, bloedverlies, verkeerde ligging kindje. Uiteindelijk gewoon eruit getrokken met vacuum, omdat het te laat was voor spoedkeizersnede en het behoorlijk kritiek werd voor beide. Al met al geen fijne ervaring. 2e was ook een huilbaby.



Daarna begon de epilepsie ook steeds meer op te spelen, en zijn we jaren op zoek geweest naar de juiste medicatie. Bij de medicatie die ik eerst gebruikte was zwanger worden sowieso uitgesloten. Zijn door jaren heen op een lichtere variant uitgekomen die nog beter zijn werk deed voor mij. En bleek dat je met dit medicijn ook gewoon zwanger mocht worden. Vorig jaar tegen elkaar gezegd, het is nu of nooit. Gesprekken aangegeven met gynaecoloog en neuroloog, van beide groen licht gekregen. En heb een goede zwangerschap gehad, ingeleid bij 38 weken. Bevallen blijft wel een dingetje haha, maar kan wel terugkijken op een fijne bevalling. Heel blij met hoe het allemaal gegaan is, dat had ik niet durven hopen. Nu lekker aan het genieten van een mooi gezond meisje.



Hoe is het bij jou allemaal gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde met m'n twee jongens mijn oudste zoontje (van 2,5 jaar) en mijn januaribabyzoontje Twee jongens dus hier.



#leeftijdsverschil

Ik zou niet weten wat ideaal is... Ik moest de eerste maanden i.i.g. nog echt niet aan een tweede denken. Peuterzoontje is heel erg trots, hij stelt zichzelf ook zo voor: 'Hallo, ik ben "Naam", Grote Broer. Hoe heet jij?' Hij moest wel even wennen natuurlijk, hij begon van superhyper in de kraamweek naar af en toe een beetje apenliefde, maar verder gaat het leuk samen en snapt hij nu gelukkig wel wat een baby allemaal kan en wat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat slaapt ze al goed Goudlokje!



De jongens vinden hun zusje erg lief!

Worden veel kusjes gegeven en speen wordt aangedragen als ze huilt.

Nu is ze nog leuk, als ze gaat bewegen en aan hun speelgoed komt zal het wel wat minder zijn haha!



Bij mij zijn ze 4,5, 3 en anderhalf jaar.

Vrij dicht op elkaar dus. Tuurlijk druk, maar wij hebben het ook niet als extreem pittig ervaren.

Zwangerschappen en bevallingen gingen goed en we hebben ook geen huilbabies gehad, dus dat scheelt een hoop natuurlijk.



Zwangerschap ging nu ook prima (laatste 2 weken waren wat minder) en een goede bevalling gehad!

Kraamtijd was ronduit bagger.



Onze dame was laatst 57 cm en 5400 gram, dus ze doet het super!

Nog volledig bv op verzoek, dus geen idee wat ze binnenkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig trouwens Chanel Coco!

Gelukkig dat deze bevalling fijner is verlopen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik zou ook graag meeschrijven & lezen. Mijn dochter is 19/1 geboren, ik heb ook een zoon van bijna 3 (juni).

Mijn dochter drinkt 6 flessen (5 dag 1 nacht). Vanwege ernstige spruw dronk ze heel slecht. Als ze nu de 600cc haalt zijn we al superblij. De laatste week gaat het gelukkig al steeds beter.
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk dat ze zo lief zijn voor hun zusje Ernie! Gezellig gezinnetje zo. Hier ook altijd het plaatje van 4 kinderen in mijn hoofd gehad. Maar zijn nu dankbaar dat de 3e helemaal gezond is. Pas na de bevalling viel die onrust van mijn schouders toen ze echt gezond bleek al hadden we veel echo's en extra controles gehad die allemaal goed waren. Risico's zouden klein zijn, kleiner dan stoppen met medicatie, maar ze blijven wel aanwezig. Nu voelt het voor ons wel goed zo, willen niet het lot tarten. Blij met 3 gezonde kinderen.



Hier ook echt trotse broers. En ik denk dat dat hier inderdaad straks ook gebeurd hahah, dat ze haar iets minder lief gaan vinden als ze aan hun lego o.i.d. gaat zitten :P

De oudste moet je dus ook naar school brengen neem ik aan. Ik vind dat dus af en toe best lastig, dan moeten de jongens gehaald worden maar dan slaapt ze net lekker, of moet ze eigenlijk een fles.



Vervelend dat ze last had van spruw Moby, gelukkig gaat het weer de goede kant op met de flessen!
Alle reacties Link kopieren
#flesvoeding

Wat naar, Moby, van de spruw. Gelukkig gaat het beter. De eerste week wilde mijn zoontje ook steeds niet drinken (geen pruw). Hij viel constant in slaap en was o.a. niet sterk genoeg. Met de fles nu gaat het heel goed, als hij honger heeft is hij meteen kwaad haha, het is echt een klein vreetzakje geworden! Volgens mij krijgt hij soms te veel volgens de standaard, maar hij groeit goed en is blij
Alle reacties Link kopieren
#bevalling

Deze bevalling had ik snel verwerkt. Het ging ook snel. Ik kreeg alleen geen pijnstilling, daar was ik wel even kwaad om maar toen ik weer 'zen' was ging het goed (naast dat ik die pijn echt bijna ondraaglijk vind, maar goed). Hij bleek toch een sterrenkijker en de navelstreng zat 2x om z'n nek, dat was wel heel erg schrikken. Daarna moest hij ook even in het ziekenhuis blijven, in een andere kamer maar ik mocht er wel bij. Maar dat vond ik toch wel heel erg, wilde hem graag bij me houden natuurlijk. Maar gelukkig knapte hij snel op en heeft hij er niets aan over gehouden.
Wat fijn dat je toch een goede zwangerschap en gezond kleintje hebt gekregen Chanel Coco. En dat het voor jullie goed te doen was met het kleine leeftijdsverschil tussen jullie kindjes. Hier denken we er nog over na



Wat schattig van je oudste zoontje Kerenza. Grote broer Fijn dat je zoontje goed groeit, geeft toch een geruststelling! Waarom kreeg je geen pijnstilling? Had je al teveel ontsluiting? Lijkt me moeilijk als je je kindje na de geboorte niet bij je kunt houden, gelukkig kon je er goed mee omgaan. Onze dame hier bleek ook een sterrenkijkertje.



En bij jullie ook niet zo lang ertussen Ernie, met positief geluid, dat geeft de burger moed! Waarom was je kraamtijd bagger? Dat klinkt heel vervelend..!



Wat sneu Moby, spruw. Fijn dat het nu beter gaat!



Bevalling, ik heb een fijne en hele snelle bevalling gehad. De vliezen braken maar ze was nog niet ingedaald. Daarom en ICM met onregelmatige harttonen moesten we naar het ziekenhuis. Na 3 uur was ze ingedaald en begonnen de weeën, na 3 uur was de ontsluiting al volledig ( zijn weeenstormen toch ergens goed voor! ). Doordat ze verkeerd lag duurde het persen te lang en werd de hartslag van de baby te langzaam. Ze was er bijna, na de knip 1x persen en ze was er. Vond het een geweldige ervaring, zo bijzonder! Was helemaal in mezelf gekeerd gedurende de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is wel snel 3 uur! Zeker voor de eerste keer. Fijn dat je zo goed terug kunt kijken op de bevalling! Mijn eerste bevalling vond ik echt een ramp. Ik wist 100% dat ik dat nooooooit meer ging doen ;)



Ik kreeg het niet omdat de verloskundige het niet nodig en zonde vond, ik was zo rustig. Op dat moment vond ik dat echt niet eerlijk, maar ik heb haar maar snel even links laten liggen tot ik haar weer nodig had bij het persen haha. Maar een geweldige ervaring vond ik het deze keer ook zeker niet, hoor. Van mij hoeven die weeën echt niet. Dat ik hem kon zien, dat vond ik wel prachtig! Dat moment zou ik nog wel duizend keer over willen kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar die spruw Moby!

Dit keer (tot nu toe) gelukkig geen last van. Maar is echt pijnlijk!



Schrikken van de navelstreng Kerenza! Gelukkig kwam het goed!

En heftig die weeenstorm Goudlokje! Nog last van naweeen gehad?



@ Goudlokje.

We kwamen er met 36 weken achter dat ons meisje een afwijking in haar buik had.

We wisten pas na de geboorte exact wat het was (varierend van operabel, chromosoomafwijking tot niet operabel).

Gelukkig bleek het de beste variant te zijn, maar daarbij moest ze wel de dag na haar geboorte geopereerd worden.

Ze heeft een kleine week op de nicu gelegen en daarna 2 weken kinderafdeling.

Kraamtijd was dus heen en weren vanuit het Ronald mc donaldhuis, daarna bivakkeren in het ziekenhuis.

Gelukkigis het nu allemaal wel goed, maar het was een behoorlijke klotetijd
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is inderdaad heftig Ernie... gelukkig maar dat het nu allemaal goed is. Niet de start waarop je hoopt zeg. Wat een drukte dan met ook nog jonge kinderen thuis.



Wat een snelle bevalling Goudlokje, wow. Hier alledrie keer zo rond de 12 uur. Ook niet abnormaal lang, maar dan was ik het ook wel zat ;)



1e zonder pijnbestrijding, dat was de beste bevalling. Ook de enigste bevalling zonder uren weeënstormen die ook nog eens geen drol deden omdat ik me er niet aan over kon geven. 2e keer ook zonder pijnbestrijding, maar wel platgespoten met magnesium om de stuipen tegen te gaan dus totaal geen spierkracht meer, en was er ook niet meer helemaal bij.



Deze bevalling wel een morfinepompje gehad omdat dat moest ivm epilepsie. Begonnen zonder, maar toen ik weer een beetje wat schokken voelde aankomen was er geen keuze. Op dat moment wel echt een verademing.

Ook onze meid kwam met navelstreng 1.5 keer rond nekje ter wereld. Maar omdat het zo snel gegaan is (ze was niet ingedaald en lag niet goed ervoor, pas bij 10cm vliezen eindelijk gebroken en toen is ze dus als ware gelanceerd en is de navelstreng om haar nekje gekomen, maar ze was er paar minuut later ook al, heel snel gegaan, dus gelukkig totaal geen last van gehad.

Wel 3 dagen ziekenhuis geweest ivm observatie van onze meid om te kijken hoe ze het deed zonder mijn medicatie en ze had een hartruisje wat gelukkig onschuldig was.



Vervelend dat jullie ook meegemaakt hebben Kerenza, en hij daarom ook even moest blijven, is dan echt even schrikken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zorgen, Ernie82... Gelukkig gaat het nu goed, maar wat een rottijd hebben jullie al achter de rug



Bij mijn oudste hadden we ook een ziekenhuisopname in de kraamweek (niet om te vergelijken, want dat was achteraf allemaal snel weer goed) en dat hakte er toen flink in bij mij. Deze keer dus meteen een opname met een paar kleine dingen. Maar wat een enorm verdriet is er op zo'n afdeling. Voelt ook zo oneerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zo, Chanel, jouw laatste 2 bevallingen klinken erg heftig. Hoe doe je dat ook in hemelsnaam, bevallen zonder spierkracht! Ik voelde me erna alsof er een trein over me heen gereden was, en geen idee meer wat ik allemaal deed en waarom maar in ieder geval deed ik alles met alle kracht die ik had.



Even iets heel anders totaal onbenulligs: Mijn baby verliest de laatste dagen heel veel haar. In z'n bedje liggen 's ochtends allemaal haren. En ik woel er zo graag doorheen!
Alle reacties Link kopieren
Thanx meiden!



Maakt niet uit wat ze hebben, Kerenza. Je wil je baby gewoon lekker bij je hebben en zeker niet in het ziekenhuis zien! Voor jou dus ook een knuffel!

En jou bevalling (met name de eerste) klinkt ook pittig Chanel!



Deze bevalling was het makkelijkst eigenlijk. Hij duurde 6 uur van begin tot einde.

De weeën waren niet echt krachtig, dus had het idee dat het totaal niet opschoot.

Ik heb zelfs liggen lezen tot een klein uur voor ze er was.

Het ziekenhuis wilde al een infuus gaan aanleggen, na de overdracht.

Alleen voelde ik plotseling het hoofdje al. Mijn man heeft ze snel geroepen, gelukkig kwamen ze direct want een minuut later was ze er!



Bij de mannen juist weeenstormen gehad. Bevallingen duurden ook van ca 3 uur.

Was dus veel korter, maar door de heftigheid vond ik het een stuk zwaardere bevallingen!



Jammer van dat haar idd!

Hier komt nu ook een mooi kaal plekje op haar achterhoofd
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe ik het gedaan heb, de weeën gaan natuurlijk wel door, en toen bij 10 cm is hij eruit getrokken met vacuüm. Niet iets wat je nog een keer wil meemaken. Nu waren er ook wel weer wat dingen, maar terugkijkend is het toch maar mooi allemaal goed gegaan en zijn er geen nijpende situaties geweest in vergelijking met toen. Maar het is maar mooi weer achter de rug allemaal, nu genieten van de 3 kinderen.



Oh ik merkte hier van de week ook al een klein kaal plekje op ;) Nog geen haren in haar bedje.

Wel heeeel benieuwd welke kleur het uiteindelijk wordt. Ze is donker geboren maar werd al heel snel stuk lichter, en lijkt nu af en toe zelfs beetje wat rossig. Oudste had dat ook en is flink blond geworden, en is nu echt heel donker aan het worden. Wat kan dat veranderen dan he.



Oh jee Ernie dat is dan ook wel even apart dat het dan niet lijkt op te schieten en ze er dan zo ineens is.
Alle reacties Link kopieren
Ook heftige bevalervaringen dus bij jullie. Ik ben deze keer in 6u bevallen, 7 minuten persen en ze was er en 3 uur later waren we weer thuis. Maar bij mijn zoontje duurde het ongeveer 14 u, met knip en vacuumpomp en nog net geen bloedtransfusie (voor mij) en werd hij een dag later opgenomen. Na 48u observatie mochten we naar huis maar 2 dagen daarna kreeg hij een ALTE (stopte met ademen). Vreselijke ervaring en de opname op zo'n afdeling vond ik ook heel erg. Alles is gelukkig wel goedgekomen.

Het voelt dan ook als een kadootje dat het bij mijn dochter zo soepel verliep.



Wat jammer/ vreemd Kerenza, dat je vk de keuze voor jou maakte ondanks dat je aangaf pijnbestrijding te willen!





Kaal plekje: mijn baby heeft inderdaad ook zo'n kale plek op haar achterhoofdje. Groeit snel genoeg weer aan hoop ik!



Mn meisje heeft de laatste 2 nachten doorgeslapen van 22 tot 7, zo blij!
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig, Moby bij je zoontje... Bah. Nou, we zijn wel best een zielig clubje met gekke dingen, bij elkaar hè ;)



De laatste 2 nachten van je dochter zijn wel een feestje waard, dus:



Mijn zoontjes zijn allebei donker geboren, de jongste nog donkerder en ze zijn nog steeds donker. Maar de jongste blijft wel van die lichtblauwe ogen houden... Daar ben ik ook benieuwd naar, of dat zo blijft.



Lijken die van jullie verder op jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven