Arnhemse koppel rijd overvaller dood

04-04-2017 18:39 127 berichten
Hoe denken jullie hier over....?

Volgens de 32-jarige vrouw richtte deze zijn pistool op de voorruit. Hij reed in volle vaart op de man in. Daarna zette hij de auto in achteruit en reed nogmaals over de man heen.



De advocaat vindt dat de dood van de overvaller het gevolg is van ‘zelfverdediging, noodweer’.



Ik weet niet hoor maar 1x op hen in rijden als hij een pistool richt kan ik begrijpen omdat je bang bent en gevaar driegt, maar daarna nog eens? Terwijl hij al op de grond ligt misschien al dood is. Nee dat is geen zelfverdediging meer maar moord.... Vind het sowieso een raar verhaal. Erg triest enkel verliezers. Schrik altijd van de heftigheid van mensen in dit soort discussies dus hou het netjes.
quote:Perzina schreef op 04 april 2017 @ 19:38:

[...]



Nou inderdaad. En dan daarbij... Een Rolex van 30.000 euro bezitten, via marktplaats aan huis verkopen, vuurwapens in het spel, uberhaupt kunnen schieten, bestelbusje kapen, 'oh shit de kinderen'.....De eigenaar bezit diverse zaken dus een Rolex van 30.000 euro is voor hem niet zo vreemd denk ik. Vuurwapen had alleen die overvaller en die schoot er mee,oa in de voorruit van de bestelbus ook dus dat neerrijden was puur zelfverdediging. Risico van het vak voor de overvaller,hij had tenslotte een vuurwapen bij zich om te doden.Dan kan het zijn dat je zelf ook gedood kunt worden. En dat wegrennen van de slachtoffers,ze wilden die overvaller het huis uit hebben weg van hun kinderen en toen de pizzakoerier kwam zagen ze hun kans.
Een van beiden sprong in een busje van een pizzakoerier dat toevallig in de straat stond en reed de overvaller even verderop dood. Ondertussen is geschoten, maar het is volgens de politie nog niet bekend wie dat heeft gedaan.

De politie denkt dat er meer overvallers aan de Limburgsingel zijn geweest. Dat zou blijken uit in beslag genomen camerabeelden.
quote:_Marana_ schreef op 04 april 2017 @ 23:16:

Het verhaal stinkt aan alle kanten. Zo verkoop je geen echte Rolex, je houdt geen bezorger aan om diens auto over te nemen (waarom stappen ze er niet bij in?) en ik kan me echt niet voorstellen dat je even vergeet dat je kinderen thuis hebt.



Eigenaar Jimmy van Cafetaria Snackattack vertelt aan De Gelderlander dat een van de pizzabezorgers naar de Limburgsingel was gereden voor een bestelling. Op dat adres was bij aankomst een woningoverval bezig. De bezorger vluchtte toen hij schoten hoorde.



Vervolgens gingen de boze slachtoffers met het bestelbusje van de pizzabezorger achter de overvaller aan, aldus de Snackattack-eigenaar. Daarbij zou de overvaller meerdere keren hebben geschoten op het busje. Vervolgens kwamen de twee in botsing. De overvaller raakte hierbij zo ernstig gewond, dat hij overleed, aldus de uitbater.
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is een ander verhaal dan wat in de AD staat, daar staat dit:

Het stel houdt de bestelbus van Snackattack aan en schreeuwen paniekerig 'een overval'. Hevig geschrokken stapt de jonge chauffeur uit en bedenken K. en zijn vriendin zich geen moment. Ze moeten weg van het huis. ,,Mijn cliënt en haar vriend ging niet zoals gesuggereerd achter de overvaller aan, maar wilden met de bestelbus vluchten, juist weg van het gevaar’’, zegt Schadd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 05 april 2017 @ 11:38:

[...]



De eigenaar bezit diverse zaken dus een Rolex van 30.000 euro is voor hem niet zo vreemd denk ik. Vuurwapen had alleen die overvaller en die schoot er mee,oa in de voorruit van de bestelbus ook dus dat neerrijden was puur zelfverdediging. Risico van het vak voor de overvaller,hij had tenslotte een vuurwapen bij zich om te doden.Dan kan het zijn dat je zelf ook gedood kunt worden. En dat wegrennen van de slachtoffers,ze wilden die overvaller het huis uit hebben weg van hun kinderen en toen de pizzakoerier kwam zagen ze hun kans.

Hoezo weet jij dat hij dat bij zich had om te doden?



Ik vind risico van het vak zoiets geks he, je mag gewoon eigen rechter spelen dus?
quote:_Marana_ schreef op 05 april 2017 @ 11:49:

[...]



Hoezo weet jij dat hij dat bij zich had om te doden?



Ik vind risico van het vak zoiets geks he, je mag gewoon eigen rechter spelen dus?Als iemand met een vuurwapen voor mijn neus staat te dreigen speel ik voor eigen rechter voor mijn eigen veiligheid. Wie doet het anders voor mij op dat moment? Moet die persoon maar niet met een vuurwapen voor me gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
Nederland op zijn smalst om de overvaller zielig te vinden.

Risico van het "vak" Als hij niet crimineel bezig geweest was had hij nog geleefd én hadden die mensen geen levenslang trauma.

Ik denk dat ze genoeg gestraft worden met het idee dat je iemand hebt doodgereden. Adrenaline en fight or flight reacties kun je weinig aan doen.

Als iedereen nou eens zijn inbreker, verkrachter of overvaller zou doden zouden we een mooie wereld hebben lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 05 april 2017 @ 11:44:

[...]





Eigenaar Jimmy van Cafetaria Snackattack vertelt aan De Gelderlander dat een van de pizzabezorgers naar de Limburgsingel was gereden voor een bestelling. Op dat adres was bij aankomst een woningoverval bezig. De bezorger vluchtte toen hij schoten hoorde.



Vervolgens gingen de boze slachtoffers met het bestelbusje van de pizzabezorger achter de overvaller aan, aldus de Snackattack-eigenaar. Daarbij zou de overvaller meerdere keren hebben geschoten op het busje. Vervolgens kwamen de twee in botsing. De overvaller raakte hierbij zo ernstig gewond, dat hij overleed, aldus de uitbater.



Zo is het maandag ook op BNR verteld.

Ze zijn gevlucht en bedachten toen dat de ze de kinderen vergeten waren.
quote:nina1966 schreef op 05 april 2017 @ 11:57:

Nederland op zijn smalst om de overvaller zielig te vinden.

Risico van het "vak" Als hij niet crimineel bezig geweest was had hij nog geleefd én hadden die mensen geen levenslang trauma.

Ik denk dat ze genoeg gestraft worden met het idee dat je iemand hebt doodgereden. Adrenaline en fight or flight reacties kun je weinig aan doen.

Als iedereen nou eens zijn inbreker, verkrachter of overvaller zou doden zouden we een mooie wereld hebben lijkt me.

Volledig mee eens. Je bent niet goed bij je hoofd als je het voor een schietende overvaller op gaat nemen.

Fijn dat we in ieder geval van deze klootzak verlost zijn. Nu de rest nog...
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 05 april 2017 @ 11:57:

Nederland op zijn smalst om de overvaller zielig te vinden.

Risico van het "vak" Als hij niet crimineel bezig geweest was had hij nog geleefd én hadden die mensen geen levenslang trauma.

Ik denk dat ze genoeg gestraft worden met het idee dat je iemand hebt doodgereden. Adrenaline en fight or flight reacties kun je weinig aan doen.

Als iedereen nou eens zijn inbreker, verkrachter of overvaller zou doden zouden we een mooie wereld hebben lijkt me.

Ik weet niet waar jij leest, maar niemand vindt de inbreker zielig.

We zijn gewoon een rechtstaat en van mening dat die erover moet oordelen.

Wat heeft dat nu weer met zielig te maken
Aangereden worden door een busje met de tekst snack attack.



Sorry, maar ik moest lachen.
quote:nina1966 schreef op 05 april 2017 @ 11:57:

Als iedereen nou eens zijn inbreker, verkrachter of overvaller zou doden zouden we een mooie wereld hebben lijkt me.





Zullen we het oudhollands lynchen dan ook maar weer gewoon invoeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 05 april 2017 @ 12:41:

[...]







Zullen we het oudhollands lynchen dan ook maar weer gewoon invoeren?Sommigen willen de Sharia, zo blijkt nu.
Het is wel een verschil of een overvaller inbreekt en wegvlucht zonder de eigenaar wat aan te doen of een overvaller die met een vuurwapen ook nog op je schiet om iets te stelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 05 april 2017 @ 11:49:

[...]



Hoezo weet jij dat hij dat bij zich had om te doden?



Ik vind risico van het vak zoiets geks he, je mag gewoon eigen rechter spelen dus?



Waarom zou hij een vuurwapen mee nemen en gebruiken als zijn bedoeling niet is de mensen neerschieten? Met zijn gedrag heeft hij duidelijk laten merken dat het doodschieten niet iets was waarvoor hij zou terugdeinzen (door de deur schieten, op de bestelbus schieten...



En risico van het vak? Eigen rechter spelen keur ik niet goed, maar de vraag is of je het iemand kwalijk kan nemen dat die zo reageert als hij overvallen word door een vuurwapen gevaarlijk persoon. En voor wat ik van deze situatie vind ben ik van mening dat je dat hier niet kan doen. Voor eigen rechter spelen is jij hebt mij x aan gedaan dus doe ik dat ook bij jou, dat is dan een bewuste afweging om iemand iets aan te doen. Hier gaat het niet om een bewuste afweging maar een paniek reactie. Moreel vind ik los van wat je wel of niet mag als je overvallen/verkracht/beroofd/wat dan ook, dat je inderdaad een risico neemt als je iemand met een vuurwapen gaat beroven. Verdiende loon? Nee want ik ben niet voor de doodstraf, maar het is wel een risico dat die persoon neemt dat een ander zich zal verdedigen en hem daarbij lichamelijk letsel toe brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 05 april 2017 @ 13:12:

[...]





Sommigen willen de Sharia, zo blijkt nu.Misschien moet jij even opzoeken wat de Sharia is, van deze post krijg ik het idee dat je dat namelijk helemaal niet weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen precies weten hoe zij gaan reageren in zo'n situatie. Ik heb het nog nooit meegemaakt, dus kan er ook niets over zeggen over hoe ik zou reageren.



En ook zeer bijzonder om te willen geloven dat iemand die bewust door een deur schiet (en dus niet kan zien wat hij raakt of niet), schietend door het huis loopt en vervolgens een pistool richt op een auto, geen intentie heeft om iemand dood te schieten. Ach ja, ik vond vroeger ook snel mensen zielig, maar medelijden met de dader heb ik niet. Voor hetzelfde geldt hadden die twee kinderen geen ouders meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 05 april 2017 @ 12:41:

[...]







Zullen we het oudhollands lynchen dan ook maar weer gewoon invoeren?Die opmerking slaat dus nergens op. Wat heeft lynchen nou te maken met oorzaak en gevolg van criminele activiteiten? Of weet jij niet wat lynchen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:PennyJordan schreef op 05 april 2017 @ 14:44:

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen precies weten hoe zij gaan reageren in zo'n situatie. Ik heb het nog nooit meegemaakt, dus kan er ook niets over zeggen over hoe ik zou reageren.



En ook zeer bijzonder om te willen geloven dat iemand die bewust door een deur schiet (en dus niet kan zien wat hij raakt of niet), schietend door het huis loopt en vervolgens een pistool richt op een auto, geen intentie heeft om iemand dood te schieten. Ach ja, ik vond vroeger ook snel mensen zielig, maar medelijden met de dader heb ik niet. Voor hetzelfde geldt hadden die twee kinderen geen ouders meer gehad.Ik heb geen medelijden met de overvaller. Maar ik vind niet dat je iemand moedwillig kunt doodrijden. En de uitspraak dat hij dat pistool mee had met vooraf al de intentie om te doden trok ik in twijfel. Je verdraait hier dingen behoorlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 05 april 2017 @ 12:12:

[...]



Ik weet niet waar jij leest, maar niemand vindt de inbreker zielig.

We zijn gewoon een rechtstaat en van mening dat die erover moet oordelen.

Wat heeft dat nu weer met zielig te makeneen rechtstaat waar misdadigers een jaar gevangenis krijgen voor het doodrijden van iemand, inbrekers krijgen als straf 3 maanden plantsoendienst, dus ja, opgeruimd staat netjes
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 05 april 2017 @ 14:49:

[...]



Ik heb geen medelijden met de overvaller. Maar ik vind niet dat je iemand moedwillig kunt doodrijden. En de uitspraak dat hij dat pistool mee had met vooraf al de intentie om te doden trok ik in twijfel. Je verdraait hier dingen behoorlijk.



Maar zoals ik het lees zaten die mensen in een busje om te vluchten voor de overvaller, bedachten ze dat hun kinderen nog thuis waren en zijn ze in paniek omgekeerd. De overvaller stond toen tussen hun en de kinderen, richten zijn wapen en schoot. Toen zijn ze over hem heen gereden en een keer in zije achteruit. Is dat moedwillig iemand dood rijden? Of is dat een gewapende overvaller doden om jezelf en je kinderen te redden?

Een overvaller volgen met een busje als je niet meer in gevaar was om hem dood te rijden keur ik ook niet goed, dat is doodrijden om iemand dood te maken en zou ik ooit goedkeuren.



Niet iedere overvaller met een wapen zal vooraf de intentie hebben om iemand er mogelijk mee dood te schieten, maar in dit geval krijg ik sterk het vermoede dat deze overvaller het wapen mee nam om te gebruiken en bewust het risico nam dat in dat gebruik iemand ernstig gewond zou raken of zelfs gedood. Daarnaast vind ik dat als er op je geschoten wordt je er van uit mag gaan dat die persoon schiet met de intentie je te doden en dus je ook zo mag verdedigen alsof iemand je wil doden. Dan is het doden van je aanvaller het uiterste middel voor je verdediging, maar in mijn ogen wel toegestaan als er geen lichter middel voor handen is waarvan redelijkerwijs verwacht kan worden dat je dat weet en gebruikt. (Bijvoorbeeld na 1 keer er overheen rijden is hij niet dood, maar bewusteloos dus geen gevaar meer. Dan moet er van je verwacht kunnen worden dat je in je paniek dat weet en er naar kan handelen en dat zie ik niet in deze situatie)
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 05 april 2017 @ 14:49:

[...]



Ik heb geen medelijden met de overvaller. Maar ik vind niet dat je iemand moedwillig kunt doodrijden. En de uitspraak dat hij dat pistool mee had met vooraf al de intentie om te doden trok ik in twijfel. Je verdraait hier dingen behoorlijk.We weten idd niets over de intentie van de overvaller, maar hij had dus wel een geladen pistool bij zich.. Dat geeft te denken
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Hij gebruikte dat pistool ook al de hele tijd. Hij heeft zelfs door de deur heen geschoten. De vriend van de man had dood kunnen zijn,
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 05 april 2017 @ 14:32:

[...]





Misschien moet jij even opzoeken wat de Sharia is, van deze post krijg ik het idee dat je dat namelijk helemaal niet weet.



Ik krijg eerder het gevoel dat jij het niet weet.

# heft in eigen handen

#voor wat hoort wat

#schandpalen.



Misschien moet ik zeggen dat sommigen wat aspecten uit de middeleeuwen willen implementeren, als dat je het gevoel geeft boven shariafans te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb totaal geen medelijden met de overvaller. Moet je maar eerlijk werken voor je centen en niet onschuldige mensen met een wapen bedreigen. Ik had in hun geval hetzelfde gedaan en was er achteraan gegaan. Als je moet wachten op de politie is hij allang verdwenen en is het de vraag of hij ooit nog gevonden zou worden. Aangezien de dader geen vaste woonplaats had was dit scenario niet geheel ondenkbaar geweest.



Over dat deze Rolex op marktplaats stond, vind ik niet raar. Mijn vriend heeft ook eerlijke gekochte Rolex(en) die van een officiële Rolex dealer vandaan komen die hij ook gewoon op Marktplaats adverteert. Hoe dan ook is regel nummer 1 als je iets kostbaars als een Rolex te koop zet, je niet thuis afspreekt met een potentiële koper maar op een openbare plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven