Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ervaar het zelf ook niet zo extreem. Dit is wel een spel waar je gaandeweg de slimmigheidjes ontdekt, zoals welke ambachten te gebruiken, het veredelen van gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Veredelen van gewassen snap ik nog steeds niet, terwijl ik het wel eens geprobeerd heb. DI heb ik ook weer tekort, maar ik denk wel dat ik het red. DI dat meer evenredig opkomt met het eventgewas lijkt me ook logischer. Het is toch raar dat je zat eventgewas hebt maar niet genoeg DI, vind ik. Maar goed, ik zou niet snel stoppen omdat een event niet lukt. Ik heb wel gemerkt dat events steeds lastiger worden, waardoor ik me kan voorstellen dat nieuwe boeren sneller opgeven.



En soms mag het levelen ook wel sneller gaan, vooral bij baha, omdat ik daar nog zoveel gewassen niet heb, die wel nodig zijn voor quests. Maar goed, dan heb je wat om naartoe te leven he
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zal er niet mee stoppen met het spel, maar ik merk wel dat doordat ik fulltime werk en op het werk weinig tijd heb om in te loggen in het spel ik de events meestal niet haal.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea, hoe gebruik jij de ambachten eigenlijk? Ik maak chocoladepannenkoeken en smoothie, om m'n baha iets sneller te laten gaan. Verder gebruik ik dagelijks wac en af en toe iets voor meer EP (dat vergeet ik nog wel eens) En ik ben nu bij de bloemen bezig, om naar level 5 te komen, maar verder doe ik daar niet zoveel. Alleen de bar en de bloemenstal zitten nog op 4.



Ik heb nu 9 DI. Moet er in totaal nog 5x40 om te voltooien. pff.. IK hoop in elk geval bij de gouden bananen te komen dan, maar die wolkenrij dus ook. Nog 24 uur..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook chocoladetaarten , smoothies en rode bowl voor baha.Ik heb altijd een wac aan. Door de vele events, kan ik het vaak niet bijbenen met de rest van de gewassen.



Soms gebruik ik van de alchemist om iets een paar procent harder te laten groeien.

Met een event, soms een stol maar in elk geval witte onschuld voor de super mest. Als ik de di wil stimuleren doe ik een paar keer anjers zetten. Die zijn met de water en mest veredeling, en sm en witte onschuld binnen twee uur klaar. Deze zet ik dan wel op grote velden. De avond voor het event zet ik bomen op het veld, ik heb gemerkt dat dit meer di geeft dan anjers of dergelijke.

Soms gebruik ik een valentijnsverrassing om de stallen te versnellen, maar die duurt niet zo lang, dus vind ik jammer om heel de dag te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dus ik moet me nog eens gaan verdiepen in veredeling

Ik heb nog vrij veel bomen en stallen staan, mede ivm de di. Tot nu toe helpt dat niet echt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een event haal ik de bomen weer weg en zaai ik zoveel mogelijk de lange gewassen. De veredeling is echt de moeite waard. Ik heb de rozen en anjers gedaan. Het kost wat tijd maar ja dat kost alles bij farmerama. Wat begrijp je niet van het veredelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de rozen en bloemkool. Volgens mij was ik ooit wel begonnen met de anjers zal nog eens kijken.



Maar idd wat begrijp je niet?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
En vanaf morgen kunnen we weer griezelen, ook met nieuwe stal en boom er bij!!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... oom.25240/



En de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... aos.25233/
Alle reacties Link kopieren
Het hele veredelen



Ik heb het een keer gedaan, maar zag of merkte geen verschil? Iets met rozen.



Afijn.. ik heb nu als het goed is de gouden bananen bij het event en hoef 'nog maar' 40 di voor de wolkenrij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Met veredelen kun je speciale dingen vinden, zeg maar dat wanneer je water geeft een verkorting van zoveel %. Wanneer je deze heb kun je dit in het woonhuis bij de plantenveredeling aanzetten. Dan kun je er gebruik van maken. Je hebt zoveel vakjes waar je gebruik van kan maken. Ik heb bij de anjer een verkorting van groeitijd van 12%, effectiviteit van sm van 25% en verhoging van effectiviteit van water en mest bij de anjer.



Ik ben wel wat weken bezig geweest om dit allemaal te vinden maar maak er veel gebruik van. En het kost veel anjers, maar ja die komen er weer uit tijdens een event.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het event om 3 uur afgelopen was, dus heb de laatste glimmende stenen gekocht om toch voor de wolkenrij te kunnen gaan. Blijkt het nog een uur te duren Daar had ik me wat tulpguldens kunnen besparen dus, maarrr.. ik héb de wolkenrij. Wel zo rustig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus.. veredeling



Ik veredel 900 anjer. Krijg na 6 uur de 'ontknoping'



'Je hebt weliswaar geen veredeling gevonden, maar de plantencultivering zit vol verrassingen. Je krijgt 448 anjers.

Zoek vlijtig verder, misschien heb je in de volgende fase meer geluk'



En nu?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Verder zoeken, volhouden
Alle reacties Link kopieren
Dus je blijft gewoon veredelen, totdat er wat is?

IK had nu 1 anjer met groeitijd 12% sneller. Dat gaat dan automatisch als ik anjers zaai? Wanneer dan ook? Of ga ik dan van de broeikas naar de veredeling?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als je die 12% heb gevonden, dan zet je die vast in broeikas, anders werkt het niet. Dat scheelt alweer wat uur op je anjers
Alle reacties Link kopieren
Oké, dat snap ik dus al niet meer, want je begint toch in de broeikas?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar in de broeikas zit ook nog tab met veredeling en daar kun je je anjer in aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ah.. ik dacht al dat je dat bedoelde en dat heb ik gedaan.. wordt het dan 'echt'?

Als ik nu Anjers zaai, duren ze dan 12% tijd korter bedoel ik, of moet ik nog wat anders doen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk leuk leuk, volle maan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 06 april 2017 @ 11:58:

Ah.. ik dacht al dat je dat bedoelde en dat heb ik gedaan.. wordt het dan 'echt'?

Als ik nu Anjers zaai, duren ze dan 12% tijd korter bedoel ik, of moet ik nog wat anders doen?Dan wordt het echt. Probeer gewoon 1 bloempje uit . Dan kun je zien of je het goed heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net per ongeluk anjers gezaaid, maar ze zitten ook nog in de box? Tijd was wel korter, volgens mij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat de wolkenrij voor volle maansveld en griezelwild niet werken op het eventgewas!
Alle reacties Link kopieren
Dat is stom
Later is nu
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven