Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pfff Woeffie wat waardeloos op je werk!! Sterkte ermee!



Nikki fijn dat je nu toch ongesteld bent geworden.



Hamaika ook die moelijke dagen kom je door! Komt goed!



mfp: pff ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar ik vind het veel te veel werk....



Gisteren wel een lekker dagje, iets te veel tussendoortjes (oa sultana en chocorijstwafel), maar ook weer ruim 4 km hard gelopen in een half uur.

Nu toch wel spierpijn!

Vanavond kip/peultjes/paprika/woknoedels. waarschijnlijk met sweet&sour woksaus. Ik las hier ook wel een iets over sojasaus. Wat voor sojasaus is dat dan? Ik ken dat niet...
Alle reacties Link kopieren
Twilight ik wok altijd met de gewone soja saus Ah merk. Maar je moet er niet zoveel van gebruiken als gewone woksaus. Ik vind het lekker het is wat zouter.



Vanmorgen even gewogen en zat weer op 71.4 nog steeds een + maar geen 73.5 meer gelukkig
Femme !!!!! Geen dank voor het nieuwe topic en de tabel, we gaan weer dapper verder! Ja jij hebt al die ellende ook gehad op jouw oude werk ja. Heftig. Hopelijk nu alles wel weer in rustig vaarwater. En inzicht hebben is wel goed, waarschijnlijk kost het ook even tijd voor je lichaam om zich weer aan te passen. Anders plaats gerust een lijstje, misschien kunnen wij iets zien



Hildes Herkenbaar verhaal dat je zo lang niet kon atletieken vanwege onregelmatige werktijden. Ikheb jaren op schiphol gewerkt en voetbalde. Had exact hetzelfde en daarna steeg mijn gewicht snel. Goed dat je weer bent begonnen om het weer op te pakken. je avondeten klinkt goed. En vrije dag, jaloers! En goed dat alle chocolade al op is. Niet meer halen he hahahaha!



Woeffie ik zou zelf inderdaad solliciteren want daar wil je niet blijven. Maar ik zou je toch laten ontslaan ivm een eventuele uitkering. Het UWV kan moeilijk doen als je zelf weggaat. Hopelijk heeft de vakbond hulp voor je.



Nikki!!!!! Wat goed dat het toch gebeurd is! Wel vervelend zeg dat je er nu zo ziek van bent. Bah. Maar als het maar snel leidt tot het vochtverlies. Sterkte ermee. En netjes hoor dat gewicht op de schaal. Houden zo!!



Twilight ja ik heb dat ook, ik vind het ook tevele wek om het in te voerenmaar wel goed te zien dat het veel mensen wel helpt. En ka zeker dat ik de moeilijke dagen wle doorkom. Het zal zwaar zijn maar werk gelukkig beide dagen dus dat is afleiding. Beter dan thuis zijn alleen. En 4 km, goed hoor!



Ik had gisteren niet zo een goede dag. Baas trakteerde op saucijzenbroodjes. Had er al in geen maanden 1 op en dacht eentje kan wel een keer. Jezus wat een vet ding. Heb er de hele ochtend last van gehad. Wel n goede les haha. En gisteravond geen fut om te sporten. Wel veel opgeruimd thuis, telt dat ook?



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind MFP altijd wel lekker confronterend (je kan niet denken, ach, dit kan óók nog wel), en het helpt mij om keuzes te maken. Wil ik nu een extra broodje? Dan moet ik vanavond nog een extra blok gaan wandelen etc.



Hamaika, balen dat je er zo'n last van had, maar eigenlijk ook wel heel goed. Je weet dat je op een goed punt zit als de ongezonde dingen je tegen gaan staan. Huis opruimen telt zeker hoor! Je bent in elk geval actief geweest!



Gisteren ook even een niet zo handige dag gehad, er was iemand jarig op werk en 's avonds zou ik eten bij een vriendin. Die wist wel dat ik probeer af te vallen, maar ze had een beetje een andere inschatting van hoe dat werkt dan ik. Dusss dat werd witte pasta met ham in kaassaus... Geen groente gezien. Ze is een lieve meid en het was heel lekker, maar ik wil dan ook niet gaan lopen zeuren ofzo.



Dus dan maar vandaag er weer vol tegenaan, hoop nog een uurtje te kunnen zwemmen. Gisteren ging het ook al niet door i.v.m. een vergadering op werk die meer dan een uur uitliep.
Hamaika ik stuur je even een pb als je dat goed vind.



Heb nu al buikpijn als ik eraan denk vanmiddag te moeten gaan werken
Woeffie ik denk niet dat je veel opschiet met een PM naar mij aangezien ik nooit met een ontslagprocedure te maken heb gehad. Ik weet alleen dat zelf ontslag nemen onverstandig is als je een uitkering wilt aanvragen. Maar daarvoor kan je beter met het UWV of de vakbond bellen dan een PM naar mij sturen want meer weet ik er ook niet van. Succes, ook op je werk vanmiddag. En over dat andere (scharrel) weet je mijn mening al. Daar hebben we toen al uitgebreid over ge-pmd.



MouseCat ja voor veel mensen zal het wel werken denk ik, dit is wat je moet doen als je dit nu eet. Goeie stok achter de deur. Ik vind het zelf teveel gedoe, maar fijn dat het voor jou goed werkt!

Snap ik ja, dat je dan bij iemand gaat eten en dan ook lastig vind om te zeggen dat je liever iets anders wilt. Vandaag misschien een soort balansdagje? Vervelend he dat soort meetings ook. Ik werk vandaag thuis omdat ik meters wil maken en wordt nu constant geskypt door collegas met allerhande vragen. En bedankt hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ja Hamaika heb minder gezien op de weegschaal maar het is nog geen maandag!

Ik ben vanmorgen eerst wezen hardlopen 8,5 km en daarna gelijk even door naar de sportschool voor krachttraining!



Mijn eetlijstje vandaag:

O: cracker hummus en kipfilet en cracker zuivelspread rookvlees

T: cracker hummus

L: magere kwark met kaneel en klein beetje granola

T: appel

D:chili concarne

T: rookvlees met augurk



Beetje eentonig lijstje maar moet nog om boodschappen en dat is nu niet het goede moment Haha want dan ga ik lekkere dingen kopen! Dus straks even na het eten naar de Ah
Hamaika ow je kwam op mij over of je misschien goed bekend was met zulke situaties. Heb contact gehad met vakbond en er worden dingen uitgezocht.

Over de andere dingen weet ik je mening zeker.



MFP ben ik ook niet zo van. Soms goed qua inzicht maar ik ben niet zo dat ik alles af weeg en invul.
Alle reacties Link kopieren
Hier ipv heel gezond wokken werd het patat eten bij een vriendinnetje Wel heel gezellig Dus morgen weer extra opletten
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk Twilight daar heb ik dus ook al heel de dag zin in! Ik heb echt zo een dag dat ik overal loop te speuren naar lekkere dingen en steeds alles wil eten heb het gelukkig nog niet gedaan. Ik ga maar vroeg naar bed denk ik!

Ik kwam hier even lezen om mezelf te motiveren hahaha zie ik zoiets lekkers staan
Alle reacties Link kopieren
hahaha oeps sorry!!



Was niet te eten hoor die patat!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik geloof het graag!

Zit nu heel netjes aan een hamrolletje met zuivelspread en rookvlees met augurk
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig nikki!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



Hoi hoi hoi!

Mag ik weer in de tabel?



Lengte: 1.60

Start en huidige gewicht: 62,4 kilo

Schreef: 57 kilo



Mijn aanpak dit keer, dagelijks posten wat ik heb gegeten...dan komt het denk ik wel goed.

(Plus 2-3 keer sporten uiteraad)



Succes allemaal!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Succes weer Jane-ice
Jane Ice welkom terug!!!! Ik ga je weer in de tabel zetten, dan is ie vol. Leuk dat je er weer bent!



Nikki keurig en lekker weer die rookvlees. Jammie. En oh oh oh gelukkig lees is dat van Twilight nu pas haha. Goed bezig met die 8,5 km hardlopen en de sportschool.



Woeffie nee helaas. maar weet van 1 van mijn beste vriendinnnen die zelf ontslag nam dat ze daarom geen recht had op een uitkering.


Fijn weekend vast meiden.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 12:20
27.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, sterkte vandaag!



Woeffie, wat vervelend van je werk. Hopelijk kan de vakbond je helpen.



Jane ICE, welkom terug!



Ik ga deze week goed met lopen en die hardloop app. Eten en vooral snoepen gaat heel slecht. Ik moet echt strenger voor mezelf zijn. Zal maandag niet fraai zijn, vrees ik.
Dankjewel allemaal meiden. Ik laat weten hoe het afloopt.



Welkom terug Jane.



Hamaika sterkte vandaag



Nikki rookvlees met augurk lekker!



Ik lees de laatste tijd vaak hummus maar heb echt geen idee hoe ik me dat moet voorstellen.



Net gewogen aangezien ik normaal natuurlijk altijd vrijdag weegdag heb. En werd hier heel blij van 87.2kg. Jeej. Nu alleen nog met mezelf afspreken ik niet elke paar dagen mag wegen.



Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Woeiiiii dat is een mooi getal Woeffie! En nu zo zien te houden he Sterkte met je werk!



Jane!! Welkom terug!



Hier vandaag heel veel gelopen op het werk. Normaal heb ik op een vrijdag zon 6000 stappen gezet, nu zat ik op 8000 stappen. Samen met de leerlingen op school de wijk schoongemaakt, dus aardig wat afgelopen. Terug op school dus plakje koek, en wat drinken.



Vanavond ook nog even op de fiets naar het dorp. Kwartiertje heen, kwartiertje terug.



Mijn lijst vandaag:

O: yoghurtontbijtje, glas topfit

T: 1 boterham halvarine/halvajam

L: 3 boterham halvarine/halvajam, beker bouillon

T: plakje ontbijtkoek ( was klein voorgesneden pakje) , flesje sinaasappeldrink (10 calorieën in het flesje)

T: appel, 2 mandarijnen

T: pakje sultana

D: wokken. (kip/peultje/paprika/woknoedels/sweet&sour woksaus)

T: ?



Hier stond er vanochtend 83,8 op de weegschaal. Dus ik ga ook voor onder de 84 maandag.

En het scheelt, dit weekend geen feestjes (lees: alcohol) in de planning.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Fijn dat ik weer terug mag!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik reageer even kort, gister drukke dag gehad (na werktijd nog vergaderen...) en nu moet ik thuis snel opruimen, want vanavond komt vriendlief hier



Hamaika, wat een heftig verhaal! Ik snap dat deze dagen zwaar zijn. Hoop dat je vandaag alvast een beetje goed doorgekomen bent.



Twilight en Woeffie: gefeliciteerd met de mooie gewichten!



Ik heb een haat-liefdeverhouding met chocola Ik kan maar beter niet meer boodschappen doen als ik honger heb. Ik heb het netjes ingevuld in MFP en toen was er geen ruimte meer voor fatsoenlijk avondeten
Zo het weekend is begonnen. Gelukkig niks aan etentjes en verleidingen dit weekend, volgend weekend pas weer dus hopelijk even weer doorpakken. Gisteravond wel ondanks de rotdatum gefietst een half uur.



Dank jullie wel dames. Het hield me wel erg bezig gisteren maar uiteindelijk de dag wel redelijk goed doorgekomen omdat het druk was op het werk en alle sterkte wensen deden me ook veel goed.



Suikerbroodje ligt er een reden aan ten grondslag dat het ff niet lukt? Schrijf het rustig van je af hier he? En vergeet niet dat dit ook een proces is, dat de ene keer beter gaat dan de andere. Je bent inmiddels ook bijna 9 kilo kwijt dus je kan het wel.



Woeffie sterkte op het werk, ben benieuwd hoe het afloopt. Wil je dat ik het gewicht van gisteren in de tabel zet of weeg je maandag ook? Jij hebt het ook wel weer te pakken, fijn.



Twilight netjes, goed bezig!!!! Dat moet lukken maandag zou ik zeggen. En geen feestjes scheelt hahaha.



Jane-Ice welkom terug! Je hoort erbij!



Hildes zo drukke vrijdag gehad dus. En ja het is een heftige tijd geweest maar gaat elke dag n stukje beter gelukkig. Volgende maand even een midweek eruit met een vriendin in een wellness hotel, dat hebben we onszelf even gegund. En de afleiding op het werk helpt gelukkig ook. Het gaat vooruit maar heeft tijd nodig, vooral vanwege de extreme manier waarop het eindigde en het feit dat ik hem heel anders kende in de relatie.



En oh god, dat is erg dat er dan geen plek meer is voor een fatsoenlijk diner. Chocolade is tricky ja. Als ik het niet haal dan mis ik het ook niet, maar als het er is moet het op. Hoe is het afgelopen?



Ik hoop maandag toch iets afgevallen te zijn, 77,5 zou mooi zijn maar ik maak me wel wat zorgen want niet de beste eetweek gehad en ook te weinig gesport. Vanmorgen even gekeken en was 78 rond. FF doorzetten dus.....



Fijn weekend allemaal!
Hamaika je me het wel in de tabel vermelden ja. Vaak weer ik toch vrijdag. Dat past gewoon beter bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Whaaaa in shock!! Net voor de grap nog een keer gewogen!

Ok was net naar de wc geweest, en dik 12 niets gegeten, maar toch:



82,8!!! Wauw!



Onder de 84 moet dus lukken maandag!!



Vanavond toch nog even naar het café Maar ga met de auto, en in die kroeg is het altijd heel warm, dus zal vooral water drinken.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, een lekker weekje weg heb je wel verdiend hoor!



En twilight, wauw! Dat is nog eens een meevallertje (al heb je er natuurlijk hard voor gewerkt). Ik weeg me om die reden ook altijd op hetzelfde moment, want het kan echt nogal fluctueren op een dag anders.



Een lijstje schijnt heel goed te werken tegen impulsaankopen als je honger hebt. Ik ben ook wel benieuwd hoe het met je avondeten is afgelopen hildes...



Hier een soort gelukje bij een ongelukje; ik ben echt HEEL verkouden, ik krijg nauwelijks lucht. Sporten gaat dus niet lukken (baal baal, daar gaan m'n 3x per week), want ik was al aan het hijgen en hoesten en proesten gisteren toen ik een 2x achter elkaar de trap op en af moest. No way dat ik rennend het einde van de straat haal.

'Positief' gevolg is dat ik de hele dag lichtjes misselijk ben, dus dat ik ook niet zoveel behoefte heb aan eten. Dus ik eet vooral veel soep en fruit nu, kan vast geen kwaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven