Gezondheid alle pijlers

bloed en onttekingscellen in urine, geen blaasontsteking

16-01-2009 16:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 weken geleden kreeg ik stekende pijn onder in mn buik. (alleen links) Was bijna niet vol te houden, en bij beweging werd het nog erger. Ook moest ik super veel en vaak plassen. Ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan, maar dat gebeurde natuurlijk niet.



Na 2 weken werd het wel minder, de echte pijn was vaker weg. Maar dan nog voelde het onder in mn buik niet goed. Daarna begon de pijn zich te verplaatsen naar mn linker zij. En dus nog steeds heel veel plassen. (wat overigens geen pijn doet, voelt meer als n verlichting) Ik heb van die warmte zakjes, en wanneer ik die er tegenaan hou, wordt het ook minder.



Gisteren toch maar gebeld naar de huisarts en vanmorgen geweest. Inwendig onderzoek , maar dat was allemaal prima.

Zij dacht aan blaasontsteking, maar vond het er ook weer niet bijpassen, omdat ik alleen links onder pijn heb. Toch maar urine onderzoek gedaan. Net belde ze me op dat er bloed in de urine zit, en ontstekingscellen, maar dat het niet duidelijk blaasontsteking is. Maandag moet ik weer urine brengen en dat gaan ze dan op kweek zetten.



Ondertussen begin ik me zorgen te maken. Bloed bij de urine? Het zal toch niks ernstigs zijn? Kan het alsnog blaasontsteking zijn? Iemand ervaring met deze klachten en wat hadden jullie toen? En hoe lang moet urine op kweek staan voordat er iets bekend is?
Alle reacties Link kopieren
Maak je aub nog niet te druk en ga vooral niet zitten googlelen. je komt een hele encyclopedie aan vervelende ziekten tegen en daar zit je niet op te wachten. Vertrouw op de dokter en wacht even af. Ga liever het hele weekend op stap, doe wat leuke dingen, verwen jezelf een keer met iets leuks en probeer het even te vergeten.



sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nee nee, ik ga niet zitten googlelen hoor.

Ik ga er gewoon vanuit dat het toch een ontsteking is. Als het geen blaasontsteking is, dan zal t wel n andere ontsteking zijn. (vandaar natuurlijk ook ontstekingscellen)



Maar iemand n idee hoelang urine op kweek moet voordat er iets zichtbaar is? Of verschilt dat?
Alle reacties Link kopieren
Kan een nierbekkenontsteking zijn vooral omdat je er zo lang al last van hebt kan het zich verplaatsen naar je nieren.

Dat geeft ook andere ontstekingscellen in je urine dan een gewone blaasontsteking.

De behandeling daarvan zover als ik weet komt vrij overeen met dat van een blaasontsteking was bij mij tenminste wel zo.



Urine op kweek kan tot 2 weken duren voor je daar de uitslag van hebt
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in het ziekenhuis geeft het lab >48 uur voor iets wat op kweek gezet moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Je klachten komen mij bekend voor, ik heb er 3 maanden mee rond gelopen, kreeg ineens ook 40 graden koorts erbij, kreeg elke kuur mee voor blaasontsteking maar dat hielp dus niet. Toen ik 40 graden koorts had werd ik meteen opgenomen in ziekenhuis (omdat ik zwanger was) via een infuus anti biotica en was er zo vanaf. Dus laat je niet wegsturen als ze niets kunnen vinden. (Ze hebben mij bij toen ook echo's van de nieren gemaakt)
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik heb het jaren terug ook gehad, precies jouw verhaal.

heb uiteindelijk een uroscopie gehad (onderzoek in de blaas) en daar werd een rode, opgezette blaaswand gevonden.

Geen ontsteking door bacterien maar een zogenoemde steriele ontsteking.

Is uiteindelijk toch behandeld met 6 weken antibiotica in hoge dosering.

meer dan 20 jaar geleden, nooit meer last van gehad, wel af en toe een gewone blaasontsteking.

sterkte ermee, het komt wel weer goed.!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk ga ik als ik het vermoeden heb van een blaasontsteking nooit meer naar de huisarts aangezien ik bijna een jaar met een blaasontsteking rondgelopen heb terwijl er volgens mijn huisarts niks aan de hand was. (Ik heb toen ook direct een andere huisarts gezocht).

Zodra ik het vermoeden heb van een blaasontsteking wacht ik tot het weekend en ga ik naar de huisartsenpost. Daar zetten ze de urine direct in een kweek, maar heb ik ook direct de uitslag.



(Tja ik heb helaas ervaring met blaasontstekingen)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties! Stelt me wel wat gerust.

@ Jojootje, was jouw blaasontsteking dan niet veranderd in een nierbekkenontsteking als je er zolang mee rondgelopen hebt?



Ik ga maandag maar direct urine brengen en vragen hoelang het op kweek moet staan. Ga volgende week ook nog eens op wintersport, dus dan hoop ik toch wel medicijnen te hebben.
De laatste keer dat mijn urine op kweek werd gezet, had ik 2 dagen later de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb dit ook gehad. Het bleek een nierbekkenontsteking te zijn. Een verwaarloosde blaasontsteking wordt een urineweginfectie en uiteindelijk een nierbekkenonsteking. Maar dat moet toch te zien zijn in een urinetest. Moet zo snel mogelijk behandeld worden met antiobiotica. Ik had ook kramp wat zich verplaatste naar mijn zij en daarna naar mijn onderrug. Op het laatst kan je ook koorts krijgen.

Ik heb een paar keer per jaar blaasontsteking en ga dan direct naar de huisarts met urine waar je dan ook direct de uitslag krijgt. Bij de nietbekkenontsteking had ik dit niet gedaan en dacht na heel veel water gedronken te hebben dat de blaasontsteking weg was. Toen kreeg ik die andere klachten en moest toen naar de huisartsenpost waar direct een nierbekkenontsteking geconstateerd werd. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het kan anders blaasgruis of een niersteen zijn???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven