Aanslag Stockholm, who is next

07-04-2017 16:02 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrachtwagen is in een drukke winkelstraat op de mensen ingereden.

Vreselijk waar gaat dit heen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:niesie schreef op 07 april 2017 @ 16:59:

Verschrikkelijk. Wij gaan er volgend weekend 3 dagen heen. Zo maar even overleggen met m'n man of we echt gaan.ja want meestal volgen de aanslagen op dezelfde plek zich snel op.
Alle reacties Link kopieren
quote:niesie schreef op 07 april 2017 @ 16:59:

Verschrikkelijk. Wij gaan er volgend weekend 3 dagen heen. Zo maar even overleggen met m'n man of we echt gaan.Waarom zou je in godsnaam niet gaan? Nu is het Stockholm, eerder al Brussel, Parijs, weet ik veel waar. Voor hetzelfde geld is het volgende week Amsterdam. Dan kun je nergens meer heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flower3666 schreef op 07 april 2017 @ 16:38:

[...]





Opzich, in het nieuws heb ik de afgelopen tijd eigenlijk nog nooit gehoord dat er een ongeluk is gebeurd met een vrachtwagen die op mensen in reed. Als het jou wel bekend is zou ik graag linkjes zien. Wellicht dat het in lokale nieuwsmedia wordt vermeld... Maar internationaal??? Dat waren tot nu toe echt alleen maar aanslagen volgens mij.



Besides.. Zo'n chauffeur moet ook bij zijn werkgever verschijnen. Ja, er zijn zat Poolse vrachtwagenchauffeurs die dronken achter het stuur zitten. Maar ik heb nog geen nieuwsberichten gezien dat daar ongelukken van gekomen zijn. Denk je echt dat zo'n werkgever een chauffeur laat vertrekken als hij dronken is? Hij moet ook langs klanten om te laden/lossen. Zouden die er nooit iets van zeggen? Het gaat om veel geld wat er geladen en gelost wordt.Even hoor. Er zijn dagelijks honderden, misschien wel duizenden truckers die rondrijden in Europa zonder dagenlang hun 'werkgever' te zien. Die zijn gewoon onderweg van punt A naar B. Niet elke vrachtwagenchauffeur levert pakjes of bevoorrading af in de stad en keert dan m 17;00 uur weer terug naar huis. Dus ja, een (vrachtwagen)chauffeur kan echt prima dronken achter het stuur zitten, die kan doen en laten wat 'ie wil.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 16:05:

Bijzondere titel. Wie is de volgende? Wil je daar een discussie over voeren?



Ach mens zeur niet zo over de titel van een topic. Er zijn weer onschuldige mensen dood daar gaat het om.

Londen st . Pietersburg en nu Stockholm in relatief korte tijd, ja dan vraag ik me serieus af welk land de volgende is die eraan moet geloven.

Dus vandaar !
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Miskotto schreef op 07 april 2017 @ 17:03:

[...]





Ach mens zeur niet zo over de titel van een topic. Er zijn weer onschuldige mensen dood daar gaat het om.

Londen st . Pietersburg en nu Stockholm in relatief korte tijd, ja dan vraag ik me serieus af welk land de volgende is die eraan moet geloven.

Dus vandaar !o dan gaan we toch lekker speculeren daarover? lekker paniek zaaien? de kans dat je overllijdt door terrorisme is nog altijd kleiner dan de kans dat je overlijdt als gevolg van een val van je trap
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 17:01:

[...]



ja want meestal volgen de aanslagen op dezelfde plek zich snel op.Weet ik hoor, en voor t zelfde geld gebeurd er zondag bij de marathon wat en ben ik ook dood. Maar toch voelt t niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
in en in triest! waar gaat het heen met deze wereld.
Is geen paniek zaaien.

En nederland komt ook gewoon aan de beurt.

Het is geen OF?Maar WANNEER?

Was zelf eerst ook doodsbang maar we ontkomen er toch niet aan.



De wereld is gewoon verknipt.
quote:Mutsie2017 schreef op 07 april 2017 @ 17:13:

Is geen paniek zaaien.

En nederland komt ook gewoon aan de beurt.

Het is geen OF?Maar WANNEER?

Was zelf eerst ook doodsbang maar we ontkomen er toch niet aan.



De wereld is gewoon verknipt.de wereld was nog nooit eerder zo veilig
quote:-NummerZoveel- schreef op 07 april 2017 @ 16:43:

[...]





Als je googelt op "vrachtwagenchauffeur onwel" dan vind je genoeg berichten.



Op pagina 1 van google zie ik vooral lokale nieuwsmedia die daar over berichten en sites van de politie.



quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 16:44:

[...]



monstertruck ongeluk gemist?



Geen vrachtwagen.



quote:Barbara1978 schreef op 07 april 2017 @ 16:52:

[...]







Meende me te herinneren daar ooit een artikel over gelezen te hebben. Excuus.



Benedryl-Cabbagepatch, klopt dat er vele vrachtwagenchauffeurs dagelijks rondrijden zonder hun werkgever te zien. Echter ging dit om een winkelstraat. Dit ging niet over industrietereinen waar distributiecentra zitten oid.



quote:Gatti schreef op 07 april 2017 @ 16:50:

[...]





Jeetje wat een gezeur. Daar gaat 't nu toch niet om.



Uiteraard kun je dat vinden. Echter blijkt wel vaak dat dergelijke aanslagen uit een bepaalde hoek komen. Dit is de peiler actueel. We kunnen wel tegen beter weten in blijven hopen dat het tóch niet uit een bepaalde hoek komt, mja dan kunnen we er ook weinig mee doen om dergelijke aanslagen te voorkomen. Mocht blijken dat deze aanslag niet uit een bepaalde hoek komt, dan ben ik alleen maar positief verbaasd;)



Desalnietemin, ik vindt het verschrikkelijk voor de slachtoffers en de famillies van dit zinloze geweld.
quote:niesie schreef op 07 april 2017 @ 17:08:

[...]





Weet ik hoor, en voor t zelfde geld gebeurd er zondag bij de marathon wat en ben ik ook dood. Maar toch voelt t niet fijn.ik snap dat niet. als het een ongeluk was geweest was het dan anders geweest?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsie2017 schreef op 07 april 2017 @ 17:13:

Is geen paniek zaaien.

En nederland komt ook gewoon aan de beurt.

Het is geen OF?Maar WANNEER?

Was zelf eerst ook doodsbang maar we ontkomen er toch niet aan.



De wereld is gewoon verknipt.

Ik ben eigenlijk nooit echt doodsbang geweest en nu ook niet. Misschien is Nederland ooit aan de beurt en misschien niet.

De tijd zal het leren.

Ik voel me eigenlijk overal wel redelijk veilig.

Ja ok, in het grootste gedeelte van Syrie zou ik me niet veilig voelen etc maar goed daar kom ik ook niet.
.
quote:Mutsie2017 schreef op 07 april 2017 @ 17:13:

Is geen paniek zaaien.

En nederland komt ook gewoon aan de beurt.

Het is geen OF?Maar WANNEER?

Was zelf eerst ook doodsbang maar we ontkomen er toch niet aan.



De wereld is gewoon verknipt.

Knap dat je dat allemaal weet.



Vroeger was het niet beter hoor. En daarbij is Nederland veiliger dan de meeste andere plekken op de wereld. Tel je zegeningen, zou ik zeggen.
quote:Mutsie2017 schreef op 07 april 2017 @ 17:13:

Is geen paniek zaaien.

En nederland komt ook gewoon aan de beurt.

Het is geen OF?Maar WANNEER?

Was zelf eerst ook doodsbang maar we ontkomen er toch niet aan.



De wereld is gewoon verknipt.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 17:07:

[...]



o dan gaan we toch lekker speculeren daarover? lekker paniek zaaien? de kans dat je overllijdt door terrorisme is nog altijd kleiner dan de kans dat je overlijdt als gevolg van een val van je trapDit is wel weer het ultieme downplayen. Het maakt nogal verschil als je geliefden overlijden of gewond raken door een toevallig ongeluk of dat ze de dood in gesleurd worden door iemand die zoveel mogelijk onschuldige mensen zo zwaar mogelijk wil verwonden. Geïnspireerd door een zogenaamde religie.
quote:S-Meds schreef op 07 april 2017 @ 17:14:

[...]



ik snap dat niet. als het een ongeluk was geweest was het dan anders geweest?Voor mij persoonlijk wel. Een ongeluk is iets wat (hopelijk) niet met opzet gebeurd om onschuldige mensen van het leven te beroven. Een aanslag is wel bedoelt om onschuldige mensen van het leven te beroven. Daarom komt het naar mijn mening ook zo hard aan. Ik kan me er werkelijkwaar niks bij voorstellen waarom mensen elkaar vanalles aan moeten doen. Kun je zeggen dat de wereld nog nooit zo veilig is geweest. Liever leef ik in een wereld waar zinloos geweld niet aan de orde is. Waarin mensen samen kunnen leven. Waarin anderen niet hun wil of whatever op een ander op proberen te dringen. Dát is waar ik in blijf hopen. Niet in een "veiligere wereld waarin de kans dat je door zinloos geweld om het leven gebracht wordt kleiner wordt. Maar waarin die kans wel aanwezig blijft".
Alle reacties Link kopieren
Ja zo erg dit.. Wanneer houd het eens op :(
quote:Flower3666 schreef op 07 april 2017 @ 17:22:

[...]





Voor mij persoonlijk wel. Een ongeluk is iets wat (hopelijk) niet met opzet gebeurd om onschuldige mensen van het leven te beroven. Een aanslag is wel bedoelt om onschuldige mensen van het leven te beroven. Daarom komt het naar mijn mening ook zo hard aan. Ik kan me er werkelijkwaar niks bij voorstellen waarom mensen elkaar vanalles aan moeten doen. Kun je zeggen dat de wereld nog nooit zo veilig is geweest. Liever leef ik in een wereld waar zinloos geweld niet aan de orde is. Waarin mensen samen kunnen leven. Waarin anderen niet hun wil of whatever op een ander op proberen te dringen. Dát is waar ik in blijf hopen. Niet in een "veiligere wereld waarin de kans dat je door zinloos geweld om het leven gebracht wordt kleiner wordt. Maar waarin die kans wel aanwezig blijft".Dat vind ik een tikkeltje naïef.
Alle reacties Link kopieren
Tering, wat schrikken weer. Deze aanslagplegers zijn echt de grootste losers, ze kunnen niet eens aan wapens komen. Ik zag dat er ook een hond is doodgereden. Vind ik ook echt zielig. In films vind ik het altijd erger als er iets met dieren gebeurt dan als er met mensen iets gebeurt. Dat gevoel heb ik nu ook, vind het raar en ongepast maar ik voel het wel zo.
't Is al met al een heel gedoe
quote:SallySpectra schreef op 07 april 2017 @ 17:26:

[...]



Dat vind ik een tikkeltje naïef.



Soms moet je tegen beter weten in een beetje blijven dromen om het positieve van het leven en de wereld om je heen, waar veel ellende in gebeurt, in te blijven zien.



Het is wel de wereld waar ik naar blijf streven, en waarin ik mijn positieve bijdrage probeer te leveren. We kunnen met zn allen heel erg lopen dwepen over dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is, dat is het ook. Verder verandert het weinig.
Alle reacties Link kopieren
Misschien naïef maar ik voel me in Nederland veilig.

En zeker in dat kneuterige net-niet-stad durp waar ik woon.



Ik zou willen dat iedereen zich zo kon voelen als ik.

Toen ik deze week die Syrische man zag met zijn dode tweeling van 9 maand oud, na de gifgas aanval, dan huilt mijn moederhart.

Dat wil je godsamme toch nooit meemaken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 07 april 2017 @ 17:26:

Tering, wat schrikken weer. Deze aanslagplegers zijn echt de grootste losers, ze kunnen niet eens aan wapens komen. Ik zag dat er ook een hond is doodgereden. Vind ik ook echt zielig. In films vind ik het altijd erger als er iets met dieren gebeurt dan als er met mensen iets gebeurt. Dat gevoel heb ik nu ook, vind het raar en ongepast maar ik voel het wel zo.Ik zag een foto van dat hondje op twitter en vind dat ook erg en zielig hoor
.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me meestal wel veilig, zeker in het ieniemienie suffe dorpje waar ik woon. Maar ik werk in Rotterdam en als ik daar door het station loop, heb ik altijd in mijn achterhoofd dat er iets kan gebeuren. Gelukkig staan daar veel 'stille' agenten.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 07 april 2017 @ 17:34:

Gelukkig staan daar veel 'stille' agenten.Precies. En er zijn vaak acties hoor, die erop wijzen dat ze elke aanwijzing serieus nemen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:SallySpectra schreef op 07 april 2017 @ 17:20:

[...]



Knap dat je dat allemaal weet.



Vroeger was het niet beter hoor. En daarbij is Nederland veiliger dan de meeste andere plekken op de wereld. Tel je zegeningen, zou ik zeggen.



Ik tel bijna elke dag mijn zegeningen



Knap he...Vorm van realistisch nadenken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven