Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
@Josephine mijn plan is vooral meer bewegen. Doordat ik inmiddels al een aantal jaren thuis zit door straatvrees en een paniekstoornis is dat iets wat ik dus ook al heel lang niet doe. Voor nu is het doel dan ook op zijn minste iedere dag wandelen, alleen kom ik eigenlijk nooit boven de 4000 stappen per dag uit. Ik heb in het verleden aan yoga gedaan thuis. Dat wilde ik ook weer oppakken, maar dat heb ik de afgelopen week dus al niet gedaan haha. Dus ik moet mezelf er gewoon even meer toe zetten!



Frustratie over de afgelopen week heb ik niet, ik weet dat ik niet zo actief ben bezig geweest als ik had bedacht, het is jammer maar juist weer een motivatie om wat meer aan te pakken. Ik houd sinds afgelopen week bij wat ik eet en merk dat ik vooral veel brood eet en niet erg gevarieerd. Daar valt dus ook zeker nog wat te winnen.



Dank je voor de vragen, helpt mij weer even er bewust bij stil te staan
Alle reacties Link kopieren
@malarosa misschien kun je steps oefeningen proberen, die kun je gewoon thuis op de trap doen.

In een ver verleden heb ik aerobics gedaan en toen deden we ook steps. Ik kwam er toen achter dat ik heel veel dingen ook thuis op de trap kon doen. Daar ben ik nu ook weer mee begonnen, ik heb zelfs spierpijn in mij billen nu van gister

Als je googlet op trap workout vind je wel wat voorbeelden van oefeningen.
@Malarosa Een stapje per keer dan he? Je komt van ver en bent al een eind op weg. Knap hoor.



Ik lunch nu met een salade van restjes: couscous, mais, sla, halve vegaschnitzel en salsa... mjam



Gisteren ging ook prima. Merk dat ik steeds minder trek krijg in gekkigheid.



En ik ga eind van de middag even sporten. Denk een workout van Blogilates. Valkuil is om dat niet te doen, omdat het tijdens mijn werkdag moet, maar ik ga het doen zo (echt ).
Alle reacties Link kopieren
@teddietje Oh wat een goede tip, makkelijk thuis te doen ik had er alleen totaal niet over nagedacht. Ik ga vanavond of morgen even op zoek op internet naar oefeningen. Hoe lang/vaak doe jij dit/ga je dit doen? En je hebt je spieren dus meteen weer wakker geschud gisteren ;) Dank je, ik vind dit echt een goede!
Alle reacties Link kopieren
Die steps oefeningen op de trap klinken als een goed plan. Ik mag dat nu nog niet met mijn enkel maar ga die zeker onthouden.



Hier na het weekend ook alles weer goed opgepakt. Ik merk dat mijn stoelgang wat verandert, in het weekend en gister met moeite, misschien dat ik daarom ook ietsje zwaarder was dan eerder die week, maar nu lijkt het weer te herstellen. Was vannacht ook flink misselijk, maar ik denk dat dat ligt aan de vaccinaties die ik gisteren gehaald heb en niet aan het eten.



Ik had gisteravond ineens echt zin in chocola en alles, ik had een vergadering van mijn vrijwilligerswerk dus kon geen kant op en moest het (gelukkig) met alleen een kopje koffie doen. Vannacht heb ik gedroomd dat ik heel veel chocola heb gegeten, hopelijk is dat weer genoeg om op te teren nu, want in mijn droom is het prima, dan kom ik er in elk geval niet van aan.



Ben vandaag een beetje dingen overal aan t regelen, even naar de bank en dat soort dingen. Dus weer wat gefietst en vanavond nog een les yoga.
Alle reacties Link kopieren
@malarosa ik heb gister gestept, 15 minuten, en dat wil ik morgen weer doen. Om de dag een kwartiertje vinden voor die oefeningen moet wel lukken denk ik. Zondag heb ik 1,5 uur flink gewandeld en dan af en toe 2 minuutjes hardlopen tussendoor. Dat wil ik in ieder geval 2 a 3 keer per week gaan doen. Maar dat zal dan niet elke keer 1,5 uur worden. Al met al deze week goed begonnen en nu volhouden!
Gesport. Dubbel zo lang. Avond eten werd patatje oorlog en kaaskroket. Dat zal ik maar als snoepen tellen
Alle reacties Link kopieren
Slechte dag gehad. Te weinig eten mee, daardoor honger en toen alles gegeten wat maar voorbij kwam. Gadver. Jasses. Waarom dan!?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Kan gebeuren Schaap. Vandaag nieuwe kansen. Je leert er weer van toch?
Alle reacties Link kopieren
Altijd vervelend zo'n dag er tussen, maar weer met frisse moed er tegen aan Schaap_Veronica!



Hier gaat het met eten echt helemaal prima, is echt een knop omgegaan. Maandag 1e keer PT gehad, wat me ook niet tegenviel,

Gisteren mijn 1e werkdag weer gehad. Allemaal gezonde dingen meegenomen, dus ook geen probleem. Vind alleen het extra bewegen enorm lastig nu met een baby die veel aandacht vraagt en nu de crosstrainer even niet doet omdat ik wacht op een onderdeel.



Wandelen gaat hier niet makkelijk omdat we langs een doorgaande weg wonen zonder fiets of wandelpad. Het is gewoon niet veilig om met een kinderwagen daar te lopen met het langsrazende verkeer. En het duurt dan net iets te lang voordat je van die doorgaande weg af bent en op rustigere wegen komt. De auto pakken en ergens naar toe rijden om te wandelen doe ik wel als ik gezelschap heb van 1 van de andere kinderen, zusje oid. Maar alleen vind ik dat toch net iets te veel gedoe merk ik, en dan komt het er niet van. Wel een groot erf, dus zou dan eigenlijk daar wat meer rondjes moeten lopen ;)

Maak door onze woonsituatie wel redelijk veel stappen op een dag, maar ben er nog niet helemaal tevreden mee.

Maar even kijken of ik een soort van work-out schema kan opstellen en 's avonds even een half uurtje ofzo oefeningen doe. Oefeningen op de trap die hier voorbij kwamen zijn ook een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
http://https://www.koolhydraatarmrecept ... elkoekjes/ deze heb ik nu in de oven zitten, ben benieuwd of het wat wordt...



Jammer schaap dat het even misging, maar die dagen zitten er nu eenmaal ook tussen. Gewoon daarna weer goed oppakken en dan is er weinig aan de hand hoor.

Fijn dat de knop om is chanel_coco, ook met wat minder bewegen en goede voeding kun je goede resultaten behalen.



Ik merk dat ik er de ene dag veel minder moeite mee heb dan andere dagen, heb vandaag echt wel zin in van alles. Kan er gelukkig wel afblijven.

Wel werd ik net voor lunchtijd mega duizelig, heb dus maar eens gekozen voor 2 boterhammen ipv salade enzo, moest vanmiddag nog wel werken en het moet niet te gek worden.

En ach, het zijn twee boterhammen, geen zak chips ofzo.
Beter goed lunchen dan omvallen of snaaien idd.



Eten van gisteren was niet top. Vandaag wel prima. Ook super lekker baantjes gezwommen. Begin weer lol te krijgen in het sporten
Alle reacties Link kopieren
Leuk Josephine dat je er weer lol in begint te krijgen!



Hoe waren de amandelkoekjes HappyOwl? Zien er lekker uit. De link werkte niet, maar ik heb ze even opgezocht.



Boterhammen zijn prima toch zo op zijn tijd. Ik eet zelf niet koolhydraatarm, houd ik op langere termijn toch niet vol en afvallen gaat zo ook prima tot nu toe. Ik heb van de Personal Trainer wel richtlijnen meegekregen, dus eet wel stuk minder koolhydraten.

Eiwitten kom ik echt elke dag tekort, moet 148 gr aan eiwitten, weet niet hoe anderen het doen, maar ik kom er gewoon niet aan.



Gisteren echt een hele zware dag, had te vroeg gejuicht dat het zo goed ging haha. Kon echt alleen maar aan lekker eten en snoep denken de HELE dag, zo irritant, ik werd er helemaal chagrijnig en hongerig van.

Ik had ook bezoek, die wil je dan ook wel iets lekkers geven. Uiteindelijk niet mee zitten snaaien maar wel veel extra tussendoortjes gehad als fruit, noten en rijstwafels. Veel meer als anders, maar toe maar, ook niet heel ongezond en vandaag weer een nieuwe dag.
Alle reacties Link kopieren
De amandelkoekjes zinn niet de moeite waard, net uit de oven zijn ze wel lekker (maar een handje amandelen zijn dat ook en dat smaakt nagenoeg hetzelfde) en de dag daarna zijn ze niet meer lekker. Ook niet als je ze goed afgesloten bewaard.



Ik heb het ook even lastig, ben ongesteld en heb overal zin in, als ik mn bovenbenen zie dan vraag ik me af of ik ook mooi slank word en vind het momenteel aantrekkelijker om gewoon alles te eten waar ik zin in heb. Gisteren 3 paaseitjes gegeten toen ik me zo voelde, vandaag probeer ik me maar weer een beetje te gedragen. Die bovenbenen worden tenslotte al helemaal niet slanker als ik alles naar binnen prop.

Vanavond met vriendinnen afgesproken, dan zal er misschien wel wat gegeten worden. Onder het mom van weekend mag dat dus wel, maar morgen wel weer streng!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar dagen weggeweest, met lekker lunchen en uit eten. Ik heb niet megaslecht gegeten, maar wel meer en ongezonder dan thuis. Het zal me daarom niet verbazen als ik deze week niet afval. En hopelijk niet aankom
Knap Chanel dat je dan niet echt toegeeft aan het lekkers.



Jammer van je koekjes HappyOwl. Nieuw experimentje met wat anders?



Ik begin langzaam bang te worden voor de weegschaal maandag. Gisteren ging op zich goed. Tot ik naar de kroeg ging. 4 wijn en een Turkse pizza (met vooral groente gelukkig wel). Morgen bbq gepland ook nog. Vandaag maar even extra sporten en verder heel braaf doen. Met pasen wil ik echt even spijbelen dus dan moet ik nu niet weer aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chanel_Coco schreef op 07 april 2017 @ 08:42:

Leuk Josephine dat je er weer lol in begint te krijgen!



Hoe waren de amandelkoekjes HappyOwl? Zien er lekker uit. De link werkte niet, maar ik heb ze even opgezocht.



Boterhammen zijn prima toch zo op zijn tijd. Ik eet zelf niet koolhydraatarm, houd ik op langere termijn toch niet vol en afvallen gaat zo ook prima tot nu toe. Ik heb van de Personal Trainer wel richtlijnen meegekregen, dus eet wel stuk minder koolhydraten.

Eiwitten kom ik echt elke dag tekort, moet 148 gr aan eiwitten, weet niet hoe anderen het doen, maar ik kom er gewoon niet aan.



Gisteren echt een hele zware dag, had te vroeg gejuicht dat het zo goed ging haha. Kon echt alleen maar aan lekker eten en snoep denken de HELE dag, zo irritant, ik werd er helemaal chagrijnig en hongerig van.

Ik had ook bezoek, die wil je dan ook wel iets lekkers geven. Uiteindelijk niet mee zitten snaaien maar wel veel extra tussendoortjes gehad als fruit, noten en rijstwafels. Veel meer als anders, maar toe maar, ook niet heel ongezond en vandaag weer een nieuwe dag.



Om aan mijn te komen gebruik ik elke een eetlepel hennepzaad in mijn yoghurt. Bevat heel veel hoogwaardige eiwitten. En verder natuurlijk veel vis en noten.

Maar ik vind het ook de moeilijkste categorie om genoeg van binnen te krijgen.
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Probeer wel zoveel mogelijk kip en vis te eten, en als tussendoortje wat noten.

En ik doe meestal een lepel lijnzaad door mijn yoghurt, bevat hennepzaad meer eiwitten? Moet ik dat ook maar eens gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Net 30km gefietst, wat een mooi weer!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?

Wil graag weer wat strakker de zomer in. Mijn plan is vooral om minder te gaan snoepen, daar wil ik nog wel eens in doorslaan (er zit soms geen rem op..). Twijfel nog of ik ook weer wil gaan sporten. Heb al verschillende sporten (crossfit, sportschool, hardlopen, zwemmen) geprobeerd, maar houd het vaak niet lang vol. Denk dat het probleem vaak is dat ik ga sporten omdat ik vind dat ik moet sporten, en niet omdat ik het leuk vind.. Hoop met dit topic een stok achter de deur te hebben



Ik ben 1.70 en 67kg, mijn streefgewicht is denk ik rond de 60 kilo, maar met 64/65 ben ik ook al heel blij
Alle reacties Link kopieren
100 gr. Hennepzaad bevat 32 gr eiwit. Lijnzaad doe ik ook vaak in de yoghurt trouwens.



Ik probeer me echt strak aan mijn schema te houden dit weekend zodat ik maandag hopelijk blij wordt van de weegschaal.
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk janna-Sophie. Ook vandaag weer mooie dag. Wij gaan vanmiddag maar eens een flink stuk wandelen. En dan hoop ik dat weegmoment op de sportschool morgen weer extra motivatie geeft! Ben benieuwd. Gisteren heel mooi getal op weegschaal, maar verwacht dat dat echt even een uitschieter was en hij nu weer wat hoger aanslaat. Zullen het zien morgen
Alle reacties Link kopieren
Gezellig life25 dat je ook meedoet!



Ik hoop dat er bij mij morgen wat af is, ben wel ongesteld en dat scheelt soms bijna een kilo, al geloof ik dat het bij mij nooit zo extreem is.



Ik moet zeggen dat ik het soms wel lastig vind worden, heb het steeds vreselijk koud en ben veel duizelig. Ik eet echt niet te weinig, ik eet ongeveer qua hoeveelheid hetzelfde als voorheen alleen dan een stuk gezonder. Ik kan ook bijna niet naar de wc enzo. En doordat ik me echt niet beter voel heb ik zin om alles te eten wat los en vast zit (heb gelukkig weinig te snaaien in huis en wat dicht zit laat ik ook dicht)

Het zal wel niet alleen door het veranderde eetpatroon komen, ben weer uren in mijn werk aan het opbouwen en heb nog best vaak pijn aan mijn been/enkel door de aanrijding, misschien gaat het wat te snel. Heb maandag ook vaccinaties gehad voor mijn vakantie, daar was ik ook wat misselijk van misschien.

Hoe dan ook, je hoopt dat je met gezond eten je jezelf ook beter voelt en nu dat niet zo is vind ik het moeilijk om vol te houden.
Wat vervelend happyowl. Misschien heeft het wel niet zo veel met je eten te maken dan. Dat je goed voelen is volgens mij sowieso een heleboel mindset. Dus jezelf vooral voorhouden dat je je beter gaat voelen, zou zomaar eens kunnen helpen.



Welkom Life. Handig niet snoepen nu Pasen er aan komt



Ik heb helemaal niet gesport dit weekend. Was niet lekker. Buik doet nog een beetje raar. Ik gok op komende week herkansing en hoop dat er iig niks bij is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn eerste weekend begon niet heel goed, gisteravond uit eten geweest en dat is wel terug te zien op de weegschaal; +0,5 (67,5).. vandaag maar even rustig aan, met veel groente en fruit en dan moet het wel weer goedkomen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven