Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee ik weeg niet, ik ga door tot mijn broek van mijn derriere zakt.
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden.



Vind het wel fijn dat nu een naam gekoppeld is aan het plaatje waar ik nu een jaar tegenaan loopt. Is voor mij bevestiging dat het niet tussen m'n oren zit.



Loop nu bij de Poh-ggz die me aantal handvaten en opdrachten geef om weer de kracht en positieve tijd te geven.

Daarnaast moet ik werkgerelateerd kijken of ik zsm uit nacht functie kan..

Morgen in ieder geval even langs opperhoofd met dit nieuws en dat er iets meer druk achter gezet moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Echt even de tijd nemen Vlekkebeest, het wordt beter! 2 jaar terug heb ik ook een burn-out gehad. Boel van geleert en zeker sterker van geworden. Je moet eerst weer even helemaal tot rust kunnen komen.



@Lycheetje ik denk inderdaad dat ik wel een keer de stap ga wagen. Eerdere date ervaringen waren ansich niet slecht maar het is nooit tot een relatie gelopen. Dat maakt mij dan ook weer onzeker. Maargoed ik ga het wel een keer proberen. Inderdaad als het niets is wel leren aangeven.. Dat zal mij nog wel wat zwaar vallen denk ik.

Ik zal laten weten hoe het sacb dagje beviel ;)



@cavia mooi verwoord! En wat een lekker resultaat zeg! Echt iets om trots op te zijn meid!



@pikkie fijn dat je toch iets gevonden hebt dat enigszins overeenkomt!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie resultaten meiden!

Ook hier een (ex)burn-out-patiënt. Wat Senna zegt, geef jezelf de tijd voor verandering van jezelf en je werk. Bij mij was het vooral de acceptatie en vertrouwen op een goede afloop waar ik lang mee heb geworsteld. Superfijn dat je hulp hebt in ieder geval.

Senna, wat spannend en super dat je Tindert! Zo heb ik mijn vriend leren kennen Heb wel een aantal dates gehad die niet tot iets hebben geleid en vond het ook superspannend om dan weer open te staan voor een nieuwe match! Vooraf voor de zekerheid onderwerpen en vragen opgezocht omdat ik bang was dat ik door de verlegenheid niet uit mijn woorden zou komen En wat die andere meiden zeggen, lekker doen! Je hebt meer te winnen dan te verliezen
Alle reacties Link kopieren
Meiden... ik heb geen burn out he.

Ik heb bore out. Is iets anders dan de burn out
Alle reacties Link kopieren
quote:vlekkebeest schreef op 06 april 2017 @ 13:58:

Meiden... ik heb geen burn out he.

Ik heb bore out. Is iets anders dan de burn out

Heb het even opgezocht dacht dat het een typefout was. Ok gebrek aan uitdaging dus? Nooit geweten dat dat ook een naam heeft ;)

Nouja je hebt hulp komt ongetwijfeld weer goed
Alle reacties Link kopieren
Monaaatje tinder heb ik verder al weer verwijdert voelde zoo ongemakkelijk ???? Met deze jongen al 2 weken aan het appen en dat gaat echt dagven nacht door ???? Heb goede hoop!
Alle reacties Link kopieren
Komt het wel op neer... te weinig uitdaging en onderprikkeling op werk icm alleen nachten (wat op ga spelen) wat in loop van jaren nu deze klachten allemaal geeft afgelopen jaar.

(Had er ook nog nooit van gehoord en dat klachten door onderprikkeling op werk kan komen)
Alle reacties Link kopieren
Vind tinder trouwens zelf zo niks.... is echt vleeskeuring en veel die alleen op zoek zijn naar seks. (Als je dat alleen wil is tinder weer wel de plek). Maar niet echt voor relatiemateriaal
Alle reacties Link kopieren
Hi vlekkebeest, ik was in de veronderstelling dat de klachten die je van bore-out kunt hebben hetzelfde kunnen zijn als bij burnout.. Vandaar. Maar heb inderdaad niet gelezen wat je klachten zijn. Toch blijft het advies staan

@Senna, klinkt goed! Laat je 't weten hoe de date is gegaan als je 'm hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ja, er zit helaas genoeg aan mannen (geen andere ervaring ) op Tinder dat niet geïnteresseerd is in een relatie. Gelukkig is mij dat zulk mannen bespaard gebleven met de matches waarmee ik ook op date ging (na zo'n week of 2 appen). Als iemand te snel of nooit wilde afspreken, dan wist ik genoeg
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi...hier even een oud shaker :-)

Ik had beloofd iemand op de hoogte te houden als ik een operatie zou gaan doen ivm zeer hangende borsten door het vele afvallen. Weet alleen niet meer wie het was. Maar heb de stap genomen en op consult geweest en het is goedgekeurd!!

Verder voor alle toppers hier...zet hem op!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

De positiviteit spat hier van het scherm. Zelfs Vlekkenbeest blijft ondanks alles 'gewoon' doorgaan met CB. Knap hoor. Ik hoop zo dat je met het opperhoofd eruit komt. Ik weet, helaas, wat het is: bore out. Bij mij op het werk stonden ze daar helemaal sceptisch tegenover. Uiteindelijk heb ik het opgelost door leuke projecten erbij te pakken waarin wel uitdaging en afwisseling zit. Dat gaf weer de uitdaging hoe ik dat ging combineren met mijn normale werk. Maar nu anderhalf jaar verder, zijn er uiteindelijk wat saaie dingen vervallen en heb ik die projecten zo goed gedaan dat bij elk aparte klus mijn naam wordt geroepen. Het kost tijd, doorzettingsvermogen en gaat gepaard met heel veel frustratie en onmacht (soort afvallen;), maar de aanhouder wint. Voorwaarde is wel dat je de kracht hebt om dat te kunnen doen. Dus, eerst voor jezelf zorgen!



En Pikkie, wat goed dat je iets hebt gevonden wat bij jou past!



Senna, trek die stoute schoenen aan en spreek af voor een kop koffie met die knul. Mijn ervaring is (opoe vertelt...) dat het op de app onwijs kan klikken maar in het echt juist helemaal niet. Dus afspreken en dan weet je het. Is het niks, dan is dat jammer. Lastig om te vertellen maar daar doe je jezelf en die knul een plezier mee. En is het wel wat, dan 'verlies' je niet nog meer tijd met dat ge-app. Gewoon doen! Vergeet niet dat het feit dat je het überhaupt hebt aangedurfd, is al een hele grote stap. Wees trots op jezelf!



Mona, hoe gaat het met jou?



En Cavia, weer zo'n mooi resultaat.

Lovelylade ook goed bezig!



En Redmissy, hoe goed om jou hier weer te zien en dan niet als recidivist, maar als happy slanke den die haar grote wens in vervulling ziet gaan. Gefeliciteerd!



Ik wens jullie allemaal een hele mooie dag!

Babs
Alle reacties Link kopieren
Dabk je Babs...zie het ook echt als beloning voor mn strijd tegen de kilos. Nog steeds na een jaar alle 73/74 kg eraf gelukkig. Goed te doen.. al blijft het opletten haha
Alle reacties Link kopieren
Hee dames

Ook weer even een berichtje van mij, ik lees af en toe nog eens stukje bij.

Wat een hoop nieuwe mensen en nieuwe motivatie. Fijn hoor en goed dat jullie zo fantastisch bezig zijn.

Vlekkebeest fijn dat je nu weet wat het is, goed plan maken voor jezelf wat je graag zou willen en hoe je dat gaat bereiken, dan gaat je opperhoofd vanzelf mee????



Redmissy wat ontzettend fijn dat je aanvraag is goedgekeurd, gefeliciteerd! Je hebt er hard voor gewerkt en het is helemaal verdiend.



Met mij gaat het nog steeds stabiel, zelfde gewicht als dat ik stopte met cb. Ik kan gewoon alles weer eten, ook af en toe wat lekkers of uit eten. Rest van de week goed compenseren en blijven sporten helpt mij enorm! T is het helemaal waard geweest! Vandaag herkende iemand me zelfs niet na 2 a 3 jaar niet gezien te hebben, daar word ik toch wel erg blij van:)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Inwe. Zo gaat het hier ook. Ik geniet met mate en let door de week op en zo blijf ik op gewicht.

Fijn he als je zon compliment krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!!!! Wat een resultaten weer deze week!,

Op!



Ik ben zo druk geweest dat ik deze week mezelf niet de tijd heb gegund om te schrijven. Ik heb echter wel meegelezen.



Vind het zo grappig hoe iedereen over de vervangers denkt. Ik gebruik elke ochtend de cappuccinoshake, tussen de middag de mint-chocoshake en S'avonds champignon- of pittige oriëntaalse soep of de kaneel pap.

De shake gaat in beker v eiwitpoeder wat ik ooit gebruikte. Zit raster tussen dop en beker en nooit last v klonters. In fase 1 deed ik pap wat dunner masr nu met fase 2 lekker dik, al dan niet met extra kaneelpoeder. Dik, anders kan ik het niet meer op....heerlijk! Haha

De pittige soepngebruik ik ook wat dikker als woksaus door mijn groenten gewokt.



Ik ben vandaag wezen wegen en ik ben 1,8 kilo weer kwijt. Vandaag wel uit eten geweest omdat mijn man nu jarig is. Met mijn verjasrdag bewust niets gezondigd. Net heerlijk biefstukje op met maiskolf en een paar frietjes.

Mijn beloning voor 18 kilo in 3mnd en een week tijd. Na de pasen over nasr fase 3.



Even over tinder.... ik heb mijn man via lexa leren kennen. Afgelopen november 10 jaar getrouwd! Kan dus echt wel. Met vallen en opstaan want er zitten er zat bij die alleen een verzetje willen!



Ik dacht ook even dat het een schrijffout was vlekkebeest! Zo zie je masr weer....wel fijn dat er nu gericht gekeken kan worden hoe dingen aan te pakken want er is niets ergers als dat je niet serieus genomen wordt! Sterkte meis en heel erg veel succes, je kan het!



Inwe, goed om te lezen dat je nog steeds op gewicht blijft! Ik hoop zo dat dat straks bij mij ook is? Vind het best eng dat wisselen in fases.



Pikkie, fijn dat je toch een weg hebt gevonden! Succes!



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Hier een bekentenis.. ik sta tussendoor ook op de weegschaal sinds afgelopen week. Ik vind het maar lastig om gemotiveerd te blijven met de shakes. Gister kreeg ik de soep gewoon niet meer weg (kwam echt omhoog), terwijl ik juist de afwisseling shake-reep-soep zo fijn vond omdat ik de shakes ook af en toe zat ben

Het is dus dat ik 's ochtends het gewicht op de weegschaal omlaag zie gaan dat ik het nog volhoud. Gelukkig valt het mee met de honger.



Houtkachel, gefeliciteerd met je man! En zijn verjaardag En met je mooie resultaat!

Inwe en Redmissy, wat knap van jullie dat het zo goed gaat met gewicht behouden!
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik dan weer een voordeel aan wat ik nu doe. Veel meer keuze in producten en 5 producten per dag. En ook groenten erbij eten, dus je kan ook rustig een lekker groentensoepie tussendoor nemen.

Ik vond Cambridge ook goed te doen hoor, maar inderdaad komt die ene soep die wel weg te krijgen was dan wel je keel uit op een gegeven moment. (ik had altijd die champignonsoep geloof ik, en dan smokkelde ik er voor de bite wat champignons in) en ik pak af en toe een eitje tussendoor. Scrambelen in een tefalpannetje zonder vet met lekker wat kruiden.

Vanavond heb ik kipnuggets, Gewoon een zakje met water mengen en daar klei je dan 2 nuggets van die in de oven gaan. Best lekker, en dan heb je tenminste wat bite. Wat rauwkost erbij en je hebt weer het buikje vol.
Alle reacties Link kopieren
Hi Pikkie, is dat dan een soort cb800 programma?
Alle reacties Link kopieren
Met 5 zakjes zit je op 500 calorieën meen ik, en dan mag je nog beperkt groenten er bij. Zie de site van proday.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik lees het! Klinkt goed, die kipnuggets Was het lekker?
Alle reacties Link kopieren
Ja die zijn goed te eten, al mag het niet eens vergeleken worden met een kipnugget hahaha
Alle reacties Link kopieren
Monaaatje wat vervelend dat je de motivatie op die manier kwijt raakt. Misschien is stap 2 of zelfs stap 3 een optie?

Zo te horen vallen de meesten daar nog steeds mee af terwijl ze wel lekker groente en eiwit mogen eten. Het lijkt mij prettig de weegjug als stok achter de deur te hebben iedere week.



Redmissy wauw wat ben jij een gigantisch voorbeeld voor ons! Ik moet er 50kg af zien te shaken en jij hebt gewoon nog 20kg daar bovenop gedaan.. en een jaar op gewicht gebleven! Zo fijn om te horen dat het inderdaad kan
Alle reacties Link kopieren
Oh Redmissy wat goed en fijn! Ik had dat toen idd gevraagd! Hoe gaat dat in zijn werk? Op consult bij een chirurg en dan een aanvraag indienen bij je zorgverzekering? En mag ik vragen waar je verzekerd bent? Bij mij is er inmiddels ook 77 kilo af dus ik zou dat ook zoooo graag willen over een jaartje. Weet je al wanneer je geopereerd wordt?



Wat knap dat jullie zo op gewicht blijven! Ik bleef maar afvallen ondanks dat ik echt goed mijn calorieen en 6 x per dag eet gaat er nog gemiddeld bijna een kilo per week af. Zat vrijdag op 63.1. Zo gek om dat op de weegschaal te zien staan! Heb dit weekend wel 3 feestjes gehad waarbij ik het gebak heb laten staan maar wel wat wijntjes en hapjes op heb dus verwacht dat dat van de week ook wel op de weegschaal te zien is wat prima en logisch is. Nu de feestmodus weer uit en weer over op de gezonde lekkere dingen.



Succes allemaal deze week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven