Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval gestopt door ijzertabletten te slikken!

31-12-2008 08:13 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Als jullie ook last hebben van veel haaruitval en je kan geen oorzaak aanwijzen, laat dan bloed prikken en vraag om de uitslag van je ferritine/ijzerwaarden. Als deze te laag zijn, ga dan vooral aan de ijzersupplementen, want ijzer is essentieel voor gezonde haargroei! Mijn haar is voor 2/3 uitgevallen doordat ik te weinig ijzer in mijn bloed had en sinds een half jaar ben ik aan de ijzertabletten. Nu is mijn haaruitval eindelijk gestopt en ik heb weer nieuwe, gezonde haargroei!!

Dit wilde ik even met jullie delen en ik hoop dat jullie er wat aan zullen hebben!



Liefs Bettyyy
Alle reacties Link kopieren
Hoi Betty, weet jij nog hoelang het ongeveer duurde voordat je die nieuwe, donkere, gezonde haren tussen je haren door zag piepen?
Alle reacties Link kopieren
Na ongeveer 3 maanden (na start v/d ijzerkuur) zag ik kleine, donkere haartjes tevoorschijn komen.. Eerst waren ze heel dun/licht en later groeiden ze donker/dik verder.



Xxx
Alle reacties Link kopieren
Ooh dus die dunne, lichte haartjes kunnen zich nog wel ontpoppen tot dikke, donkere... Dat is fijn om te weten
Alle reacties Link kopieren
quote:Weelassie1984 schreef op 27 januari 2009 @ 19:26:

Thnx 23, die heb ik inderdaad in huis .Vies he ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben sowieso niet zo dol op die zoete drankjes. Maargoed, even snel naar achteren klokken, het is voor een goed doel
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, een tip voor mensen die haaruitval hebben en het medische circuit al geraadpleegd hebben, want dat lijkt me het eerste om te doen: naar de huidarts! Hoe langer haaruitval al duurt, hoe moeilijker het nog te herstellen is.

O.k., nu dan een cosmetische tip om je haar veel voller te laten lijken. Er zijn kleurpoeders, zoals dat van dermmatch (dermmatch.com) dat je nat op je hoofdhuid aanbrengt, daar waar je haar is uitgedund. De kleur moet matchen met de haarkleur bij de inplant. Je laat het drogen en gaat goed kammen of borstelen. Het resultaat is verbluffend. Het haar ziet er niet alleen veel voller uit, maar is ook steviger waardoor je geen mousse e.d. meer nodig hebt. Je wast het er bij de volgende wasbeurt weer uit. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is het niet schadelijk voor je hoofdhuid. Het is wel aan te raden eerst de huidarts de samenstelling voor te leggen, denk ik, alleen al uit voorzorg. Die samenstelling van het poeder is ook op internet te vinden. Ik ken diverse heel blije gebruikers. Ik ontleen deze tip aan een heel interessant boek van de Amerikaanse 'make-over guy' Christopher Hopkins, 'Staging your comeback', uit 2008. Ik vind het de moeite waard dat meer mensen (m/v) met deze truc kennismaken!
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 29-01-2009 23:20
Reden: reclame voor eigen website
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor volume gewoon Andrelon lift up! (hairspray) OF het goed is voor je haar weet ik niet.. het ruikt vrij chemisch maar het werkt wel super! Vroeger had ik een flesje van Fudge, een soort gel wat je in je natte haar moest smeren en daarna fohnen, werkte ook super! Maar Fudge producten vind je niet overal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weelassie1984 schreef op 28 januari 2009 @ 11:36:

Ooh dus die dunne, lichte haartjes kunnen zich nog wel ontpoppen tot dikke, donkere... Dat is fijn om te weten Klopt als een bus!:)
Alle reacties Link kopieren
Is het eigenlijk niet raar dat de ijzerwaarden normaal zijn nl 134 mcg/100ml en mijn ferritine maar 21 ng/ml.?
Alle reacties Link kopieren
Tja ik weet het niet... bij mij waren al mijn ijzerwaardes laag. Want zijn bij jou de referentiewaarden van ijzer?
Alle reacties Link kopieren
ik zit voor ijzer tussen het gemiddelde, maar ferritine is gewoon laag en eigenlijk echt veel te laag volgens mijn derma. Ferritine zou naar de ijzervoorraad wijzen, klop dit?
Alle reacties Link kopieren
Machista, dat klopt. Het rare bij mij is dat mijn hb waarde in orde is maar ferritine (ijzervoorraad elders dan in het bloed) te laag is. Dus mijn bloed haalt wel genoeg ijzer uit mijn lage voorraad en toch kan dit klachten geven zoals slechte kwaliteit haar en cognitieve klachten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 30 januari 2009 @ 12:51:

Machista, dat klopt. Het rare bij mij is dat mijn hb waarde in orde is maar ferritine (ijzervoorraad elders dan in het bloed) te laag is. Dus mijn bloed haalt wel genoeg ijzer uit mijn lage voorraad en toch kan dit klachten geven zoals slechte kwaliteit haar en cognitieve klachten.Hej Louise1,Welke klachten heb jij dan nog? Hoe zit het met jouw haar? Ikzelf heb eigenlijk nooit haarporblemen gehad. 't is allemaal begonnen na mijn bevalling, 3 maand erna extreme haaruitval. In het ziekenhuis hadden ze me toen al ijzer voorgeschreven, maar ik weigerde dit te slikken, ik voelde me goed en had geen idee dat ijzergebrek ook voor haaruitval kon zorgen. Ben eigenlijk pas 1 jaar na mijn bevalling begonnen met die ijzertabletten. Had ik nu maar meteen geweten wat voor gevolgen dit kan geven...Ik denk dat ik sowieso nog meer haar heb als de gemiddelde persoon; Maar ik ben mijn mooie krullen kwijt. Hoop dat ik die ooit nog zal terugzien.
Ik volg dit topic met belangstelling omdat ik zelf ook kamp met extreme haaruitval.



Ook heb ik mijn ijzer gehalte na laten kijken maar er was toendertijd niks aan de hand volgens de arts.Mijn hb gehalte was rond de 6.



Het rare is dat het niet constant is dat mijn haar uitvalt maar met periodes, en het komt wel terug maarrrr heel erg dun en inderdaad vlassig.Mede door het zo dun werdt ben ik toen aan de extentions gegaan want ik kan niet zonder, voel me dan zo vreselijk.

Nu gaat het weer iets beter en zie ik nieuwe haren maar zo dun en glazig dat ik weet dat het niet genoeg is om me verloren haar op te vullen.



Ik ga dus weer me hb laten meten en dan eens vr agen voor die ferritine gehalte.Durf niet zomaar ijzer te slikken omdat het slecht voor je is als je te veel binnen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Momodoe,

Een HB van 6 is echt heel weinig! Ik had met diezelfde waarde al bloedarmoede en moest daarom aan het ijzer... het kan dus sowieso geen kwaad als jij ook ijzertabletten gaat slikken. Te veel ijzer krijg je niet zomaar; dan moet je echt heel veel extra binnenkrijgen. Het duurt vaak al een jaar om je ijzerwaarden van HB 6 naar HB 8 te laten stijgen.. dus ik raad je echt aan om ijzertabletten te gaan slikken.

Liefs Bettyyy
Alle reacties Link kopieren
Mijn hb was ook niet super laag: 7,3 terwijl mijn ferritine 7 was... Daarnaast had ik ook nog een B12 tekort, wat het helemaal vreemd maakt dat mijn hb niet zo laag was want een laag b12 niveau zorgt ook voor een laag hb niveau...
IK weet niet beter of 6 is goed?



Mijn HB is ooit onder de 4 geweest en toen kreeg ik een bloedtransfusie..2 zakjes bloed om me HB weer iets op te pimpen en toen die 6 was zeiden ze dat het goed was.



De assistente die mijn hb prikte zei ook dat het goed was, nou ik ga zeker ijzertabletten slikken.



Ik ga er vanuit dat het inderdaad heel lang gaat duren voordat mijn haar zich hersteld, maar zou al zo blij zijn als de uitval stopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta volledig achter je keus om te beginnen met het slikken van ijzertabletten!!!! Het kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Momodoe, volgens mij heb je bloedarmoede als je hb onder de 7,5 is.



Bettyyy, hoe ziet jouw haar er nu in totaal uit? Is het al voller en zie je nog kale plekken? Ik word echt helemaal gek van dat suffe slappe haar van mij. Door het weer is het nu ook nog helemaal statisch waardoor het nóg dunner lijkt. Bleh!
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar wordt steeds dikker en voller. Ook heb ik nogsteeds nieuwe, kleine haartjes ertussenuit piepen en is mijn haar donkerder van kleur geworden. Kale plekken heb ik niet meer. Mijn haar kan nu weer los gedragen worden, zonder dat ik haar- verlies. Heb geduld, dat is mijn enige advies. Geef de moed niet op.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt trouwens dat je zegt dat een HB < 7,5 bloedarmoede is.
Alle reacties Link kopieren
hej Ladies, Heb vrijdag mijn bloedresultaten gekregen; Mijn ferrititne is in bijna maanden van naar gegaan; Was eigenlijk teleurgesteld, dacht dat dit echt veel hoger zou liggen;



Ik verlies eigenlijk nu normale hoeveelheid haar; Maar ik verlies vooral van die akelig dunne kortere haartjes; Heb ook al nieuwe haartjes gekregen die veel dikker en idd veel donkerder zijn;



Betty, verliep het bij jouw ook op diezelfde manier?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:machista schreef op 01 februari 2009 @ 17:38:

hej Ladies, Heb vrijdag mijn bloedresultaten gekregen; Mijn ferrititne is in bijna maanden van naar gegaanVan wat naar wat in hoeveel maanden?
Alle reacties Link kopieren
Na hoeveel maanden kreeg jij de dikke donkere haartjes Machista? Ik ben jaloers, wil ze ook
Alle reacties Link kopieren
Weelassie, mijn haar is gewoon raar ik weet niet wat ik er nu van moet denken, Ziet er in ieder geval veel beter uit nu; Ik denk dat echt die gezondere haartjes mij nu sinds 1 maand of twee zijn beginnen groeien; Maar ik denk echt niet dat je dit echt niet kunt vergelijken met andere mensen; t hangt er allemaal vanaf hoe snel je je ferritine kan opkrikken; Bij de 1 al wat sneller dan bij de ander; En vind bij mezelf dat het niet snel genoeg gaat;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven