Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laura wat geweldig om ook weer te lezen hoe goed het bij jou is gegaan en gaat!

ik ben heel benieuwd naar jouw cwp reis; ben je al die kilos kwijtgeraakt met alleen maar cambridge? Heb je ernaast gesport? Hoe lang heb je erover gedaan?

Heb nog meer vragen voor je/jullie maar ik hou me in
Alle reacties Link kopieren
redmissy wat gaaf dat je dit voor jezelf kan doen! wat zal jij je straks fantastisch voelen



hout-kacheltje, fijn dat je weer een mooi resultaat hebt bereikt afgelopen week! mbt tinder en andere datingsites ik heb mij er jaren tegen verzet maar hier in mijn directe omgeving kom ik niets tegen dat mijn interesse wekt. Toevallig 3 weken geleden aangesproken door een leuke jongen maar dat was wat ongemakkelijk omdat mijn hele familie daar bij stond :+ Helaas heb ik hem daarna niet meer gezien of gesproken en weet verder ook niet hoe die heet ofzo (hij wist wel veel van mij) Erg jammer en vond het ook erg dom van mijzelf maargoed.. Toen besloten een keer tinder te proberen en R was de enige leuke vent die er uit sprong, hij heeft ook veel gemeen met mij (waaronder een volle agenda) gisteren appte ik hem nog dat ik hoopte dat hij wel begreep dat ik wel wil afspreken maar dat dit alles ook al ingepland was waarop hij reageerde dat hij het zelfde probleem had.



Monaaatje ik herken het wel dat je op producten uitgekeken raakt, dat heb ik ook.



Pikkie fijn dat je een goed alternatief hebt gevonden!



Lycheetje die 50 krijg jij er ook af hoor!



Zo nou gisteren even alle CB regels over boort gegooid en eigenlijk nergens last van gehad. Vanochtend direct weer de shakes gepakt en veel drinken, weegschaal gaf maar +0,3 aan (gisteren heeel pittig gegeten en onwijs veel water gedronken). Ik ga er weer tegenaan 3 weken op stap 1 knallen.

Vandaag is het ook super weer dus net al heerlijk 2 uur het bos door geslenterd met mijn hond. Vanavond even paardrijden. Morgen door en dan is de ketose weer 100%. Heb vandaag een panty aan die ik al jaren in de kast heb liggen omdat ik het niet fijn vond zitten (schuurde op mijn bovenbenen) vandaag heerlijk zomers weer dus een jurk uit de kast getrokken maar ik ben helaas heel licht van huidskleur dus besloten toch maar een panty aan te doen en heb gewoon nergens last van *blij*
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Hoe is het gegaan dit weekend?

Ik heb de soepen tussendoor verwisseld met pap en een potje gekocht om pudding te maken van de shakes. Ik hoop dat ik op die manier weer wat meer gemotiveerd raak. Daarnaast op advies van de juf een pot voor gezichtsmaskers gekocht om mezelf te belonen/door moeilijke momenten te komen. Morgenavond weer wegen. Heb er een goed gevoel bij!!



Leuk om even te horen van jullie ex-cb'ers! Echt een inspiratie zijn jullie Net als lycheetje benieuwd naar de tijd die jullie erover hebben gedaan en of jullie ernaast hebben gesport.



Senna, wat knap van je dat je zo goed de draad weer oppakt! Jurkje en panty! Wat moet dat lekker voelen. Keep up the good work!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Wat is het stil hier?!



Senna, wat goed van je dat je het weer hebt opgepakt na een 'zondig' weekend!

Herewego, hoe is het met jouw dagje weg gegaan?



Hopelijk hebben jullie allemaal genoten van het mooie weer!



Nu even een egopostje: gisteren gehoord dat mijn portfolio is afgekeurd (ik doe naast mn volledige baan een HBO opleiding en ben bijna klaar...). Dat was zo'n domper. Alhoewel ik me erg van bewust was van het risico dat ik zou gaan snaaien (ben nogal een emo-eter) heb ik me best goed weten te beperken. Sowieso alleen koolhydraat-arme dingen gesnoept (kaas). Ergens ben ik best trots op mezelf. De teleurstelling ben ik te lijf gegaan door als een kerel door mn tuin te gaan: wieden, vegen, met de hogedrukreiniger de schutting te lijf gegaan, die vervolgens in de olie gezet, van alles schoongemaakt en geboend. Daarmee vast een boel calorieen verbrandt èn een keurige tuin;)



Als avondeten heb ik een pannenkoekje gemaakt van de pap. Heerlijk is teveel eer, maar het was goed te doen. Weet niet meer wie het 'recept' gaf, maar bedankt voor de tip!



Vandaag precies een week bezig: -3,1. Hmmm had op meer gehoopt, maar gaat bij mij nou eenmaal trager als bij anderen. Dus niet zeuren. -3 is toch maar mooi -3. Op naar de -5!



Fijne avond allemaal!

Babs
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!!

Super om te horen van mensen die zoveel zijn afgevallen en nog op gewicht zijn echt knap!



En pikkie wat je nu doet klinkt ook goed! Fijn dat je wat hebt gevonden wat goed bij je past! Zet hem op!



Senna super zeg van je jurkje met panty! Echt motiverende dingen zijn dat wordt je blij van!!



Monaaatje heel goed je mag jezelf zeker belonen toch voor al het laten van de eet dingen. Ik heb mezelf ook een abbonement op een leuk tijdschrift kado gegeven. Als t niet met lekker eten kan wat ik voorheen wel deed haha dan een anders beloning's alternatief zoeken toch! Verdienen we gewoon allemaal wel een leuke opsteker !



Babs 3 kilo is super toch!! Een goed begin! Die zijn er iig vanaf! Moest wel lachen om je tuin stukje haha goede afleiding gevonden op die manier! Wel balen van je portfolio zeg dat zijn idd van die momentjes..Frustrerend en herkenbaar! Maar zoals mijn achtergrond van m'n telefoon zegt whatever the problem is.. the answer is not in the fridge



Als ik nog iemand vergeet die ook gepost had Sorry moest even flink terug lezen hihi

Mijn weegmoment na m'n eetweek viel me erg tegen was wel 800 gram kwijt maar was voor m'n idee niet genoeg.

Heb me van t weekend netjes gehouden aan m'n shakes met t dagje weg en savonds een maaltijdsalade genomen zonder dressing met kip. Dacht kan vast wel maar tot m'n spijt zit er toch 500 gram aan nu.. ik baal enorm gisteren een heel stuk gaan fietsen in de hoop het weer een beetje goed te maken en vanaf gisteren weer aan de 3x shake maar nog niks geen verschil op de weegschaal.

Hoop echt zo dat die 500 en wat extra's er as d donderdag bij t wegen weer af zijn zucht .

Lang verhaal moest even klagen haha sorry



Overigens vond ik persoonlijk de kant en klare chocolade shake niet lekker brrr. Volgende x toch maar beker en zakje mee. Maargoed smaken verschillen natuurlijk!
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!



Wat fijn om te lezen van de oude CB’ers!



@Senna, wat fijn van die panty! Het is maar een kleinigheidje maar dat kan je zo goed doen ?



@Mona, smaakt de pudding een beetje? Van welke producten maak je die eigenlijk? En op die manier kun je je zelf ook lekker verwennen inderdaad.

Beter zo dan met eten belonen!



@Babs, wat vervelend van je portfolio! Hahaha en goed dat je de tuin in bent gegaan!

En wat goed voor een eerste week zeg! Je mag echt niet teleurgesteld zijn, want het is echt mega veel!!

Je kan echt trots zijn op jezelf.



@herewego, snap dat je ervan baalt. Maar er gewoon weer voor gaan. Iedereen heeft weleens moeilijke momenten.

Het belangrijkste is om daarna weer die knop om te zetten en weer met vol goede moed verder te gaan.

En klagen mag altijd hé!



Ik ben gisteren voor het eerst naar de weegjuf geweest. Ondanks ongesteldheid toch maar mooi -2,7kg er af.

Ben super blij met resultaat! Heb ander smaakje voor soep genomen, de chili maar ga ik toch maar ruilen. Mij maar te pittig haha

Heb nu smaakjes voor shake de aardbei, chocolade en vanille. De vanille is ook niet echt mijn favoriet.

Heb ook nog 1 butterscotsch meegenomen, ben benieuwd of die lekker is.
Alle reacties Link kopieren
@Lau ik ben eerst naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief. Daarna op consult bij de plastisch chirurg...hij dacht alleen dat ik weinig kans had op vergoeding omdat het meer een lift zou worden dan een verkleining. Ik zou gebeld worden als hij had overlegd wat ze gingen aanvragen. Ze hebben me nooit terug gebeld maar ineens was daar de goedkeuring van Menzis! Je moet cup DD of meer hebben, bmi onder de 30, klachten aan schouders nek en bovenrug. Mijn pc wou ook een jaar stabiel gewicht dat heb ik gelukkig. De datum weet ik nog niet heb eerst nog een 2e consult en er is 12weken wachttijd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve slanke dames!



Monaatje hoe gaat het met je motivatie? Krijg je de productjes inmiddels weer wat gemakkelijker weg?



Lycheetje ik lees zo veel prachtige verhalen (hier en op facebook) van mensen die al vele kilos zijn kwijtgeraakt, dus ik weet zeker dat het jou ook gaat lukken!! Shake voor shake, week voor week, maar je gaat er komen!!



Senna ben je weer terug in ketose? Hoe is het uiteindelijk bevallen om er een dagje vanaf te stappen en toch weer terug te gaan?



Babs wat een rottig nieuws, ik vind het echt heel vervelend voor je! Bewonderenswaardig dan je naast je baan nog een studie volgt zeg! En douze points voor het gaan werken in de tuin! Echt prachtig mee omgegaan, ik ben trots op je!!!!



Herewego 800 gram voor een tussenweek is toch heel netjes? Toch weer bijna een kilo eraf! Jaja ik weet het die dooddoeners doen op een moment van teleurstelling weinig, maar écht onthoud hoe goed je gaat!! Waar kwam die 500 gram vandaan, van die salade? Misschien toch vocht of zo? Ik weet zeker dat die er overmorgen weer ruim af zijn!



Lovelylady wowwwwwwwww 2,7kg!!!!!! Geweldig!!! Hoeveel ben je nu in totaal kwijt (als ik terugklik om het op te zoeken dan verlies ik mijn bericht hier hahah)? Wat grappig, de paar keer dat ik de chilisoep heb genomen, deed ik er juist extra gedroogde rode peper in!



Redmissy succes met je operatietraject.
RRR
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk Lau, onze heldin!!! Wat een vreemde gewaarwording moet dat zijn! Echt ik vind je geweldig!!!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor cavia terug in ketose. Geen klachten gehad! Al 3 kilo er af ???? Het heeft mij meer een boost gegeven dan dat het een negatieve uitwerking heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Jeeej Senna, wat fijn!! Hou ons op de hoogte!!



Ik ga donderdagavond op vakantie voor een lange week en ik heb precies mijn tussenweek (nummer 2) volgende week gepland! Ik ga naar een land van heeeeerlijk eten, maar ik zal me beheersen en beperken tot vlees, vis en groenten (geen wijn, geen kaas, geen deeg). Ik kan uiteraard niet wachten! Ik heb begin mei een moment waarop ik echt al zo ver mogelijk boven de -25kg wil uitgekomen zijn, dus ik ga me gewoon écht aan de regels houden. Maar hopelijk geeft het mij ook weer een boost . Mijn bikini ligt in elk geval al klaar!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Dames, even een blijk van waardering van mijn kant voor jullie allemaal: wat zijn jullie toch allemaal kanjers. Er is hier zoveel saamhorigheid en solidariteit. Echt klasse! Dat mis ik in mijn (werk)omgeving nog wel eens. Daar legt iedereen de lat voor een ander zo hoog en is er altijd wel wat te vitten op elkaar. Op andere fora zie ik dat ook nog wel eens. Ben blij dat ik jullie gevonden heb. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Dames, even een blijk van waardering van mijn kant voor jullie allemaal: wat zijn jullie toch allemaal kanjers. Er is hier zoveel saamhorigheid en solidariteit. Echt klasse! Dat mis ik in mijn (werk)omgeving nog wel eens. Daar legt iedereen de lat voor een ander zo hoog en is er altijd wel wat te vitten op elkaar. Op andere fora zie ik dat ook nog wel eens. Ben blij dat ik jullie gevonden heb. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat geweldig Redmissy! Je hebt vast een vreugdedansje gedaan toen je dat bericht kreeg. Alsnog super spannend natuurlijk maar als het eruit ziet zoals bij mij kan het alleen maar mooier worden! Ik heb nu 70 E maar er valt niets te verkleinen eigenlijk, alleen maar te liften en te vullen. Nou ja, eerst maar eens op gewicht blijven. Blijf je ons op de hoogte houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanavond voor de laatste keer bij de consulent geweest, best gek na 7 maanden. Ben trots op mijn lijstje! Vetpercentage is van 46 naar 24 gegaan en het buikvet van een 10 naar een 2. Weet niet of dat jullie wat zegt? Is per weegschaal verschillend denk ik... weer 1,3 kilo eraf deze 2 weken.



Mijn verhaal in het kort: 10 jaar geleden woog ik 140 kilo. Toen ben ik door gezond te eten en veel te sporten afgevallen naar 72 kilo. Ik heb dat zo n jaar of 6 redelijk vol kunnen houden. Toen ik zwanger werd van de eerste woog ik 78 kilo, toen ik zwanger werd van de tweede 88 kilo en na deze zwangerschap uiteindelijk op 103 kilo begonnen met Cambridge in september vorig jaar. Doel was om weer terug te gaan naar de 78 van voor mijn zwangerschappen. 25 kilo eraf dus! Dit werden er uiteindelijk 40 en weeg nu iets boven de 63. Ik ben gaan afbouwen op 69,5 dus sindsdien nog best veel afgevallen. Ik heb tijdens CB niet gesport en doe dat nog steeds niet. Wel ben ik met 2 kleintjes thuis de hele dag in beweging, zeker nu ik zoveel energie heb en een lichaam wat makkelijker meebeweegt.



En nu begint het dus, nu moet ik het echt zelf gaan doen. Best spannend hoor!



Ik zal hier regelmatig nog even komen lezen en laten weten hoe het gaat. Iedereen heeeeel veel succes, als je je netjes aan het dieet houdt kan het je echt heel ver brengen! Hou vol!!! Iedereen krijgt dipjes en momenten dat je de producten echt zat bent maar bedenk dan goed waar je het voor doet, voor een slankere en gezondere jij!
Alle reacties Link kopieren
@lau83 ik heb 80F en ook niet veel te verkleinen word ook meer een lift. Heb geluk dat de plastisch chirurg het goed heeft weggeschreven alleen een lift word nooit vergoed.
Alle reacties Link kopieren
@Cavia, Ik was zelf ook al bijna 5 kg kwijt geraakt voor ik met CB begon. In totaal ben ik nu 8kg kwijt. Dit voelt echt zo fijn! En wat heerlijk om lekker op vakantie te gaan. Goed dat je je wel aan de regels houd. Zou anders erg zonde zijn natuurlijk!



@Babs, ja is echt fijn hé om hier te kletsen.



Hoe doen jullie dames het met de aankomende paasdagen?

Mijn ouders hebben ons gevraagd te komen bakplaten. Hartstikke gezellig natuurlijk.

Ik wil wel gewoon een shake nemen, maar stel ik kan me toch niet inhouden...

Wat kan ik dan eten evt om niet uit ketose te raken? Of raak je daar sowieso uit zodra je ook maar iets anders eet dan een shake?
Alle reacties Link kopieren
Redmissy, wat een geweldig nieuws! Wat moet dat een fijn gevoel geven.



Hele fijne vakantie cavia! Geniet ervan en voel je niet schuldig als je iets zondigt! Als je je grotendeels aan de regels houdt komt het goed. Dat zal je consulente waarschijnlijk ook wel hebben gezegd.

Ik ben blij dat ik dat op de wintersport ook iets heb gedaan.



Lovelylady, 8 kilo alweer! Eerste 10 geeft zo'n boost! Daar ben je bijna!



Ik heb het recept van het pannenkoekje gemist! Ik heb de kaneel pap in huis. Wat is er voor nodig dit te maken??



Thnx!



Gr.

Lau, je ben echt een voorbeeld voor allen!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel hout-kacheltje!! :D Morgen ga ik het inderdaad vragen aan de consulente, maar ik krijg niet vaak advies van haar. Misschien omdat ik zelf zo strict ben, dat ze niet echt die kans heeft gehad? De kans bestaat dat ik wat extra groenten eet en misschien zelfs een plakje lokale ham, maar ik vrees dat als ik eenmaal een wijntje of kaasje proef, het lastig zal worden om terug te gaan. En met mijn weekend in mei in mijn achterhoofd (ik ga iemand (dat wil zeggen een van de meest bijzondere, geweldige mensen ooit gemaakt) zien en ik wil hem héél graag verrassen met mijn aanstaande schoonheid :p)....



Lovelylady, als ik jou was zou ik het niet doen. Tenzij het je tussenweek is? Anders gewoon je shake nemen en er gezellig bij zitten. Net zo gezellig hoor en de rest lijdt er echt niks van als jij niets in je mond stopt toch? Meer voor hen! Je kunt je heus inhouden! Zoals je tegen mij zei: anders zou het zonde zijn toch?



Babs, wat een lief en warm bericht!! Ik ben ook ontzettend blij dat we hier elkaar hebben! In het echte leven stuit ik toch nog op veel weerstand. Afgelopen weekend nog op een verjaardag zei een familielid "neeeeeee doe je dát?? Dat moet je echt niet doen hoor, dat is echt heel ongezond! En bovendien pak je het probleem dan toch helemaal niet aan." Zelfs zonder de toevoeging dat zij inmiddels haar 45 kg die ze was afgevallen er ruimschoots heeft bijgegeten, had ik niet de moed om hier tegenin te gaan.
cavia007 wijzigde dit bericht op 12-04-2017 15:42
Reden: Typfout
% gewijzigd
RRR
Alle reacties Link kopieren
Daarom bespreek ik CB met niemand cavia. Mensen hebben meteen een oordeel en (willen) niet snappen dat overgewicht net zogoed ongezond is. Daarbij ik voel me super mijn huid is verbeterd ben fitter en vol energie, zo slecht zal het dan wel niet zijn voor je denk ik dan
Alle reacties Link kopieren
Nee daar heb je zeker gelijk in Senna! Ongeacht hun visie weet ik zeker dat ik me nu véél beter en gezonder voel, zo veel meer energie (gisteravond om 22.30 toch nog 8 km gaan rennen), inderdaad een zijdezacht huidje en ook het psychologische effect kun je echt niet onderschatten. Helaas hebben veel mensen het toch door omdat ik vanwege mijn werk en overigens ook levensstijl bijna elke avond wel een etentje of borrel bijwoon (ik ben altijd trots als ik 2 avonden per week thuis kan niksen). Daar word ik wel gevraagd te verklaren waarom ik "niet gewoon gezellig mee-eet", snap je? Ik geef ze de informatie op verzoek, maar ga me geenszins verdedigen.
RRR
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de leuke en lieve opstekers ! Ben erg benieuwd naar m'n wegen morgen toch spannend deze x hopelijk een mooi resultaat.



Wat lekker cavia dat je op vakantie gaat! Ik denk dat je dat zeker gaat lukken op de manier die je je voorneemt! Knap hoor! En ook lekker van genieten hoor!! Hopelijk heb je mooi weer alvast fijne vakantie gewenst!!



Ik kom de bemoeienis en het beter weten van anderen ook steeds tegen. Super irrritsnt mensen denken t altijd beter te weten. Of het I idd ongezond of waarom ga je niet meer bewegen en gezonder eten en wat je zegt ook dat t er zometeen zo weer aan zit. Ik merk vaak dat dit wel de reactie is van mensen die zelf ook met overgewicht kampen. Wat dat dan toch is geen idee. Maar laten gaan we zijn allemaal zo goed bezig, lekker laten kletsen maar, al is dat soms lastig.



Leuk babs je berichtje! Ik vindt t ook super leuk hier inspiratie op te doen en gemotiveerd te raken en te blijven door alle positiviteit!



Lovely lady is het misschien een idee om de pap met t ei en water klaar te maken zoals voor de pannekoek en dan steeds kleine pannenkoekjes te bakken ervan op de bakplaat? Beetje kaneel erop dan eet je toch in meerdere keren en bak je ook wat.



Ik wil mezelf echt aan m'n 3 shakes houden met pasen omdat ik afgelopen zaterdag al iets heb gesmokkeld in m'n eetweek.

Maar vindt t wel lastig met zo'n feestdag op visite met avondeten. Komt t emotie eten weer om de hoek dat t anders niet gezellig is. Maar ik weet wel beter inmiddels dus we gaan ervoor.

Fijne avond !
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Babs , had jij dat pannekoekje niet gemaakt? Jezou me erg blij maken met het recept.



Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:hout-kacheltje schreef op 12 april 2017 @ 21:42:

Babs , had jij dat pannekoekje niet gemaakt? Jezou me erg blij maken met het recept.



Dank! Een ei met 150 ml wAter en de pappoeder mengen tot een redelijk dik beslag dat is alles ;)
Alle reacties Link kopieren
120 ml warm water

1 ei

Zakje pap



Goed door elkaar klutsen en bakken in een koekenpan. Dat is wat ik zelf heb gedaan en wat ik had gevonden online
Let's do this

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven