Losse thee topic

29-03-2017 11:17 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik helemaal om, ik drink nu eigenlijk alleen nog maar losse thee. Smaak is zoveel beter dan zakjes thee.

Wat zijn jullie favorieten?? Misschien doe ik nog wat nieuwe ideeen op!



Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen Simon levelt geprobeerd want die zit hier in het dorp, en kusmi want die haalt manlief altijd voor mij uit Toulouse of Parijs



Favo tot dusver:

Honeybush mango lemon van SL

Rooibos vanille van SL

Milky oolong van SL

Die paarse van kusmi, ben de naam even kwijt (gevonden, be cool)
Je hebt aroma en aroma. Ik heb bij losse thee nog nooit van die kauwgomballenthee erin gezien
quote:IBIopviva schreef op 09 april 2017 @ 14:01:

[...]





kijk das snel djw!Graag gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is waar, ik drink nu op dit moment groene thee met Japanse kers, is bijna marsepein gewoon haha
Ik zie dat de autocorrect het anders maakt.



Als je zo'n piramidezakje open maakt, zitten daar kleine kauwgomballetjes in, stukjes suiker/aroma. Dat heb ik bij losse thee nog nooit gezien. Dus je hebt aroma (als in etherische oliën oid) en aroma (als in suiker/snoepstukjes in de thee).
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 09 april 2017 @ 14:09:

Ik zie dat de autocorrect het anders maakt.



Als je zo'n piramidezakje open maakt, zitten daar kleine kauwgomballetjes in, stukjes suiker/aroma. Dat heb ik bij losse thee nog nooit gezien. Dus je hebt aroma (als in etherische oliën oid) en aroma (als in suiker/snoepstukjes in de thee).Hmm ja daar zul je inderdaad wel een punt hebben! :-)
Alle reacties Link kopieren
Met een beetje mazzel komt morgen m'n teabar bestelling binnen, hoera!
Leuk topic, ik doe niet anders dan heel de dag verse thee drinken. Meestal bestel ik online. Ik ben van de zoetere thee, liefst groene. Favorieten zijn:



Sweet curcuma

Berrynas

Toscaanse liefde

Het straatje van Vermeer



Mijn man houdt van blueberry hill en anastasia
Waar komen die vandaan, joni?
Ik bestel bij veel theezaakjes diverse theetjes, dus ik zou dat via google moeten zoeken. Sommige thee komt uit zaakjes in de buurt, of zaakjes uit stadjes die we eens bezoeken. Ik kan daar echt van genieten, potjes opentrekken en ruiken. Met online bestellen is het me ook nogal eens tegengevallen, dat een thee zo lekker leek maar toch wel stonk en echt niet mijn smaak was.
https://www.theebloemenonline.nl/sweet-curcuma.html

https://www.theexpress.nl ... ductEntity:17148&variant=

https://www.theevandemark ... hee-toscaanse-liefde.html
Leuk topic!



Ik ben fan van van de fruitsmaakjes van Pickwick:

Aarbei, bosvruchten, tropische vruchten, perzik en sinds kort ontdekt: even verwennen blauwe bes/kaneel.



Tot nu toe nog geen losse thee. Wie heeft er tips overeenkomend of passend bij bovengenoemde voorkeuren?



En hoe zit het qua prijs/kwalitet?

Er zit hier bijvoorbeeld wel een vestiging van Simon Levelt. Of zijn er goedkopere alternatieven die net zo lekker zijn?
Alle reacties Link kopieren
Je kan bij een theezaak gewoon langsgaan en zeggen waar je van houdt, dan zoeken zij er wel wat bij!

Ik vind Simon levelt niet per se duur, maar ik moet bekennen dat ik niet zo goed naar prijzen kijk
Theatime: je zou de bosvruchtenthee van Simon Levelt eens kunnen proberen. Ook de Japanse Kers, de Aloe Vera Green en de honeybush mango nogwat zijn lekker.



Prijs/kwaliteit: losse thee is vaak beter van smaak. Thee in zakjes (die pickwick) wordt gemaakt met het overgebleven gruis na het verwerken van de losse thee. Daarnaast is zo'n zakje in aanschaf iets duurder, maar bedenk dat je dan 5 x de hoeveelheid van een doosje thee krijgt. (Zakje = 100 gram, doosje pickwick = 20 gram). Dus in verhouding ben je goedkoper uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n bestelling binnen!

Notendroom ruikt heeeerlijk

Hello sunshine ook

Tisane de the weet ik nog niet haha!



Zin om nog meer te kopen nu hahaha als die hello sunshine nou heel goed bevalt, koop ik hem nog snel een keer want hij is thee van de maand bij teabar.

Moet morgen wel weer naar SL, de thee van m'n zoontje is op.... die drinkt hij het liefst haha
De bosvruchtenthee van SL ken ik in gewone theezakjes. Deze vind ik ook lekker inderdaad.

Maar de losse dus eens testen.

Qua prijzen had ik me er ook nog nIet zo in verdiept maar kan me zo voorstellen dat producten uit een speciaalzaak duurder zijn dan uit de supermarkt. Vandaar mijn opmerking.
Alle reacties Link kopieren
quote:theatime schreef op 11 april 2017 @ 23:15:

De bosvruchtenthee van SL ken ik in gewone theezakjes. Deze vind ik ook lekker inderdaad.

Maar de losse dus eens testen.

Qua prijzen had ik me er ook nog nIet zo in verdiept maar kan me zo voorstellen dat producten uit een speciaalzaak duurder zijn dan uit de supermarkt. Vandaar mijn opmerking.Ik denk dat het bij mij wel iets duurder is, ik gebruik volgens mij meer dan 2 gram per kop
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie de thee ban Betjeman en Barton al? Ik vind hun seizoenstheeën geweldig en de Pouchkin.

Er is een winkel in Den Haag en bij de Bakkerswinkel kun je de thee ook kopen.

Verder de losse thee van Van Bruggen thee in Diepenveen.

En als ik in Duitsland ben, ga ik gelijk langs Der Teeladen Daar hebben ze zo ongelooflijk veel soorten. Het is een walhalla voor theedrinkers. zoveel verschillende mixen niet alleen met vruchten maar vooral ook met kruiden en bloemblaadjes.
Alle reacties Link kopieren
Buddha Amacha, zo ontzettend lekker



https://www.simonlevelt.nl/buddha-amacha
Alle reacties Link kopieren
Oh die ziet er goed uit! Wel een stuk duurder in vergelijking met de rest volgens mij.

Ik heb Notendroom gedronken en die is heeeerlijk, ik vind alle 3 de smaken die ik heb gekocht bij teabar erg goed.

Had ook blikjes gekocht daar, alleen helaaaas niet stapelbaar, zo jammer!!!
Alle reacties Link kopieren
Prijzige thee, maar zo de moeite waard en je hebt maar heel weinig nodig per kopje. Hij was de afgelopen tijd lastig te krijgen bij Simon Levelt hier en online, maar ik vond hem een paar weken geleden in Hilversum
Alle reacties Link kopieren
Ah toevallig woon ik daar, en ik moet zoons thee vandaag nog halen dus ik kan hem even gaan ruiken haha
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat je ervan vindt
Alle reacties Link kopieren
Oke ik had ineens super haast (man belde dat ik kappersafspraak was vergeten) dus heb alleen afgerekend en snel de winkel uitgerend!

Over 2 weken ben ik er vast weer hahaha, nieuwe ronde nieuwe kansen.



Hoeveel soorten hebben jullie thuis liggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik 10



Van SL:

Earl grey bio

Honeybush mango lemon

Rooibos green cranberry

Marroccan mint

Japanse kers



Van teabar

Notendroom

Tisane de the

Lavendel

Hello sunshine
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmiddag naar aanleiding van dit topic naar Simon Levelt geweest voor de Japanse Kers thee. Hadden ze niet maar ik kon 'm wel online bestellen zeiden ze. Ja, maar ik wil graag eerst ruiken. Kan niet.



Nouja, toen maar weer naar mijn oude vertrouwde theewinkel.

Bij welke SL moet ik wel zijn voor Japanse Kers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven