nieuwe loungeset waar op te letten?

09-04-2017 14:19 36 berichten
Dag forummers! wij willen een tuinset kopen, een loungset het liefste. Met kussen en leuning, zodat je er lekker ook op kan liggen. Minimaal voor 4 personen, maar meer is beter. Geen losse stoel, maar echt een lange hoekbank.

Maar waar moeten we op letten? Zitten alle kussen lekker, sommige zien er erg dun uit of vormloos. Lijkt me niet lekker op lange duur. En vies worden? En wintertijd, kunnen ze buiten dan blijven?
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 09 april 2017 @ 17:06:

Oke, dus donkere kussens worden heet...dan beter witte voor ons.



Verder, metalen frames of harde randjes, liever niet.... Voorkeur nu gaat richting hardhouten frame en witte kussens omdat ze in zonnige spot komen te staan.



Klussers zijn we niet, helaas helaas.

Witte kussens hoeft niet zo zeer. Deze kussens worden ook niet zo heet.

Wij hebben ook een "trapeze" hoek en dat geeft net even meer zitruimte.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Mooie rustig ogende set!
Mooi!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n trapeze hoek/schuine hoek is inderdaad ideaal. Als je met meer mensen bent kan daar ook iemand zitten en de mensen daarnaast zitten ook niet met de benen tegen elkaar aan.



Wij hebben een hele dure set staan (Rausch) en die staat al 15 jaar buiten en er is nog geen enkele slijtage. De kussens bewaren wij zomers in een aluminium kist. De kussens steeds naar binnen is niet handig.



Wij hadden ook goedkopere eetstoelen maar die waren na 10 jaar helemaal versleten. Valt nog wel mee maar die goedkopere setjes zakken wel vaak in of gaan roesten.



Let vooral op de hoogte van de rugleuning, veel sets zijn nogal laag. Je hebt nu ook van die hogere sets waar je ook aan kunt eten. Zelf heb ik liever een set om te zitten en een om te eten als je genoeg ruimte hebt.
Geen slijtage na 15 jaar, wauw, goede kwaliteit!
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 09 april 2017 @ 21:18:

Geen slijtage na 15 jaar, wauw, goede kwaliteit!

Als het frame van aluminium is én degelijk, dan zijn je kussens eerder versleten dan de bank.

De plaatjes die ik heb geplaatst zijn van Beach 7 (Coral Bay) en hun budgetlijn B7 Down Under (Sidney trapeze corner)

De eerste heeft geen trapeze corner, model Mundo wel.

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Of het lekker zit, veel van die sets zijn echt prijzig maar zitten ronduit belabberd door een 90 graden hoek (zitting en leuning).
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam zal het al verklappen, maar wij hebben een teakhouten loungeset. Was niet voordelig in de aanschaf maar we zijn er al jaren erg blij mee. Kort wat ervaringen :):



Onze loungeset ziet er (nu 4 jaar) nog erg goed uit, en in mijn ogen beter dan veel steigerhouten tuinsets die ik zie. Het teakhout is toch wat sterker en blijft er langer goed uitzien. Wel moet ik hierbij zeggen dat ik elk jaar de teakmeubels goed behandel. Kost wat moeite (ben hier echt een aantal uur mee bezig), maar het resultaat mag er zijn! De meubels staan gewoon het hele jaar buiten!



Wij hebben ook All Weather kussens (besteld via internet), echt fijn!



Als je het mooi vind, het budget hebt en niet erg vind om ze goed schoon te maken / te behandelen zou ik je dus een Teak houten loungeset aanraden!
We gaan hardhouten frames waarschijnlijk nemen, geen zwarte kussen, nu uitproberen of het ook wel zit. Bedankt voor al het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 09 april 2017 @ 15:50:

Geen donkere kussens, die worden heel erg heet.



Ook mijn tip inderdaad, wij hebben donkergrijze/antraciet kussens en al ziet het er supermooi uit, ik burn m'n ass iedere zonnige dag weer. Voordeel is wel dat het op zonnige, nog niet zo hete lentedagen ook al lekker warm zit Afhankelijk van je tuin en smaak zou ik voor beige oid gaan, is niet zo besmettelijk, maar smelt je ook niet op weg.



Wij hebben 'm bij de Driesprong vandaan, type Adelaide met heerlijk dikke kussens. Ik vind m (op het hete na!) bijna nog lekkerder zitten liggen dan de bank in de woonkamer!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Na 15 jaar wil je wel een keer wat anders toch? Liefst na 5
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven