Idee gevraagd voor vega paasmenu

08-04-2017 12:50 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met Pasen komt er een gast die vegetarisch eet, ik wil dus graag een vega menu maken voor 4 personen. Maar dan wel wat feestelijks (geen stamppot zonder spekjes zal ik maar zeggen). Zijn er vegetarische eters die leuke en maakbare ideeën hebben?
Ei-potjes met groene asperges als voorgerecht. Als hoofd een lente-quiche met een frisse salade.
Heel goed en lief dat je rekening houdt met een gast die vegetarisch is maar waarom dan voor de rest geen vlees? Ik zou er dan voor de andere gasten wel vlees bij doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 08 april 2017 @ 17:38:

Heel goed en lief dat je rekening houdt met een gast die vegetarisch is maar waarom dan voor de rest geen vlees? Ik zou er dan voor de andere gasten wel vlees bij doen.We hebben het druk op die dag dus het is het gemakkelijkst als iedereen hetzelfde krijgt in plaats van allemaal wat anders!
Het vlees kan ook een toevoeging zijn , iets extra er bij. Ja zult jouw gasten wel het beste kennen maar veel mensen die geen vegetarier zijn missen dan wel iets. Ik kook zelf graag en hou ook rekening met mijn gasten waar zorg er wel voor dat er voor ieder wat wils is. Als ik te gast zou zijn en zie de recepten die hier voorbij komen dan zou ik uit beleefdheid wat eten maar wel heel langzaam zodat het niet op valt dat ik weinig eet.
quote:Blondie456 schreef op 08 april 2017 @ 19:18:

Het vlees kan ook een toevoeging zijn , iets extra er bij. Ja zult jouw gasten wel het beste kennen maar veel mensen die geen vegetarier zijn missen dan wel iets. Ik kook zelf graag en hou ook rekening met mijn gasten waar zorg er wel voor dat er voor ieder wat wils is. Als ik te gast zou zijn en zie de recepten die hier voorbij komen dan zou ik uit beleefdheid wat eten maar wel heel langzaam zodat het niet op valt dat ik weinig eet.



Ik ga er vanuit dat TO redelijk bekend met wat haar gasten niet lusten en daar rekening mee houdt. Sorry, maar ik vind je echt een aansteller als je dan gaat klagen dat een speciaal voor jou gekookt diner niet goed genoeg is, omdat er geen vlees in zat. Dat eet je dan maar de dag na pasen weer, hoor, houd je echt niks aan over.



Maar even uit oprechte nieuwsgierigheid: eet jij dan echt alleen vlees? Of is er een specifiek ingredient in de meeste recepten dat je tegenstaat?
Asperges, gekookte eieren en gebakken aardappelen.

En voor de carnivoren: Gerookte zalm erbij
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 08 april 2017 @ 19:18:

Het vlees kan ook een toevoeging zijn , iets extra er bij. Ja zult jouw gasten wel het beste kennen maar veel mensen die geen vegetarier zijn missen dan wel iets. Ik kook zelf graag en hou ook rekening met mijn gasten waar zorg er wel voor dat er voor ieder wat wils is. Als ik te gast zou zijn en zie de recepten die hier voorbij komen dan zou ik uit beleefdheid wat eten maar wel heel langzaam zodat het niet op valt dat ik weinig eet.



Omdat er geen vlees bij zit? Dus als ik je een biefstuk serveer bij gegrilde aubergine dan eet je het met smaak?



Er zijn ontzettend veel recepten te vinden die heerlijk zijn voor vegetariërs én carnivoren. Dan is vlees geen "extra toevoeging", omdat de maaltijd compleet is zonder vlees.



Ik ben zelf overigens geen vegetarier, maar kan een maaltijd zonder vlees wel waarderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 08 april 2017 @ 19:18:

Het vlees kan ook een toevoeging zijn , iets extra er bij. Ja zult jouw gasten wel het beste kennen maar veel mensen die geen vegetarier zijn missen dan wel iets. Ik kook zelf graag en hou ook rekening met mijn gasten waar zorg er wel voor dat er voor ieder wat wils is. Als ik te gast zou zijn en zie de recepten die hier voorbij komen dan zou ik uit beleefdheid wat eten maar wel heel langzaam zodat het niet op valt dat ik weinig eet.Ik snap het wel hoor. Ik mis ook altijd iets als er geen bruine bonen bij zit. Dan is een maaltijd gewoon niet compleet.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 08 april 2017 @ 19:38:

Asperges, gekookte eieren en gebakken aardappelen.

En voor de carnivoren: Gerookte zalm erbij



Dit zou ik ook doen!

Zou vlees/vis wél missen als ik een van die andere mensen was
quote:hoelahoepla schreef op 08 april 2017 @ 19:50:

[...]





Omdat er geen vlees bij zit? Dus als ik je een biefstuk serveer bij gegrilde aubergine dan eet je het met smaak?



Er zijn ontzettend veel recepten te vinden die heerlijk zijn voor vegetariërs én carnivoren. Dan is vlees geen "extra toevoeging", omdat de maaltijd compleet is zonder vlees.



Ik ben zelf overigens geen vegetarier, maar kan een maaltijd zonder vlees wel waarderen.Die biefstuk zou ik wel eten maar de gegrilde aubergine niet. Geitenkaas vind ik wel lekker. Het lekkerst wat ik hier voorbij zag komen is pizza maar dan nog zou ik ham of salami erop wel missen. Een maaltijd is voor mij niet compleet zonder vlees. Ik wilde TO hier voor waarschuwen want er zijn meer mensen die er zo over denken. Je wilt toch een beetje uitpakken toch als er gasten komen maar misschien hebben de gasten van TO er geen problemen mee. Ik vind het zelf wat karig over komen als iedereen zich aan moet passen aan 1 vegetarier.
Ik vind helemaal vegetarisch ook altijd een beetje karig. Met een vleesvervanger of tofublokjes wordt het nog wat. Maar bijv dat mensen hun chili sin carne luidop roemen en dan zeggen dat niemand door heeft dat er geen vlees in zit, ik dus wel. Maar goed, het maakt allemaal voor een keertje niet uit. Het kan nog wel lekker zijn, ook al mis je de bite van vlees.
Alle reacties Link kopieren
nog nooit klachten gehad vanwege vleesloze etentjes, integendeel zelfs

veel vaker notoire vleeseters die met complimenten kwamen dat ze het vlees helemaal niet misten

mensen die eten zonder vlees karig vinden, daar is gewoon nog nooit goed vegetarisch voor gekookt
gekoookt ei
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 08 april 2017 @ 19:57:

[...]





Ik snap het wel hoor. Ik mis ook altijd iets als er geen bruine bonen bij zit. Dan is een maaltijd gewoon niet compleet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 09 april 2017 @ 10:45:

[...]



Die biefstuk zou ik wel eten maar de gegrilde aubergine niet. Geitenkaas vind ik wel lekker. Het lekkerst wat ik hier voorbij zag komen is pizza maar dan nog zou ik ham of salami erop wel missen. Een maaltijd is voor mij niet compleet zonder vlees. Ik wilde TO hier voor waarschuwen want er zijn meer mensen die er zo over denken. Je wilt toch een beetje uitpakken toch als er gasten komen maar misschien hebben de gasten van TO er geen problemen mee. Ik vind het zelf wat karig over komen als iedereen zich aan moet passen aan 1 vegetarier.Dan houd je niet van gegrilde aubergine. Dat kan. Maar ik vind het suf om te zeggen dat 'als er vlees bij zou zitten je het wel zou eten', wat je in je eerste post leek te suggereren. Bij een goed vegetarisch gerecht mis je het vlees niet, vind ik persoonlijk als vleeseter. Probleem zit er 'm in dat veel mensen bij een 'normaal' gerecht vlees weglaten en dat presenteren als 'vegetarisch'. Of, zoals Pinda-kaas ook al schreef, een gevulde paprika of een stuk geitenkaas al een heerlijke complete maaltijd zien. Dat is voor de vegetariërs dan ook niet direct 'de lekkerste maaltijd ooit'. Asperges, ei en aardappel vind ik ook saai, daar hoort iets bij. Bij de citroenpasta met geitenkaas heb ik dat niet, omdat dat een heel compleet gerecht is, net al een heleboel andere gerechten van bijvoorbeeld Ottolenghi.
Alle reacties Link kopieren
Wat een discussies zeg over dat er vlees moet komen voor de vleeseters. We zijn dan met 4 waaronder mijn man en ik, een alleenstaand familielid en de vegetariërs die aan de andere kant van de wereld woont. Volgens mij is iedereen blij dat ik wat lekkers kook, en als er een volledige maaltijd op tafel staat dan eten we die met smaak op, ook al zit er geen vlees bij. Ik vind het totaal onnodig om voor die ene keer dat er een vleesloos iemand aanschuift, dan toch vlees te gaan serveren en voor die persoon 'wat anders'. Als er iemand komt eten die geen vis lust/mag/eet ga ik ook niet toch vis serveren en voor die gast wat aparts. Maar bedankt voor het meedenken iedereen, ik ga ermee aan de slag.
Ik weet niet of je ook indruk wilt maken met het menu? Dan zou ik naar iets anders zoeken dan geitenkaas en aubergine. Ik ben als vegetariër gek op zowel aubergine als geitenkaas, maar je krijgt het o-ver-al. Net als je dertig jaar geleden altijd een kaasplak kreeg.



Dus als 'lekker' genoeg is: aubergine en geitenkaas.

Als het moet zijn 'jee, ik wist niet dat jij zo'n uitstekende kok was': iets anders, bij voorkeur met moeilijke paddestoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven