Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Soms als het zo uit komt wel ja.

Ik ben wel trouw fan van 24 hours in A&E tot grote ergernis van mijn man
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weleens gekeken, dat is echt mijn schrikbeeld. Dat nooit!
Alle reacties Link kopieren
Maar tegelijkertijd is het hoopgevend zit ik nu te denken, als zij ervan af kunnen komen dan kan eigenlijk iedereen het. Hoeft niet makkelijk te zijn en we hoeven geen size zero te worden, maar iedereen kan een positieve verandering te weeg brengen bij zichzelf.
anoniem_176643 wijzigde dit bericht op 04-04-2017 10:18
Reden: schrijffout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn gewicht vandaag: 87,8 kg. Het gaat heel, heel langzaam, maar ik moet zeggen dat ik ook niet zoveel aan mijn eetpatroon veranderd heb. Dat moet dus wel gebeuren, even nadenken wat een goed eerste stapje zou kunnen zijn. Iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Cootje wat is je eetpatroon nu? Dan kunnen we kijken waar er iets aangepast kan worden
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
S ochtends 2 bruine boterhammen met hagelslag en 2 kopjes koffie met melk

Tussendoor fruit en nog een kopje koffie met melk

Lunch: meestal een salade en een soepje, soms 3 boterhammen met kaas

Tussendoor: fruit en chocolademelk uit de automaat

Avondeten: wisselend pasta/rijst/aardappels met groente en vlees en soms saus

S avonds 1 of 2 koekjes
Alle reacties Link kopieren
Je zou bijvoorbeeld geen hagelslag kunnen nemen maar vleeswaren of kaas.. en 30+ kaas.

En ik zou de koekjes vervangen door een bakje yoghurt of kwark.. want ik mis nog wel veel eiwitten..



Je zou ook kunnen ontbijten met kwark of yoghurt, ik doe dat en doe er rood fruit door
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
En thee ipv chocolademelk? Daar zit denk ik veel suiker in.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gaat het wat minder goed. Volgende week heb ik een onderzoek in het ziekenhuis en ik merk dat ik mijn zenuwen weg eet. Slaat echt nergens op natuurlijk want hierdoor voel ik me alleen maar rottiger.
Alle reacties Link kopieren
quote:04012016 schreef op 04 april 2017 @ 12:45:

Je zou bijvoorbeeld geen hagelslag kunnen nemen maar vleeswaren of kaas.. en 30+ kaas.

En ik zou de koekjes vervangen door een bakje yoghurt of kwark.. want ik mis nog wel veel eiwitten.

Dit inderdaad. Je kunt beter voedzame dingen eten. Die verzadigen ook meer waardoor je minder snaaitrek krijgt.

Ik gebruik wel eens de eetmeter om een idee te krijgen wat ik allemaal binnen krijg.



@Beelicious: thanks voor het snelle wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollandstheemutsje schreef op 04 april 2017 @ 13:16:

Vandaag gaat het wat minder goed. Volgende week heb ik een onderzoek in het ziekenhuis en ik merk dat ik mijn zenuwen weg eet. Slaat echt nergens op natuurlijk want hierdoor voel ik me alleen maar rottiger.Niet leuk. Ik zou proberen wat afleiding te zoeken als je last van de zenuwen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hollandstheemutsje, ik heb hetzelfde! Alleen ik heb over 3 weken onderzoek.. maar ik voel dat ik nu al ga stress eten en voor dit onderzoek en deze behandeling moet ik juist afvallen. Erg onhandig dus!



Cootje, hieronder mijn eetschema.. misschien kan je er inspiratie uit halen. Ik doe een koolhydraat beperkt dieet.



'S ochtends een bak Griekse yoghurt met rood fruit en iets van water of christal clear.

Tussendoor kaas, ei,vleeswaren, rauwkost of fruit.

Lunch een salade of groenten en vlees, een roerbakgerecht of iets dergelijks.

Tussendoor 1 blokje pure chocolade

Avondeten groenten en vlees. Ik eet hetzelfde als de rest van mijn gezin maar dan zonder aardappels, rijst of pasta.

In de avond een bakje yoghurt ofzo
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
@Beelicious: bedankt voor het invullen van het schema!
Alle reacties Link kopieren
@04012016; je herkent het... Ja lastig is dat. En ik wil echt niet weer boven de 100kg komen, dus dat is wel motiverend. Jij moet over 3 weken, wacht je al lang op dit onderzoek? Ik ben inmiddels 2 weken aan het wachten op het onderzoek.



@Indie: en ik heb precies nu een weekje vrij. Aan de ene kant fijn, want mijn concentratie was toch wel minder merk ik, aan de andere kant loert het gevaar van 'grazen'.
Alle reacties Link kopieren
@04012016: eetlijstjes vind ik altijd leuk om te zien. Het geeft weer ideeën.



Ik merk sowieso dat opschrijven wel overzicht geeft over wat je eet, want wat ik in de ochtend heb gegeten kan ik in de middag al weer kwijt zijn! Dus dat kan confronterend zijn.
Alle reacties Link kopieren
@hollandstheemutsje,



Het gaat bij ons om het kunnen krijgen van een kindje.. we zijn al een jaar bezig en nu eindelijk verder onderzoek en hopelijk medicatie enzo om zwanger te kunnen worden. Maarja, hiervoor moet ik nog afvallen dus dat emotieeten is echt verschrikkelijk nu! De afspraak heb ik 2 weken geleden gemaakt
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
@04012016; oh ja, ik snap dat, er hangt dan emotioneel zoveel vanaf. Dan is dat emotie eten extra lastig! Lastig is dat afwachten toch....
Als jullie lijstjes leuk vinden:



O:

Yoghurt, allbranflakes en lijnzaad, thee



T: koffie en fruit



L:

Rauwkost, thee of opkikker

2 koolhydraadarme boterhammen of 4 vezelrijke crackers. Met mager beleg (rookvlees, kip, 15+ kaas)



T: rauwkost of fruit of maiswafeltje, thee of cola light.



A:

100g aardappels, rijst of pasta

Vis of vlees

Veel groente



T: koffie of thee
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:

O: yoghurt met meloen en granen cornflakes, thee

T: handjevol noten/krenten, thee

L: Salade met sla, gesneden bietjes, komkommer, rosbief, klein scheutje olijfolie, thee

T: sinaasappel, 2x glaasje cola light

D: nasi met veel groenten en vers stoofvlees, klein beetje satesaus, handje kroeppoek

T: thee



Door de weeks probeer ik ook te minderen met de cola light omdat ik niet zo gezond vind, maar het is een zwakte want ik vind het erg lekker.
maandag weegdag



98,4 (1januari)

92,5 (vorige maandag

91,6 (vandaag)

-------------

- 0,9 (in een week)

- 6,8 (in totaal)



Er zit weer schot in de zaak, deze week 2x voor zwanger aangezien dus heb de motivatie voor bewegen ook weer gevonden..
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde gebleven... maar ik ben zwaar ongesteld, dus dan ben ik opgeblazen en zwaarder..
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Aangekomen weer op 100kg



Ik merk dat ik ook meer met mijn hoofd bezig ben met het aankomende borstonderzoek. Er is een knobbeltje gevonden en het houdt me erg bezig. Ik zal blij zijn als het onderzoek voorbij zal zijn, ik zit nu al 2 weken in spanning, maar kon niet eerder terecht.
Alle reacties Link kopieren
@Beelicious; goed bezig!



@04012016: ik heb dat ook altijd. Ik hou ook echt vocht vast dan, dat scheelt bijna een maat in kleding.
Alle reacties Link kopieren
@Indie: hoe gaat het met jou? Ben je afgevallen?
Goedemorgen allemaal, na mijn enorme daling ben ik afgelopen week maar 2 onsjes afgevallen maar toch wat eraf !

Huidig gewicht 76,6 totaal -18,5



He wat een spanning Hollandstheemutjse, kan me voorstellen dat je daar de hele dag mee bezig bent.

Normaal kan je toch eigenlijk de volgende dag terecht voor een onderzoek ? Misschien kan je huisarts de afspraak naar voren krijgen ?

Sterkte hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven