Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
quote:lulletjerozenwater schreef op 08 april 2017 @ 21:33:

[...]





Inmiddels -40 en -20!

En het echte doel gehaald; in verwachting!



Wat geweldig, van harte gefeliciteerd en een hele goede zwangerschap toegewenst



Hier vorige week ook een mooi moment, ik was met mijn dochter bij de Primark vorig jaar om deze tijd hoefde ik niet eens te proberen om wat te passen want ik kon er toch niet in. Nu gewoon een hele mand vol geshopt voor mezelf in maat 40/42
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mijn vriend snurk ik niet meer!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:zenga schreef op 01 mei 2017 @ 15:38:

Volgens mijn vriend snurk ik niet meer! Dat heb ik ook! Word nooit meer wakker gepord Hij snurkt nog wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen schurende benen meer bij blote benen onder een rokje. :yes:

Verschillende tubes Vivina die ik in diverse tassen had zitten zodat ik nooit zonder zou zitten, sleep ik al twee hele warme vakanties voor niks mee :hyper: !
Het is mooi weer en ik ben voor het eerst sinds jaren slank en fit bij het begin van het voorjaar/zomer. Ik kan leuke kleren aan en nog beter: ik ben niet boos op mezelf omdat ik te zwaar ben en daar niks aan heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 50 kilo afgevallen en alleen maar voordelen. Deze periode is dat toch wel dat ik niet meer ziek word van die vreselijke hitte. 3 Jaar geleden werd ik nog echt ziek. Hoofdpijn, benauwd en koorts. Nu kan ik er redelijk tegen. Nog wel eens hoofdpijn, maar dat blijft niet meer dagenlang aanwezig, Scheelt ook wel een hoop dat ik nu als het zo warm is alleen een jurkje aan heb met gympen of slippertjes. En toen ik nog zo zwaar woog een zwarte broek, een zwart shirt en een gekleurde blouse met lange mouwen en korte laarsjes. Het leven is zoveel beter zonder die extra kilo's.
Daantje1970 schreef:
25-05-2017 16:12
Ik ben 50 kilo afgevallen en alleen maar voordelen.
Wat knap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel. Wel met behulp van een maagverkleining hoor, was voor mij de enige oplossing,
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen geïrriteerde plakkerige benen meer op zo'n dag als vandaag :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
-Ik pas weer allemaal rokjes van weleer! :cheer2: En bepaalde shirts staan er heel leuk op! (Shirts ipv verhullende tunieken)
-Mijn bovenbuikse rol is minder aanwezig!
-Ik werd nageroepen: MILF :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, dan ga ik het toch eens hier neerzetten. Eens zien hoe dat er nu uitziet, zwart op wit.

Ik ben 51 kilo afgevallen, sinds maart 2016. Moet nog steeds een flink aantal kilo's en ga dus gewoon door. De veranderingen zijn dus ook continu en iedere keer valt er weer iets anders op.

Het meest fijne vind ik dat ik het dus gewoon kan en volhoud en het niet als een opgave zie maar als een nieuwe levenswijze.
Daantje1970 schreef:
25-05-2017 16:48
Dank je wel. Wel met behulp van een maagverkleining hoor, was voor mij de enige oplossing,
Ik vind het nou altijd zo jammer dat mensen het minder knap vinden wanneer er maagverkleining oid heeft plaatsgevonden. Ik bedoel; dat is ook geen kattenpis... ik zou dat echt niet durven hoor. Juist superknap!
Ik had gewild dat dat vroeger al bestond en mijn moeder het had gedaan toen ze nog jonger was. Dan had ze nu hoogst waarschijnlijk een veel rijker leven, waarin ze eens wat vaker buiten de deur kwam en veel minder vaak ziek was.
Wauw wat een verhalen! Ik sta nog ergens in het begin. 15 kilo kwijt en nog wel 25 te gaan. Maar dit is wel heel motiverend om te lezen

Vraag aan daantje en gravinnetje: hebben jullie niet heel veel overtollig vel nu? Daar ben ik zo bang voor!
En wat betreft mezelf; ik ben 10 kg afgevallen en ik kan weer een heleboel spijkerbroeken aan die ik steeds bewaard heb. En hopelijk pas ik straks ook mijn trouwjurk weer, waarin ik 10 jaar en twee kinderen terug in ben getrouwd. (Niet omdat het moet... maar omdat het kan)
Ik durf met trots in bikini (nu alleen nog wat pigment opbouwen) en word blij van mijn spiegelbeeld. Ook heb ik veel minder pijn in mijn rug.
Ik zat overigens wel al binnen een gezond BMI en dat zit ik nog steeds.

Nadeel; borsten heb ik niet meer.
Daantje1970 schreef:
25-05-2017 16:48
Dank je wel. Wel met behulp van een maagverkleining hoor, was voor mij de enige oplossing,
Ook dat vind ik een prestatie. Je ondergaat een zware operatie en je moet ook je manier van eten aanpassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
south schreef:
26-05-2017 08:06
Ik vind het nou altijd zo jammer dat mensen het minder knap vinden wanneer er maagverkleining oid heeft plaatsgevonden. Ik bedoel; dat is ook geen kattenpis... ik zou dat echt niet durven hoor. Juist superknap!
Ik had gewild dat dat vroeger al bestond en mijn moeder het had gedaan toen ze nog jonger was. Dan had ze nu hoogst waarschijnlijk een veel rijker leven, waarin ze eens wat vaker buiten de deur kwam en veel minder vaak ziek was.
Veel mensen vinden dat ik het dan lekker makkelijk heb. En nu heb ik dat ook wel, maar in het begin absoluut niet. Herstel heeft best lang geduurd, maar nu gaat alles goed gelukkig. Voor mij scheelt het niet alleen dat het ik me geestelijk beter voel, maar ook lichamelijk. Geen hoge bloeddruk meer, geen overactieve blaas, kans op diabetes een stuk kleiner. En ondertussen spek ik ook de middenstand met een verslaving aan kleding en schoenen kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gravinnetje schreef:
25-05-2017 21:52
Nou, dan ga ik het toch eens hier neerzetten. Eens zien hoe dat er nu uitziet, zwart op wit.

Ik ben 51 kilo afgevallen, sinds maart 2016. Moet nog steeds een flink aantal kilo's en ga dus gewoon door. De veranderingen zijn dus ook continu en iedere keer valt er weer iets anders op.

Het meest fijne vind ik dat ik het dus gewoon kan en volhoud en het niet als een opgave zie maar als een nieuwe levenswijze.
51 Kilo, wat hartstikke goed zeg. Wat een verschil is dat he...gewoon bijna een mens! Moet je eens 51 kilo gaan tillen, dat lukt niet! En dat heb je dan jaren meegesjouwd. Ga zo door!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Met als grootste voordeel dat ik tegen de hitte kan zijn er natuurlijk veel meer voordelen:

Niet meer een terras uitzoeken op basis van stoelen zonder armleuningen, ik kan overal op zitten.
Zie ik iets leuks wat kleding betreft op de markt ofzo, ik koop maat M en het zit goed.
Bestel ik online kleding, dan past meestal alles en moet ik kiezen wat ik uiteindelijk terug ga sturen. Terwijl ik vroeger het meeste terug moest sturen.
Gewoon hup een trap of heuveltje oplopen, ik doe het zonder erbij na te denken en zonder gehijg.
Een frietje (nou ja......5 stukjes) in het openbaar eten zonder met te schamen (vroeger frietverslaafd, nu vind ik het niet echt lekker meer).

Waar ik wel aan moet wennen zijn de blikken van andere mensen, vooral mannen. Ik denk nog steeds dat ze naar mij kijken omdat ik walgelijk ben. Vanmorgen ook weer. Even plassen bij een benzinepomp, staan natuurlijk veel vrachtwagenchauffeurs. En dan wordt er gewoon vriendelijk goedemorgen gezegd. Vroeger keken ze wel, maar zeiden niks hoor. Ik vind het nog wel raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Emceetje schreef:
26-05-2017 08:12
Wauw wat een verhalen! Ik sta nog ergens in het begin. 15 kilo kwijt en nog wel 25 te gaan. Maar dit is wel heel motiverend om te lezen

Vraag aan daantje en gravinnetje: hebben jullie niet heel veel overtollig vel nu? Daar ben ik zo bang voor!
Tja hoe meer je moet afvallen, hoe meer los vel natuurlijk. Als je maar een paar kilo moet afvallen dan trekt het uiteindelijk wel weer bij.
Dus ja, heel erg los vel. Flubbers mijn armen. Tussen mijn benen. Mijn vagina zelfs. Mijn borsten hangen op mijn knieën zowat, lang leve de goede bh's! En ja, het frustreert me, ik vind het zo zonde maar ja, ondanks dat ben ik nog steeds zo blij met het verlies van al die kilo's. Nu gaat het niet zo hard meer en ben ik nog zeker wel een jaar bezig maar het is het allemaal zo waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hield echt zadeltassen over. Dat had ik al verwacht, want op mijn heupen, billen en bovenbenen zat het meeste vet. Vorig jaar april is het overtollig huid verwijderd. Wel helaas nog steeds last van de littekens, maar dat is niet anders. Met het resultaat ben ik wel blij, heb nu gewone rondingen. Verder hangen mijn borsten, maar daar hebben we push-ups voor en mijn huid is over het algemeen niet zo strak. Maar jeetje, ik ben 47 ik hoef niet perse het lijf van iemand van 20 hoor. Ik zou best de huis op mijn bovenbenen wat strakker willen, maar ik durf niet meer. Ben als de doods dat ik ook van die littekens last blijf houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is de operatie het wel waard? En waar heb je precies last van? En wat waren de kosten van die operatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
12-05-2017 16:15
Geen schurende benen meer bij blote benen onder een rokje. :yes:

Verschillende tubes Vivina die ik in diverse tassen had zitten zodat ik nooit zonder zou zitten, sleep ik al twee hele warme vakanties voor niks mee :hyper: !
Hier ook veel afgevallen maar nog wel broekjes met pijpjes nodig. Gisteren voor t eerst die crème geprobeerd maar met de warmte en veel lopen durfde ik t risico niet te nemen en halverwege de dag toch broekje aangedaan. Smeerde jij tussendoor bij? Of maar 1x op een dag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gravinnetje schreef:
26-05-2017 13:12
Is de operatie het wel waard? En waar heb je precies last van? En wat waren de kosten van die operatie?
Als ik zou weten dat ik zoveel last zou hebben, zou ik het niet meer doen. Ook al ben ik heel blij met het resultaat. Ik heb verklevingen van het litteken en deze verklevingen zitten vast aan de zenuwen. Hierdoor heb ik de klachten van zenuwpijn. Vooral zitten is een probleem, wat lastig is als een kantoorbaan hebt. Op kantoor en thuis achter de pc zit ik op een gelkussen, in de auto op een gewone kussen. Het wordt heeeeel langzaam wel minder, maar het blijft vervelend.

De kosten waren iets van 4000 euro, ik weet het niet precies meer. Maar dat komt ook omdat ze meteen vet weggezogen hebben, wat in mijn wangen gespoten werd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog iets wat veel prettiger is met minder kilo's: in en uit een boot stappen. In het verleden moest ik bij het instappen eerst op de kant gaan zitten en me dan langzaam naar beneden laten glijden. Bij het uitstappen kwam ik op de kant op mijn knieën terecht en moest dan gaan opstaan. Nu hop ik er zo in en uit.
Ik werd laatst gefilmd in het kader van de module videocoaching van de opleiding die ik doe. Anderhalf jaar geleden zou ik dat vreselijk gevonden hebben. Nu heb ik met plezier de beelden teruggekeken en kon ik me helemaal focussen op de inhoud in plaats van steeds te denken: Wat ben ik dik!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven