Wat serveren de forummers met pasen? Brunch/Diner

10-04-2017 10:49 155 berichten
Ik ben nog op zoek naar inspiratie. Ik zit net de allerhande door te bladeren er is niks wat mij aanspreekt. Ik heb 8 man die komen dineren.



Wat maken jullie?
Ik ga gevulde eieren maken met m'n oudste (peuter). Verder misschien zalm en breekbrood erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je mijn voorstel trekt. Ik maak namelijk een wildpluk gerecht. Op 1 of ander manier zie ik jou de paardenbloemen en wilde look spoelen met bleekwater.



Trouwens de basis is hangop. Dat kun je wel maken. Hang yoghurt (liefst vette turks of grieks) in een theedoek en laat de whey eruit lopen. Wat je in de theedoek over houdt is een soort zachte roomkaas. Je kunt deze zowel zoet als hartig op smaak brengen. Met warme appel schijfjes uit de oven en honing heb je een zoet toetje (evt wat rozijnen of noten erbij). Met knoflook, dille en een snuf zout heb je een hartig smeersel voor op toast of brood.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goede vraag! Ik hou vooral van bakken en heb dus helemaal geen probleem om met ideeen te komen voor zoetigheid, maar er moet vooral hartig op tafel komen. Inspiratie is dus hard nodig! Lijkt er trouwens op dat iedereen hier komt helpen klussen op 2e Paasdag, dus het moet ook nog eens geen last minute tijd kosten (los van in de oven zetten oid). Super leuk om te zien wat iedereen gaat maken!
quote:viva-amber schreef op 10 april 2017 @ 10:53:

Ik denk niet dat je mijn voorstel trekt. Ik maak namelijk een wildpluk gerecht. Op 1 of ander manier zie ik jou de paardenbloemen en wilde look spoelen met bleekwater. Oeh, dit klinkt interessant, wat serveer je dan zoal?
Wij doen een brunch met vrienden.

Knoflooksoep in Italiaanse bollen, gegrilde kip, zalm, roomkaas, bagels.

Ofwel; iedereen maakt/koopt haar favoriete gerecht en serveert dat.
quote:Konijntje999 schreef op 10 april 2017 @ 10:55:

Goede vraag! Ik hou vooral van bakken en heb dus helemaal geen probleem om met ideeen te komen voor zoetigheid, maar er moet vooral hartig op tafel komen. Inspiratie is dus hard nodig! Lijkt er trouwens op dat iedereen hier komt helpen klussen op 2e Paasdag, dus het moet ook nog eens geen last minute tijd kosten (los van in de oven zetten oid). Super leuk om te zien wat iedereen gaat maken!Konijnenstoof?
Alle reacties Link kopieren
quote:tiramisuusje schreef op 10 april 2017 @ 10:59:

[...]



Oeh, dit klinkt interessant, wat serveer je dan zoal?Hangop met wilde bloemen en kruiden. Het is een bijgerecht een smeersel voor op brood of toast.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog veel varkenshaas dus dat wordt het.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan voor eenvoudig en klassiek Pasen.



Courgettesoep vooraf.

Hoofdgerecht asperges met botersaus, gekookt eitje, ham en aardappeltjes.

Toetje wordt door mijn jongere zusje gedaan, maar in ieder geval iets met citroen.
quote:tiramisuusje schreef op 10 april 2017 @ 11:00:

[...]



Konijnenstoof? beetje zwaar voor de brunch. Crunchy konijnenpootjes?
Ik zou ook gaan voor klassiek: asperges.



Qua lunch/brunch zou ik denk ik voor een high tea gaan.



Tass, kies iig iets waarbij je niet hoeft te stressen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 10 april 2017 @ 11:00:

Wij doen een brunch met vrienden.

Knoflooksoep in Italiaanse bollen, gegrilde kip, zalm, roomkaas, bagels.

Ofwel; iedereen maakt/koopt haar favoriete gerecht en serveert dat.Goed idee. Klinkt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ons paasmenu is elk jaar hetzelfde: vrijdag forel, zaterdag beenham, zondag lam, maandag naar het Restaurant naast het huis van schoonouders. lekker en overzichtelijk.
Ik lees even mee want ik heb nog 0 inspiratie. Zie er wel al een hoop lekkers tussen zitten!
Wij hebben gister al een paaslunch gehad bij de schoonfamilie omdat zij er met pasen niet zijn. We hadden een aspergesalade met beenham, gevulde eieren, gerookte zalm, breekbrood en roomboter, vleeswaren, suikerbrood, paasbrood, een rocky road taartje en een kaasplankje.
Ik vroeg me trouwens al af wanneer het eerste 'wat serveren we met Pasen'-topic zou zijn...
Gewoon net als op andere zondagen. Extra eitje erbij.
Jeetje wat maken jullie er werk van

Wij eten een paasbroodje en wat afbakbroodjes bij het ontbijt en dat was het dan. Speciale paasdiners is iets wat vroeger nooit gedaan werd. Het lijkt wel of dat er de laatste jaren steeds meer wordt ingepushed door de supermarkten. Wij hopen op mooi weer en gaan lekker fietsen. Onze volwassen kinderen zitten ook niet te wachten op weer een verplichting zoals kerst. (Klinkt een beetje nagatiever dan ik bedoel, maar jullie snappen de strekking wel)
Ik ben het wel met je eens hoor, herfstappeltaart. Pasen wordt net zo neergezet als kerst door de winkels. Met pasen zelf doen wij thuis qua eten ook niks bijzonders, hooguit een paasbrood en een eitje bij het ontbijt erbij. Avondeten is gewoon normaal. Wel eieren verstoppen voor de kinderen en misschien nog een paaslunch bij mijn ouders. Daar zullen dan wel meer lekkere dingen zijn. Maar dan vind ik het ook helemaal goed zo.
quote:herfstappeltaart schreef op 10 april 2017 @ 11:53:

Jeetje wat maken jullie er werk van

Wij eten een paasbroodje en wat afbakbroodjes bij het ontbijt en dat was het dan. Speciale paasdiners is iets wat vroeger nooit gedaan werd. Het lijkt wel of dat er de laatste jaren steeds meer wordt ingepushed door de supermarkten. Wij hopen op mooi weer en gaan lekker fietsen. Onze volwassen kinderen zitten ook niet te wachten op weer een verplichting zoals kerst. (Klinkt een beetje nagatiever dan ik bedoel, maar jullie snappen de strekking wel)



Hier ook niet hoor.

Een paasbrunch en klaar.

Niks diners en twee dagen aan de kook en hier en daar eten.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen alleen brunch en geen diner, heb ik ook nooit gedaan trouwens.
Gelukkig ik dacht dat ik de enige was die nog nooit aan paasdiners heeft gedaan. Ik irriteer me er ook mateloos aan dat alles supermarkten ons lijken te willen opleggen om met Pasen ook allemaal aan de dis moeten zitten. Hier 1e paasdag een iets uitgebreider ontbijt (lees paasbroodjes) en verder niets bijzonders, paaseieren zoeken voor de kids.
Alle reacties Link kopieren
Een lekkere brunch met luxe broodjes en stol vind ik altijd zalig maar hele diners doen we niet aan. Wij gaan samen lekker gourmetten.
Pasen is een soort kerst geworden hier. Tjonge jonge zeg wat een eetfestijn. Zaterdag eten we bij vrienden, zondag bij mij eters 8 personen waaronder familie, maandag met mijn familie vieren. Net kerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven