Kind geboren in vliegtuig. Welke nationaliteit?

10-04-2017 11:58 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereldprobleem maar wel iets dat ik me afvraag.



Gisteren is er in het vliegtuig een kind geboren.

Nu weet ik dat als je op een schip bevalt het kind de nationaliteit krijgt van het land waaronder het schip vaart maar hoe zit dat bij een kind dat geboren is in een vliegtuig?



Iemand die dat weet?
Alle reacties Link kopieren
Dat is hetzelfde, het kind krijgt dus een Turkse nationaliteit
Alle reacties Link kopieren
Dezelfde als van de ouders? Geen idee, wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Bij een schip of vliegtuig dat een internationale reis maakt, moet de gezagvoerder een geboorteakte opstellen en naar de ambtenaar van de burgerlijke stand in Den Haag sturen. Die maakt dan de definitieve geboorteakte op. ‘In de voorlopige akte staan de coördinaten van de plaats waar het vervoermiddel zich bevond op het moment van geboorte’, mailt H. Kokken van de Dienst Burgerzaken van de gemeente Den Haag. ‘In het paspoort staan als geboorteplaats het registratienummer van het voertuig en de opgegeven coördinaten vermeld.’
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Dezelfde van de ouders, alleen de geboorteplaats is anders. Waar je bent geboren bepaalt je nationaliteit niet.
quote:japin schreef op 10 april 2017 @ 12:00:

Dezelfde als van de ouders? Geen idee, wel interessant.Dit lijkt me toch aannemelijker. Je zou maar als NL kaaskoppenstel in een Turks vliegtuig bevallen en je kind krijgt dan de Turkse nationaliteit. Daar zou ik niet zo blij mee zijn en toch echt alles aan doen om gewoon de NL nationaliteit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.overleven.nl/n ... eplaats-en-nationaliteit/
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Beetje raar wel.

Als je als Nederlandse ouders naar Zuid Afrika reist voor vakantie. En je kind wordt boven Zuid-Soedan geboren, krijgt het dus die nationaliteit? Zit je toch niet op te wachten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 10 april 2017 @ 12:03:

Dezelfde van de ouders, alleen de geboorteplaats is anders. Waar je bent geboren bepaalt je nationaliteit niet.Over het algemeen niet, maar als je in de Verenigde Staten geboren wordt, ben je wel Amerikaan, ongeacht de afkomst van je ouders.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 10 april 2017 @ 12:04:

[...]





Dit lijkt me toch aannemelijker. Je zou maar als NL kaaskoppenstel in een Turks vliegtuig bevallen en je kind krijgt dan de Turkse nationaliteit. Daar zou ik niet zo blij mee zijn en toch echt alles aan doen om gewoon de NL nationaliteit te krijgen.Haha, ja, ik typte net iets gelijks
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 10 april 2017 @ 12:03:

Dezelfde van de ouders, alleen de geboorteplaats is anders. Waar je bent geboren bepaalt je nationaliteit niet.that makes sense
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 10 april 2017 @ 12:04:

[...]





Dit lijkt me toch aannemelijker. Je zou maar als NL kaaskoppenstel in een Turks vliegtuig bevallen en je kind krijgt dan de Turkse nationaliteit. Daar zou ik niet zo blij mee zijn en toch echt alles aan doen om gewoon de NL nationaliteit te krijgen.

Ik ook maar bij schepen is het echt zo dat het kind de nationaliteit van de herkomst van het schip krijgt.

Dit zal je vast kunnen veranderen maar logisch is het niet echt vind ik.
quote:Lostit schreef op 10 april 2017 @ 12:03:

Dezelfde van de ouders, alleen de geboorteplaats is anders. Waar je bent geboren bepaalt je nationaliteit niet.Zo simpel is het niet. Dat hangt ook van het land in kwestie af. Als je bijvoorbeeld boven de Verenigde Staten geboren bent dan ben je automatisch Amerikaan. Of je hebt op zijn minst een dubbele nationaliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 10 april 2017 @ 12:03:

Dezelfde van de ouders, alleen de geboorteplaats is anders. Waar je bent geboren bepaalt je nationaliteit niet.Dit
quote:RikM schreef op 10 april 2017 @ 12:07:

[...]



Zo simpel is het niet. Dat hangt ook van het land in kwestie af. Als je bijvoorbeeld boven de Verenigde Staten geboren bent dan ben je automatisch Amerikaan. Of je hebt op zijn minst een dubbele nationaliteit.Precies. Hangt van het land af. En dan heb je ook nog regels om te voorkomen dat iemand 'staatloos' is.
quote:vivamien schreef op 10 april 2017 @ 12:11:

[...]



DitKlopt dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoogzwangere vrouwen mogen toch niet vliegen?
Vivo per lei
quote:DuploPanda schreef op 10 april 2017 @ 12:12:

Hoogzwangere vrouwen mogen toch niet vliegen?Verschilt per maatschappij. En dan nog kan een kind te vroeg geboren worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 10 april 2017 @ 12:04:

[...]





Dit lijkt me toch aannemelijker. Je zou maar als NL kaaskoppenstel in een Turks vliegtuig bevallen en je kind krijgt dan de Turkse nationaliteit. Daar zou ik niet zo blij mee zijn en toch echt alles aan doen om gewoon de NL nationaliteit te krijgen.



een kind van een Nederlandse ouder heeft so wie so de NLse nationaliteit, misschien als 2e nationaliteit de turkse, in dit geval

Met een geboorteacte (ook een buitenlandse) en een paar andere documenten kan je zo een NLs paspoort voor je kind halen als jezelf (of de andere ouder) Nls is. Dus dat is geen enkel probleem. Kan in NL of op een NLse ambassade in het buitenland.

Je bent trouwens ook niet verplicht een Turks paspoort voor je kind te halen als dat kind al een Nls paspoort heeft.

Er zijn dan misschien problemen met dienstplicht ofzo als het kind volwassen is, daar zou ik wel naar informeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 10 april 2017 @ 12:12:

[...]



Precies. Hangt van het land af. En dan heb je ook nog regels om te voorkomen dat iemand 'staatloos' is.Ja, klopt. Hier wat meer info : https://nl.wikipedia.org/wiki/Jus_soli
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 10 april 2017 @ 12:12:

Hoogzwangere vrouwen mogen toch niet vliegen?De meeste maatschappijen hanteren de 36 weken grens maar deze vrouw was pas 28 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Volgens wikipedia heeft Turkije geen jus soli, dus als het kind geen Turkse ouders heeft, zal het niet de Turkse nationaliteit krijgen. Maar ik weet dat natuurlijk niet zeker, ben geen deskundige
quote:granny71 schreef op 10 april 2017 @ 12:16:

[...]



De meeste maatschappijen hanteren de 36 weken grens maar deze vrouw was pas 28 weken zwanger.Ze was volgens mij 38 weken zwanger. Haar dokter had haar, ondanks het 'vliegverbod' na 36 (?) Weken toch toestemming gegeven om te vliegen.
quote:granny71 schreef op 10 april 2017 @ 12:16:

[...]



De meeste maatschappijen hanteren de 36 weken grens maar deze vrouw was pas 28 weken zwanger.Precies, met 28 weken neemt bij mijn weten iedere maatschappij je nog mee, mits je een verklaring van arts/verloskundige hebt.
quote:BaronTrump schreef op 10 april 2017 @ 12:21:

[...]





Ze was volgens mij 38 weken zwanger. Haar dokter had haar, ondanks het 'vliegverbod' na 36 (?) Weken toch toestemming gegeven om te vliegen.Oh echt? Dan wordt het risico natuurlijk wel vrij groot. Maar dan nog kan een maatschappij volgens mij gewoon beslissen om je niet mee te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven