Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
@Frantic en @Elizaar, qua genoeg stappen zetten met een kantoorbaan probeer ik inderdaad weleens een lunchwandeling. Maar meestal werk ik door tijdens de lunch. Ik vond het met name in de winter heel lastig om genoeg beweging te krijgen. Dan is het uit het werk al donker en ga je dus ook geen rondje door het park meer doen. Nu er weer zoveel licht is, vind ik het een stuk makkelijker om aan de 10.000 per dag te komen.



Ik heb mijn fitbit nu een week en die is ook wel stimulerend. Ik hield tot nu toe mijn stappen bij op mijn telefoon, maar mijn fitbit telt er veel meer. Natuurlijk ook omdat ik mijn telefoon niet altijd bij me heb, maar ik heb weleens met iemand anders gewandeld en toen had zij ook een stuk meer stappen op haar teller dan ik op mijn telefoon. Met de fitbit kom ik op een gemiddelde dag tot nu toe altijd wel aan de 8000 en die laatste 2000 versier ik er dan ook nog wel bij.



Mijn weekend belooft gezond en braaf te worden. Vandaag naar mijn vrijwillgerswerk, waarbij ik ook altijd behoorlijk wat stappen zet en morgen lekker wandelen met dat mooie weer! Gisteravond wel een biertje gedronken, maar dan ben ik eigenlijk al heel tevreden over mezelf dat er geen borrelhap aan te pas komt of een midnightsnack bij thuiskomst...



Ik heb goede hoop voor mijn eerste weegmoment komende maandag!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed fossa!

Ik denk erover om ook een fitbit aan te schaffen, maar denk dat ik er ook al weer snel klaar mee ben... hoe ervaren jullie dit?



Ik heb gisteren 2 biertjes gedronken en geen bitterballen/loempia's genomen, terwijl mijn vriendin dit wel voorstelde.. als het daarbij gebleven was, hurray, maar helaas toch thuis een beetje de mist in gegaan. Jammer. Vandaag gaat het goed, maar ik vind het altijd lastig als ik de nachtdienst in ga, omdat ik dan 22 uur lang wakker ben en dus ook meer moet eten.... maar tot nu toe gaat het goed en ik heb veel fruit en komkommer/puntpaprika's gehaald. Dus moet lukken om iig gezonde keuzes te maken.
Ik heb de fitbit pas een week, dus ik kan dat nu nog niet beoordelen. Kan me het wel voorstellen overigens. Op een gegeven moment weet je het wel zo'n beetje met die cijfers. Ik heb overigens heel lang getwijfeld of ik hem zou aanschaffen. Wat me nu een beetje tegenvalt, is dat hij toch niet helemaal nauwkeurig is. Als ik zwem, rekent hij zo 5 minuten langer dan dat ik daadwerkelijk in het water lag. Met slapen zie ik hem kleine foutjes maken. En qua calorieverbranding vind ik de uitkomsten ook niet helemaal logisch. Met wandelen rekent hij volgens mij echt teveel en met zwemmen weer te weinig. Zo heeft ie laatst 250 kcal gerekend voor 40 minuten zwemmen (2 km/uur). Dat lijkt me niet kloppen.



Kan me voorstellen dat het met nachtdiensten lastiger is om op je eetpatroon te letten! Ik heb veel houvast aan het ritme van ontbijt, lunch en avondeten. Maar hee, als je alleen maar groente en fruit snackt, kan het toch bijna niet misgaan!
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle reactie: Fossa, rekent je fitbit niet 5 minuten langer omdat je hartslag nog verhoogd is van de activiteit?



Slapen herken ik. Soms lig ik al een uur te lezen en denk mijn fitbit pas dat ik bij het opstaan wakker word. Aan de andere kant is mijn hartslag dan tijdens het lezen gewoon nog precies hetzelfde als in slaapstand. Ik zou niet weten hoe de fitbit het anders op moet pakken.



Voor mij werkt de fitbit heel fijn. Ik kijk meerdere keren per dag wat de stand van zaken is en dat voelt voor mij heel prettig.



Vandaag een hele actieve dag! Heb denk ik 4 uur gelopen achter elkaar dus lekker bezig. Vanavond uit eten. Ben voor de vegetarische curry gegaan met meergranenrijst. Dat lijkt me best prima (beter dan de gegrilde zalm (good) met friet (not so good) waarvan ik weet dat ik die niet kan weerstaan. Dus dan maar zo!



Ik kan overigens niet zwemmen met mijn fitbit. Heb de charge HR. erg tevreden, wel jammer dat deze niet elk uur een seintje geeft wanneer ik nog geen 250 stappen heb gedaan. Dat doen andere fitbits dan weer wel.



Even opletten trouwens, ik draag mijn fitbit links, dat is mijn minst dominante arm. Ik ben rechts en merkte dat bij het dragen rechts ik onterecht stappen kreeg omdat ik rechts gewoon veel doe. Dit moet je wel ook echt aanpassen in de fitbit app als je je arm verandert.
@Elizaar, die van mij meet geen hartslag. Alle fitbits hebben weer hun eigen extra's en tekortkomingen. Ik heb een Flex 2, waarmee ik dus wel kan zwemmen. Mijn slaap kan hij dus waarschijnlijk alleen maar aan mijn bewegingen meten. Qua dominantie links of rechts heb ik een 'probleem'. Ik doe alles door elkaar. Ik schrijf met rechts, maar knip bijvoorbeeld weer met links. Ik gooi een bal met rechts, maar racketsporten doe ik dan weer met links. En dat is bij alles zo. Ik zou echt niet durven zeggen welke kant dominant is.
Alle reacties Link kopieren
Fossa dan zou ik even een bericht sturen naar de winkel waar je de fitvitgekocht hebt of naar fitbit zelf. Ze hebben een hele goede klantenservice en veel mensen hebben al een nieuwe gehad bij een klacht. Als je geen hartslagmeter hebt vind ik het idd ook raar dat hij onnauwkeurig is bij bv zwemmen. Kan me ook niet goed voorstellen hoe die dan calorieën rekent die je hebt verbrand.



Ik persoonlijk ben juist heel blij met mijn hartslagmeter. Ik vind het heel motiverend om te zien of ik aan het vet verbranden ben, mijn hart in cardio zit of dat ik de maximale hartslag bereik.
Tja, het was kiezen qua features en de Flex 2 is de enige waarmee je kan zwemmen. Ik vraag me af of er echt wat mis is met mijn fitbit of dat je die onnauwkeurigheid altijd een beetje houdt. Zeker zonder hartslagmeting. Van de andere kant: eerder deze week moest ik ergens op de fiets naartoe - 15 km heen 15 km terug - en daar maakte hij ook een potje van. De heenweg had hij helemaal niet gemeten en bij de terugweg klopte het tijdstip niet en mat hij 35 minuten, terwijl ik 47 minuten onderweg was (ik heb ook nog steeds Moves op mijn telefoon zitten, dus daar kan ik het mee vergelijken). Hmm, misschien toch goed om de klantenservice even op te zoeken...



Maar niet vandaag, want vandaag ga ik lekker wandelen! Wat een heerlijk weer!
Alle reacties Link kopieren
Ja echt even contact opnemen met de klantenservice. Ik ben op facenook lid van fitbit Nederland en daar lees je echt hoe makkelijk de klantenservice is bij problemen.



Fijne dag vandaag! Het weer is inderdaad fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik wordt zo nog niet laaiend enthousiast van de fitbit



De vegetarische curry klinkt goed elizaar, en inderdaad met meergranen rijst echt geen slechte keuze!



Mijn eerste nacht ging goed. Druk genoeg gehad, gegeten wat ik meegenomen had en niets anders (keuken met brood/beleg/vlaatjes ed is altijd open), ook geen merci-tje uit de doos die aangebroken op tafel stond! Straks de tweede nacht, maar eerst een feestje met catering, zou licht voedsel moeten zijn, is me verteld. Wat een heerlijk dag he vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
Geweldige dag vandaag. Ik heb vanaf 15h bij een strandtent op het terras gezeten. Heerlijk! Water gedronken en cola light. Niet zo gezond cola maar qua calorieën goed dus ik vind het wel prima. Beter dan volproppen met bitterballen



Ik ben benieuwd naar je lichte gecaterde maaltijd! Goed dat je niet voor de bijl bent gegaan met de merci'tjes. Succes met je tweede nachtdienst!
Alle reacties Link kopieren
Het is dan al wel april maar mag ik nog meedoen met jullie? Wil er niet echt veel af maar wel graag een stok achter de deur ivm bewegen en gezond blijven eten....
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Nou het dinertje bestond uit allerlei kleine gangetjes, uitgeserveerd... eerst knoflooksoep (niet genomen ivm nog werken), wat plakjes vis, pasteitje met champiognon/kipragout (niet genomen), paar dunne plakjes beenham met honingmosterd saus en rauwkost, inieminie puntzakje friet, klein dessertje met vanilleijs, tiramisu (niet genomen), monchoutaartje (niet genomen), lemoncurd (niet genomen) arretjescake (niet genomen). Dus de schade viel enorm mee ;)



Welkon Subon, tuurlijk ben je welkom! Als je je gegevens even doorgeeft neem ik je morgen gelijk mee, als ik de tabel aan ga passen..



Slaap lekker allemaal ;)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Dank je wel Frantic.

Ik weeg 66, wil naar 63. Het gaat me meer om een steuntje om met vers eten en genoeg beweging (niet sporten) bezig te blijven. Het is zo makkelijk om op die bureaustoel te blijven zitten en makkelijk te worden met eten. Wel 99% vegetariër, al is dat verder geen bijzonderheid.



Fijne dag allemaal.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Welkom Subon!

Vanochtend gewogen, er is niets bij en niets af, maar: hij gaf in eerste instantie 78,8 aan (en versprong toen alsnog naar 79,3 kg ). Maar toch, voor de tabel: 79,3 (nog steeds). Niet ontevreden, want zaterdag gesport en daarna wat biertjes gedronken. Wel de ongezonde lunchopties (zoals broodje bal oid) laten staan. Bij het gezamenlijk avondeten, geen saté genomen, alleen sla en wel wat patat.

Gisteren heerlijk in de tuin gezeten en gebarbecued en ook daar weer weinig vlees op, maar meer sla en fruit.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Subon! Ik hoop dat je bij ons net fat extra steuntje in de rug kan vinden.



Frantic, heb je nog iets anders gegeten dan? Achter bijna alles staat heb ik niet genomen
Alle reacties Link kopieren
Wat gek Nesse van de weegschaal. Ik zou het morgen gewoon nog een keer proberen iig fijn dat er niks bij is en je hebt vast genoten van de biertjes! Mijn moeder zou zeggen dat je ook vocht vast houdt door het mooie weer van afgelopen weekend



Ik heb gewogen en ben weer 6 ons kwijt. Dat is een beetje mijn ritme inmiddels, wat mij betreft prima!

Weeg nu 71.2 en ben nu in totaal 4,8 kilo kwijt. Als ik volgende week de 70 nog wat in het venster heb en minstens 5 kilo in totaal kwijt ben dan ben ik echt heel tevreden. Komt daarna de rest wel weer



Pasen komt er wel bijna aan, ik heb al helemaal zin in brioche en clotted Cream en scones maar dat is niet de goede gedachtegang! Ik heb wel heel bewust nog geen enkel paaseitje op. Mis het ook niet (nadat ik had gelezen hoeveel calorieën 1 zo'n eitje heeft. Maar goed ik smokkel met mijn blokje chocola natuurlijk. En mijn chips vrijdag maar daar heb ik gewoon heel erg van genoten.
Alle reacties Link kopieren
Oeh....Elizaar...weet je nog hoeveel calorieën 1 paaseitje heeft? Kan me prima inhouden in de super maar de snoeppot op kantoor is zo verleidelijk....



Geven jullie altijd op maandag door wat de stand van zaken is?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Yep, maandag weegdag.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik nog!



Wit en melk: 39

Puur: 38

Praline: 31 (huh? Die vond ik een beetje gek)



En een snee paasstol 155



En een paasfiguur van 180 gram 830 calorieën



Dus dat. Ik laat ze lekker staan maar weet ook dat als ik er 1 neem ik om ben. Dus dat doe ik expres niet



Hoe lang ben jij subon?



Ik heb net gesport, pfffffff! Stoom komt nog van me af denk ik. Maar wel weer toffe oefeningen gedaan (en ik heb maar 5x gevloekt )



Daarna op de terugweg lopend boodschappen gedaan en toen nog met de boodschappen 20 minuten naar huis gelopen. Nu zit ik lekker even op de bank met een pot thee en de Linda.
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant Nesse, die weegschaal.. ik zou er ook morgen nog eens op gaan staan! Het klinkt in ieder geval alsof je prima gegeten hebt..



Gaat goed Elizaar, je valt in een heel consequent tempo af he, fijn! Jouw zondag klinkt heerlijk!! Ik heb inderdaad alleen de dingen genomen die ik opnoemde, vond de rest niet lekker genoeg om mn calorien aan te 'verspillen'.. omdat het allemaal hele kleine gangetjes waren was dit wel wat weinig, dus heb ik later in de nacht wat extra's genomen.



Subon ik zet je in de table!



Hier na een hele goeie week het verbluffende resultaat van -1,2 kilo!! Klein feestje dus. Wel houd ik er rekening mee dat er aankomende week niets gebeurt op de weegschaal. Nachtdiensten ontregelen me altijd een beetje, -1,2 is wel heel veel voor 1 week. Kan dus best zo zijn dat er morgen/overmorgen weer wat bij zit.

2e nacht was zwaarder. Ik was extra vroeg opgestaan vanwege het mooie weer, en moest extra lang opblijven omdat ik nog naar de KNO arts moest. Daarnaast was het wat rustiger, dus meer tijd om aan eten te denken. Uiteindelijk 2 beschuitjes kaas extra gegeten dan wat ik gepland had.



Morgen weer een lunch en een etentje 's avonds. Ga ervoor om gezonde/magere keuzes te maken. Wel een dag met veel beweging. Het andere 'probleem' is een kaartavondje deze week. Lees: Bier en bitterballen. Ik ga er gewoon voor, let die avond niet op en ga er lekker van genieten. Scheelt dat ik ook ga sporten dan.

Jullie nog uitdagingen deze week?
Alle reacties Link kopieren
Dank je Elizaar....dat soort getallen motiveert dan wel weer! Voortaan toch maar gewoon 1 blokje van mijn eigen lekkere chocola. Kan ik me prima mee beheersen gelukkig.



Ik ben 1.65 m.

Zoals gezegd, het is meer weer even het steuntje van gezond bezig zijn ipv de makkelijkste weg kiezen.



Genoeg uitdagingen voor jou, zo te zien Frantic. Succes!
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Ga zo bijlezen, maar eerst ff mijn gewicht... 71,1 kilo! Da's 1,5 kilo eraf! De beginnersbonus, zullen we maar zeggen
Alle reacties Link kopieren
Frantic en Fossa, wat een geweldig resultaat hebben jullie deze week behaald! Ik ben trots op jullie heel knap gedaan zeg, wow!

Dat zal ook wel extra motiveren voor komende week.



Goede keuzes hoor Frantic, vind ik iets lekker genoeg. Ik denk weleens heel plat "word ik hier gelukkig van". Dat werkt weleens ontnuchterend. Ook ben ik een beetje van het gevoel afgestapt dat ik iets moet hebben. Ik merkte vroegah aan mezelf als er bv chips ofzo op tafel staan dat ik wilde bunkeren. Ik heb dan een beetje het idee dat ik het moet eten maar sinds ik mij bedenk dat dit echt niet de allerlaatste keer is dat er chips op aarde zijn gaat het beter



Wij schelen 1 cm Subon! En 5,2 kilo
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me pas volgende week weer wegen, heb 2 slechte snaaiweken achter de rug dus er zal ZEKER niks af zijn
Alle reacties Link kopieren
Blijf wel meelezen hier, dat weerhoudt me ervan de "strijd" op te geven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven