Jouw lievelingssoep

17-03-2017 09:40 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel, wat is jouw lievelingssoep?
Alle reacties Link kopieren
En en

Aspergesoep

Kerriesoep
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Heldere bospaddestoelensoep

Romige bospaddestoelensoep

Uiensoep

Aspergesoep

Heldere runderbouillon met groenten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op soepen, maar tomatensoep, groentesoep en Thom kha kai soep zijn mijn favoriet.
'We should all start to live before we get too old.'
quote:Belle73 schreef op 17 maart 2017 @ 13:00:

Mosterdsoep en champignonsoep vind ik heerlijk. Maar ik had laatste gemaakt (Arabische venkel - courgettesoep) en die smaakte ook prima. Naast venkel en courgette ging er ook wat ras-el-hanout in.Klinkt heerlijk. Ik ga hem vanavond uitproberen! Ik zal laten weten of het gelukt is!
heerlijk...hartverwarmend vullend lekker soepje was dat
Alle reacties Link kopieren
zelfgemaakte goulashsoep
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaartje4378 schreef op 18 maart 2017 @ 20:02:

zelfgemaakte goulashsoepDie heb ik het liefst uit een blik van dat bekende merk maar ik ben dol op kalkoen-chilisoep, lekkere recepten zijn online te vinden. Met kalkoen bedoel ik gehakt. De volgende dag altijd nog te eten of invriezen want je moet wel een grote pan klaarmaken.
Alle reacties Link kopieren
Zelfgemaakte thom ka khai soep vegetarisch en een geweldige aardappel knoflooksoep zijn mijn absolute favorieten.

Heb ook een goed recept voor een frisse vegetarische erwtensoep.
Alle reacties Link kopieren
De enigste goulashsoep uit blik die ik lekker vind, komt uit Duitsland, het huismerk van supermarkt Real. Qua kosten wordt het dan een relatief duur soepje, des te meer reden om het dan maar zelf te gaan maken.
Kervel-cremesoep

Tomatensoep

Uiensoep

Ezo gelin corbasi ( Turkse linzensoep )

Aspergesoep

Pompoensoep

Ramen ( vind ik ook onder soep vallen ) die ga ik vanmiddag eten bij wagamama
Alle reacties Link kopieren
Oh ramen ja! Heerlijk, als ik bij wagamama ben pak ik dat ook altijd.



Ik zoek een lichte soep om met Pasen bij een brunch te maken, iemand een goed idee? Ik eet geen vis en schaaldieren dus daar iets mee valt af.
quote:dolfje schreef op 19 maart 2017 @ 09:28:

Oh ramen ja! Heerlijk, als ik bij wagamama ben pak ik dat ook altijd.



Ik zoek een lichte soep om met Pasen bij een brunch te maken, iemand een goed idee? Ik eet geen vis en schaaldieren dus daar iets mee valt af.Bij Pasen vind ik aspergesoep goed passen een heldere bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 19 maart 2017 @ 09:47:

[...]



Bij Pasen vind ik aspergesoep goed passen een heldere bijvoorbeeldJa maar die maakt mijn schoonmoeder ook altijd dus die wil ik eigenlijk niet doen
quote:dolfje schreef op 19 maart 2017 @ 09:53:

[...]



Ja maar die maakt mijn schoonmoeder ook altijd dus die wil ik eigenlijk niet doen Deze ?

https://dagelijksekost.een.be/gerechten ... omatensoep
Alle reacties Link kopieren
Ziet er ingewikkeld uit..
quote:dolfje schreef op 19 maart 2017 @ 09:28:



Ik zoek een lichte soep om met Pasen bij een brunch te maken, iemand een goed idee? Ik eet geen vis en schaaldieren dus daar iets mee valt af.



Fris-zoete gele paprikasoep! In mijn familie lust iedereen dit, incl de mensen die helemaal niet van paprika houden.



Ingrediënten voor 4 flinke porties:

- 2 eetl, olijfolie,

- 1 ui

- 2 teentjes knoflook

- 6 gele paprika's

- 2 theelepels gemalen korianderkorrels

- 1,25l groentebouillon

- handje gescheurde basilicum en wat extra blaadjes voor garnering



Fruit de ui en knoflook in de olie en bak op het laatst de gemalen koriander mee. Voeg de paprika toe en pers de sinaasappel er bovenuit. Bouillon toevoegen, 20 minuten laten koken, basilicum toevoegen en staafmixen. Garneren met wat extra blaadjes verse basilicum.
Alle reacties Link kopieren
Broccoli/courgettesoep:

Berg broccoli en courgette in een pan, beetje water erbij (niet te veel) en bouillonblokjes en kruiden naar smaak.

Laten koken tot het gaar is.

Staafmixer erop tot het een gladde soep is.

Opdienen met een klein beetje room over de soep (nergens voor nodig, maar staat leuk).
quote:dolfje schreef op 19 maart 2017 @ 09:28:

Ik zoek een lichte soep om met Pasen bij een brunch te maken, iemand een goed idee? Ik eet geen vis en schaaldieren dus daar iets mee valt af.



Courgette waterkerssoep met een beetje room doet het hier altijd goed bij iedereen. Past overal bij en is niet erg overheersend qua smaak. (Knoflook ui fruiten, (kippen)bouillon, 2 courgette en een flinke hand waterkers. Blenden en dan een klein beetje room toevoegen.)



Of een lichte pompoensoep met gember?



De gele paprika soep klonk ook erg lekker, en past qua kleur wel goed bij Pasen natuurlijk.
Wat een leuk topic! Ben helemaal weer in de soep modes terecht gekomen. Gister al een Aziatische tomatensoep gemaakt uit het kookboek Soup enzo (heb ik van de week aangeschaft in de winkel toen ik er een soepje haalde, ben altijd wel fan van die soepen en keek al lang uit naar een kookboekje met wat van hun recepten). Was lekker! Deze week ga ik nog een soepje maken. Ik val wel altijd vaak terug op mijn vertrouwde soep recepten en smaken, maar ga dit topic nog eens even af voor nieuwe soorten soep die ik normaal niet zo snel eet. Soepzin!
Alle reacties Link kopieren
Paprika lust ik niet en krijg ik zure oprispingen van dus dat valt af maar een groene soep (courgette/broccoli etc) vind ik ook wel een leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten asperges en ik heb net van de schillen een heerlijk soepje gemaakt:



Schillen en onderkanten koken in iets van een liter water. Bouillonblokje erbij, half uur koken. Afgieten (goed uitdrukken met vork), roux maken in pan, soep erbij, scheutje kookroom, peper, suikerklontje en beetje nootmuskaat. Heeeeeerlijk! Voor het gemak heb ik er een pot asperges ingedaan in stukjes inclusief vocht.
Alle reacties Link kopieren
Aspergesoep.

Champignonsoep.

Erwtensoep.
Alle reacties Link kopieren
Verse groentesoep met gehaktballetjes

Pompoensoep

Zelfgemaakte erwtensoep en uiensoep
Alle reacties Link kopieren
Olijvensoep

Knoflooksoep

Aspergesoep

Pindasoep

Paprikasoep

Courgettesoep

Pompoensoe

Zoete aardappelsoep

Paddenstoelensoep
Alle reacties Link kopieren
Olijvensoep? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven