Veganistisch eten: tips?

01-04-2017 18:25 62 berichten
Sinds vandaag doe ik mee aan de Veganchallenge. Zijn er mensen die ervaring hebben met veganistisch eten? alle tips zijn welkom!



Wat is lekker op brood? Wat eten jullie (behalve fruit) aan tussendoortjes? Waar moet ik op letten om aan mijn voedingsstoffen te komen? etc. etc.
quote:sophiax schreef op 01 april 2017 @ 18:42:

[...]





Gewone yoghurt en kwark wel, maar de vegan variant niet. Bij pure chocolade is het wel opletten, maar dat is het bijna altijd vrees ik.Pure chocolade moet minimaal 80% zijn
quote:pejeka schreef op 01 april 2017 @ 18:56:

[...]





Misschien ben ik dom, maar yoghurt en kwark zijn toch per definitie producten die uit dierlijke producten bestaan? Anders is het toch geen yoghurt of kwark?Nee hoor je hebt ook de 100% plantaardige versie
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

Hoe gaat het vegan eten je af?
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
01-04-2017 20:43
Avocado, jam, krokant gebakken tempeh met wat sambal. Appel/peren/dadelstroop. Broodje vega hamburger. Kip kerrie maken met kipstuckjes en vega mayo lekker op een broodje met wat sla. Wraps met humus.
In jam zit gelatine en dat is een dierlijk product. In sambal zitten garnalen of andere dierlijke toevoegingen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-06-2017 19:21
In jam zit gelatine en dat is een dierlijk product. In sambal zitten garnalen of andere dierlijke toevoegingen.

Je praat nu echt onzin. In jam zit geleisuiker, dat is iets heel anders dan gelatine. En er bestaan heel veel verschillende soorten sambal, waarvan een groot deel zonder trassi of andere dierlijke toevoegingen.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
21-06-2017 19:27
Je praat nu echt onzin. In jam zit geleisuiker, dat is iets heel anders dan gelatine. En er bestaan heel veel verschillende soorten sambal, waarvan een groot deel zonder trassi of andere dierlijke toevoegingen.
En door welke toevoeging denk je dat geleisuiker ook geleisuiker is?

En als je zeker wilt weten dat je sambal geen oedang of andere dierlijke toevoegingen bevat, bestaat er maar één manier: de oelekan pakken en aan de slag gaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-06-2017 19:30
En door welke toevoeging denk je dat geleisuiker ook geleisuiker is?

:facepalm: Pectine en citroenzuur, zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geleisuiker. Beide geheel veganistisch.

En als je zeker wilt weten dat je sambal geen oedang of andere dierlijke toevoegingen bevat, bestaat er maar één manier: de oelekan pakken en aan de slag gaan.



Nee hoor, dat hoeft niet. Er bestaan namelijk sambals met vegetarisch keurmerk, bijvoorbeeld van Koningsvogel.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
21-06-2017 19:36
:facepalm: Pectine en citroenzuur, zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Geleisuiker. Beide geheel veganistisch.





Nee hoor, dat hoeft niet. Er bestaan namelijk sambals met vegetarisch keurmerk, bijvoorbeeld van Koningsvogel.
Pectine is een (deels) dierlijk product. In Nederland overigens geïntroduceerd door de vader van Anne Frank met zijn firma Opekta...

En vegetarisch is niet veganistisch...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:43
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:41
99.47% gewijzigd
pejeka schreef:
21-06-2017 19:37
Pectine is een (deels) dierlijk product.

Je praat nog steeds poep: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pectine

En vegetarisch is niet veganistisch...

Dat klopt. Maar ik zou niet weten wat voor vegetarisch, niet-veganistisch ingrediënt er in sambal zou zitten.
Hopelijk ben je nu uitgetrold.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven