Lijf & Lijn alle pijlers

Meten is weten - 2017

09-04-2017 17:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Er zijn heel veel topics rond afvallen en in shape komen met tabellen met gewicht, maar ik meet zelf momenteel liever gewoon de centimeters in plaats van de kilo's (al hou ik die ook in de gaten)

Misschien willen er meer mensen meedoen??

Meten is weten!



Het idee is om 1 of 2 keer in de maand te meten om zo progressie bij te houden.



NaamLengteGewichtTailleBuikDijKontHeupBovenarmOnder borstBorstJudith1,69m63,772,587539891287592Eefje1,63m59,77792529294277886
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Judith, 28 jaar. Ik weeg momenteel 63,7kg met een lengte van 1.69m - bmi 22,3.

Ik woog in juli 2015 81 kilo en heb toen de knop omgezet. Afgevallen tot 58kg, maar toen door medische problemen 10kg aangekomen.

Nu is mijn doel tussen de 62 en 64 kilo te blijven, omdat mijn gezicht dan het mooiste uitkomt, het afvaltopic waar ik in meeschreef is dus niet meer nodig.

Met dit topic wil ik mijn eigen focus wat dat betreft verschuiven en me dus echt richten op het krijgen van een 'mooier' lijf, zeker zo richting de zomer, maar eigenlijk gewoon permanent.

Mijn doel is spieropbouw en een gestroomlijnder lichaam krijgen. Niet meer constant wegen, maar vanaf nu elke 1e zondag van de maand meten om mijn progressie te bekijken, met eventuele progressie foto's (die heb ik nu ook, maar of ik ze durf te delen... weet ik nog niet)



Met dit topic wil ik dat bijhouden, maar ook elkaar motiveren met gezonde recepten, sport tips etc. - een extra stok achter de deur om gemotiveerd te blijven.

Ik wil heel graag, maar motivatie vasthouden vind ik lastiger.





Wat verdere info;

Ik heb diabetes type 1, ik eet voornamelijk koolhydraat arm en wil vanaf volgende week starten met een zogenaamd Aziatisch dieet.

Niet om af te vallen, maar dit houdt in; elke dag grote porties groente, 2 stuks fruit, veel plantaardige eiwitten, 1x p/w vis en 1x p/m vlees.

Dit doe ik zelf voornamelijk om mijn diabetes te onderdrukken en andere problemen die daardoor zijn ontstaan (vervroegde overgang, verminderde functie van schildklier/bijnieren) te verminderen.



Ik hoepel dagelijks 30 minuten, en wil nu in ieder geval dagelijks een uur wandelen/hardlopen, en weer mijn squats/glute bridge/planken/push ups etc. gaan oppakken.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Judith, klinkt goed.



Wat is een glute bridge?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Een glute bridge... Nou ik ging het dus eigenlijk omschrijven voor je, maar dat klonk zo raar dat ik er maar een plaatje voor gezocht heb haha. Je kan het zonder gewicht doen, maar ik doe het met een kettlebell voor extra gewicht.



It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Owwww ja die ken ik van de groepslessen!
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Wat voor groepslessen doe je dan? Body bump of zo iets?
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Onder andere ja. En BBB.



Ik vind je topic wel leuk, omdat ik ook wel enigszins geïnteresseerd ben in de cijfertjes. Mijn gewicht is (meestal) prima, maar ik zou graag wat vet willen kwijt raken en wat gespierder tonen. Hoewel dat ook weer niet teveel moet worden want ik ben al vrij gespierd voor een vrouw, volgens mij.



Ik weet alleen niet of met de getallen als in omtrek etc echt mijn ding is. Misschien gaat dat mij te ver. Ben er nog even over na aan het denken.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuk idee! Ik ben vorig jaar afgevallen van 70 jaar 60kg, en daarvoor kwam ik van 82kg. Bij lengte 1.63cm. Mijn streven nu is onder de 60kg te blijven. Eigenlijk wil ik er nog een paar kilo af, maar op het moment is op gewicht blijven al moeilijk genoeg.

Ik ben nu ook bezig met wat meer 'in shape' proberen te komen door sporten. Ik volg het programma van Kayla Itsines, en ben nu ik week 9. Ik zie nog weinig verschil helaas, maar het zou nu toch wel eens een beetje moeten komen. Ik maak ook progressiefoto's.

Metingen zijn ip betrouwbaarder dan het gewicht zelf, maar je ziet natuurlijk niet zo snel verschil. 1x per maand lijkt me wel het maximale om te meten, anders is het zo demotiverend

Mogen mijn gegevens ook in de tabel Judith?



(In volgorde van de tabel, gemeten 10/4/17:)

lengte 1.63

Gewicht 57.9kg

T 77 cm

B 92 cm (probleemzone nr 1)

Dij 52 cm

Kont 92 cm(die heb ik dus niet )

Heup 94 cm

Bovenarm 27 cm

Onder borst 78 cm

Borst 86 cm

(overigens vind ik het het precies meten van buik/heup/kont en vooral het verschil daartussen wel lastig...ik vaar vooral op taille en buik denk ik. In dij en bovenarm verwacht ik weinig verschil. In borst hoop ik juist weer op niet te veel verschil! )
Alle reacties Link kopieren
Eefje en Judith. Ik denk dat ik binnenkort eens een meetlint ergens ga halen, heb ik nu niet. Ben toch wel nieuwsgierig.



Maar ik ben even benieuwd n.a.v. jullie getallen, waar willen jullie centimeters/millimeters vanaf hebben. Overal een beetje? Of? Ik heb er nu nog echt geen kijk op wat veel of weinig is.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eefje, leuk! Ik heb je gelijk toegevoegd. Wat jij omschrijft qua gewicht is wel een beetje hetzelfde. Ik wil rond de 63 schommelen, maar eigenlijk naar de 61, maar ik denk dat als ik het allemaal wat gespierder krijg en minder 'flubberig' ik met dit gewicht eigenlijk prima zit!

Mijn probleemzones zijn mijn buik en dij.



Daarop inhakend bij de vraag van ... Gatochpoetsen (hihi, toch leuk); ik wil centimeters verliezen op mijn buik, beetje (2 cm max) van mijn kont, armen mogen ook nog wel wat strakker, dijen dus ook - ookal wil ik daar niet te veel van af.

Ik wil van mijn kont zo min mogelijk kwijt (haha) maar ben me ervan bewust dat dat wel zal gebeuren waarschijnlijk - ik ga voor nu echt voor spieropbouw en wat m'n buik betreft dus wel echt vet verlies.

Maar, dan moet ik eerlijk zeggen dat ik in het afval proces sinds januari van m'n taille bv. 5cm kwijt ben, en van m'n buik 3 - kont is toegenomen haha.



Voor mij is wegen niet meer realistisch, omdat ik dus niet meer echt wil afvallen, maar juist meer wil shapen waarbij vet zwaarder weegt dan gewicht en dus niet per se wat zegt - daarom meet ik in combi met progressie foto's - van de 81 naar dit gewicht heb ik dit eigenlijk niet gedaan, en ik merk nu dat ik daar echt van baal omdat je het afvalproces zelf niet echt meekrijgt.

Misschien wil je eerst een poosje gewoon meeschrijven of zo? Dat je bv. de volgende 1e zondag kijkt?





Wat dat betreft Eefje; ik dacht ook aan 1x p/m om dezelfde reden maar wist niet of ik daarmee te streng was voor anderen haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Oeps...mijn gewicht is 59.7kg. Ik wilde dat het 57.9 was!

Zou je het nog willen aanpassen?



Ik wil vooral graag cm van mijn buik kwijt! En een beetje van de taille zou ik ook helemaal niet erg vinden
Alle reacties Link kopieren
Haha Eefje, ik dacht al; je zit toch best ver onder die 60 zo, maar dit is dan duidelijker. Taille mag van mij ook nog wat smaller inderdaad - vind ik toch mooi, zo'n tiny waist.
It's not always easy, but it's worth it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven