Puber(ella)stoomafblaastopic 2

10-04-2017 15:02 581 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is, maar de aardige kanten van je puber delen is ook niet verboden.



Deel 1
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook hier een meelezer. Mijn kinderen zijn nog een stuk jonger, al herken ik meer dan ik gedacht had bij mijn kinderen. En zo heb ik alvast een idee van wat ons te wachten staat
Ik heb gelukkig niet veel te klagen met mijn puberella, beetje moeilijk te activeren soms maar dat zijn de meesten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee wat leuk, al die meelezers. Hier vandaag geen bijzonderheden, behalve de gebruikelijke onredelijkheden over huiswerk en op tijd komen.



En hij heeft vandaag voor het eten gezorgd voor mij en z'n broertje omdat ik ziek lig (man moest weg). De puinhoop daarna in de keuken stap ik maar overheen.
quote:MissBliss schreef op 10 april 2017 @ 20:15:

Ik heb gelukkig niet veel te klagen met mijn puberella, beetje moeilijk te activeren soms maar dat zijn de meesten Nee hoor, wij hebben een soort van ongeremd exemplaar. Die moeten we helpen om juist niet te veel hooi op zijn vork te nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:IBAOHI schreef op 10 april 2017 @ 18:45:

[...]





Nee hoor, mijn puber houdt zijn kamer altijd heel netjes. Ik bedoel, hoeveel rommel kun je überhaupt maken als alleen maar achter je computer zit?



Die neemt nooit eten/drinken mee naar zijn kamer?



Hier mag het in principe niet, we wonen nogal landelijk, Lon wil het wel mee naar boven nemen maar niet mee naar beneden en dat staat gelijk aan de muizen uitnodigen voor het lopend buffet. Evengoed is de kast na het uitruimen van de afwasmarie nog niet zo vol als ik had verwacht.



En ik vraag me soms af waarom we van haar kamer niet gewoon een inloopkast hebben gemaakt met een opklapbed. Ze slaapt toch het liefst tussen haar kleren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 10 april 2017 @ 21:03:

[...]

Die neemt nooit eten/drinken mee naar zijn kamer?



Hier mag het in principe niet, we wonen nogal landelijk, Lon wil het wel mee naar boven nemen maar niet mee naar beneden en dat staat gelijk aan de muizen uitnodigen voor het lopend buffet.



En ik vraag me soms af waarom we van haar kamer niet gewoon een inloopkast hebben gemaakt met een opklapbed. Ze slaapt toch het liefst tussen haar kleren.Hier een extra kast gekocht voor zoon want zijn kleding paste niet meer in de (hang)kast die hij had. Dus een legkast erbij gekocht. Die kast is meestal leeg want zijn schone was krijgt hij van mij in een mandje en daar leeft hij uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
"Moet ik hier ALLES doen!?" terwijl ik op mijn kop de keuken uit lig te soppen en durf te vragen om even de voordeur open te doen als er aangebeld wordt. Soms kleppert hij ook ijskoud weer naar boven zonder open te doen omdat hij door het raampje ziet dat het niet voor hem is. Maar het ligt aan mij dat ik dat raar en nogal egocentrisch vind omdat ik dan alles moet doen (maar dat roep ik dan weer niet he)
Zo nemen ze hier zelden de huislijn op. Kan namelijk nooit voor hen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, hier denken ze allebei dat zij met z'n tweeën het hele huishouden doen. Volgens mij geloven ze het écht. Wat ze doen is af en toe de afwasmachine in- of uitruimen, hun kamers opruimen (na heel veel smeken/soebatten/dreigen), tafel afruimen. En eigen troep opruimen.



Er komt hier trouwens een nieuwe vriend van school over de vloer, en die gooit ook z'n jas en schoenen midden in m'n woonkamer. Ik had dit niet verwacht, ze gedragen zich toch alleen in hun eigen huis zo??? Die van mij is voorbeeldig als ik andere ouders en buren moet geloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
die van mij zou eigenlijk wel puber af moeten zijn. Vanmorgen was ie witheet omdat zijn werkkleding niet was gewassen. Even voor de beeldvorming a) hij weet hoe de wasmachine werkt en b) hij heeft het grootste deel van het weekend overdag in zn nest gelegen. Vanmorgen heb ik hem maar even laten razen want is op dat moment slecht aanspreekbaar.

En kon ik ook even afkoelen.



Vanavond na mijn werk thuis heb ik hem daar toch even op aangesproken. Keurige "ik" boodschap gegeven. Toen kwam er toch een voorzichtig sorry uit ... en bedankt
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic!

Ik heb het vorige topic ook grotendeels gevolgd. Soms herkenbaarheid bij mijn (beginnende) puberella van ruim 11. Ze is een hartstikke lieve meid, maar soms... Ontzettend onredelijk, weet het áltijd beter (en als dat anders blijkt begint haar standaard antwoord met;"ja, maaaar....).

En die quotes uit de OP? Die behoren in haar standaard vocabulaire
quote:zyxoda schreef op 10 april 2017 @ 21:46:

Leuk topic!

Ik heb het vorige topic ook grotendeels gevolgd. Soms herkenbaarheid bij mijn (beginnende) puberella van ruim 11. Ze is een hartstikke lieve meid, maar soms... Ontzettend onredelijk, weet het áltijd beter (en als dat anders blijkt begint haar standaard antwoord met;"ja, maaaar....).

En die quotes uit de OP? Die behoren in haar standaard vocabulaire Ik heb onlangs een paar weken met kinderen gewerkt die nieuw zijn in Nederland en de taal nog niet machtig zijn. Wonderlijk maar waar 'ja maar' kennen ze allemaal al. En ze weten het ook nog goed toe te passen in een zin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een meelezer.

Vandaag een mail van de Engelse docent ontvangen..Hoe we dochter meer gemotiveerd kunnen krijgen?

Ik heb geen idee, hoe slechter haar cijfers, hoe minder ze gaat doen.

Pfff....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees ook mee, dan weet ik vast wat me te wachten staat. Dochter wordt woensdag 11... Ze was wel een draak van een peuterpuber, misschien valt de 'echte' puberteit dan mee? Of is dat ijdele hoop
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hier ook een meelezer
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Juultje schreef op 10 april 2017 @ 21:57:

Ik lees ook mee, dan weet ik vast wat me te wachten staat. Dochter wordt woensdag 11... Ze was wel een draak van een peuterpuber, misschien valt de 'echte' puberteit dan mee? Of is dat ijdele hoop



Volgens Annette Heffels is een vuistregel: Hoe bewerkelijker het kind als peuter, hoe moeilijker de puberteit.



Sorry.
quote:Nelladella1 schreef op 11 april 2017 @ 02:00:

[...]

Volgens Annette Heffels is een vuistregel: Hoe bewerkelijker het kind als peuter, hoe moeilijker de puberteit.



Sorry.Geen regel zo strak of er is wel een uitzondering!
1 uur vannacht, dochter, ik kan niet slapen. Ze is een chronische slechte slaper. Ze heeft twee bedden, 1 op haar eigen kamer en 1 in de kleine kamer naast de onze. Ik heb haar gezegd haar spullen te pakken en naar de kleine kamer te verhuizen. 1e uur toets dadelijk en hopelijk is ze niet te moe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier eentje die vandaag een meeloopdag heeft op de school waar ze hoogstwaarschijnlijk haar vervolgopleiding gaat doen. Ze zag eruit om door een ringetje te halen.

Helaas is ze niet gezegend met mijn sociale gemak, dus eigenlijk wilde ze liever helemaal niet gaan. Laten we het er maar op houden dat ze een ochtendhumeur had .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een meelezer vanaf het vorige deel al, mijn zoontje is bijna 10 maanden, dus hier duurt het nog even voor de pubertijd begint
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook weer meedoen!

2 zoons in de puberleeftijd.

Oudste zoon is net zijn toetsweek door. En wonderwel: hij heeft het heel behoorlijk doorstaan. Daar was wel wat pushen van ons bij nodig. Hoop dat hij nu inziet dat -als-ie íets aan huiswerk doet- zijn cijfers aanzienlijk beter zijn dan wanneer hij op de bank ligt te youtuben.

Jongste zoon doet het op school (nog) prima, maar is zo enorm vergeetachtig soms. Als z'n kont niet vastzat vergat-ie die nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees ook dit topic weer mee
quote:OldWood schreef op 11 april 2017 @ 08:52:

Hier een meelezer vanaf het vorige deel al, mijn zoontje is bijna 10 maanden, dus hier duurt het nog even voor de pubertijd begint Nooit van de peuterpubertijd gehoord zeker
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een meelezer hoor! Dochterlief wordt volgende maand 12 jaar en is al fiks aan het puberen. Is ook lichamelijk al eind ontwikkeld voor haar leeftijd (dat wordt toch ook wel steeds vroeger?).



Kamer is standaard een teringbende. Mijn make-up en kleding vind ik overal, totaal onbruikbaar. Om van te gaan razen, niet normaal. En fietsen naar het zwembad is ook geen optie. Vanavond zwemtraining, beide ouders zijn weg (maar wel in de buurt) dus dan zou ze met de fiets moeten ipv gebracht worden. Verwend nest :+

Daarentegen is ze wel enorm lief tegen haar kleine broertje (8 maanden). En ze doet bijna elke dag de stallen mesten en de paarden binnen zetten. En als ik boodschappen heb gedaan haalt ze die vrijwillig binnen en ruimt ze op. Weet ze ook meteen waar alle lekkere dingen liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Nelladella1 schreef op 11 april 2017 @ 02:00:

[...]





Volgens Annette Heffels is een vuistregel: Hoe bewerkelijker het kind als peuter, hoe moeilijker de puberteit.



Sorry.Oeps.... ik ben benieuwd!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven