Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
scheurtje in de mondhoek kan komen door vitaminegebrek Elko! fruit lijkt me een goed idee dus

wat gaaf van je opleiding! en dat je figuur weer terugkomt



Leighton, wat ontzettend fijn dat je baan goed bevallen is de eerste week!



Momo, wat gaat je moeder snel achteruit ineens, wat ontzettend naar en moeilijk om aan te zien lijkt me...



Isa, ben je een beetje over het nare gesprek in het ziekenhuis heen? Heb je inmiddels al je weekendje Londen met je zoon geboekt? Ben heel benieuwd!



Finjie, nu al Paasvakantie? dat is vroeg bij jullie zeg. Lekker, even tijd voor jezelf met de kids uit logeren.



Gebruikersnaam, gezellig je weer eens te lezen!



Whatsapp groep, tja... zoals Momo al aanvoelde heb ik er wat moeite mee mijn privacy op te geven. Komt bij dat ik echt een hekel heb aan Whatsapp groepen... ik zit in een aantal heel actieve en word regelmatig gek van alle berichtjes, hou het niet bij. Dus, niet omdat ik jullie niet lief vind maar... ik pas toch even in dit geval



M'n lijstje vandaag:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing, kokos

Tussendoor: 2 kiwi's, 2 chocoladekersen, 2 volkorenwafeltjes

Lunch: 2 boterhammen met notenpasta, kapje met jam, worteltjes, tomaatjes, halve paprika

Avondeten: volkorencouscous met groente en gebakken halloumi
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het gember. Het is de fraaie combinatie van slechter eten, vermoeidheid, minder weerstand en ongesteld. Volgende week een lang weekend vrij, daar ben ik echt aan toe. En aan vakantie maar dat duurt nog 2 maanden.



Niet helpend daarin: kinderen die al 1,5 week diarree hebben. Dan weer een dag niet, dan weer wel. En die dag wel is dus al-tijd op mijn dag thuis. Heb ze allebei al helemaal kunnen verkleden vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ach, hopelijk gaat het snel beter, elko!



Het ziet eruit als een prachtige dag, dus ik wens jullie een heel fijn weekend toe!



Ik ga straks naar de winkel om mijn super willekeurige hazelnoot craving te stillen. Waarom heb ik toch altijd op de raarste momenten trek in iets specifieks. Ik zit nu te denken aan: hazelnoten, bolletje nogal lange koekjes hazelnoot en hazelnoot siroop voor in de koffie. Verder gaat alles goed hoor. En ben ook niet zwanger dus daar komt het ook niet door.



Trouwens raar dingetje op m'n werk, iedereen vraagt of ik kinderen heb? En dan pas of ik een partner heb/ getrouwd ben?
Alle reacties Link kopieren
Oh elko da's niet fijn. Hopelijk snel weer beter! Scheur in mondhoek is idd vaak vitaminetekort. Lichaam geeft aan wat het nodig heeft! Idd lekker wat fruit gaan kopen! Zomerfruit begint lichtjes terug te komen! Njammie! Net een meloen gegeten. Heerlijk na een winter vol appelen, peren en bananen.



Pasen valt ook vroeg dit jaar toch? Sowieso hebben wij altijd een weekje eerder vakantie dan jullie dacht ik?



*Oops te vroeg op "verstuur" gedrukt*



Gistern gezelschapsspellenavond. Was leuk. Vriendin had 2 vrienden van haar uitgenodigd. Beetje onwennig maar lijken me fijne mensen. Iig goed gelachen. Het spel "cards against humanity" gespeeld. Kennen jullie dat? Iemand stelt een vraag maar daar zijn woorden uitgelaten. En dan moeten de anderen antwoorden invullen. En het grappigste, grofste, etc. wint (vraagsteller bepaalt welke dat is). Super grappig. Wel in het Engels (er bestaat een Nederlandse versie maar die is niet zo goed).



Vandaag wrsch naar straattheater in de stad. En nog uit eten. M'n vader heeft geld gegeven zodat we dat kunnen doen. De lieverd! En morgen naar het boekenfestijn.



Ondertussen terug in actie geschoten. Heel de bovenverdieping schoongemaakt incl ramen. Heel klusje maar ramen iig weer goed voor een half jaar ofzo.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Leighton, wat fijn dat het zo goed gaat met je! Klinkt inderdaad als een goede week.

Ja, het was de jaloersmakende vakantie! Maar daarover ga ik in dit topic niet in detail, vanwege de enorme herkenbaarheid.



Elko, ja ik was dus inderdaad weg. Ben nu weer thuis. Het was erg gaaf, maar heb nu wel een jetlag met vertraging ofzo. Hele dag op bed gelegen, haha.



Finjie, ik heb wel vaak over het spel gehoord, maar nog nooit gespeeld. Klinkt leuk!



Een van mijn favoriete spellen is "Draw Something", ken je dat? Dan krijg je een opdracht wat je moet tekenen (op je tablet/telefoon) en de rest moet raden wat je hebt getekend (te zien op laptop/tv). Het leuke eraan is dat de opdrachten volstrekt idioot zijn en dat er geen gum optie is, waardoor de meest lelijke tekeningen voorbij komen. En ook leuk: nadat iedereen een antwoord heeft gegeven wat de tekening moet voorstellen, komen alle antwoorden op het scherm. Dan moet iedereen kiezen wat ze denken wat de echte titel van de tekening was en als je het goed hebt krijg je punten. Ook krijgt de grappigste titel punten. Echt een aanrader als je met een groep bent!

Je kunt dit kopen op steam, eventueel in een bundel met andere erg leuke spellen.



Verder nog lekker gegeten, eergister:

2 gebakken eieren op een geroosterde boterham met kaas

Banaan

Stoofpotje rundvlees

Bonbons en verse muntthee



Drinken weet ik niet precies meer



Gisteren:

2 rijstwafels met pindakaas stukjes noot

3 gebakken eieren met gesmolten kaas

Banaan

Broccolirijst, champignons, vegastukjes met tikka masala currysaus

4 gevulde paaseitjes en 1 groot hol paasei



Vandaag:

2 rijstwafels met pindakaas stukjes noot, 400 ml multivitamine

Schaaltje kwark met mymuesli chocolade&nootjes, 200 ml water

2 paaseitjes, dolce gusto met siroop en melk

Vegetarische Mexicaanse bonenschotel



Weet niet meer precies wat ik allemaal had gegeten en gedronken al die dagen, maar dit was het zo ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik wist echt niet meer dat je wegging het was zo fantastisch als je vooraf had gehoopt? Iets meer details, ik ben nu zo benieuwd??!!



Vandaag veel in huis gedaan en nog een stuk gefietst. Geen zin in koken dus hebben friet gehaald, met kroket en frikadel. Ik kan me de laatste keer dat we dat gedaan hebben amper herinneren. Dat is denk ik al minstens 3-4 jaar geleden, voordat ik zwanger was van de oudste.

En ik heb ook braaf fruit op en mijn vitaminepillen weer tevoorschijn gehaald
Goedemorgen allemaal! Het wordt een lekkere zonnige dag vandaag, fijn! 'Helaas' moeten we naar mijn schoonouders om alvast Pasen te vieren omdat ze volgend weekend weg zijn. Dus lunchen en paaseieren zoeken. Ik merk dat ik er wel moeite mee heb omdat ik me zo ontzettend niet gesteund en in de steek gelaten voel door ze. Echt geen enkele steun en amper interesse sinds de rot boodschap van mijn moeder. Daarvoor trouwens ook amper hoor. Maar ja, we gaan maar gewoon even mooi weer spelen. Ze zijn toch de opa en oma van mijn kinderen.



Ik ben een weekendje weg geweest met mijn dochter. We zouden met mijn moeder gaan maar dat ging echt niet. Ze wilde wel perse dat dochter en ik zouden gaan want we hadden ons er al zo lang op verheugd. Het was wel dubbel maar we hebben wel genoten! Vrijdag naar De Efteling geweest en dat was super. En gisteren hebben we gewinkeld in Den Bosch. Lekker veel kleren voor de kinderen gekocht.



Qua eten was het gisteren:

O: half pistoletje met roerei en spek, koffie en vruchtensap

T: kaneelswirl

L: half broodje kruidenkaas

T: paar dropjes

D: pasta bolognese

T: 2 paaseitjes



Hopelijk heeft iedereen een fijne dag vandaag!
Haha iedereen was veel te druk voor het forum vandaag



Na de paaslunch zijn we met z'n vieren nog heel even de stad in gegaan, slippers voor de kindjes en leuke Adidas sneakers voor mij (voor onder mijn zomerse maxijurken!) gekocht.



O: appel en sinaasappel

L: 2 gevulde eieren, plak gerookte zalm op toast met boter, klein stukje oude lullen koek (soort kruidkoek met fruit erin), een lepel aspergesalade en een hapje rocky road

T: sundae bij McDonalds met nootjes en caramelsaus

D: biefstuk met stroganoffsaus met veel champignons en paprika en erbij wortels
Alle reacties Link kopieren
Momo, viel het mee bij je schoonfamilie? het eten was in elk geval goed zo te zien

moest wel lachen om de oude lullen koek... nooit van gehoord.

wat naar dat je zo weinig steun van hen ondervindt. Hoeft overigens niet rot bedoeld te zijn, er zijn helaas heel veel mensen die niet zoveel raad weten met dit soort zware narigheid, en dan maar doen alsof er niks aan de hand is. Maar het is voor jou wel heel akelig. Kan je man het niet eens voorzichtig bij ze aankaarten? of merkt hij het niet zo?



Wat een heeeerlijk weer vandaag he? ik heb er echt lekker van genoten, in mijn tuin gerommeld en lekker buiten gewandeld (ik was natuurlijk niet als enige op dat idee gekomen dus het was wel erg druk in het bos )



Goed zo elko, lekker fruit en vitaminepillen... in friet en frikandel zit vast ook nog wel een verdwaald vitamientje ha ha ha... lekker hoor voor een keertje, meestal eet je toch best gezond...



Fijn gebruikersnaam, dat je zo'n lekkere jaloersmakende vakantie hebt gehad! en lekkere lijstjes ook... ik zie broccolirijst staan in je lijstje, is dat wat? ik heb het wel zien staan bij AH, maar niet geprobeerd nog.



Leighton, dat is wel apart inderdaad, eerst vragen of je kinderen hebt en dan pas of je getrouwd bent. Maar ja, aan de andere kant zijn er tegenwoordig zat mensen die kinderen krijgen zonder getrouwd te zijn dus misschien zijn ze gewoon heel modern... In elk geval fijn dat je eerste werkweek zo goed bevallen is.



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met gekookt eitje, yoghurt met aardbeien

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 geroosterde boterhammen met tartex, tomaatjes, worteltjes, paprika

Tussendoor: paar blokjes kaas, stukjes koek en een paaseitje geproefd in een winkel

Avondeten: snijbonen, röstirondjes, tofu-speltburger
Heerlijk he Gember, dit weer! Zo fijn. Heb eind van de dag nog even in de hangmat gelegen, zo lekker is dat! Woon je dicht bij het bos?

Mijn man heeft ook niks met zijn ouders, geen band. Is als kind ook nooit gesteund. Dus nee, niet bespreekbaar helaas.



Leighton wat apart dat ze dat allemaal vragen.



Gebruikersnaam lekker die vakantie! Kan je er even op teren?



Elko weer goed aan het fruit vandaag?



Finjie mis je de kindjes al?
Alle reacties Link kopieren
Momo jammer maar vaak uit niet weten hoe te reageren hoor. Maar om dan idd helemaal niets te zeggen..



Morgen komen de kids even naar huis momo. Om dan dinsdagavond naar mijn schoonouders te gaan. Blij dat we ze even zien. Maar de rust is ook wel ff fijn. Beetje tweestrijd.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Jaja Momo, druiven en aardbeien op. Wat rot zo met je schoonouders. Weet dat je er eerder ook al over vertelde. Zijn ze wel een leuke opa en oma? Tja, hoe naar ook (want je zou het graag anders zien waarschijnlijk), de verwachtingen maar laag houden en de steun zoeken bij andere mensen in je omgeving .

Goed gewinkeld zeg!



Finjie fijn om je kinderen even te zien morgen. Even knuffelen en dan weer rust.



Gember het was heerlijk ja. Wij waren 's middags nog even in de dierentuin, daar was het ook erg druk. Terecht ook, met dit weer.



Morgen gaan we een huis bekijken. Het is qua locatie net buiten ons zoekgebied en op de uiterste rand van wat we kunnen lenen, maar super groot en mooi en instapklaar. In de regio waar we eigenlijk kijken (dichter bij grote stad) zou het voor ons niet te betalen zijn. Het is wel echt een durp. Met de u ja dus toenet maar eens gekeken hoe het überhaupt zit met scholen enzo. Maar dat huis ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Elko, spannend, wist niet dat jullie verhuisplannen hadden. Is jullie huidige huis te klein voor twee kinderen? Of willen jullie graag naar een andere locatie? Op de uiterste rand van wat je kunt lenen lijkt mij persoonlijk niet fijn trouwens, maar die afweging moet ieder voor zich maken.



Momo, lekker gewinkeld. Goed om dat met zijn vieren te doen... even afleiding van alle zwaarte in jullie leven.



Isa, hoe is het met jou?



Gebruikersnaam, is je jetlag al een beetje weggetrokken?



Lijstje vandaag:

Ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met appelperenstroop, rijstwafel met tartex, yoghurt met appel, rozijnen en kaneel

Tussendoor: druiven

Lunch; 2 boterhammen met tartex, wortels, tomaatjes, komkommer

Avondeten: volkorentagliatelle met courgetteslierten, ricotta, citroen, basilicum en walnoten
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt dramatischer dan het is hoor, obv onze salarissen bij een snelle berekening zit het op het randje, maar we kunnen behoorlijk wat eigen geld inleggen.

Echt concrete verhuisplannen zijn er niet. We zouden wel eens wat meer ruimte willen, maar hoeven niet op stel en sprong weg. We hebben ook nog steeds wat discussie over waarheen: terug naar dorp van mijn ouders of schoonmoeder (maar dan moeten we ook een nieuwe baan zoeken en dat wil ik eigenlijk niet), of in de regio waar we nu wonen maar dan gunstiger gelegen tov ouders. Nadeel daarvan: dure regio en leuke huizen zijn snel weg (we houden funda beetje in de gaten). Dit is net 10km verder, in een klein dorp maar daardoor is zo'n soort huis nu wel betaalbaar. Ik denk ook dat de afweging wel/niet doen vooral ook zit in het dorp en of we bepaalde voorzieningen niet gaan missen in de directe omgeving: grote diversiteit aan sportclubs, net wat groter aanbod winkels (dus een etos, kruidvat, bruna, Hema, rest bestel ik toch online). Dat zit dan wel een dorp verderop, maar dat betekent dus straks kinderen halen/brengen bijvoorbeeld. Nou ja, stof tot nadenken dus!
Elko nee het zijn zeker geen leuke opa en en oma. Oma gaat wel maar opa is ook gewoon echt niet lief... Wat een spannende plannen met verhuizen! Zitten er wel scholen in het nieuwe dorp? Want altijd halen en brengen is voor later niet zo fijn lijkt me. Het is juist zo fijn als ze zelf ergens heen kunnen fietsen.



Finjie heb je nog leuke plannen voor deze week?



Jammer dat de zon weer minder is he. Zondag was zoooo fijn!



Mijn lijf heeft het even opgegeven, ben maar niet gaan werken vandaag want ik kan amper overeind blijven. Vandaag is de bestraling van mijn moeder dus daar zal ik ook wel spanning voor hebben. Wat zijn hier nu weer de bijwerkingen van, hoe zal ze het doorstaan?



O: boterham 30+ kaas

T: koffie en een koekje

L: havermout met appel, kaneel en rozijnen

T: waterijsje

D: broccoli met kaassaus en een gehaktbal
Ik heb bijgelezen, maar weinig puf om te reageren verder. Mijn ms speelt op en ik ben als een dood vogeltje op de bank aan het hangen.



Sterkte Momo.



Elko, wat leuk om te gaan verhuizen misschien. Wil ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Isa

ik zie je voor me als een dood vogeltje... hoop dat het snel weer wat beter wordt

doe maar rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Isa doe maar rustig aan! MS is ook zo'n k*tziekte..



Elko spannend! Wij wonen hier goed! Ik zie ons hier echt oud worden samen.



Momo doe ook maar rustig aan. Het is niet niets waar je allemaal door moet!



Vrijdag komt een vriendin om wat te freubelen. Zaterdag gaan we uit eten naar een concept restaurant. Grootmoeders keuken. Nog nooit gedaan dus ben benieuwd.



O: 2x toast met kruidenboter

T: meloen

L: paaskoek

T: zalm met appel

D: vogelnestjes met erwtjes&wortelen en puree

T: nog geen idee
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Isa sterkte



Finjie wat zijn vogelnestjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:momo1980 schreef op 11 april 2017 @ 13:09:

Isa sterkte



Finjie wat zijn vogelnestjes?Gekookt eitje met gehakt rond, Google maar s.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Oké oké, ik was naar het land van the rising sun. Ik zal het later weer weghalen, haha.

Jetlag kreeg ik een paar dagen na terugkomst. Heb toen de hele dag op bed gelegen.

Ben nu ook nog steeds wel een beetje slaperig. Ben nu wel blij dat mijn baan parttime is, haha.

Heb me daar goed vermaakt en was zeker de moeite waard!!



Elko, friet is toch prima af en toe? Durf bijna niet meer te zeggen dat wij dat iedere week 1 keer halen, haha.



Momo, klonk leuk van de Efteling en het shoppen! En die biefstuk met saus en groente.. ik wil ook!!



Gember, ik vond de broccolirijst best lekker! Al had ik er meer een couscous feeling bij dan rijst. Had er ook een soort groentesaus bij van de AH. Best handig als je een keer een balansdag wil zonder echt iets te missen.



Isa,



Ik heb trouwens de Mona caramel zeezout vla geprobeerd en die is me toch lekker!! Jammer dat het een limited edition is.



Ontbijt: chocolade cruesli met halfvolle melk

Tussendoor: plak peperkoek minder suiker, 200 ml water, 200 ml citroen ijsthee

Lunch: 2 gebakken eieren met kaas

Tussendoor: johnny doodle sweet&salty nuts

Diner: roti's met Surinaamse currysaus, kip, ananas, cashewnoten en groentemix, misschien ook de leftover sourcream erbij

Toetje: mona caramel zeezout vla

Tussendoor?
Alle reacties Link kopieren
Isa hoe gaat het?

Leighton hoe gaat het op je werk?

Elko nog kunnen nadenken over het huis?

Momo voel je je al wat beter?



Kids dus ff thuis geweest. Jongste was wat ziekjes. Wrsch toch wat te veel. Ze gaat ook altijd tot het uiterste.. Nu ja ze overleeft het wel. Ze waren wel heel erg knuffelig. Wilden ook nergens naar toe. Pyjamadagje dus. Wat geknutseld en wat gexboxt (of hoe vervoeg je dat.. ). Nu bij m'n schoonouders. Zondag gaan we daar eten. Dan zit de vakantie er al weer op..



Wij halen ook iedere week wat af hoor. Friet, pizza, pitta, etc. We roken niet, drinken geen alcohol, gaan zelden uit dus we mogen ook iets toch.



Verder vandaag 3 taken afgewerkt, wat gestudeerd en eindelijk mijn pixelwerkje opgehangen (moest nog op een plaat gekleefd worden).



O: kommetje cornflakes

T: fruitsalade mmm

L: slaatje met scampi en appelsien

T: 2 bananen

D: scampi diabolique met champignons en tagliatelle
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met verjaardagstaart en wijn op de bank

Jullie plannen voor dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Ben jij jarig elko? Of iemand anders thuis? Iig gefeliciteerd!



PS eindelijk een avatar
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Jarig ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven