Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ook stom: ik heb gisteren vol enthousiasme dingen ingeleverd van volle maan, waarvan ik dacht genoeg te hebben. Helaas kun je die ook niet bijkopen, dus ik heb weer 10 exemplaren. Gelukkig geen langdurig gewas. Al die getalletjes achter elkaar.. ik raak ervan in de war
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ruimt wel lekker op Maar is zeker lastig met volle maansgewassen.

Ik ben gister nogal lang doorgegaan met sm op de eventgewassen, ik wilde die nieuwe boom hebben staan. Die heb je weer nodig voor het voer van het nieuwe dier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de boom bij de shop kunnen aanschaffen. Het dier lukt me daar nog net niet, maar voor de boom had ik niet zo heel langdurig gewoon gewas nodig, vandaar
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En dat lukt dus niet nog een keer, want ik heb van één van die gewassen nog maar 10 over
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En, hoe is het hier gegaan?

Ik heb de eventquest niet af, maar daar heb ik ook geen moeite voor gedaan. Heb wel 3 van die nieuwe bomen en 2 monsters. Daarnaast lekker verder gegaan met andere quests.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Volle maan weer voorbij



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jammer he? Ik was ook zo fijn bezig met de volle maansgewassen



Ik heb vanmorgen nog de eventquest afgemaakt. Had er telkens geen zin in, wilde graag verder met andere quests. Dus dat heb ik dan ook gedaan.



Nu mis ik nog 1 gouden banaan om de eucalyptus boom te ontgrendelen. Dus nog even doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
haha, ik mis nog één gouden banaan voor het ebbenhout

Vond het ook jammer dat bij de quest niets voor baha te winnen was.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vanaf morgenmiddag weer een nieuw event.......Het Paas-event........

Ziet er erg leuk uit!!!!!



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.25362/

En de FAQ....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ril.25361/
Alle reacties Link kopieren
Oh joepie, snel tarwe, tuinkers en wortels kweken



Zo'n (soort) event was er jaren terug vaak. Leuk dat dat er een keer weer is
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En speciaal voor Dreamer.....er zijn gouden bananen mee te verdienen
Alle reacties Link kopieren
Jaaa... dat zag ik al! En die boomvruchten heb ik zát op voorraad..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 11 april 2017 @ 10:36:

Jaaa... dat zag ik al! En die boomvruchten heb ik zát op voorraad..



Wat fijn Dreamer, het enige waar ik een beetje zorgen over heb, is het aantal drops......

Maar hopen, dat die in grote getale uit alle velden komen
Alle reacties Link kopieren
Nouja.. ik ben bezig met de gewassen. Ik heb de boomvruchten. Die 2 dingen krijg ik vol. (hoop ik) Desnoods koop ik

Hoe het verder gaat, zie ik dan wel weer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, wiesje. Ik ga het zo even bekijken. Gouden Bananen kun ik ook nog wel gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mina, wat een hoeveelheden heb je nodig



Ik zit steeds een stukje te typen, snel oogsten en zaaien en weer typen. Gelukkig heb ik de knechten

Maar ik blijf bezig! En dan gebruik ik bij de tarwe ook nog haverbrood.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat veel! Vanavond maar vast beginnen met gewassen kweken en kijken hoeveel boomvruchten ik heb. En dan morgen ook maar vast beginnen aan het event gewas. Ik hoop dat ik het ga redden.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef de wortelen nog maar een paar keer te oogsten en ik heb genoeg van dat alles. Kan ik me morgen richten op het eventgewas.



Wat willen jullie liever, Severus en Daenerys, wortelappelchutney of een dropitem?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede dreamer. Ik heb vandaag nog niks verstuurd qua kado. Dus stuur ik vandaag een wac naar severus en daenerys
Alle reacties Link kopieren
Oei goeie vraag Dreamer. Ik heb van de afgelopen events best veel WAC gewonnen en nog heel veel van jullie gekregen waarvoor dank! Voor dit event is een dropitem heel fijn. Overigens heb ik bijna mijn ambacht op level 4 en ben ik druk TG aan het sparen om het WAC recept te kunnen kopen dus hopelijk kan ik het snel zelf maken.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Oké, geef maar aan wanneer je weer wac nodig hebt dan

Ik probeer er tussen de events door aan te denken, maar helaas vergeet ik die hele cadeaus dan vaak.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar alvast lange gewassen gezet voor de nacht. Als ik nu nog het event gewas zaai dan wordt het zo laat om te oogsten.
Alle reacties Link kopieren
Zo raar. Ik heb bij de Bahami-Spa nu voor de 2e keer dat ik bowl heb gemaakt, grondstof voor de rode bowl, en dat ik vervolgens niets heb voor de rode bowl. De vorige keer dacht ik dat ik iets fout gedaan had, maar nu weet ik zéker dat het goed ging, want ik heb erop gelet. Bovendien is m'n kruidendrankje nu op, dus ik héb wat gemaakt. Irritant. Ga het melden, uiteraard.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je? Je maakt rode bowl maar daarna kun je het niet terugvinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak de gewone bowl, die je nodig hebt voor de rode bowl. En dan wil ik rode bowl maken, maar heb ik de gewone bowl niet, de grondstof. Maar de grondstoffen voor de gewone bowl, die ben ik wel kwijt.

Ja, is een beetje dubbel, maar je hebt bowl nodig (paars uitgebeeld) om rode bowl te maken.



En sjonge, inderdaad, wat heb je veel DI nodig. Ik heb nu 400 ingeleverd, en heb er 49. Heb er dus nog 1751 nodig om het event af te maken
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven