Trump is the new president, deel 2

20-02-2017 13:55 600 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder discussiëren over het huidige presidentschap van Donald Trump.



Deel 1: Trump is the new president
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoe vrouwvriendelijk de Republikeinen altijd zijn,



Gelukkig hebben sommige vrouwen het door:



https://twitter.com/RepBarbaraLee/statu ... 3247859712
Alle reacties Link kopieren
Maar het ergste komt nog.



Beslissen over gezondheidszorg voor vrouwen:



http://www.independent.co ... thcare-bill-a7647426.html



Valt je ook iets op?



Maar dan zijn er nog vrouwen die denken dat Trump (en soortgelijke figuren) het beste met ze voor hebben
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 24 maart 2017 @ 17:46:

Maar het ergste komt nog.



Beslissen over gezondheidszorg voor vrouwen:



http://www.independent.co ... thcare-bill-a7647426.html



Valt je ook iets op?



Maar dan zijn er nog vrouwen die denken dat Trump (en soortgelijke figuren) het beste met ze voor hebben Te erg voor woorden dit. Hoe kunnen vrouwen hier het toch zo fantastisch vinden dat Trump aan het roer staat in VS? Ik heb het al vaker gevraagd maar krijg geen antwoord hier op. Snap er geen jota van.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 24 maart 2017 @ 18:49:

[...]



Te erg voor woorden dit. Hoe kunnen vrouwen hier het toch zo fantastisch vinden dat Trump aan het roer staat in VS? Ik heb het al vaker gevraagd maar krijg geen antwoord hier op. Snap er geen jota van.



Denk dat er in de VS behoorlijk wat gebrainwashed zijn door hun geloof en omgeving; god, familie en tradities zijn goed. En Trump zegt daarvoor te zijn en hun omgeving houdt van Trump, dus zij ook. Liberalen (zoals Hillary), homo's en atheisten zijn slecht, dus krijsen ze net zo hard 'weg ermee' als de rest van hun omgeving. Veel verder dan dat lijken ze er niet over na te denken.



Het helpt niet mee dat het onderwijs steeds slechter is geworden de afgelopen decennia en er maar weinig nadruk ligt op verder nadenken. Eens onderzoeken of je echt wel gebaat bent bij het stemmen op een bepaald persoon lijkt een aantal stappen te ver.
Alle reacties Link kopieren
En het is ze niet gelukt



Ben blij voor de miljoenen mensen die daardoor toch gezondheidszorg kunnen krijgen en de vrouwen die daardoor beschermd worden. Ben zelfs een beetje blij voor de mensen die op Trump gestemd hadden en er nu achter kwamen dat dit wel eens heel fout voor ze had kunnen uitpakken.



Dit vat het wel goed samen:

https://twitter.com/DennisPerkins5/stat ... 3754549248



En dit is erg triest:



http://metro.co.uk/2017/0 ... ee-contraception-6528555/



Trump slaat nu om zich heen. Het zou ook de schuld van de democraten zijn, maar die hebben een minderheid in het huis. Hij gaat er dus compleet aan voorbij dat veel republikeinen ook geen steun gaven aan het plan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 25 maart 2017 @ 10:40:





Trump slaat nu om zich heen. Het zou ook de schuld van de democraten zijn, maar die hebben een minderheid in het huis. Hij gaat er dus compleet aan voorbij dat veel republikeinen ook geen steun gaven aan het plan.



Ja, maar die republikeinen zijn onderling sterk verdeeld. Een deel van de tegenstemmers bond het te ver gaan en een ander deel niet ver genoeg gaan. Het enige wat nu is aangetoond is de onderlinge verdeeldheid bij de republikeinen.



Daarnaast zijn zorgwetten per definitie altijd zeer omstreden, omdat ze ook een moreel standpunt in zich meedragen. Dus dat het voorstel is ingetrokken, zegt niet zo heel veel behalve dat het dom van Trump is om een controversieel iets xzo snel aan te willen pakken. Kun je beter een paar jaar mee wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dat was inderdaad Trump's probleem. Hij probeerde de meest harde figuren te paaien door ook zaken als maternity care eruit te gooien, maar dat ging hen nog niet ver genoeg. Dat was dit 'leuke' groepje:



http://www.independent.co ... thcare-bill-a7647426.html



Echter, het ging degenen die gematigd zijn natuurlijk veels te ver, omdat ze wel wisten dat ze dan afgestraft worden bij de volgende verkiezingen. Het resultaat was dat beide groepen niet bereid waren voor te stemmen.



Dat maakt het natuurlijk erg raar dat hij alleen jammert over de democraten en daarom krijgt hij er nu ook flink van langs in de pers. Wat daartoe nog bijdraagt is dat hij zichzelf een 'deal maker' noemde en dit geflopt is.



Daarbuiten blijft het natuurlijk belachelijk dat ze en abortie en maternity care en vergoedingen voor anti-conceptie kwijt willen. Als het door was gegaan, kon je als vrouw maar beter geen seks meer hebben met een vruchtbare man in de VS.
Alle reacties Link kopieren
Defietsboer, ik zag twee dagen geleden de uitslag van een poll waarin iets van 69% van de ondervraagde mannen het geen enkel probleem vond als vrouwen geen toegang tot anticonceptie hadden. Daar kan ik me zo pissig om maken.



Ik vind het een fijn idee dat de AHCA er niet door is gekomen, maar ik vind het een nog veel fijner idee dat de republikeinen dus schijnbaar niet blind achter alles wat Trump doet, staan. Handig bij de impeachment.



Hebben jullie het gedoe rond Nunes nog meegekregen? Op maandag tijdens de hoorzitting lopen zeuren over gelekte info, vervolgens in zn uppie een persconferentie (waar niemand vanaf wist behalve Paul Ryan want daar was hij eerst heen gerend) geven over info wat hij had mogen inzien en wat hij verontrustend vond, om vervolgens het witte huis daarover te informeren. En toen heeft ie als klap op de vuurpijl ook nog eens de volgende publieke hoorzitting afgezegd zonder dat iemand daar vanaf wist. Iets zegt me dat Nunes doodsbang is dat zijn rol in het hele gebeuren uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 26 maart 2017 @ 13:49:

Dat was inderdaad Trump's probleem. Hij probeerde de meest harde figuren te paaien door ook zaken als maternity care eruit te gooien, maar dat ging hen nog niet ver genoeg. Dat was dit 'leuke' groepje:



http://www.independent.co ... thcare-bill-a7647426.html



Echter, het ging degenen die gematigd zijn natuurlijk veels te ver, omdat ze wel wisten dat ze dan afgestraft worden bij de volgende verkiezingen. Het resultaat was dat beide groepen niet bereid waren voor te stemmen.



Dat maakt het natuurlijk erg raar dat hij alleen jammert over de democraten en daarom krijgt hij er nu ook flink van langs in de pers. Wat daartoe nog bijdraagt is dat hij zichzelf een 'deal maker' noemde en dit geflopt is.



Daarbuiten blijft het natuurlijk belachelijk dat ze en abortie en maternity care en vergoedingen voor anti-conceptie kwijt willen. Als het door was gegaan, kon je als vrouw maar beter geen seks meer hebben met een vruchtbare man in de VS.Er is een hoofdstuk in Freakonomics waarin op zeer sterke wijze een argument wordt gemaakt dat Roe vs Wade een belangrijker bijdrage heeft geleverd aan de criminaliteitsdaling dan alle anti-crime beleid bij elkaar. Benieuwd welk effect deze gewenste backlash gaat sorteren voor de misdaadcijfers over een paar decennia...
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
quote:kantlijn schreef op 26 maart 2017 @ 14:26:

[...]





Er is een hoofdstuk in Freakonomics waarin op zeer sterke wijze een argument wordt gemaakt dat Roe vs Wade een belangrijker bijdrage heeft geleverd aan de criminaliteitsdaling dan alle anti-crime beleid bij elkaar. Benieuwd welk effect deze gewenste backlash gaat sorteren voor de misdaadcijfers over een paar decennia...



Dat wist ik niet, maar klinkt heel logisch. Minder ongewenste kinderen die maar wat op straat rondhangen omdat hun ouders hen niet moeten of in armoede leven. Vind dat ook het hypocriete van de Republikeinen. Moord en brand schreeuwen om een vrouw die een abortus heeft, maar zodra het geboren is, moet het kind vooral geen gezondheidszorg of onderwijs van kwaliteit krijgen.



Denk dat ze het ergens wel fijn vinden als er zoveel mogelijk mensen geboren worden, zodat ze die er des te beter onder kunnen houden.



quote:Sugarbaby schreef op 26 maart 2017 @ 13:58:

Defietsboer, ik zag twee dagen geleden de uitslag van een poll waarin iets van 69% van de ondervraagde mannen het geen enkel probleem vond als vrouwen geen toegang tot anticonceptie hadden. Daar kan ik me zo pissig om maken.



Totdat de vrouw zwanger aanklopt met een baby, dan moet ze het opeens weg laten halen omdat hij geen zin heeft om te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Tjeee besluit ik een keer 15 uur lang NIET het nieuws random trump te refreshen.....



http://www.cbsnews.com/ne ... s-protection-lawyer-says/
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:kantlijn schreef op 26 maart 2017 @ 14:26:

[...]





Er is een hoofdstuk in Freakonomics waarin op zeer sterke wijze een argument wordt gemaakt dat Roe vs Wade een belangrijker bijdrage heeft geleverd aan de criminaliteitsdaling dan alle anti-crime beleid bij elkaar. Benieuwd welk effect deze gewenste backlash gaat sorteren voor de misdaadcijfers over een paar decennia...Wat ook meespeelt is dat onder President Clinton de bijstand voor jonge tienermoeders werd afgeschaft. Veel tienermeisjes wisten toen kennelijk wel de weg naar anticonceptie te vinden. In elk geval zijn een heleboel criminelen niet geboren en nu, 20 jaar later, zijn de steden een stuk veiliger.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
De VS valt Syrië nu direct aan. Gezien het schrikbewind in Syrië is dat wel te prijzen. Ik was eerst een felle tegenstander van Trump (en ik verwijt hem op zich nog steeds, dat hij eerst tegen was, en nu zelf opdracht geeft voor deze aanval). Aangezien de mensenrechtensituatie in Syrië slecht is en de VS de eerdere gifgasaanval vergolden heeft, zou ik mijn toon tegen Trump weleens kunnen matigen.



Rusland veroordeelt deze aanval natuurlijk, maar ik denk dat Putin maar eens eerst zijn problemen moet oplossen m.b.t. de mensenrechtenschendingen in zijn eigen land en de aanvallen op de burgerbevolking in Syrië in het nabije verleden. Mensen die demonstreren worden opgepakt, en de stadions voor WK Voetbal 2018 worden gebouwd door Noord-Koreaanse slaven. Het geld gaat direct naar het nog ergere schrikbewind in Noord-Korea.



Beide landen, Rusland en de VS, gebruiken de VN Veiligheidsraad als speeltje en treffen resoluties van de tegenstander maar wat al te graag met veto's. Zou de eerdere Russische aanval op Syrische doelen (van rebellen, de IS en vermeende tegenstanders) ook via de VN zijn geregeld? Ik heb dat in elk geval niet meegekregen.



http://www.nu.nl/syrie/46 ... gelding-gifgasaanval.html
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft eerst Rusland gewaarschuwd. http://www.cnbc.com/2017/ ... ile-strikes-official.html
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 07 april 2017 @ 11:10:

Hij heeft eerst Rusland gewaarschuwd. http://www.cnbc.com/2017/ ... ile-strikes-official.html

Ja, dat klopt. Er was eerst contact hierover met Rusland.



Ik zie het ook een beetje als koekje van eigen deeg. Rusland doet ook veel dingen zonder overleg (misschien had het bij een eerdere aanval de VS op de hoogte gesteld), en als de VS dat doet, staat Rusland op zijn achterste tenen. Putin en Trump kunnen wat dat betreft, elkaar de hand schudden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog steeds niet of ik het verhaal dat de verkiezingsuitslag door Rusland is gemanipuleerd nu moet geloven of niet, maar zo ja: what the f* were they thinking? Zo'n ongeleid projectiel aan de macht helpen.. zouden ze echt gedacht hebben dat dat in hun eigen voordeel was?
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 07 april 2017 @ 14:26:

Ik weet nog steeds niet of ik het verhaal dat de verkiezingsuitslag door Rusland is gemanipuleerd nu moet geloven of niet, maar zo ja: what the f* were they thinking? Zo'n ongeleid projectiel aan de macht helpen.. zouden ze echt gedacht hebben dat dat in hun eigen voordeel was?

Het is zo. Dat heeft comey al verklaart tijdens de public hearing. Ze weten alleen niet wat het effect is geweest. Trump schijnt al sinds de jaren 80 met de Russen verwikkeld.



https://www.washingtonpos ... ml?utm_term=.d463cab14c07
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 07 april 2017 @ 10:40:

De VS valt Syrië nu direct aan. Gezien het schrikbewind in Syrië is dat wel te prijzen.Ik vind het doodeng. Let op: Trump bewijst hiermee wel dat hij zomaar wat doet als het om oorlog gaat. Hij heeft geen plan, hij drukt gewoon lukraak op een knop zonder na te denken. En precies deze man heeft de volledige volmacht over 8000 kernkoppen. En maakt nu ruzie met Rusland. En hij is precies het soort man die instabiel is, de gevaren niet snapt en makkelijk uit de bocht vliegt. Eigenlijk is de situatie die nu ontstaan is te vergelijken met Russische roulette, alleen doet iedereen mee.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
quote:[SubterraneanHomesickAlien schreef op 11 april 2017 @ 09:42[/message]:

[...]



Ik vind het doodeng. Let op: Trump bewijst hiermee wel dat hij zomaar wat doet als het om oorlog gaat. Hij heeft geen plan, hij drukt gewoon lukraak op een knop zonder na te denken. En precies deze man heeft de volledige volmacht over 8000 kernkoppen. En maakt nu ruzie met Rusland. En hij is precies het soort man die instabiel is, de gevaren niet snapt en makkelijk uit de bocht vliegt. Eigenlijk is de situatie die nu ontstaan is te vergelijken met Russische roulette, alleen doet iedereen mee.





en het is niet eens zeker dat Assad achter de gifgas aanval zit.

bleek later bij de gifgas aanval in 2013 ook niet het geval te zijn, het is een heel raar spel.
wij slapen nooit.
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 11 april 2017 @ 09:42:

[...]



Ik vind het doodeng. Let op: Trump bewijst hiermee wel dat hij zomaar wat doet als het om oorlog gaat. Hij heeft geen plan, hij drukt gewoon lukraak op een knop zonder na te denken. En precies deze man heeft de volledige volmacht over 8000 kernkoppen. En maakt nu ruzie met Rusland. En hij is precies het soort man die instabiel is, de gevaren niet snapt en makkelijk uit de bocht vliegt. Eigenlijk is de situatie die nu ontstaan is te vergelijken met Russische roulette, alleen doet iedereen mee.eens
Alle reacties Link kopieren
Ik lees op social media dat Ivanka haar vader heeft ingefluisterd dat hij Syrië moest aanvallen. Ivanka wijkt tegenwoordig helemaal niet meer van zijn zijde. Ivanka zegt, papa doet. Ik vind het echt absurd dat dit zomaar kan en dat zijn werknemers het accepteren dat zij zonder kennis van zaken of een greintje ervaring papa's personal advisor is geworden. Ze is werkelijk overal, ook tijdens staatsbezoeken. Ik vind haar een enge plastic pop. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het eigenlijk met dat Russia-verhaal?

Zit er wel schot in het onderzoek naar de inmenging in de verkiezingen door Rusland?
Alle reacties Link kopieren
quote:[lila01 schreef op 11 april 2017 @ 10:33[/message]:

Ik lees op social media dat Ivanka haar vader heeft ingefluisterd dat hij Syrië moest aanvallen. Ivanka wijkt tegenwoordig helemaal niet meer van zijn zijde. Ivanka zegt, papa doet. Ik vind het echt absurd dat dit zomaar kan en dat zijn werknemers het accepteren dat zij zonder kennis van zaken of een greintje ervaring papa's personal advisor is geworden. Ze is werkelijk overal, ook tijdens staatsbezoeken. Ik vind haar een enge plastic pop. Brrr.en het zou zo nog maar waar kunnen zijn ook.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 11 april 2017 @ 09:42:

[...]



Ik vind het doodeng. Let op: Trump bewijst hiermee wel dat hij zomaar wat doet als het om oorlog gaat. Hij heeft geen plan, hij drukt gewoon lukraak op een knop zonder na te denken. En precies deze man heeft de volledige volmacht over 8000 kernkoppen. En maakt nu ruzie met Rusland. En hij is precies het soort man die instabiel is, de gevaren niet snapt en makkelijk uit de bocht vliegt. Eigenlijk is de situatie die nu ontstaan is te vergelijken met Russische roulette, alleen doet iedereen mee.Ik heb gisterenavond en vanochtend hierover nog eens nagedacht. Ik betwijfel nu eerlijk gezegd of het wel zo verstandig van hem was om een aanval op Syrië uit te voeren. Hij zendt nu ook schepen naar Noord-Korea. China is hiervan ook op de hoogte. Ik ben het daarom met jou eens.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven